Gå til innhold

Gift med en flott mann. MEN..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Hadde menn gjort alt riktig og kvinner alltid vært fornøyd ville ikke KG eksistert. Utopia

Det handler ikke om å gi kvinner skyld for noe som helst, det er snarere en konstatering av at kvinner, i likhet med menn, trenger noe(n) å kjempe for. Vi har bare ulike dimensjoner med tanke på hva. 

Nemlig. På tide at menn slutter å oppføre seg slik de ser for seg at drømmedama oppfører seg.

Anonymkode: 729d2...7ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 28.10.2016 den 13.07, draug 75 skrev:

Min konklusjon:

Det nytter ikke. En mann kan prøve så mye han vil og ofre alt for forholdet, og han ender uansett opp med å bli forlatt. Kvinner finner uansett en grunn til å være misfornøyd, til å ønske ting annerledes og dyrker disse grunnene til det ødelegger forholdet. Hun stoler for mye på han, er for komfortabel i forholdet og bruker denne komforten til å ønske seg mer.

Og ja, jeg skjærer alle over en kam, for dette er så vanlig at det rett og slett er representativt. Skjerp dere!

TS: For hans skyld skulle jeg ønske mannen din gav litt mer faen, så var du opptatt med å berge forholdet enn å se hva mannen din manglet. Han fortjener noe bedre enn det du er villig til å gi ham nå.

Det lukter tøffelfella lang vei her. Snillhet og fortøfling  er venner, og disse kan avlive den seksuelle tiltrekningskraft, ikke minst når de spiller på lag med hormonprevensjon. Prevensjon kan også virke forelskelsesdrepende. Det biologiske poenget med forelskelse er jo å bli så rusa at man gjør "dumme" ting (lager barn). Når man knuller og knuller uten fruktbart resultat så tror jeg kvinnekroppen kan bli misfornøyd med denne ufruktbare og miste den seksuelle tiltrekningen.

Det virker som om gubben er for snill, og prøver for mye, og at det koster ham kjærligheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes veldig synd på din mann,virker som en som har hatt fokus på familien å tenkt oss og ikke jeg. 

vært imellom dette selv å fy hvor vond det var. Med deling,barn som ikke er (hjemme) for ikke å snakke om hvordan økonomien endres.  Men er følelsene borte er det vel bare å leite etter en ny prins, som kan vekke en kvinnes begjær å få sexen slik at du tenner.  At de som burde bety mest føler det som et svik tror jeg ikke du burde tvile på.

Anonymkode: fbd19...3c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en dame i flere år som var sånn som TS. Det gikk fint det første året, men så merket jeg gradvis at hun søkte etter feil med meg. Små feil som hun brukte til å overbevise seg selv om at hun ikke var tiltrukket av med seksuellt. Dette ble bare verre og verre. Jeg var også en person som laget middag og stelte i huset og var snill og kjærlig. 

Det som er med meg, er at jeg alltid prøver å se det fine og vakkre med det mennesket som jeg elsker. Det er ikke alle som klarer det, og som gjerne heller drømmer om en annen partner. 

Er så trist og lei, og føler meg ganske alene pga jeg er sånn, men jeg vet at kanskje en gang i fremtiden kan jeg være heldig å treffe en kvinne som ser det som er bra med meg og fokuserer på det istede for det som er dårlig.

Anonymkode: 7935a...12f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nemlig. På tide at menn slutter å oppføre seg slik de ser for seg at drømmedama oppfører seg.

Anonymkode: 729d2...7ea

Hvorfor skal man ikke kunne være snill, god og kjærlig med den man elsker uten å risikere at kvinnen mister den seksuelle lysten? Er det virkelig slik at alle kvinner føler de ikke har noe å kjempe for i forholdet når de har en slik kjærlig mann? Hva bør vi gjøre som menn? Bør vi være noen annen enn vi er, f.eks. sette krav som vi føler ikke er nødvendig å stille, eller bare være litt bestemt og gretten for å lage gnister i forholdet? Alt det blir jo bare falskt uansett. Har selv prøvd å være sånn, og det virker jo bra da, kvinnen dåner av det tydligvis, men det er for meg ikke nødvendig å lage et problem ut av tynn luft.

