Gå til innhold

Siams Svangerskapsdagbok

Siam

Anbefalte innlegg

Jeg synes jeg kjenner ganske tydelige spark, shy, men jeg og mannen har ikke kjent noe mer utenpå magen. Han ville vel bare vise seg frem en gang, og så syntes han vel kanskje at det holdt?

I følge ultralyden lå morkaka foran, så det er sikkert derfor vi ikke kjenner noe utenpå.

Forhåpentligvis flytter den seg snart.

Skikkelig kjipt på jobben enda. Jeg får dobbelt så mye å gjøre fremover, og jeg er ikke interessert i å jobbe mer siden jeg er gravid. Jeg har allerede vondt i hodet kl 16, og da trenger jeg å komme meg hjem. Høyest prioritet akkurat nå har frøet.

Så noe må skje, ellers må jeg sykmelde meg. Er ganske så negativ om dagen, det er ikke noe bra på jobben.

Ingen planer i dag, skal gå en tur siden det ikke ble noe av i går. I går fikk vi hengt opp bilder og ting og tang som ble tatt ned under maling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem:

Håper det bedrer seg på jobb, hvis ikke så må du heller få en sykmelding og ta godt vare på deg selv og frøet i fred og ro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta godt vare på deg sjølv framover Siam - ikkje stress og kav med jobben. Hugs på at arbeidsgjevar skal legga til rette best mogelege vilkår for deg og lille frø - dvs at du skal tilpasse arbeidstempoet til formen din og kunne ta pausar om du vert sliten.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen.. hvordan går det?

Det er lettere sagt en gjort å si at arbeidsgiver skal tilrettelegge for den gravide, for ofte så fungerer det ikke sånn i praksis... trykket øker, det er mye å gjøre, og det siste den gravide tenker på er å legge seg på en sofa og ta en hvil :sove: når alle kollegaer stresser og har mye å gjøre... da er det nesten bedre å ikke være der... og å være sykemeldt en stund slik at man får hentet seg litt inn igjen..... :enig_animasjon:

Håper du ikke sliter deg ut da vennen...

Jeg ønsker deg en fin torsdag, og håper at du tar hensyn til deg og lille frøet... :babygutt: eller, vi kan kanskje ikke kalle han frøet lenger..... er jo ikke akkurat det nå.... :wink:

stooor torsdagskos :klem: fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for litt sympati, Road Queen og shy. Jeg trenger det... :wink:

Jeg ønsker deg en fin torsdag, og håper at du tar hensyn til deg og lille frøet... :babygutt:  eller, vi kan kanskje ikke kalle han frøet lenger..... er jo ikke akkurat det nå.... :wink:  

Hi hi, jeg har tenkt på det. Han er jo ikke noe frø lenger, men han har på en måte blitt hetende det. Jeg tror ikke jeg klarer å gå bort i fra det navnet. Han blir nok hetende lille frø lenge, lenge. Kanskje etter at han har blitt født også?

Jeg har fått vondt i korsryggen, nå da!! :evil: Det begynte i går. Jeg prøver å reise meg opp for å gå litt innimellom, men når vi bare er to som gjør jobben vi før var 4 på blir det ikke så lett!! Knurr!!!

Stiv i nakken er jeg også.

Og veldig negativ! Gruer meg så jeg nesten har vondt i magen til å gå på jobb om morgenen. Blæh

Heldigvis er det snart påske!

Jeg har meldt meg på gravid-yoga i dag. Det begynner etter påske. Det blir sikkert bra.

I morgen er jeg halvveis! Tenk det da! :o Jeg synes det har gått fort, samtidig som jeg synes jeg har vært gravid en evighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Trasig med jobbsituasjonen, da, Siam. Det er utrolig guffent når stemningen er så dårlig. Håper dere finner en ordning på det etterhvert og at ikke du sliter deg helt ut. Dere må jo bare si fra om at det faktisk ikke er mulig å opprettholde samme arbeidsmengde med halvert antall ansatte!?!

Ha en fin torsdag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint å lese at du beholder jobben, Siam!

Håper de skjønner at dere ikke kan gjøre like mye som før de andre måtte gå, det er jo ikke holdbart i lengden...

Gravideyoga høres bra ut, jeg skal følge med på hva du synes. Bra å ha noen som ligger foran en i løypa og kan prøve ut ting!

:klem: , Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Håper det blir bedre stemning på jobben etterhvert.Ikke noe særlig å komme på jobb når det er sånn!

Ønsker deg ei riktig fin helg,Siam! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem2: til Pepita, Cielo og Mrs. Potter!!

Nok en jævlig dag på jobb. Jeg blir helt matt, jeg.

