Siam Skrevet 13. mai 2005 Forfatter #601 Del Skrevet 13. mai 2005 I dag får vi nok se bildene og sett internett-annonsen på huset vårt. Det blir spennende. Taksten kommer også i dag. I ettermiddag skal vi på kontraktsmøte på huset. Så det blir enda kortere dag enn vanlig. Men det er greit for meg. Frøet har vært roligere noen dager, men han får inn noen fulltreffere innimellom, spesielt på høyre side. Jeg kjenner mest at han romsterer og beveger seg, det er ikke så mange tydelige spark. God helg!! 29+2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 13. mai 2005 #602 Del Skrevet 13. mai 2005 Det blir spennende det med huset Siam:)Håper dere blir fornøyde.At babyen ikke sparker like mye kan være pga litt mindre plass nå vet du.Kanskje den har merket at det begynner å bli litt trangt nå. Ha en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 13. mai 2005 #603 Del Skrevet 13. mai 2005 Hie Siam Ko spennande, ny bil og no nytt hus i ein ny by! Gratulera!!! Og heilt garantert - du kjem raskt i kontakt med folk i nabolaget når du er ute og trillar gullungen. Kanskje helsestasjonen har barselgruppe - der vert du og kjend med mødre og jamngamle babyar. Lukke til vidare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 15. mai 2005 Forfatter #604 Del Skrevet 15. mai 2005 Det blir spennede å flytte, men jeg gleder meg aller mest. Jeg tror det kommer til å bli fint. Takk for besøk nat26 og RoadQueen! Jeg har sjekket litt rundt på forskjellige nettsider, og det ser ut til at det er et ganske variert tilbud til småbarnsforeldre i byen. På kontraktsmøtet fikk vi vite at naboen skal selge også, og det er jo egentlig kjempefint. For da får vi noen nye inn rett ved siden av oss. Da blir vi kanskje ikke de eneste nye i nabolaget. Selv om jeg tror det er ganske mye intern flytting der. Det blir spennende å se hvordan vi blir mottatt. I går var jeg på bursdagsfest. Det er fast tradisjon. Og alltid koselig. Selv om det er litt stusselig å være den eneste edrue. Men det er verdt det! I dag skal vi ordne hagen til visningen og så får vi besøk av pappa, B og farmor. Det blir koselig, det er lenge siden jeg har sett dem. De har ikke sett hvor stor magen har blitt i det siste. Mannen ligger å sover enda. Han var ute på byen i går. Selv om vi var i seng samtidig siden jeg plukket han opp på veien hjem, så var nok han mange hakk fullere enn meg, og trenger nok litt ekstra søvn. Litt deilig å få en rolig start på dagen for meg også... God pinse, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 15. mai 2005 #605 Del Skrevet 15. mai 2005 God pinse Siam:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 16. mai 2005 Forfatter #606 Del Skrevet 16. mai 2005 Takk for det nat26!! I går fikk vi ordnet litt i hagen, ikke det at det trengtes så veldig, det har ikke grodd så mye enda. Men det er greit å ha den litt under kontroll til visningen. Hadde besøk i går, og det var veldig koselig. B ble så rørt av å se magen min at hun fikk tårer i øynene. Koselig at de engasjerer seg. Pappa tok bilde av magen min. Stakkars farmor fortsetter å være surrete og ganske hjelpesløs utenfor sitt vanlige miljø. Det er litt trist å se. Hun blir mer og mer som et barn. Hun klarer ikke å følge med i samtalene, og bryter bare pluteselig inn med et spørsmål hun har stilt 100 ganger tidligere. Dagens spørsmål var når vi skulle flytte og når babyen skulle bli født. Hun glemmer det så fort vi har svart. Stakkars. Jeg tror hun merker at hun ikke er helt med lenger, men jeg tror ikke hun vet hvor ille det er. Jeg har lest litt om fødselen nå, jeg har ikke vært klar for det tidligere. Det har vært så lenge til. Men jeg vil jo gjerne være forberedt. Håper vi har kommet sånn nogenlunde i orden før frøet melder sin ankomst. Jeg har lyst til å prøve å være mest mulig uthvilt når dagen kommer, og det er det ikke så lett å være når man går og vasser i pappesker og malingsspann. Siden vi flytter et stykke unna Ullevål har svigerforeldrene til mannen tilbudt oss å bo i pendlerleiligheten deres i Oslo når terminen nærmer seg. Får prøve å være der å slappe av litt da. Men det er ikke sikkert det er så lett hvis det er en million ting i huset jeg gjerne skulle ha gjort... Jeg kommer til å ta en ukes ferie før jeg går ut i permisjon, så jeg får litt ro på meg til å pakke og ordne til flyttingen. Jeg må vel regne med at ting tar litt lenger tid enn vanlig da. Mamma skal også ta en ukes ferie for å hjelpe oss. Snillingen! I dag får vi også besøk, mannen og jeg har bakt ostekake allerede. Nå har vi et par timers pause før vi skal orden noen småting. Jeg har planer om å pakke ned alle vinterklærne. Dem trenger vi i alle fall ikke før etter at vi har flyttet. Og så skal jeg skrive liste over klærne og utstyret vi har kjøpt til frøet. Jeg har ikke full kontroll over om vi har alt vi trenger og hva vi mangler. 