Anonymkode: 7935a...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange såre mannetær som sutrer om damer som ikke liker "snillhet". Hvorfor er det mest menn som påstår dette? Jeg hører aldri venninnene mine si "åh, han er så snill og omtenksom - totalt tørnåff!". Men mange menn som ikke får seg dame eller har forhold som ryker ser ut til å mene det er fordi de er for "snille" eller fordi de faller i venne-fella. Jeg tror det er farlig å anta at alle forhold man har ryker fordi man er for snill, i stedet for å se at man kanskje selv har feil som kan ha bidratt. 

TS har kanskje vært den som har vært for "snill" i dette tilfellet, ved å heller fake sex i stedet for å potensielt såre mannen sin og si at hun ikke er tent på ham.

 

Anonymkode: 9e9ec...082

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal man ikke kunne være snill, god og kjærlig med den man elsker uten å risikere at kvinnen mister den seksuelle lysten? Er det virkelig slik at alle kvinner føler de ikke har noe å kjempe for i forholdet når de har en slik kjærlig mann? Hva bør vi gjøre som menn? Bør vi være noen annen enn vi er, f.eks. sette krav som vi føler ikke er nødvendig å stille, eller bare være litt bestemt og gretten for å lage gnister i forholdet? Alt det blir jo bare falskt uansett. Har selv prøvd å være sånn, og det virker jo bra da, kvinnen dåner av det tydligvis, men det er for meg ikke nødvendig å lage et problem ut av tynn luft.

Anonymkode: 7935a...12f

Snu spørsmålet på hodet: ville det være hyggelig eller avtennende for en mann om kona hans plutselig begynte å passe på han, beskytte han mot farer, holde oppe døren for han, behandle han som en prinsesse? Kan man ikke ha lov til å føle seg snytt hvis den andre gradvis skifter fra noe man liker over til noe man ikke liker?

Anonymkode: 729d2...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig godt igjen. Har vært sammen med den samme siden vi var 19 år, er nå 42 og vi har en sønn på 16 år. Har ikke hatt følelser på mange år men har valgt å holde sammen for sønnen sin skyld. Han er også verdens snilleste, en god pappa og har vært min aller beste venn i mer enn halve livet mitt. Men i løpet av så mange år så endrer man seg og vil forskjellige ting. Nå som sønnen er 16 år og ikke ønsker å tilbringe så mye tid med foreldrene sine lenger så blir det veldig merkbart at vi har ulike interesser og prioriteringer. Det som er ennå mer kjipt er at selv om jeg kanskje godt kunne tenke meg å gjøre det samme som han, så har jeg ikke lyst til å tilbringe tiden min med han... Vil ikke bruke ordet avsky, men å ligge med noen som man absolutt ikke har noen følelser for er ikke bare greit.

Har ikke tro på at samlivsterapi eller andre tiltak vil endre denne situasjonen. 

 

 

Anonymkode: 45ac4...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, October 28, 2016 den 15.41, AnonymBruker skrev:

Du har misforstått. Jeg ønsker meg ikke noe mer. Jeg forsøker alt jeg kan for å fikse det jeg har. Jeg er ikke misfornøyd. Jeg har et problem jeg virkelig prøver å komme ut av. Du har noen poenger, men ikke døm meg. Jeg prøver faktisk, kanskje mer enn noen andre ville ha gjort i samme situasjon. 

Anonymkode: 91fc0...ac6

Dømt... nja. Jeg prøvde å la være, for som du ser av tråden din: en helt vanlig reaksjon for kvinnelige lesere er at æsj for en ekkel mann du har som har sex med deg når du synes det er avskyelig. Altså er tråden jævlig interessant for den som vil lære noe om kvinnenaturen. Nettopp fordi vi gjerne vil at forholdene våre skal bestå.

Å gjøre alt riktig og opptre støttende er åpenbart enten ikke nok eller enda værre feil.

En venn av meg grep for noen uker siden inn i en hendelse der en fyr banka opp kjæresten sin på gata. Min venn fikk med seg før han dro på legevakta at den ganske oppbankede jenta ble med voldsmannen i ei drosje. Nå sitter min venn der med en brukket arm, en del ros om at han er en gentleman - like singel som han bestandig har vært.

Dette er den virkeligheten vi menn lever i. Hvis vi bruker disse to anekdotene - ikke uvanlig noen av dem - du er ei heldig kvinne som har en oppofrende mann å være musfornøyd med og kald mot, din mann som snart står på gata etter å ha blitt kasta ut fra et forhold han har gitt alt for, min venn som klarer seg som best han kan med sin knekte arm der i ungkarsleiligheten sin, hun som venter på det neste blåøyet, og han som banket henne opp. Hva ville du svart en tenåringsgutt som spør: Hvem er vinneren?

