Gå til innhold

Gift med en flott mann. MEN..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, draug 75 skrev:

En venn av meg grep for noen uker siden inn i en hendelse der en fyr banka opp kjæresten sin på gata. Min venn fikk med seg før han dro på legevakta at den ganske oppbankede jenta ble med voldsmannen i ei drosje. Nå sitter min venn der med en brukket arm, en del ros om at han er en gentleman - like singel som han bestandig har vært.

Hva har det at han er evig singel med hendelsen å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 31.10.2016 den 12.53, Petra75 skrev:

Utsagn som dette gjør meg alltid litt forvirret. Hva mener du at jeg som kvinne skal gjøre med dette - siden du snakker om kvinner generelt, mener jeg? Skal jeg prøve å finne denne fyren og be ham gifte seg med meg? Det betyr i så fall at jeg må droppe den gentlemannen jeg er sammen med, men jeg har jo - som kvinne- tydeligvis et ansvar for at alle menn skal få seg kjæreste.

Når det gjelder første avsnitt - jeg leser ikke det samme som deg, med "æsj" og "ekle mannfolk". Du leser innlegg som fanden leser bibelen. Men det må jo være lov å stille spørsmål ved at han ønsker å ha sex med en kvinne som så tydelig ikke har lyst? Her har TS selv et ansvar siden hun ikke har sagt noe til mannen sin, men det MÅ jo ringe en bjelle et sted når hun er drita hver gang de skal ha sex? :klo: 

Nix. Men jeg traff deg vel på en måte som får det til å virke sånn.

Jeg synes bare det er så merkelig at ei kvinne kan bli hos en fyr etter å ha blitt banket opp av kjæresten sin - mannen er vel ganske tydelig både hensynsløs og usunn og ikke videre i stand til å ta noen sosiale normer: Å pryle kjæresten sin er ikke noe man gjør. Å banke opp folk på gata er heller ikke noe man gjør. Og å kveste folk som kommer og ber deg roe deg ned er også ikke noe man gjør.

Svaret på dette merkelige, er alltid: det er så vanskelig for det er følelser.

Denne karen som altså satte disse tre sosiale kjørereglene til side, han er altså for bedre forholdsmateriale å regne enn mannen til TS, som går bare på nåde om han har kjæreste til neste uke eller er satt på gata. Beviset på det er at den ene har kjæreste, den andre ikke.

Jeg innbiller meg jo ikke det at kvinner nyter å få juling. Så derfor er det jeg reiser spørsmålet om hva er det voldsmannen har som mannen til TS ikke har. Det må jo være slik at også menn som ikke er voldelige må kunne finne egenskapene i seg selv som gjør at de sterke følelsene skal kunne vekkes. Det kan jo ikke være slik at det bare er voldsmenn som skal ha trofaste kvinner? 

Og med det setter vi over til @L'Orage sin slemme menn tråd, hvorfra jeg er ropt på to ganger. Jeg er spent på hvordan det ser ut der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
26 minutter siden, draug 75 skrev:

Nix. Men jeg traff deg vel på en måte som får det til å virke sånn.

Jeg synes bare det er så merkelig at ei kvinne kan bli hos en fyr etter å ha blitt banket opp av kjæresten sin - mannen er vel ganske tydelig både hensynsløs og usunn og ikke videre i stand til å ta noen sosiale normer: Å pryle kjæresten sin er ikke noe man gjør. Å banke opp folk på gata er heller ikke noe man gjør. Og å kveste folk som kommer og ber deg roe deg ned er også ikke noe man gjør.

Svaret på dette merkelige, er alltid: det er så vanskelig for det er følelser.

Denne karen som altså satte disse tre sosiale kjørereglene til side, han er altså for bedre forholdsmateriale å regne enn mannen til TS, som går bare på nåde om han har kjæreste til neste uke eller er satt på gata. Beviset på det er at den ene har kjæreste, den andre ikke.

Jeg innbiller meg jo ikke det at kvinner nyter å få juling. Så derfor er det jeg reiser spørsmålet om hva er det voldsmannen har som mannen til TS ikke har. Det må jo være slik at også menn som ikke er voldelige må kunne finne egenskapene i seg selv som gjør at de sterke følelsene skal kunne vekkes. Det kan jo ikke være slik at det bare er voldsmenn som skal ha trofaste kvinner? 

Og med det setter vi over til @L'Orage sin slemme menn tråd, hvorfra jeg er ropt på to ganger. Jeg er spent på hvordan det ser ut der.