29+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 16. mai 2005 #607 Del Skrevet 16. mai 2005 Høres lurt ut å være mest mulig uthvilt før fødselen ja:)Har nå vasket alt til gullet kommer,så skal jeg kjøpe de siste tingene som tåteflasker og slikt.Har lyst til å være feridg med alt når jeg er 35 uker og det er 2 uker til wee,tiden flyr. Har også skrevet en liste over hva vi har og hva vi mangler.Føler at jeg har kontroll på den måten.Kanskje det hjelper deg og. Ha en fortsatt fin mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 17. mai 2005 Forfatter #608 Del Skrevet 17. mai 2005 Det har vært en kjempefin 17.mai. Dro ned til byen i halv elleve tiden og så på 17.mai-toget og folk. Heldigvis ble det ikke så kaldt som det ble spådd, så det har vært en kjempefin dag. Vi var på lunch hos svigersene og resten av familien til mannen. Koselig. Et vennepar ble med oss hjem og spiste kaker etterpå. De har akkurat gått nå, og nå blir det joggebukse og avslapping resten av kvelden. Er ganske trøtt av en eller annen grunn. 29+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 18. mai 2005 #609 Del Skrevet 18. mai 2005 Lykke til med flytting og salg, Siam! Det er både moro og slitsomt mens det står på. Bare tanken på å få et eget hus henter fram masse ekstra energi i meg! Håper dere kommer i orden til den lille venter sin ankomst, og at salget går fort og greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 18. mai 2005 Forfatter #610 Del Skrevet 18. mai 2005 Superstress på jobben i dag. Gleder meg til jeg skal gå ut i permisjon. Jeg har tenkt å bruke opp ferien min før jeg går ut i permisjon, så da er det vel sånn ca 1 måned igjen å jobbe. Og det kan jeg vel klare. Det blir nok litt vemodig når det nærmer seg, tenker jeg. Siden vi skal flytte regner jeg egentlig ikke med at jeg kommer til å komme tilbake... Men det vet ikke de, selv om de kanskje kan tenke seg det. Jeg får se når den tid kommer, det er enda lenge til jeg må bestemme meg for noen ting som helst, heldigvis. I dag har jeg sett over klærne til frøet, og det ser faktisk ut til at vi har det meste han trenger den første tiden. Skulle kanskje bare ha hatt noen flere pysjer i str. 54/56. Men jeg skal ikke kjøpe noe mer nå, vi kommer sikkert til å få litt når han blir født også. Nå er det bare de store, dyre innkjøpene som står igjen; vogn, seng + utstyr og stellebord. Vi har en gammel furukommode som jeg har tenkt å male. Det blir sikkert fint. Vi har fått solgt de fleste møblene vi har lagt ut på FINN, så det er jo veldig greit. Det blir mindre å flytte med seg. I dag: 30+0!! Frøet har vært roligere i det siste, men det kom et par kraftige spark i stad så han har det sikkert fint. Om 1 1/2 uke skal vi på 3d ul. Jeg gleder meg masse til å se han igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 18. mai 2005 #611 Del Skrevet 18. mai 2005 Gratulerer med 30 uker! Nå er det ikke så lenge igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 19. mai 2005 #612 Del Skrevet 19. mai 2005 Takk for hilsen i dagboka mi! Det var trivelig! Så spennende med bil og hus og ny by og baby da!! Alt på en gang! Blir bra det! Men det er mye styr! Vi driver å bygger garasje og påbygg på huset og jeg syns bare det er litt styr :-) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 19. mai 2005 #613 Del Skrevet 19. mai 2005 Grattis med 30 uker:)Tenk nå er det bare 10 uker igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 19. mai 2005 Forfatter #614 Del Skrevet 19. mai 2005 Tusen takk for hilsen Mrs.Potter, Skytte og nat26! Ja, det er mye på en gang, Skytte, men jeg elsker å ha prosjekter på gang. Og med nytt hus og ny baby vil det vel stadig strømme på med prosjekter! Nok en ganske slitsom dag på jobben. Men nå er det ikke så lenge igjen, så jeg trenger nok ikke å øke sykmeldingen min noe mer. Jeg beholder 20% frem til ferie og permisjon. I dag skulle jeg egentlig ha møtt en venninne på café, men hun var opptatt med å skrive en oppgave, og jeg var rimelig sliten så da var det like greit at det ble utsatt. I morgen skal jeg møte en annen venninne, men da blir det vel rett etter jobben, og da er det litt greiere synes jeg. Prospektet til rekkehuset vårt var ferdig i dag, og jeg har lest korrektur. Det er faktisk en del som har bedt om prospekt, og det er jo