Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2017

Hvitløk

Anbefalte innlegg

På 3.1.2017 den 15.17, trudb skrev:

Det passer helt perfekt med fødsel da både med tanke på ferie å skoleferien slik att barnevakt er en mye enklere ting å tenke på kan både invitere foreldre hjem hit siden de har ferie eller sende dem hjem til besteforeldre😀 eneste som passer litt dårlig inn er bryllupet vi har takket ja til i august så der må finne en løsning 😊

Endret av Plexus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Plexus skrev:

Ja:) jeg har ikke barn fra før, så barnevakt slipper jeg å tenke på inntil videre hehe. Jeg skal også på et bryllup i sommer, sent i juli. Kommer til å være høygravid i bryllupet. Blir nok vanskelig å finne kjole tenker jeg:)

Når har du termin?

Har termin 30 juli men blir tatt med KS i begynnelsen skal til legen 27 januar å søke om tidlig ks. Dette pga 2 tidligere ks fordi jeg ikke kan føde normalt åsså blir det tidlig pga tidligere komplikasjoner som de ønsker å unngå så det kan fort bli juni barn åsså.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Plexus skrev:

Hallo dere, jeg syns det er så fint at vi skal føde i juli/august. Det er en så fin tid! :hjerte: 

Hilsen en emosjonell og hormonell Plexus 

Så fint med et positivt innspill. Har du erfaring med juli/august barn? Jeg merker jeg er litt skuffet. Hadde så veldig ønsket meg januar/februar barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, trudb skrev:

Det passer helt perfekt med fødsel da både med tanke på ferie å skoleferien slik att barnevakt er en mye enklere ting å tenke på kan både invitere foreldre hjem hit siden de har ferie eller sende dem hjem til besteforeldre😀 eneste som passer litt dårlig inn er bryllupet vi har takket ja til i august så der må finne en løsning 😊

Ååå vi går glipp av hele 3 brylluper. 'Alle' skal visst gifte seg i august i år. Med termin 20. Juli tør vi ikke takke ja til noe...

så fint med positiv erfaring med juli/august baby :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2017 den 18.22, Puny skrev:

Så fint med et positivt innspill. Har du erfaring med juli/august barn? Jeg merker jeg er litt skuffet. Hadde så veldig ønsket meg januar/februar barn...

Endret av Plexus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til erfaring sommerbarn har jeg en å jeg har en desember vær sin sjarm men fy så jeg savna sommer barn når jeg fikk desember. Det å gå ut å lange turer i desember med nyfødt var ikke alltid lett når snøstorm sto på i flere dager. Med sommer barn kunne vi gå ut uten å tenke på om lufta kansje var for kald vi koste oss i mange timer på tur. Personlig syns jeg sommerbarn er litt lettere😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Plexus skrev:

Nei har ikke erfaring. Men jeg syns det er en fin tid på året. :) Vi rekker barnehageopptaket fint. Vi får permisjon nesten hele sommeren, det er enkelt å trille med bare veier ute. I tillegg så blir hvertfall augustbarna, "løve-barn" :fnise: dvs stjernetegnet løven. ikke det at jeg vet så mye om stjernetegn, var en venninne som påpekte det. 

Det er det med permisjonen som plager meg litt. Har helst ikke lyst å sende i barnehage ved ett års alder, men har ikke så lyst å vente helt til to år heller, derfor hadde januarbaby passet perfekt, men herlighet det er jo veldig i-lands problem. 

Sikkert fint å trille på bare veier ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo søke barnehage ved opptaket åsså utsette barnehage start til eventuelt 1,5 år. Men du må nokk betale plassen de mnd du velger å ikke ha barnet der men kunn plassen. Men det er en mulighet😊 så kan du åsså sjekke om kommunen du bor i har to opptak. Når barnet ditt er klar for start er veldig individuelt her var begge klar når de var ett år men siden desember barnet vårt ikke fikk plass ved 1 års alder måtte vi vente til neste opptak å siden har h*n elska vær dag der å blir sur om vi skal ha hjemme dag😂 en annen løsning er å bare ha noen få dager i begynnelsen to dager kansje da ser du fort om barnet er klar for mer 😊

Endret av trudb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ganske engstelig over hvor få symptomer jeg har. Til nå har jeg bare opplevd ømme bryster og (litt for) god matlyst. På mandag begynte jeg å gråte da kalven til kua på Farmen Kjendis var dødfødt, og tenkte at nå begynner hormonene å løpe løpsk - men så kom jeg på at det er jo helt normalt til meg å være :fnise: Har altså tatt tre graviditetstester, og mensen har jo uteblitt. Kan det være noen tvil om jeg i det hele tatt er gravid? 

Gleder meg litt til en eventuell bekreftelse på tidlig ul i morgen. Spent, men gruer meg også litt. Hva om det ikke er noe liv? :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mockingjay93 skrev:

Fremdeles ganske engstelig over hvor få symptomer jeg har. Til nå har jeg bare opplevd ømme bryster og (litt for) god matlyst. På mandag begynte jeg å gråte da kalven til kua på Farmen Kjendis var dødfødt, og tenkte at nå begynner hormonene å løpe løpsk - men så kom jeg på at det er jo helt normalt til meg å være :fnise: Har altså tatt tre graviditetstester, og mensen har jo uteblitt. Kan det være noen tvil om jeg i det hele tatt er gravid? 

Gleder meg litt til en eventuell bekreftelse på tidlig ul i morgen. Spent, men gruer meg også litt. Hva om det ikke er noe liv? :icon_frown:

Uff ikke kjekt å sitte med sånn engstelse. Du er nokk helt sikkert gravid og du skal se att imorra kommer bekreftelsen😊 prøv å slapp av å tenk possetivt selvom det ikke er lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, trudb skrev:

Du kan jo søke barnehage ved opptaket åsså utsette barnehage start til eventuelt 1,5 år. Men du må nokk betale plassen de mnd du velger å ikke ha barnet der men kunn plassen. Men det er en mulighet😊 så kan du åsså sjekke om kommunen du bor i har to opptak. Når barnet ditt er klar for start er veldig individuelt her var begge klar når de var ett år men siden desember barnet vårt ikke fikk plass ved 1 års alder måtte vi vente til neste opptak å siden har h*n elska vær dag der å blir sur om vi skal ha hjemme dag😂 en annen løsning er å bare ha noen få dager i begynnelsen to dager kansje da ser du fort om barnet er klar for mer 😊

Er det mulig altså? Trodde vi mistet plassen om vi ikke benyttet den innen 1-2 mnd, selv om vi betaler. Men dette er bare noe jeg har hørt på kg, så skal ikke si for sikkert... ja er helt sikkert veldig individuelt, bare merker at jeg ikke liker tanken. #nervøsførstegangsmamma :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida betaler du plassen å har en avtale med barnehagen mister du ikke plassen. Jeg vet om en som fikk plass men ikke benytta den før 8 mnd etterpå. Barnehage start går nokk så fint atte😉 nyt heller tiden du har nå å det du har å se frem til så kan slike bekymringer komme når tiden eventuelt nærmer seg😊 kansje er dere begge klar for start på høsten kansje ikke vi mødre er som regel aldri klar for å slippe barna uansett. Syns det var hardt i begynnelsen med skolebarn som sku klare seg til å fra skolen på egen hånd😂 det er bare 2 min utrafikkert vei å gå😂 så kom dagen da h*n skulle sykkle ned til butikken alene med en liten handlelapp fra meg det var åsså litt klump i magen😂 det er ikke alltid lett å innse att dem faktisk vokser 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt med en intens hodepine som aldri gir seg hadde det i de andre svangerskapene også så vet det er ganske normalt men grulig irriterende jeg drikker sikkert flere liter farris vann vær dag å jeg sover døgnet rundt om jeg kan igår sto jeg opp sente mann å barn avgårde til jobb barnehage å skole å gikk å la meg sov i mange timer våkna var våken noen timer å sovna litt igjenn før jeg våkna å sovna igjenn helt likt idag. Andre som sliter så mye med trøtthet? Det begynner bli litt plagsomt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den aller verste trøttheten er mer eller mindre borte her, og heller erstattet av nesten konstant uvelhet/kvalmhet. Har begynt å legge meg litt på sofaen mens lillemor har formiddagsluren sin, og det har hjulpet :) 

Ellers er jeg glad jeg ikke har smaken for søtt akkurat nå :ler: Er ikke av det minste slaget, så det er like greit å ligge unna før evt formaninger om det kommer.. Det er godt det er salte ting som roer magen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruN skrev:

Den aller verste trøttheten er mer eller mindre borte her, og heller erstattet av nesten konstant uvelhet/kvalmhet. Har begynt å legge meg litt på sofaen mens lillemor har formiddagsluren sin, og det har hjulpet :) 

Ellers er jeg glad jeg ikke har smaken for søtt akkurat nå :ler: Er ikke av det minste slaget, så det er like greit å ligge unna før evt formaninger om det kommer.. Det er godt det er salte ting som roer magen :) 

Har kvalme som kommer å går selv. Mot det bruker jeg fryste druer ikke grønne bare rød, isbiter eller vannis. Har ett barn som har crohns som har lært meg mye om hva som fungerer for å roe kvalme😊 farris og ritz kjeks er åsså noe som det går unna på her. Men heldigvis er ikke kvalmen det verste nå er det trøttheten som er ille men så våkner jeg på natta å pling lys våken. Va var greia med det liksom 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, trudb skrev:

Har kvalme som kommer å går selv. Mot det bruker jeg fryste druer ikke grønne bare rød, isbiter eller vannis. Har ett barn som har crohns som har lært meg mye om hva som fungerer for å roe kvalme😊 farris og ritz kjeks er åsså noe som det går unna på her. Men heldigvis er ikke kvalmen det verste nå er det trøttheten som er ille men så våkner jeg på natta å pling lys våken. Va var greia med det liksom 😂 

Takk for tips :blomst: 

Enig, hva er vitsen med å våkne sånn? :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg vært på tidlig ul! Ble satt tilbake.. Så isteden for å være 8+2 slik jeg trodde, er jeg nå 6+4. Ny termin 30. august (i følge appen), så til slutt er jeg kanskje ikke med i denne skravletråden likevel og må hoppe over til september/oktober:rolleyes: Det var bare én inni der (sorry @SøsterLiten :fnise:), og jeg fikk se hjertebank. Alt sto så langt bra til! Jeg er bare glad for å ha fått bekreftet at det faktisk er noe der inne :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mockingjay93 skrev:

Da har jeg vært på tidlig ul! Ble satt tilbake.. Så isteden for å være 8+2 slik jeg trodde, er jeg nå 6+4. Ny termin 30. august (i følge appen), så til slutt er jeg kanskje ikke med i denne skravletråden likevel og må hoppe over til september/oktober:rolleyes: Det var bare én inni der (sorry @SøsterLiten :fnise:), og jeg fikk se hjertebank. Alt sto så langt bra til! Jeg er bare glad for å ha fått bekreftet at det faktisk er noe der inne :P 

Oj! Nesten 2 uker tilbake? Hvordan er det mulig? :fart2:

så fantastisk koselig å se hjertet! :nordvesta:Man mååå jo ikke være i dårlig form bare fordi man er gravid! Synd for meg at du ikke er i samme båt, men det viktigste er at du har baby i magen!! ❤️

Her i huset er jeg ekstrem dårlig form for tiden! Skikkelig kvalm, uggen, svimmel og hodepine. :icon_frown: Er ganske sliten for tiden... er ikke tull at man blir dobbelt så dårlig med to! Jeg er egentlig ikke en klager, men å være dårlig i 7 uker tar på. :sjokkbla: Gleder meg til "den milde midten" andre trimester... 2 uke og 1 dag til fullgått uke 12🙌🏼

Håper dere andre er i bedre form! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Ser jo nå at det er mange fler som er dårlige! Sorry! Preggohjernen er på plass! :fnise: 

For meg er det eneste som hjelper mot kvalmen å sove. Bare fordi da har jeg pause! :alice:Men drikke iskaldt vann og tygge tyggis er oppskriften når jeg er på jobb på dagen. Stakkars mannen og datteren min... de er vant til å ha en skikkelig driftig og aktiv mamma i hus og nå har de en saccosekk i hjørnet av sofaen i stedet! :P

Jeg har fått skikkelig mage allerede. Andre som har fått? Er så koselig! :ninuskapus: Er bare 1.56 høy og normalvektig så har ikke så mye plass å ha baby på. Lurer på hvordan jeg blir seendes ut i juli! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, SøsterLiten skrev:

Huff! Ser jo nå at det er mange fler som er dårlige! Sorry! Preggohjernen er på plass! :fnise: 

For meg er det eneste som hjelper mot kvalmen å sove. Bare fordi da har jeg pause! :alice:Men drikke iskaldt vann og tygge tyggis er oppskriften når jeg er på jobb på dagen. Stakkars mannen og datteren min... de er vant til å ha en skikkelig driftig og aktiv mamma i hus og nå har de en saccosekk i hjørnet av sofaen i stedet! :P

Jeg har fått skikkelig mage allerede. Andre som har fått? Er så koselig! :ninuskapus: Er bare 1.56 høy og normalvektig så har ikke så mye plass å ha baby på. Lurer på hvordan jeg blir seendes ut i juli! :laugh:

Jeg har en godt synlig mage er bare 1,54 å normalt er vekta på 49 men nå i romjula var den på 55 😂. Tilåmed vetrinæren vår måtte spørre forsiktig idag om hu standen vår var i en voksende periode😂 prøvde å ha en passe stor genser men neida hu merka det hu gitt. I de to andre svangerskapene har jeg lagt på med 30 og 35 kg så jeg skal vell legge på meg 40 nå da😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...