Det jeg har uthevet: ingen av oss vet om hun ble hos han eller ei, ikke har vi særlig greie på om den single kompisen din er en bra fyr å være kjæreste med heller. 

Innlegget ditt forøvrig er slik jeg ofte ser her inne, ytterpunkter. Kvinner vil liksom bare ha voldelige badboys, men ikke den snille og sympatiske kameraten din. Verden er bare ikke så enkel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2016 den 13.08, canacas skrev:

Tenker eksakt det samme som Petra gjør, dersom noen "redder" meg - skal jeg da gifte meg med han? Er det derfor han gikk inn for å "redde" meg? Er det betaling involvert altså? Gjelder det også om en mann holder opp døren for meg, hjelper meg med et tungt møbel ut fra IKEA osv? Jeg er i så fall skyldig mang et giftermål 

Selvfølgelig skal helten få dama, er slik verden alltid har fungert, den som vinner slosskampen får dama. Bare i veldig moderne tid det ikke har fungert slik, og det er menneskelig påfunn.

Se mot dyrene, hanndyrene sloss og vinneren får paret seg, er det som er det naturlige.

Giftemål er også ett menneskelig påfunn, handler om paring dette her.

Endret av made4u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg diskusjonen sporer litt av her, jeg klarer ikke se at TS har indikert at feilen er at mannen hennes er for snill og at hun derfor har mistet lysten på ham. Har jeg misforstått helt? Slik jeg leste det høres det ut som hun har gått på akkord med seg selv litt for lenge, og nå kommet dit at tanken sex med mannen er avskyelig. De har vært gift lenge, har kanskje vokst fra hverandre og følelser har nok kjølnet. Det tilsier ikke at det hadde vært mye bedre om han hadde hjulpet til mindre hjemme og kanskje dasket litt på henne i ny og ne?

Og virkelig, er det faktisk menn der ute som tror at de har bedre sjans hos damene dersom de er slemmere og til og med voldelige? "Hun liker meg ikke, jeg skjønner det ikke - jeg er jo verdens snilleste. Jeg må bli en sånn konemishandler, eller gjøre litt mindre husarbeid". NEI. 

Anonymkode: 9e9ec...082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, draug 75 skrev:

Nix. Men jeg traff deg vel på en måte som får det til å virke sånn.

Jeg synes bare det er så merkelig at ei kvinne kan bli hos en fyr etter å ha blitt banket opp av kjæresten sin - mannen er vel ganske tydelig både hensynsløs og usunn og ikke videre i stand til å ta noen sosiale normer: Å pryle kjæresten sin er ikke noe man gjør. Å banke opp folk på gata er heller ikke noe man gjør. Og å kveste folk som kommer og ber deg roe deg ned er også ikke noe man gjør.

Svaret på dette merkelige, er alltid: det er så vanskelig for det er følelser.

Denne karen som altså satte disse tre sosiale kjørereglene til side, han er altså for bedre forholdsmateriale å regne enn mannen til TS, som går bare på nåde om han har kjæreste til neste uke eller er satt på gata. Beviset på det er at den ene har kjæreste, den andre ikke.

Jeg innbiller meg jo ikke det at kvinner nyter å få juling. Så derfor er det jeg reiser spørsmålet om hva er det voldsmannen har som mannen til TS ikke har. Det må jo være slik at også menn som ikke er voldelige må kunne finne egenskapene i seg selv som gjør at de sterke følelsene skal kunne vekkes. Det kan jo ikke være slik at det bare er voldsmenn som skal ha trofaste kvinner? 

Og med det setter vi over til @L'Orage sin slemme menn tråd, hvorfra jeg er ropt på to ganger. Jeg er spent på hvordan det ser ut der.

Det synes jeg også. Men så tenker jeg meg om en gang til, og kommer fram til at det sannsynligvis ligger langvarig nedpsyking bak, samt trusler om ting som er mye mer alvorlig enn et slag på gata. Det er jo ikke akkurat et ukjent fenomen at kvinner blir drept av mannen hvis de sier at de vil ut av forholdet.

Du vet - det står ikke konebankende psykopat tatovert i skallen på disse sjarmtrollene, og man skjønner gjerne ikke før det er for sent at man er manipulert inn i et forhold man ikke klarer å komme seg ut av.

Men dette er langt på siden av temaet, og jeg lar det være med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ts.