oppløftende. Visningen til helgen blir veldig spennende. Vi har ikke annonsert andre steder enn på internett. Vi rakk ikke å sende inn noe pga kortere friser i pinsen, men jeg faktisk ikke sikker på om det er noe vits å annonsere i Aftenposten. Det er så mange annonser der at det er lett å drukne. Men vi får se... Det kan hende at vi må ha en visningsrunde neste helg også. I dag har det vært mer fart i frøet. Han har beveget seg nesten hele tiden, og det liker jeg mye bedre! Det er fint å kjenne at han er der. Jeg ble ikke så bekymret denne gangen siden han har hatt en rolig periode tidliger også. Dagsformen hans varierer vel litt den også. 31+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 19. mai 2005 #615 Del Skrevet 19. mai 2005 Takk for koselig hilsen i dagboken min. Blir spennende å følge deg de neste par månedene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 20. mai 2005 #616 Del Skrevet 20. mai 2005 Oj oj oj! Her skjer det jammen mye for tiden! Det er alltids spennende å ha mange prosjekter gående..jeg er nesten avhengig av å ha det...hvis jeg ikke har noe å se frem til og strekke meg etter...eller tusen forskjellige prosjekter gående samtidig, ja så blir jeg nesten litt deppa..! Er fryktelig glad i prosjekter! Det blir nok kjekt å flytte på seg, en helt ny start på en måte...eller det vil si på mange måter egentlig! Dere blir jo snart foreldre!! Håper uka blir fin Siam, sørg for å hvile deg når du er trøtt!!! God fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 20. mai 2005 #617 Del Skrevet 20. mai 2005 Moro å lese om alt som skjer hos dere, Siam! Spennende tid dere har i møte, både med flytting og lillegutt. Skulle gjerne flyttet til et nytt sted selv, men med min treige mann så går ikke det! Håper også du får mulighet til å slappe av litt, så du ikke tar deg helt ut! Satser på at vi treffes om ikke så altfor lenge :-) Ha en fin helg! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 20. mai 2005 Forfatter #618 Del Skrevet 20. mai 2005 Peony: Takk for det! I like måte. Madden: April: Det hadde vært koselig å møte snart. Jeg gleder meg til å treffe lille Victoria. Tenk at en så kort arbeidsuke kan være så slitsom!! Skjønner ikke det. Det har ikke vært så veldig mye mer å gjøre enn vanlig ( nå er jo det ganske mye allikevel, da), men jeg er faktisk helt utslitt! Etter jobben dro jeg for å kjøpe friske blomster til visningen, og da jeg kom hjem sovnet jeg en time på sofaen. Men nå er jeg i full gang med de siste forberedelsene til visningen. Alt smårot må bort og jeg holder på å skrubbe komfyren og prøver å få bort sot fra peisen. Litt skummel den ovnsrensen i grunn, plutselig så jeg små lysende prikker. Så nå er det full lufting på gang, tror ikke frøet har så godt av så sterke kjemikalier. Det blir så spennende i morgen. Megleren har hatt kontakt med en som er veldig interessert, og det er flere som har ringt, og bedt om prospekt på internett. Mannen jobber i kveld og kommer nok ikke hjem før i ti-tiden, stakkar. Kanskje jeg skal ta opp Idol, så vi kan se det sammen når han kommer hjem? I mellomtiden kan jeg sikkert se en av filmene til frøet? Bambi f.eks., tror ikke frøet blir skuffet om jeg ser den før han blir født. Middagen ble inntatt nå, så nå er det tilbake til rydding før det blir sofa og godteri i kveld! 30+2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 20. mai 2005 Forfatter #619 Del Skrevet 20. mai 2005 Ved 30 uker mangler vi dette: * vogn - har bestemt oss for hva vi skal kjøpe, så det er bare å bestille. * seng - svigerforeldrene mine skal sponse Stokke Sleepi m/alt tilbehør på oss, må bare få bestilt... * stellebord - vi skal flytte snart så jeg må sjekke badet i det nye huset for å sjekke hva vi har plass til. * kluter - har noen, men tror vi trenger mange fler * helseteppe - har ett, vil ha ett til * bleier, olje, såper osv... - tar det etter at vi har flyttet * amme bh'er * ammeinnlegg * brystpumpe * flasker til å ha pumpet melk i * smokker - trenger jeg det? * flere smekker * bilsete * stellebag * reiseseng * badebalje * lammeskinn Det var det jeg kom på akkurat nå, vi mangler nok noe mer også. Må prøve å holde meg opptatt med noe mens resten av verden ser på Idolfinalen. Jeg skal prøve å ikke få med meg resultatene før jeg skal se opptaket! Kanskje det da er lurt å logge seg ut fra KG og heller lese en bok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 20. mai 2005 #620 Del Skrevet 20. mai 2005 En liten snikleser legger igjen et bittelite spor Koselig dagbok du har Klem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå