Gå til innhold

Siams Svangerskapsdagbok

Siam

Anbefalte innlegg

Håper ingen unger møtte på han...

Det tenkte vi på også!

Endelig helg!!

Selv om denne siste hele uken på jobb har gått ganske fort.

Var hos fysioterapeut i dag, hun da det var bra jeg kom nå før ryggsmertene satt seg skikkelig og ble til betennelse i musklene. Hun fikk løst dem opp i dag, og jeg fikk noen øvelser jeg skal gjøre. Skal tilbake på torsdag for å se om det har blitt noe bedre.

Denne helgen er vi hundevakt for svigersenes hund. Han er en skikkelig masete hund, og jeg har ikke tålmodighet til å styre med han. Han sittter og maser hele tiden, det er ikke fred å få. Jeg har vært ute på to turer (den ene 1 1/2 time lang) og han har fått mat og har vann i skåla. Hva annet kan jeg gjøre? Han driver og hopper opp på meg og skal absolutt klore meg på magen! :evil: Jeg skal aldri ha hund! Møkkadyr.

Jeg kan ikke gjøre noen ting før han følger etter meg og stikker ansiktet sitt oppi alt jeg gjør! :evil: Vondt lukter'n også.

Nei, takke meg til en liten, søt, selvstendig katt.

Jeg er fremdeles hjemme alene, men mannen kommer hjem i kveld/natt. Gleder meg til å se han igjen.

Vi har planlagt å dra til hytta i morgen, men hvis det været som er spådd kommer, kan det hende at vi dropper det. Det er kanskje like greit å være hjemme og pakke litt?

På søndag skal vi dra og se på det nye huset sammen med mamma. Gleder meg til å se det, har ikke sett det siden visningen.

Nå begynner det å nærme seg overtakelse. Bare 3 uker igjen!

Håper vi rekker å komme oss sånn nogenlunde i orden før frøet kommer.

Jeg hørte med mamma hvordan hennes fødsler har vært, og jeg ble ganske beroliget. Hvis det er sånn at man kan sammenligne seg med mødrene sine, da.

Men det betyr også at jeg kan få ganske dårlig tid fra jeg begynner å kjenne veer til frøet er ute. Jeg var ute på 6 timer fra hun kjente de første murringene... Det tok litt lenger tid med lillesøsteren min, men det gikk allikevel rimelig fort.

33+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katte-elsker du også? Pusekatter er vel so koselege so hundar tykkjer eg og, og pusekatten min er med på trilletur - ikkje bandtvang på ho heller sjølv om dressuren er heller fri :-? Etter 500 meter vert pus lei og ruslar heimatt åleina...

Spennande å sjå att huset de har kjøpt i morgo!?

God helg til deg, og god betring med ryggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at det ligger noe i det,når folk sier at mor og datter er like jeg.Mamma har alltid født før termin,det gjorde jeg og.Hun brukte 9 timer på meg,jeg er eldst.Jeg brukte 8 timer på Nicolai,ikke verst til å være førstegangsfødende nei.

Grattis med over 33 uker da:)Nå er det ikke lenge igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å se hvordan det står til :)

Hunder er da søte... i alle fall min :wink::ler:

Ikke lenge igjen før du har det lille nurket hos deg !

Det er så vanvittig koselig! Jeg gleder meg på dine vegne :)

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsener Mrs.Potter, RoadQueen, nat26, cappo og pondusa!

I dag har vi levert tilbake dyret. Ganske greit det og... Selv om det var litt lettere å passe på han når vi var to. Jeg tror han er ganske krevende og bortsskjemt, alle hunder er nok ikke sånn (håper jeg).

Det var gøy å se huset igjen! Det var enda finere enn jeg kunne huske. Jeg gleder meg masse til å flytte inn.

Det er mye vi kan gjøre, men vi tar det litt etterhvert.

Vi skal slipe og lakke gulvet på stua før vi flytter inn, de som bor der nå skulle flytte ut fra det rommet slik at vi rekker å gjøre det før vi kommer med flyttelasset. Så nå er jeg i full gang med å finne folk som kan gjøre det for oss.

Det er så deilig å være i gang.

Frøet har vært ganske rolig i helgen, det går litt opp og ned med aktivitetetsnivået i magen kjenner jeg.

Nå er det bare 2 arbeidsdager igjen!! Det skal bli veldig deilig. Ryggen har vært litt bedre denne helgen i forhold til forrige, det hjalp nok med den behandlingstimen.

Kanskje jeg blir helt kvitt det etter neste behandling? Det hadde vært deilig. Da har jeg vært heldig i så fall.

33+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare TO arbeidsdager igjen? :o Det har jo gått kjempe fort!

