Gå til innhold

Frikjent sesong 2 (NB: inneholder spoilers)


Gjest Jacklost

Anbefalte innlegg

Gjest shasha09

Moren til Helene har blitt nevnt ved navn en gang. Det var da Lars og Inger kranglet og han skrek noe om det kliniske kjøkkenet som lignet et sykehus osv. Da sa han også noe sånt som «tenk at jeg forlot NN for dette her!»

Mener det var Anne-Marit eller noe sånt han sa som navn.  Det var noe veldig typisk norsk. 

 

Jeg tror Inger først kommer til å bære den som forstår hvordan alt henger sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke enda flere har skjønt det?

Det er Lars, faren til Helene som er morderen. Det forklarer jo alt! Incesten som Karine snakket om, og hvorfor læreren kontaktet barnevernet med mistanker om incest/seksuelle overgrep. Det forklarer hvorfor William ikke vil fortelle hvem den ekte morderen er (det er jo sønnen hans!), og hvorfor Lars begynte å drikke så voldsomt under rettsaken mot William (dårlig samvittighet). Det forklarer også hvorfor Helenes "drap" blir tolket som selvmord - fordi Lars har drept henne under en heftig fyllekule (mulig ved uhell), fordi hun fant ut at han var en morder. For å dekke over drapet, søkte han selv etter selvmordmetoder på datamaskinen hennes (han visste passordet til datamaskinen hennes, noe produksjonen sørget for at vi fikk med oss - neppe en tilfeldighet). 

Open your eyes, people! Vi vet at Eva og William vet hvem morderen er, men ikke gjør noe med det. Da _må_ det være noen i deres nærmeste krets. Og alt som har skjedd hittil peker mot Lars, og Lars alene.

Anonymkode: 5bdf3...ba7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vet de ikke om det selv, i hvert fall. Spørs om ikke William hadde latt være å innrømme at han fikk barn med Maibritt da.

Anonymkode: 63106...dd4

 

 

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vet de ikke om det selv, i hvert fall. Spørs om ikke William hadde latt være å innrømme at han fikk barn med Maibritt da.

Anonymkode: 63106...dd4

Trodde Aksel og Karine var søskenbarn. Hvordan er slektskapet mellom familiene Nilsen /Halsteen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke enda flere har skjønt det?

Det er Lars, faren til Helene som er morderen. Det forklarer jo alt! Incesten som Karine snakket om, og hvorfor læreren kontaktet barnevernet med mistanker om incest/seksuelle overgrep. Det forklarer hvorfor William ikke vil fortelle hvem den ekte morderen er (det er jo sønnen hans!), og hvorfor Lars begynte å drikke så voldsomt under rettsaken mot William (dårlig samvittighet). Det forklarer også hvorfor Helenes "drap" blir tolket som selvmord - fordi Lars har drept henne under en heftig fyllekule (mulig ved uhell), fordi hun fant ut at han var en morder. For å dekke over drapet, søkte han selv etter selvmordmetoder på datamaskinen hennes (han visste passordet til datamaskinen hennes, noe produksjonen sørget for at vi fikk med oss - neppe en tilfeldighet). 

Open your eyes, people! Vi vet at Eva og William vet hvem morderen er, men ikke gjør noe med det. Da _må_ det være noen i deres nærmeste krets. Og alt som har skjedd hittil peker mot Lars, og Lars alene.

Anonymkode: 5bdf3...ba7

Grunnen til at vi ikke tror det er han er jo nettopp at det legges så opp til det. Det er alt for opplagt, og vil bli en stor skuffelse hvis det er løsningen. 

Anonymkode: 63106...dd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde blitt mer skuffa om det hadde vært moren til Helene som ikke har vært i serien eller moren Mai Britt, Eva, Erik eller William for de har allerede vært mye i søkelyset og hvis de hadde vært de burde det ha kommet frem i sesong 1, da hadde jo sesong 2 vært bortkasta. 

Anonymkode: 7705f...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg hadde blitt mer skuffa om det hadde vært moren til Helene som ikke har vært i serien eller moren Mai Britt, Eva, Erik eller William for de har allerede vært mye i søkelyset og hvis de hadde vært de burde det ha kommet frem i sesong 1, da hadde jo sesong 2 vært bortkasta. 

Anonymkode: 7705f...310

Hva om Mai Britt også er moren til Helene? Mange muligheter her :laugh:

Anonymkode: 63106...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fleire som trur Helene var gravid? Vi vet jo ikkje hva som skjedde mellom henne og Aksel.

Anonymkode: ace7c...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente forresten ikke Helene og Aksel- men sønnen til Aksel. Tim?

Anonymkode: ace7c...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente forresten ikke Helene og Aksel- men sønnen til Aksel. Tim?

Anonymkode: ace7c...ced

Kanskje Erik fikk vite det og tok livet av henne? Men da har de evt arrestert riktig mann, og det ville bryte med resten av serien :P 

Anonymkode: 63106...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje Erik fikk vite det og tok livet av henne? Men da har de evt arrestert riktig mann, og det ville bryte med resten av serien :P 

Anonymkode: 63106...dd4

Nei, det tror ikke jeg. Kanskje heller faren, eller en av besteforeldra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RayOfShine skrev:

Nei, det tror ikke jeg. Kanskje heller faren, eller en av besteforeldra

Kanskje William faker avhengigheten av rullestol, den gir et fint alibi ;) Eller kanskje William og Mai Britt sammen, MB trenger ikke være så dum som hun virker. 

Anonymkode: 63106...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje sannheten er at William såg Eva gjer det? 

Anonymkode: ace7c...ced

Ikke umulig, spør du meg er hun mer koko enn Mai Britt. 

Anonymkode: 63106...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant. Og jeg tror ikke det er tilfeldig at Helene er så utrulig lik Karine og at vi ikke vet hvem moren er

Endret av RayOfShine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om enden på denne visa er at det var Aksel likevel. Det virker nesten som det aller minst sannsynlige scenariet, så kanskje nettopp derfor :sprettoy:

Anonymkode: 63106...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan ble Helene fraktet til stupet? Må jo være av noen som kjører. Det er jo langt unna huset. tror ikke Mai Britt kjører bil? Og mobilen til Helene ble funnet utenfor huset til Lars der kun han var drita full og forbanna fra før. om ikke Lars drepte henne må han vite noe om det for mobilen var utenfor huset og Helene hadde tisligere ringt Aksel. og hvorfor kunne Lars passordet il Helene? han var den eneste som kunne logge seg inn på den og søke på selvmordsgreier.

Anonymkode: 7705f...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan ble Helene fraktet til stupet? Må jo være av noen som kjører. Det er jo langt unna huset. tror ikke Mai Britt kjører bil? Og mobilen til Helene ble funnet utenfor huset til Lars der kun han var drita full og forbanna fra før. om ikke Lars drepte henne må han vite noe om det for mobilen var utenfor huset og Helene hadde tisligere ringt Aksel. og hvorfor kunne Lars passordet il Helene? han var den eneste som kunne logge seg inn på den og søke på selvmordsgreier.

Anonymkode: 7705f...310

Huset til Lars er vel også huset til Helene, ikke så rart at mobilen var der. Og her på kg ser vi jo stadig foreldre som forlanger å få passordene til barna, så det er ikke så uvanlig. Unektelig mange spor som peker mot Lars, men det er nettopp det, FOR mange spor peker mot han. Kanskje det er en Agatha Christie-løsning der hele bygda har sammensverget seg mot Aksel, så han er den eneste med rent mel i posen?

Anonymkode: 63106...dd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to hendelser hvor William avslørte hemmeligheter for Eva: 

1) Da hun besøkte ham på sykehuset etter at han hadde skutt seg.

Eva kom ut, bleik og kastet opp i buskene

 

2) Litt senere da de var på biltur, stoppet de bilen for William måtte fortelle henne noe

 

I etterkant fikk vi vite at Aksel var sønnen hans, men hva var den andre hemmeligheten mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke vært lagt opp til at Lars er morderen - på noen som helst måter. 

Anonymkode: 5bdf3...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke vært lagt opp til at Lars er morderen - på noen som helst måter. 

Anonymkode: 5bdf3...ba7

Jo i høyeste grad, nesten alt i denne sesongen peker jo mot han. 

Anonymkode: 63106...dd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...