Gå til innhold

Hva muslimer egentlig mener.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva britiske muslimer egentlig mener.

One in five Muslims in Britain never enter a non-Muslim house;
 39 percent of Muslims, male and female, say a woman should always obey her husband;
 31 percent of British Muslims support the right of a man to have more than one wife;
 52 percent of Muslims did not believe that homosexuality should be legal;
 23 percent of Muslims support the introduction of Sharia Law, rather than the laws laid down by parliament.

Det kunne vært veldig interessant hva muslimer bosatt i Norge mener om for eksempel homofile, annerledestroende, sharia-lover vs norske lover osv. Men det er vel ingen som er interessert å finne ut slike ting. Norske journalister har i alle fall ikke lyst til å skrive om dette.

Anonymkode: b622a...fbf

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Islam forum Norge, der får du alle svarene dine hva norske muslimer mener om nordmenn. Det er også et passord beskyttet "muslimske brødre" som jeg ikke tror at det er snak om Umma-en.

Uansett tallene som er presentert fra pew resarch og bredbart er enda være bland "flyktingene" der kun kristne dør på tur hit med dem, rart nok.         

• Liker 3
Gjest OverMyKnee
Skrevet

Det fantes en versjon med norsk tekst, men finner den ikke igjen..

Skrevet

Tråden er ryddet for hatefullt innhold. 

Nori, mod

Skrevet

Tråden er ryddet for kommentar på moderering. 

Nori, mod

Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg er muslim og mener ikke noe av dette.

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)
8 timer siden, Elseby13 skrev:

.

Endret av Catalina Culès
Skrevet
4 timer siden, Elseby13 skrev:

er du "født" muslim, eller konvertitt?

Anonymkode: 535a7...098

Skrevet
På 10/11/2016 den 12.40, AnonymBruker skrev:

Hva britiske muslimer egentlig mener.

One in five Muslims in Britain never enter a non-Muslim house;
 39 percent of Muslims, male and female, say a woman should always obey her husband;
 31 percent of British Muslims support the right of a man to have more than one wife;
 52 percent of Muslims did not believe that homosexuality should be legal;
 23 percent of Muslims support the introduction of Sharia Law, rather than the laws laid down by parliament.

Det kunne vært veldig interessant hva muslimer bosatt i Norge mener om for eksempel homofile, annerledestroende, sharia-lover vs norske lover osv. Men det er vel ingen som er interessert å finne ut slike ting. Norske journalister har i alle fall ikke lyst til å skrive om dette.

Anonymkode: b622a...fbf

Det vil med andre ord si at 61 prosent av muslimene ikke sier at en kvinne alltid skal adlyde sin mann, at 69 prosent ikke støtter flerkoneri, at 48 prosent ikke mener at homoseksualitet skal være ulovlig, og at 77 prosent ikke ønsker sharialov. SJOKKERENDE!!!

Så nei, det sier ikke noe om hva "britiske muslimer" egentlig mener, men hva ulike prosentandeler av de spurte mener. Det er jo ille (etter min mening) at 52 prosent mener at homoseksualitet skal være ulovlig, men nesten halvparten mener ikke dette. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, sol87 skrev:

Det vil med andre ord si at 61 prosent av muslimene ikke sier at en kvinne alltid skal adlyde sin mann, at 69 prosent ikke støtter flerkoneri, at 48 prosent ikke mener at homoseksualitet skal være ulovlig, og at 77 prosent ikke ønsker sharialov. SJOKKERENDE!!!

Så nei, det sier ikke noe om hva "britiske muslimer" egentlig mener, men hva ulike prosentandeler av de spurte mener. Det er jo ille (etter min mening) at 52 prosent mener at homoseksualitet skal være ulovlig, men nesten halvparten mener ikke dette. 

Ca. Halvparten. I koranen står det at muslimer kan  kan lyge til vantro. Vi vet ikke om de okey muslimene, er smart nok til å lyge for å fremme islam. 

Skrevet
16 timer siden, Ferie skrev:

Ca. Halvparten. I koranen står det at muslimer kan  kan lyge til vantro. Vi vet ikke om de okey muslimene, er smart nok til å lyge for å fremme islam. 

Ok, det der kan jeg dessverre ikke ta seriøst. 

• Liker 1
Gjest Bossa Nova
Skrevet

Hva mener egentlig medlemmer i statskirken, da?

Folk er forskjellige og mener, syns & tenker ulike ting. 

Gjest Elseby13
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

er du "født" muslim, eller konvertitt?

Anonymkode: 535a7...098

Født sånn. Hvorfor er det relevant? 

Skrevet
3 timer siden, sol87 skrev:

Ok, det der kan jeg dessverre ikke ta seriøst. 

På hvilken måte?

Ingen muslimer eller moské i Norge kritiserer islams råd eller islams Net som er imot homofili. 

Det handler ikke om å være slem.

Se videoen i begynnelsen av tråden.

Skrevet
59 minutter siden, Ferie skrev:

På hvilken måte?

Ingen muslimer eller moské i Norge kritiserer islams råd eller islams Net som er imot homofili. 

Det handler ikke om å være slem.

Se videoen i begynnelsen av tråden.

Jeg trodde vi diskuterte britiske muslimer? Det blir useriøst når man forholder seg til faktiske tall og så skal begynne å spekulere i om de som har rapportert til undersøkelsen har drevet med løgn. Da kan vi jo ikke ta noen av tallene seriøst og da er det ikke mulig å ha en seriøs diskusjon om det. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Bossa Nova skrev:

Hva mener egentlig medlemmer i statskirken, da?

Folk er forskjellige og mener, syns & tenker ulike ting. 

Voldsomt diplomatisk man er når det er muslimer og kvinnesyn som er saken. Pipa får en annen lyd når det kommer til mannegruppa ottar og norske menn.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...