PS! Ikke alle hunder er sånn som den du lånte. Min er kjempe snill, og blir lånt ut både her og der til stadighet, og folk spør spesifikt om å få låne ham, så da kan han vel ikke være så ille? Mye er oppdragelse, og så har selvsagt rasen litt å si da.

Ha en fin uke! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Imax! Ja, jeg er overbevist om at ikke alle hunder er som han. Det hadde vært synd... :wink:

I dag strekker det fælt i magen, jeg tror jeg er inne i en vokseperiode igjen. Føler meg sprekkferdig, og huden på siden av magen er helt i spenn. Krysser fingrene for at det ikke kommer noen strekkmerker, har vært heldig hittil. *bank-i-bordet*

Jeg har fått en pigmentflekk i panna, som bare blir mørkere og mørkere, og fregnene på nesa har blitt mer tydelig enn før. Og det regner jeg med jeg kan skylde graviditetshormonene. Ikke det at det gjør noe, altså.

Streken på magen er fremdeles ikke så veldig tydelig, den kom ganske tidlig, men den har ikke blitt så kraftig.

Navlen har ikke spretti (hvordan bøyer jeg det ordet forresten?) ut enda, den gjør kanskje aldri det heller da?

¨

Ellers intet nytt å melde.

33+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen.... så fint at du ikke har strekkmerker enda.. det har ikke jeg heller... håper jeg slipper.

Ellers virker det som det meste du skriver gjelder meg også, både med flekker, og streker... :hoho:

Nå er det straks ferietid for deg også.... det er deilig å ha fri... tro meg... er litt tung i kroppen, så sakte tempo hjelper på humøret mitt i allefall!!

Ønsker deg en suuper mandag!!

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du ikke har strekkmerker da:)Jeg fikk dem ganske tidlig,i uke 20 tror jeg:(Godt å "høre" at du vokser og koser deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Fy søren så fort et svangerskap går! :o Husker da du testet positivt her.. Og nå er du i uke 33!!!

Ha en vidunderlig mandag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shy: ja, det skulle vel bare mangle at vi ikke var like der også!! Noen ganger synes jeg nesten det er skummelt... :ler:

Å det skal bli deilig med ferie, selv om jeg har tusen planer for ting jeg har lyst til å gjøre. Men da kan jeg gjøre det i mitt eget tempo, og det tror jeg er greit.

nat26: jeg sammenligner meg med mamma igjen... Hun fikk kun noen få strekkmerker under magen helt på slutten av svangerskapet. Så jeg krysser fingrene.

Hulderjenta: det har vel kanskje gått litt fortere for deg enn for meg... :wink: Men jeg klager ikke. Jeg synes det har vært veldig greit å være gravid så langt.

Tusen takk for hilsner, jenter! :kysse:

I dag har vi fått pakket en del igjen. Vi blir like forundret hver gang over hvor fort det går bare vi setter i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* vogn - har bestemt oss for hva vi skal kjøpe, så det er bare å bestille. Har bestilt

* seng - svigerforeldrene mine skal sponse Stokke Sleepi m/alt tilbehør på oss, må bare få bestilt... Har bestilt

* stellebord - vi skal flytte snart så jeg må sjekke badet i det nye huset for å sjekke hva vi har plass til. Har bestilt

* kluter - har noen, men tror vi trenger mange fler Har kjøpt noen, kan sikkert kjøpe noen fler...

* helseteppe - har ett, vil ha ett til  Kjøpt

* bleier, olje, såper osv... - tar det etter at vi har flyttet

* amme bh'er  Har kjøpt 3 stk

* ammeinnlegg  

* brystpumpe

* flasker til å ha pumpet melk i

* smokker - trenger jeg det? Har kjøpt

* flere smekker

* bilsete

* stellebag

* reiseseng

* badebalje

* lammeskinn

Vi begynner å nærme oss ferdig med innkjøpene, det viktigste nå er bilsete. Har ikke bestemt meg for hvilket enda!

Prøver å bestille lammeskinn hos Nøstebarn, men det har vært vanskelig. Bestillingen har aldri gått gjennom. Og nå er nettsiden nede. :evil:

De andre småtingene kan jeg sikkert ordne etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Innom og leser dagboken din av og til og har litt lyst til å komme med noen tips fra nybakt mamma som skulle ønske hun fikk før hun gikk beserk i babybutikken.