Vil bare si til deg at før du kaster alt sammen vekk så bør du ha prøvd alt. Følg gjerne rådene til denne andre kvinnen i tråden her som sa at hun hadde hatt det sånn som deg men at nå etter 2 år begynte det endelig å løse seg. Gå til psykolog, og par terapeut ettervært om det kan hjelpe. Gå ut du og mannen din og gjør ting alene en gang i blandt. Gjerne nye ting og ting som gjør at dere har noe å snakke om. Føleser kan vekkes til livet igjen noen ganger. Jeg vil anta at det blir lettere for deg å tenne på mannen din også om Følesene skulle dukke opp igjen, og at du da kun gir sex når du har lyst.. og ikke slik det er nå. Men mannen din må også være interessert i å bidra til å redde ekteskapet her selv om det er du som har mistet følesene nå. 

Men følgende tips til deg ts. 

Jeg vet ikke om du noen gang har prøvd å tenke etter hva som var årsaken til at du falt for han i utgangspunktet?

Har han forandret seg på de punktene du falt for eller er det du som har forandret deg?

Husker du når følesene begynte å forsvinne eller bare forsvant de en dag uten grunn, eller kan det ha vært en hendelse som utløste det. Ikke nødvendigvis noe dere i mellom, men det kan også være en livshendelse hos en av dere.

Hvordan er det med ærlighet og kommunikasjon mellom dere osv? 

Osv osv.. du skal rett og slett granske bit og bit for forholdet og det burde han også gjøre.

Ønsker deg og dere masse lykke til uansett hvordan det ender. Håper du blir lykkelig til slutt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På Thursday, October 27, 2016 den 9.07, Petra75 skrev:

Prøv å ha sex med en som du ikke tenner på i det hele tatt over lengre tid, så skjønner du nok hva som menes. Til slutt så føles det som et overgrep. Ikke bra for noen av partene.

Jeg forstår det du sier og er enig, men jeg har vanskelig for å forstå hvordan man kan få den voldsomme avsmaken mot en partner som "gjør allt riktig" og behandler henne veldig bra. Når partner er bare snill og god mot meg øker bare følsene mine for henne. Godt virker da godt i en gjør det ikke?

Hadde han vært likegyldig, fraværende og oppført seg dårlig og latt seg selv forfalle, så har jeg full forståelse for at både tenning og følser forsvinner. Jeg tenker at enten er det noe TS ikke forteller oss, eller så har hun selv fått tanker om at det hun har ikke er godt nok og at hun fantaserer om noe på den andre siden av gjerde. Noe må ha trigget dette. Men dette er selvsagt bare spekulasjon fra min side.

 

Må være ærlig å si at denne tråden skremte dritten ut av meg! Altså at man som ene ektefelle kan gi kvinnen i sitt liv allt hun trenger, for så at hun plutselig føler avsky ved noe så vakkert og intimt som sex sammen med personen hun er glad i? Jeg tenker litt at følser styres av tankene våre. Man kan være bevisst på å minne seg selv på hva man har og hvordan man fikk det slik, for å opprettholde kjærligheten for sin partner. Og hvorfor tror noen at man kan bryte av et forhold med en god partner fordi man har gått lei, og tro at man vil få det annerledes med ny partner senere??

Endret av HarryDotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På Saturday, October 29, 2016 den 18.41, AnonymBruker skrev:

Snu spørsmålet på hodet: ville det være hyggelig eller avtennende for en mann om kona hans plutselig begynte å passe på han, beskytte han mot farer, holde oppe døren for han, behandle han som en prinsesse? Kan man ikke ha lov til å føle seg snytt hvis den andre gradvis skifter fra noe man liker over til noe man ikke liker?

Anonymkode: 729d2...7ea

Men hva skal en mann gjøre da? Han får jo kritikk om han er MANN og gjør manneting med kompiser og lar dama være selvstendig og jommen får han ikke nå kritikk for å gjøre det feministene har grillet i hodene på menn i årtider nå, nemlig å vise følser, være myk god familiefar og ta sin del av det huslige stellet. Personlig tror jeg det dreier seg om at mange kvinner har det allt for bra idag. Det er ingen utfordringer og det kryper inn tanker om spenning og impulser fra andre menn. Sansynligheten for at man blir lykkelig på andre siden er dog minimal tror jeg. Man vil garantert gå lei den neste "drømmeprinsen" etter noen år og det ikke lenger er noe gnist igjen der heller.

 

Kan du være snill å forklare menn hvordan de kan være perfekte slik at ikke bortskjemte norske kvinner skal gå lei fordi de har allt de kunne ønske seg i forholdet? Syntes veldig synd på mannen til TS. Føler med TS også når det har gått så langt, men tror det er resultat av tanker og gradvis missnøye over tid. Dette er jo ikke en bryter som brått gikk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det på samme måte. Endte i skilsmisse. Skjønner godt hva du mener med avsky. Blir fortsatt kvalm mange år senere av å tenke på denne personen. Han var snill og jeg var uendelig glad i ham men på slutten var det som å ha sex med et nært familiemedlem/incest. Grøsser av tanken. Angrer fælt på at jeg presset meg til dette. 