Og da er det neste spørsmålet: kvinner - er det virkelig slik vi ville ha det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, draug 75 skrev:

Dømt... nja. Jeg prøvde å la være, for som du ser av tråden din: en helt vanlig reaksjon for kvinnelige lesere er at æsj for en ekkel mann du har som har sex med deg når du synes det er avskyelig. Altså er tråden jævlig interessant for den som vil lære noe om kvinnenaturen. Nettopp fordi vi gjerne vil at forholdene våre skal bestå.

Å gjøre alt riktig og opptre støttende er åpenbart enten ikke nok eller enda værre feil.

En venn av meg grep for noen uker siden inn i en hendelse der en fyr banka opp kjæresten sin på gata. Min venn fikk med seg før han dro på legevakta at den ganske oppbankede jenta ble med voldsmannen i ei drosje. Nå sitter min venn der med en brukket arm, en del ros om at han er en gentleman - like singel som han bestandig har vært.

Dette er den virkeligheten vi menn lever i. Hvis vi bruker disse to anekdotene - ikke uvanlig noen av dem - du er ei heldig kvinne som har en oppofrende mann å være musfornøyd med og kald mot, din mann som snart står på gata etter å ha blitt kasta ut fra et forhold han har gitt alt for, min venn som klarer seg som best han kan med sin knekte arm der i ungkarsleiligheten sin, hun som venter på det neste blåøyet, og han som banket henne opp. Hva ville du svart en tenåringsgutt som spør: Hvem er vinneren?

Og da er det neste spørsmålet: kvinner - er det virkelig slik vi ville ha det?

Utsagn som dette gjør meg alltid litt forvirret. Hva mener du at jeg som kvinne skal gjøre med dette - siden du snakker om kvinner generelt, mener jeg? Skal jeg prøve å finne denne fyren og be ham gifte seg med meg? Det betyr i så fall at jeg må droppe den gentlemannen jeg er sammen med, men jeg har jo - som kvinne- tydeligvis et ansvar for at alle menn skal få seg kjæreste.

Når det gjelder første avsnitt - jeg leser ikke det samme som deg, med "æsj" og "ekle mannfolk". Du leser innlegg som fanden leser bibelen. Men det må jo være lov å stille spørsmål ved at han ønsker å ha sex med en kvinne som så tydelig ikke har lyst? Her har TS selv et ansvar siden hun ikke har sagt noe til mannen sin, men det MÅ jo ringe en bjelle et sted når hun er drita hver gang de skal ha sex? :klo: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
3 timer siden, draug 75 skrev:

Nå sitter min venn der med en brukket arm, en del ros om at han er en gentleman - like singel som han bestandig har vært.

Og da er det neste spørsmålet: kvinner - er det virkelig slik vi ville ha det?

Tenker eksakt det samme som Petra gjør, dersom noen "redder" meg - skal jeg da gifte meg med han? Er det derfor han gikk inn for å "redde" meg? Er det betaling involvert altså? Gjelder det også om en mann holder opp døren for meg, hjelper meg med et tungt møbel ut fra IKEA osv? Jeg er i så fall skyldig mang et giftermål :rodme:

10 minutter siden, Petra75 skrev:

Utsagn som dette gjør meg alltid litt forvirret. Hva mener du at jeg som kvinne skal gjøre med dette - siden du snakker om kvinner generelt, mener jeg? Skal jeg prøve å finne denne fyren og be ham gifte seg med meg? Det betyr i så fall at jeg må droppe den gentlemannen jeg er sammen med, men jeg har jo - som kvinne- tydeligvis et ansvar for at alle menn skal få seg kjæreste.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, a l'orange skrev:

Synes du ikke at vi som kvinner har et ansvar for at menn skal få seg kjærester?

Jeg må si at jeg synes vi har et vesentlig medansvar.

Ikke ved å bli sammen med kjipe menn, men ved å delta i diskusjon og samtale om hva som er å være en bra mann. Og om hva kvinner kan bli flinkere til å legge merke til. Slike ting.

Vi er voksne, og som voksne har vi et ansvar for samfunnet. Lykkelige parforhold og lykkelige familier er en del av samfunnet.