* kluter - har noen, men tror vi trenger mange fler Har kjøpt noen, kan sikkert kjøpe noen fler... 2 helsetepper er minimum, hvis du skal bruke en til å dekke for i vognen så kan den fort bli møkkete, slipper den i gulvet etc.... ammetåke....hehe

* bleier, olje, såper osv... - tar det etter at vi har flyttet Ikke kjøp bleier før baby er født, de har på sykehuset og da kan du prøve deg litt frem med str og merke* ammeinnlegg

* brystpumpe

* flasker til å ha pumpet melk i - med i brystpumpepakkene følger det med poser til å ha i fryser/kjøleskap, mye mindre plasskrevende, kjøp heller det, men vent til melkeproduksjonen er i gang.

* smokker - trenger jeg det? Har kjøpt

* flere smekker - har ikke brukt smekke enda, bare gulpekluter* bilsete

* stellebag - har bleier, skift, lite håndkle etc i en liten tøyveske som jeg putter under vognen, prøvde med endel stellevesker som er harde men de blir fort klumpete og i veien når du går, knærne kommer bort i den så jeg hev den..* reiseseng

* badebalje

* lammeskinn det er skikkleig kos for babyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine innspill, cappo!!

Det er ikke så lett å vite hva man trenger eller ikke før man er der. Jeg skal ta med meg rådene dine.

I dag er det siste dag på jobben!!

Det blir nok litt vemodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Signerer Cappo her:)Kluter går det mye av,vi kjøpte 10 stk,i går måtte jeg kjøpe ti nye gitt.Fryseposer til melka er flotte.Slipper å ha mange flasker stående i kjøleskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, nat26! Alle kommentarer fra dere "erfarne" er gull verdt. Selv om det ikke er likt for alle selvsagt, behovene er forskjellige.

Men det er fort gjort å bli lurt i baby-tilbehørs-jungelen. Det er så mye fint og unyttig der ute.

Så var jeg ferdig på jobben, da....

Selv om jeg har gledet meg fælt og vært utålmodig var det litt vemodig allikvel. De søte kollegaene mine (de få som er igjen...) hadde ordnet med kaffe og kaker før jeg dro, og jeg fikk en kjempefin blomsterbukett. Jeg ble helt rørt, jeg!

Det tok litt tid å komme seg ut i dag, jeg måtte jo si hadet til alle.

Jeg skal jo i utgangspunktet "bare" være borte et år, men jeg er ganske innstilt på at jeg ikke kommer tilbake. Og det tror jeg nesten de andre skjønner. Det blir ganske lang pendlervei etter at vi har flyttet.

Men jeg vil ikke si opp i tilfelle rottefella. Greit å ha noe å falle tilbake på hvis jeg mot formodning ikke skulle trives med å gå hjemme.

I morgen skal jeg altså ikke på jobb! Det blir helt merkelig. Jeg får vel finne på noe den første dagen, så det ikke blir så merkelig. Vaskedamen kommer, så jeg har ikke lyst til å være hjemme da. Kanskje det blir en tur i svømmehallen?

33+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine innspill fra cappo :-) Lammeskinn er deilig, Victoria har hatt sitt i vognen fra dag 1. NUK smokkene er de eneste som fungerer her i huset også..

Sikkert veldig rart med siste dag på jobb ja, men så koselig "farvel" kollegaene tok med deg! Det var fint gjort..

Kanskje vi sees før du flytter, ellers har du vel nok å henge fingrene :-)

Hurra for 34 uker i morgen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem2: til deg, April!

Jeg prøver å kjøpe lammeskinn fra Nøstebarn, men det har vist seg å være veldig vanskelig, gitt. Nettsiden er nede. Men jeg prøver meg igjen stadig vekk.

Ja, så er jeg hjemme, da... Har ikke kommet meg i dusjen enda, men spiste frokost sammen med mannen. Det er greit å komme seg opp.

Holder på å prøve å få tak i noen som kan slipe og lakkere gulvet i det nye huset. Sitter og venter på at et firma skal ringe meg opp igjen, og da er jo KG bra så lenge.

Ellers skal jeg ta det litt som det kommer i dag, skal pusle litt hjemme frem til mannen kommer innom i tolv tiden. Han skal på jobbintervju senere. Det blir spennende!

34+0!

Bare 6 uker igjen til termin! Det blir jammen meg spennende.

Frøet har vært veldig aktiv de siste dagene. Hele magen flytter seg når han beveger seg. :hjerte:

I går la han seg helt på siden av magen, så jeg ble helt skjev. Det var like før jeg tippet rundt der jeg lå på sofaen... :ler:

Jeg våknet av at han romsterte rundt inni der i dag tidlig.

I går kveld lå jeg og kjente på hvordan han snudde seg rundt i magen. Han hikket, så det var så morsomt å kjenne hvordan "hoppingen" flyttet seg rundt. Det er helt tydelig at han ikke har festet seg enda, i alle fall.

Håper bare han har tenkt å komme ut med hodet først. Men han har ligget med hodet ned de siste ukene, så det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...