Heldigvis er det fredag nå. Jeg holder vel ut en dag til.

I går holdt jeg på å begynne å grine flere ganger. Jeg rekker jo ikke å trekke pusten en gang! :evil:

Det er litt roligere på morgenen, så jeg rekker en tur innom her først. Det viktigste først, selvfølgelig!

I går etter middag gikk vi en tur til langs Akerelva. Deilig med frisk luft, og litt høyere puls.

Etterpå var det kaffe og kaker hos svigersene.

Er spent på hvordan det går med shy på ul i dag! Kommer til å stikke innom der jevnlig.

20+0 i dag!!

Halvveis i svangerskapet! Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen... så kiipt at det er så slitsomt for deg... det er ikke bra i lengden, husk det!!

Oi som jeg gleder meg til UL i dag..... lover å komme med en oppdatering, men ikke vent deg den før i ettermiddag, for timen er kl. 1300, og det er ikke sikkert jeg får tilgang til pc før i kveld igjen.. skal gjøre mitt beste!!!

:hoppe: GRATULERER MED HALVVEIS GJENNOMFØRT!!!!!!!!! :hoppe:

Tiden har jo gått ganske fort, og det går sikkert enda fortere fremover nå.......

Ønsker deg en fin dag, husk å trekke pusten innimellom, det er bra for "frøet" :wink: vettu!!! :blomst:

stoooooooooor :klem: kos fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 20 uker, vennen! Tenk at du allerede er halvveis, synes det har gått veldig fort jeg :hoppe:

Synes det er trist at jobben ikke er så bra om dagen. Skjønner deg veldig godt, det er ikke noe moro å være på jobb når det er sånn! Men nå er det i allefall helg og da kan du blåse i jobben et par dager og prøve å kose deg litt :-)

Ta vare på deg selv og lille (og store)gullgutten!

God helg, vennen!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, deilig med helg!!

Vi er hundevakt for svigersenes hund, så vi er hjemme hos dem.

I dag har vi vært i byen og kjøpt masse! Til og med klær til frøet! Han har fått ny lyseblå sparkebukse med verdens minste og søteste sokker til! Han kommer nok til å bli fin.

Da vi gikk for å legge oss i går hadde svigermor lagt en sparkebukse og en kjempesøt blå bamse på senga vår. Snillingen. Tror nok ikke den babyen kommer til å mangle noe når han kommer.

Også kjøpte vi to nye filmer til han! :ler: Dumbo og Shrek 2. Vi får håpe at dvd fremdeles er er levende format når han begynner å se filmer.

I kveld skal vi ut og spise her, men det vrimler ikke akkurat av bra valgmuligheter. Vi kommer vel bare til å gå noen runder i gågata og se hva vi finner.

Deilig å komme seg litt ut. I går var vi bare hjemme og spiste Dolly Dimples pizza og så film. Stupte i seng etter avstemmingen i Idol. Ganske trøtt etter en slitsom uke.

På mandag skal jeg heldigvis til jordmor tidlig på dagen, så da forsvinner det noen timer der... Skal snakke med henne om jobbsituasjonen og høre hva hun mener.

I morgen skal vi ta med farmor til Sverige. Det blir nok greit. Fint for oss som er tomme for kylling, og veldig greit for henne som nesten aldri kommer seg ut.

God lørdagskveld til alle sammen!

20+1 :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter frokost og en tur med hunden, dro vi for å hente farmor og dra til Sverige. Hun hadde plutselig glemt at hun skulle være med (hun blir bare mer og mer surrete), så hun ble litt forskrekket. Hun hadde innbildt seg at hun skulle passe hunden også skulle vi bare kjøpe med noe til henne fra Sverige... Tror det hadde blitt kaos om vi hadde satt igjen den umulig-hunden der.. :ler:

Siden hun ikke var forberedt på at hun skulle være med ville hun plutselig ikke dra... Men det gikk jeg ikke med på. Heldigvis. Hun hadde en kjempefin tur. Vi dro innom Fredriksten festning i Halden for å strekke på beina og lufte hunden før vi kjørte til Nordbyen.

Hun fikk handlet seg litt mat, og vi fikk handlet masse mat. Og Baby Bjørn bæresele til frøet. Vi kjøpte deluxe utgaven, som har litt bedre bæreseler for ryggen. Så da er i alle fall det i boks. Vet ikke om det var så fryktelig mye billigere der, den var nedsatt fra SEK 990,- til SEK 799,- Kanskje vi sparte noen hundrelapper, eller bare en femitlapp? Samme kan det være, det er greit å begynne å få utstyret på plass. Det er tross alt bare 20 uker igjen!! :wink:

I morgen skal jeg på kontroll hos jordmor. Det blir sikkert fint. Har ikke noe spesielt å ta opp, utenom jobbsituasjonen, da...