Som en så treffende nevnte i en annen tråd her en dag; det er viktigere enn matematikk, tilogmed! ;)

Nei, det syns jeg da virkelig ikke at jeg skal ha noe ansvar for. Det jeg mener er en bra mann er ingen fasit for hva andre mener er bra menn, og jeg føler heller ikke at det er mitt ansvar for at andre skal leve i gode forhold. Jeg har ansvar for at JEG skal ha det bra i livet mitt. Det er det ingen andre som skal lastes med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
6 minutter siden, a l'orange skrev:

Synes du ikke at vi som kvinner har et ansvar for at menn skal få seg kjærester?

Jeg må si at jeg synes vi har et vesentlig medansvar.

Ikke ved å bli sammen med kjipe menn, men ved å delta i diskusjon og samtale om hva som er å være en bra mann. Og om hva kvinner kan bli flinkere til å legge merke til. Slike ting.

Vi er voksne, og som voksne har vi et ansvar for samfunnet. Lykkelige parforhold og lykkelige familier er en del av samfunnet.

Som en så treffende nevnte i en annen tråd her en dag; det er viktigere enn matematikk, tilogmed! ;)

Det må gå begge veier, det er fortsatt for mye kvinneforakt på slike forum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest canacas
5 minutter siden, a l'orange skrev:

Det du spør om her er nøyaktig det jeg ønsker å diskutere i den tråden jeg nettopp opprettet!

Vil du spørre om det der, eller kan jeg stjele det? :)

Jeg vet, det er derfor jeg opprettet tråden. Som en motvekt.

Det er ikke bare mye kvinneforakt, det er også liten forståelse av hvordan menn har det. Begge deler virker sammen, så jeg tenker at viss vi motvirker det, så blir det bedre for alle.

Kjør på! 

Ja, jeg taler ofte menns sak her inne. Faktisk. Og det har jeg begynt med fordi jeg har sett meg lei på sutrete kjerringer som ikke forstår at de egentlig sårer seg selv ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2016 den 9.05, Petra75 skrev:

----

Til TS. Du sier at du ikke bruker hormonell prevensjon, men så sier du at du bruker Cerazette, og har brukt dette i ti år. Dette er da hormoner, og den gangen jeg prøvde dette merket, merket jeg det godt på humør og lyst. Har du forsøkt å slutte med disse for en lengre periode? Vi kvinner undervurderer virkningen hormoner kan ha på oss, og det kan være at noe så enkelt som å kutte ut pillene, så kommer lysten tilbake. ----

Enig i dette. Vel verdt å forsøke!

Anonymkode: a45b1...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28. oktober 2016 den 12.07, draug 75 skrev:

Min konklusjon:

Det nytter ikke. En mann kan prøve så mye han vil og ofre alt for forholdet, og han ender uansett opp med å bli forlatt. Kvinner finner uansett en grunn til å være misfornøyd, til å ønske ting annerledes og dyrker disse grunnene til det ødelegger forholdet. Hun stoler for mye på han, er for komfortabel i forholdet og bruker denne komforten til å ønske seg mer.

Og ja, jeg skjærer alle over en kam, for dette er så vanlig at det rett og slett er representativt. Skjerp dere!

TS: For hans skyld skulle jeg ønske mannen din gav litt mer faen, så var du opptatt med å berge forholdet enn å se hva mannen din manglet. Han fortjener noe bedre enn det du er villig til å gi ham nå.

Det var en mann i tråden som skrev at han hadde det likt med sin kone, og at hans kompiser hadde det på samme måte. Tenk også på alle menn som mister tenningen på dama når hun er 40 + og de lyster på 20 åringer. Jeg er bare 25 men gruer meg til jeg blir eldre siden jeg vet at det er uunngåelig at min samboer, som alle andre menn, ville foretrukket en yngre fremfor den "gamle røya gjennom 20 år". 

Anonymkode: 155c2...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2016 den 16.50, AnonymBruker skrev:

Hvis du får brekninger under sex og føler det som et slags overgrep så er nå det god nok grunn for å skilles. Forstår at dere har barn og alt det der men synes det er urettferdig både ovenfor deg og han å fortsette et forhold.

Anonymkode: 071c1...d67

Det er vel mindre en grunn for å skilles, og mer en grunn for TS til å oppsøke hjelp. Det tyder på alvorlige problemer med personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...