Vi hadde ikke barn så skilsmisse var et tungt men naturlig valg.  For dere kan det jo være aktuelt å leve sammen uten å ha sex om dere ønsker å holde sammen litt lengre for ungenes skyld. Kanskje kan dere finne tilbake intimiteten ved hjelp av parterapi ved å jobbe med det? Vet ikke om det går, men er nok godt å vite at man har prøvd alt når man har barn sammen? 

Hva enn du gjør, ikke press deg til sex. Snakk med mannen din og gi beskjed om at det har skjedd noe med din sexlyst og at du ikke orker. Si at du trenger profesjonell hjelp og at du ønsker dere skal forsøke parterapi. Ikke fokuser på at det har noe med ham å gjøre, fokuser på at noe har skjedd med deg og at du vil fikse det.  

 

Anonymkode: 5c08c...83c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, canacas skrev:

Det jeg har uthevet: ingen av oss vet om hun ble hos han eller ei, ikke har vi særlig greie på om den single kompisen din er en bra fyr å være kjæreste med heller. 

Innlegget ditt forøvrig er slik jeg ofte ser her inne, ytterpunkter. Kvinner vil liksom bare ha voldelige badboys, men ikke den snille og sympatiske kameraten din. Verden er bare ikke så enkel. 

Gå til slemme menn- tråden. Der har jeg nyansert ut litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, draug 75 skrev:

Denne karen som altså satte disse tre sosiale kjørereglene til side, han er altså for bedre forholdsmateriale å regne enn mannen til TS, som går bare på nåde om han har kjæreste til neste uke eller er satt på gata. Beviset på det er at den ene har kjæreste, den andre ikke.

Jeg innbiller meg jo ikke det at kvinner nyter å få juling. Så derfor er det jeg reiser spørsmålet om hva er det voldsmannen har som mannen til TS ikke har. Det må jo være slik at også menn som ikke er voldelige må kunne finne egenskapene i seg selv som gjør at de sterke følelsene skal kunne vekkes. Det kan jo ikke være slik at det bare er voldsmenn som skal ha trofaste kvinner? 

Hva slags svada er dette? Fordi en voldelig mann har kjæreste og en som ikke er voldelig ikke har det så er den voldelige mannen bedre forholdsmateriale?

Har du gått på logikkskole hos Erasmus Montanus eller?

De aller færreste kvinner er sammen med voldsmenn. De fleste kvinner er sammen med helt vanlige menn. Mange forhold tar slutt. Mannen til TS var i et forhold, men de har nå fjernet seg fra hverandre og dermed er det naturlig at forholdet avsluttes. Du later jo som mannen til TS aldri var i noe forhold i utgangspunktet.

At kvinner som mishandles har problemer med å komme seg vekk har mange ulike og ofte kompliserte og sammensatte forklaringer. Det handler om skam, det handler om at kvinnen kan være så underkuet at hun ikke klarer å gå sin vei, og så videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
På Monday, October 31, 2016 den 13.08, canacas skrev:

Tenker eksakt det samme som Petra gjør, dersom noen "redder" meg - skal jeg da gifte meg med han? Er det derfor han gikk inn for å "redde" meg? Er det betaling involvert altså? Gjelder det også om en mann holder opp døren for meg, hjelper meg med et tungt møbel ut fra IKEA osv? Jeg er i så fall skyldig mang et giftermål :rodme:

 

 

De forventer ikke at du/dere skal gjøre noe som helst tror jeg. Det menn forventer er vel at kvinner skal begynne å styre unna mannfolk som behandler dem dårlig. Da må dere i det minste la være å klage når dere havner i forhold som er dårlige. Det finnes svært mange gode, bra menn der ute som aldri får dame, samtidig flokker rypene seg som fluer til dritt rundt disse krypene som både slår og snakker selvtilliten ut av damene.  Hvordan ville du følte om du så drømmemannen din ignorere deg og hele tiden havne hos damene som ikke er bra for ham? Dere vet ikke hvordan det er ettersom dere kvinner ikke trenger "jakte" etter partner slik gutta gjør.