Æsj, i morgen er det jobb :evil: .

20+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen.. hvordan går det i dag? Er det ok på jobben, eller er det samme kiipe stemningen?

Har du vært hos jordmor? I såfall må du oppdatere litt... eller er det senere i dag?

Høres ut som dere har hatt en deilig helg.. og jeg tenker farmor satte pris på handle-turen deres....

Hvordan var barneutstyrsbutikkene ved grensen der? Kan man gjøre noen kupp tror du? Vi har vurdert det samme selv.. men vet ikke om det egentlig er noen vits....

Ønsker deg en fin mandag.. ikke så lenge igjen av arbeidsdagen nå!

stooor kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam,takk for hilsen i dagboka mi.Har du vært hos JM eller?Uff så kjipt det der med jobben,bra du skal ta det opp med JM.Håper det ordner seg for deg.Grattis med over halveis forresten.Herregud tiden flyr,tenk at det bare er 20 små uker til du skal treffe gullet deres,er ikke det fantastisk?Ønsker deg en fortsatt fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med besøk shy og nat26!

Jeg var hos jordmor tidlig i dag, og alt sto bra til. Vi fikk litt dårlig tid for jeg satt fast i trafikken på vei dit.

Men hun fikk lyttet på hjertelyden og målt symfysemålet. Og alt var normalt. BT og urin var fint også.

Frøet skremte meg litt da hun ikke fant hjertelyden med en gang. Men heldigvis hørte vi det sterkt og klart rett etterpå.

Jobben er litt bedre nå. Det har ikke vært så stress i dag, heldigvis. Jordmoren sa at så lenge jeg var flink og gikk hjem kl. 16 og ikke stresset hjemme, så gikk det nok bra. Men følte jeg at jeg ikke klarte det måtte jeg bare ta kontakt med legen.

Jeg regner med at det går seg til her etterhvert. Vi skal ha et par møter i løpet av uken, hvor vi kanskje får ting litt på plass.

Ang Sverige, shy: jeg har ikke sjekket så mange priser, men det skal visst være billigere der. Jeg så en undersøkelse i bladet Gravid og da kom den butikken på Nordbyen best ut på mange varer. Men det er nok lurt å sjekke litt først, ja...

Vogn er neste prosjekt. Må vel gå å kikke litt i norske butikker først.

I kveld: ingen planer!! :P

Ha e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jobbsituasjonen din høres slitsomt ut. Det er dessverre noen steder det nesten forventes at gravide skal yte mer enn før de ble gravide. :( Jeg håper virkelig ikke det stemmer med arbeidsplassen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu! Nå kom vi akkurat hjem fra en heseblesende tur. Jeg fikk dratt mannen ut av sofaen og vekk fra PS2 så vi fikk litt luft, og som straff gikk han ganske fort. Jeg ble ganske anpusten der en stund. Spesielt opp den laaange bakken. Merker at jeg blir fortere anpusten nå enn før. Men det hadde vi sikkert godt av.

Som premie har jeg laget jordbærshake av en kurv frosne jordbær, skummet melk og is. Nam!!

Jeg har funnet frem påskepynten i dag. Vi har ikke så mye påskepynt som julepynt, men jeg synes da at vi kan pynte litt til påske også. Så nå er det gule lys, høner og kyllinger spredte steder på stua og spisestua. Fant en påskeduk også, men den er det "noen" som har pakket ned uten å vaske så det spørs om jeg får den ren. Jeg prøver, går det ikke er det ikke akkurat noen katastrofe.

Vi var innom IKEA på vei hjem og kjøpte nye kopper, asjetter og glass. Vi var så lei av de gamle og hadde lyst på nye. Så nå må vi bare være flinke og kvitte oss med det gamle da!! Håper det er noen loppemarkeder snart. Er det ikke tid for det snart?

Fikk fylt opp stua med gule tulipaner også, de er kjempebillige på IKEA. Så nå er det så fint så.

20+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Nå fikk jeg skikkerlig påskestemning her :hoppe: Jeg elsker å pynte til påske med gule tulipaner ! Det er så flott :)

Koselig å høre at det gikk så fint hos jordmor forrige dagen :) Håper ting roer seg litt på jobben, så du slipper å grue for å gå dit... Det er ikke noe særlig :-?

Vil ønske deg ei riktig fin påske, siam :) Håper du får noe flotte dager med deilig påskevær der du er :)

:klem: fra tine

...som skal ha laaaang påskeferie i år :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...