Gå til innhold

''Helene sjekker inn'' på NRK1

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 21.11.2017 den 12.13, AnonymBruker skrev:

For det er de som må sette standarden for hvorvidt Helene er det ene eller andre. Ikke du og jeg, som ser dette fra utsiden. Eller synes du vi er de viktigste her? Serien har høyt seertall uansett.

Anonymkode: 4acb0...a61

For ikke folk lov til å ha annen mening enn deg og de som er med i serien?

Å bli intervjuet i en spesiell situasjon og å se det etterpå på tv for de som ikke var der, kan oppleves veldig forskjellig. 

Men veldig bra at de som er med i de ulike episodene er fornøyd. 

Anonymkode: ab09a...cdd

• Liker 2
Skrevet (endret)
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte var sjefen "sleskete"? Synes han virket helt vanlig jeg.

Anonymkode: 3ee54...579

BI sleik og det at han ikke tok kvinnene på alvor når de ble skremt opp sent på kvelden av noen utenfor. Han stod og forklarte situasjonen med et dårlig skjult glis i munnviken for politiet.

Dette er også samme fyren som ikke "skjønte" at kvinnene på avdelingen hadde behov for bind og tamponger. 

Endret av Antoinette
  • Liker 4
Skrevet
On 11/22/2017 at 5:13 PM, AnonymBruker said:

Episoden på Sunnaas: Syns Helene er tilbake i sitt gamle jeg med litt dumme spørsmål, fordommer osv. Men tror det er meningen for å gjenspeile hvordan helt vanlige mennesker tenker og hvilke spørsmål de har. Reagerte spesielt på at hun ble heeelt overraska over at den som jobbet der satt i rullestol, og la ikke akkurat skjul på at hun trodde det var en pasient... 

Anonymkode: b7c4f...deb

Jeg trodde også det var en pasient. Hun stiller jo akkurat de samme spørsmålene folk flest lurer på. I tillegg før hun sjekker inn er det jo flere samtaler tv-teamet har med pasienter og de ansatte. Ingenting er helt tilfeldig. Tror folk her reagerer på ting som blir feil å reagere på. Burde lese den NRKBeta artikkelen som ble linka her som forklarer hvordan serien lages. 

Anonymkode: 76576...a99

• Liker 8
Skrevet

Episode 4:5 alkoholikere:

Flott jobba, fin gjeng! Håper virkelig at alle sammen klarer å bli rusfrie :dagens-rose:

Anonymkode: 8a406...806

• Liker 7
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Episode 4:5 alkoholikere:

Flott jobba, fin gjeng! Håper virkelig at alle sammen klarer å bli rusfrie :dagens-rose:

Anonymkode: 8a406...806

Enig, det var noen utrolig flotte folk, og fikk tårer i øynene når jeg hørte noen av historiene deres. Det virker som at det er godt for dem å finne andre i samme situasjon for å kunne åpne seg mer. Flinke mannfolk som virkelig tar tak i problemene sine. Jeg håper virkelig at det går bra for dem alle sammen❤

Anonymkode: b7c4f...deb

• Liker 3
Skrevet

Hvor ble det av den siste episoden? Ligger ikke på nrk.no.

Skrevet
5 minutter siden, bluevelvet skrev:

Hvor ble det av den siste episoden? Ligger ikke på nrk.no.

Den er ikke sendt ennå.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvorfor blir ikke den siste episoden sendt? 

Anonymkode: ca7dd...f4c

• Liker 2
Skrevet

Mener å ha lest et sted at den ble spilt inn en stund etter de andre og redigering etc tar tid, så den ville først bli klar til sending "på nyåret".  Den blir nok sendt snart.

• Liker 2
Skrevet

Hva handler neste episode om? Hvor er hun da?

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg lurer også på når neste episode kommer og hva den handler om, men ser den er fjernet fra NRK sine nettsider og at episoden på Trasopplinikken er den siste...

Anonymkode: 77d5f...c19

• Liker 1
Skrevet

Fra NRKs nettsider: "det femte og siste programmet i sesong 2 besøker Helene Modum Bad, der hun treffer mennesker som får behandling av angst. Priogrammet sendes først i 2018."

Anonymkode: abc23...70e

• Liker 2
Skrevet

Sist de sendte episoder fra denne serien sendte de alle episodene bortsett fra den siste som kom mange uker senere. Regner med det er samme opplegg med "sesong 2". Hvorfor de gjør det sånn aner jeg ikke

Anonymkode: 0a4df...5ae

• Liker 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Nå ser jeg at den er kommet opp på NRKs nettsider, og det står at den vises på TV onsdag 21. mars. Som noen lenger opp skriver, kommer den til å handle om Modum Bad :)

Anonymkode: 77d5f...c19

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Helene er virkelig ei herlig dame! Liker at hun bare spør rett ut jeg :-) Det er mange ting vi lurer på men ikke tørr å spørre om, fordi det nettopp høres dumt og nedsettende ut, men det er jo egentlig bare uvitenhet:-) Hun fremstår ekte og sympatisk ovenfor de hun møter. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Liker godt denne serien. Helene virker så snill, godhjertet og raus, skulle ønske hun var min venn😊 Synes episodene er veldig lærerike, samtidig som serien er respektfullt laget.

Anonymkode: 5d3d8...8fb

• Liker 4
  • 1 måned senere...
Skrevet
På ‎22‎.‎11‎.‎2017 den 16.55, fresia skrev:

jeg skulle likt og sett henne sjekke inn i et bofelleskap for mennesker med utviklingshemming e.l. :)

hun kan gjerne sjekke inn på min arb plass :D

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle ønske hun hadde sjekket inn på et mødrehjem, men jeg skjønner jo at det ikke er gjennomførbart.

Anonymkode: fb96d...75c

• Liker 7
Skrevet

Jeg likte den episoden fra angstavdelingen på Modum bad. Sliter mye av det samme selv så er kanskje derfor? 

• Liker 2
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Nå går dette i reprise på nrk2. I går var det på Sunnaas. Ser han i motorsykkelulykken er blitt singel. Ble nok for tøft for dem. 

Anonymkode: addce...de2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...