Jeg kan godt forstå at en mann som bare ønsker å gjøre allt godt for en kvinne han faller for blir frustrert når han gang på gang blir avvist og hun heller faller i armene til et rævhull. Vi har innebygget en viss rettferdighetssans i oss. At drittsekkene ender opp med damene føles ikke rettferdig for dem. Og det forstår jeg SVÆRT godt! Så mye negativt fokus det er på menn idag. Så mye det kreves av dem for å være attraktive på kjønnsmarkedet. 

Samtidig mener jeg det er viktig for menn å ikke syntes synd på seg selv men å tørre å bare være den de er og ha selvtillitt. Om det skulle ta kort eller lang tid så finnes det en flott fornuftig dame der ute til bra menn også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
53 minutter siden, HarryDotter skrev:

De forventer ikke at du/dere skal gjøre noe som helst tror jeg. Det menn forventer er vel at kvinner skal begynne å styre unna mannfolk som behandler dem dårlig. Da må dere i det minste la være å klage når dere havner i forhold som er dårlige. Det finnes svært mange gode, bra menn der ute som aldri får dame, samtidig flokker rypene seg som fluer til dritt rundt disse krypene som både slår og snakker selvtilliten ut av damene.  Hvordan ville du følte om du så drømmemannen din ignorere deg og hele tiden havne hos damene som ikke er bra for ham? Dere vet ikke hvordan det er ettersom dere kvinner ikke trenger "jakte" etter partner slik gutta gjør.

Jeg kan godt forstå at en mann som bare ønsker å gjøre allt godt for en kvinne han faller for blir frustrert når han gang på gang blir avvist og hun heller faller i armene til et rævhull. Vi har innebygget en viss rettferdighetssans i oss. At drittsekkene ender opp med damene føles ikke rettferdig for dem. Og det forstår jeg SVÆRT godt! Så mye negativt fokus det er på menn idag. Så mye det kreves av dem for å være attraktive på kjønnsmarkedet. 

Samtidig mener jeg det er viktig for menn å ikke syntes synd på seg selv men å tørre å bare være den de er og ha selvtillitt. Om det skulle ta kort eller lang tid så finnes det en flott fornuftig dame der ute til bra menn også :)

Jeg kan ikke delta i denne diskusjonen. For jeg er ikke en av de kvinnene dere stadig henviser til. Jeg har aldri vært i et dårlig forhold eller blitt behandlet dårlig, og dermed heller ikke klaget om det. 

Det jeg derimot ser meg litt lei på er denne felles bedømmelsen kvinner får, fordi et knippe påstått gode menn er single. Det er ikke mitt problem, nå eller senere. Alle har ansvar for sitt eget liv og sin egen tilværelse. 

Og det klarer jeg å lire av meg, kun få timer etter jeg ble dumpa. Av en skikkelig fin fyr. (Han er ikke asshole selv om jeg ble dumpa, get it?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, HarryDotter skrev:

De forventer ikke at du/dere skal gjøre noe som helst tror jeg. Det menn forventer er vel at kvinner skal begynne å styre unna mannfolk som behandler dem dårlig. Da må dere i det minste la være å klage når dere havner i forhold som er dårlige. Det finnes svært mange gode, bra menn der ute som aldri får dame, samtidig flokker rypene seg som fluer til dritt rundt disse krypene som både slår og snakker selvtilliten ut av damene.  Hvordan ville du følte om du så drømmemannen din ignorere deg og hele tiden havne hos damene som ikke er bra for ham? Dere vet ikke hvordan det er ettersom dere kvinner ikke trenger "jakte" etter partner slik gutta gjør.

Jeg kan godt forstå at en mann som bare ønsker å gjøre allt godt for en kvinne han faller for blir frustrert når han gang på gang blir avvist og hun heller faller i armene til et rævhull. Vi har innebygget en viss rettferdighetssans i oss. At drittsekkene ender opp med damene føles ikke rettferdig for dem. Og det forstår jeg SVÆRT godt! Så mye negativt fokus det er på menn idag. Så mye det kreves av dem for å være attraktive på kjønnsmarkedet. 

Samtidig mener jeg det er viktig for menn å ikke syntes synd på seg selv men å tørre å bare være den de er og ha selvtillitt. Om det skulle ta kort eller lang tid så finnes det en flott fornuftig dame der ute til bra menn også :)

Dette er faktisk noe jeg føler på kroppen hver eneste dag og jeg er lei! Aviser, sosiale media, forums osv osv peppres med dritt om hvor farlige og ubrukelige vi menn er. Det verste er at der totalt legit å rakke ned på menn i offentligheten, ingen får pepper for det og få bryr seg. Prøv andre veien og hylekoret er på plass.

Samfunnet idag forteller menn at de har ingen verdi.

Anonymkode: e78d7...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...