AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #81 Skrevet 15. november 2017 3 timer siden, Sitronmelis skrev: Jeg skulle likt å visst hvordan det gikk med de som satt inne der. Spesielt han på 18 år som ble slått av faren sin osv. Ble de sendt tilbake? Eller sitter de der enda? Skjønner ikke helt hvorfor han på 18 år skulle bli sendt ut? Hadde han ikke moren og søtrene i Norge? Kom han ikke til Norge som 14 åring med de? Eller har jeg sett feil/blander med noe annet? Hvorfor blir bare han sendt ut da isåfall og ikke mora og søstrene (hvis han kom til Norge med de)? Ikke sikkert at alt han sier er sant, de har nok strenge regler. Håper jeg. Anonymkode: b7c4f...deb 1
bobleplast_ Skrevet 20. november 2017 #82 Skrevet 20. november 2017 For en fin episode fra Sunnaas i dag! Anbefales på det sterkeste. 7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #83 Skrevet 20. november 2017 Enig, Sunnaas-episoden var utrolig bra. Men jeg gleder meg faktisk aller mest til den siste episoden, med alkoholisme som tema. Det blir nok ganske tøft. Anonymkode: a3ef6...020 3
Christiane_W Skrevet 20. november 2017 #84 Skrevet 20. november 2017 Veldig bra episode i kveld synes jeg! Mannen min har vært pasient på Sunnaas (før vi ble kjent) og har jevnt over bare hatt gode ting å si om stedet og de som jobber der, selv om det selvsagt var mange tøffe dager. Inntrykket jeg fikk på TV i kveld stemte godt med det han har fortalt meg. 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #85 Skrevet 20. november 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig, Sunnaas-episoden var utrolig bra. Men jeg gleder meg faktisk aller mest til den siste episoden, med alkoholisme som tema. Det blir nok ganske tøft. Anonymkode: a3ef6...020 Alkohol er neste gang. Står ikke hva siste skal være. Anonymkode: 40b8b...bc3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #86 Skrevet 20. november 2017 Jeg følger med på programmet og synes de setter viktige tema på dagsorden. Når det er sagt så synes jeg Helene kan ha en nedlatende tone ovenfor menneskene hun møter. Hun snakker liksom til dem som barn og uttalte bla "tenk at hun har utdanning og er smartere enn meg" eller noe i den gaten da hun snakket med en innlagt på akuttpsykiatrisk avdeling.. Anonymkode: 8a40d...38c 12
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #87 Skrevet 20. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det er sagt så synes jeg Helene kan ha en nedlatende tone ovenfor menneskene hun møter. Hun snakker liksom til dem som barn og uttalte bla "tenk at hun har utdanning og er smartere enn meg" eller noe i den gaten da hun snakket med en innlagt på akuttpsykiatrisk avdeling.. Anonymkode: 8a40d...38c Jeg tolket ikke det som hverken nedlatende eller at hun snakket høyere om seg selv enn de som var innlagt der. Heller det at det kan skje med hvem som helst. Uansett yrke, alder, kjønn og sånn. Overhodet ikke negativt i mine øyne. Anonymkode: c7a37...392 29
Topplue Skrevet 20. november 2017 #88 Skrevet 20. november 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alkohol er neste gang. Står ikke hva siste skal være. Anonymkode: 40b8b...bc3 Det står på NRKs nettsider at siste episode er fra Modum bad og handler om angst-behandling. 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #89 Skrevet 20. november 2017 2 minutter siden, Topplue skrev: Det står på NRKs nettsider at siste episode er fra Modum bad og handler om angst-behandling. Åh, beklager, jeg så på nett-tv tidligere idag og der stod det ikke noe for episode 6. Anonymkode: 40b8b...bc3
Topplue Skrevet 20. november 2017 #90 Skrevet 20. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åh, beklager, jeg så på nett-tv tidligere idag og der stod det ikke noe for episode 6. Anonymkode: 40b8b...bc3 Ikke noe å beklage. Var bare meningen å informere.
Mkigjen Skrevet 20. november 2017 #91 Skrevet 20. november 2017 20 minutter siden, AnonymBruker said: kan ha en nedlatende tone En svært nedlatende tone,syns dama ødelegger en ellers veldig god programide 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #92 Skrevet 20. november 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg følger med på programmet og synes de setter viktige tema på dagsorden. Når det er sagt så synes jeg Helene kan ha en nedlatende tone ovenfor menneskene hun møter. Hun snakker liksom til dem som barn og uttalte bla "tenk at hun har utdanning og er smartere enn meg" eller noe i den gaten da hun snakket med en innlagt på akuttpsykiatrisk avdeling.. Anonymkode: 8a40d...38c Den kommentaren reagerte jeg også på. Det fremsto som om hun var overrasket over at en person som hadde tatt en så høy og krevende utdanning var innlagt.. Anonymkode: dca43...299 8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #93 Skrevet 21. november 2017 Har ikke sett Sunnaas episoden enda. Har selv vært pasient der og sitter igjen med blandede følelser. Skal nok se den, må bare kvinne meg opp først. Anonymkode: 53a65...c2b 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #94 Skrevet 21. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg følger med på programmet og synes de setter viktige tema på dagsorden. Når det er sagt så synes jeg Helene kan ha en nedlatende tone ovenfor menneskene hun møter. Hun snakker liksom til dem som barn og uttalte bla "tenk at hun har utdanning og er smartere enn meg" eller noe i den gaten da hun snakket med en innlagt på akuttpsykiatrisk avdeling.. Anonymkode: 8a40d...38c Hun er da slettes ikke nedlatende. Dersom du tolker henne på som det, er det du som er nedlatende. Min mening er at hun er ydmyk og empatisk ovenfor alle brukerne hun møter i de ulike programmene. Hun er et nydelig menneske. Anonymkode: 86fdb...b68 17
Antoinette Skrevet 21. november 2017 #95 Skrevet 21. november 2017 Jeg synes ikke hun er nedlatende men det kan bli litt mange banale spørsmål, kaffedrikking og strikkegensere. Jeg liker ikke at hun snakker til voksne mennesker som barn. 9
sirenas Skrevet 21. november 2017 #96 Skrevet 21. november 2017 (endret) Artig hvor anderledes mann kan oppfatte noen - ref. dere som synes Helene er nedlatende eller snakker til voksne som om de er barn.. Jeg tar videreutdanning innen pyskisk helse , forelser viste klipp av episoden fra Sunnaas og brukte Helene sin måte å prate med mennesker som et godt og riktig eksempel på hvordan møte mennesker med psykisk hele utfordringer ❤ Endret 21. november 2017 av sirenas Skrivefeil 9
Gjest chisandra Skrevet 21. november 2017 #97 Skrevet 21. november 2017 Jeg klarer ikke å finne Helene nedlatende uansett hvor mye jeg prøver å legge vrangviljen til.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #98 Skrevet 21. november 2017 Har ikke sett den nye sesongen men likte virkelig ikke den forrige. Synes også hun er utrolig nedlatende og stiller så utrolig frekke/dumme og fordomsfulle spørsmål, spesielt den når hun var på hospits var jo helt krise, visste ikke om jeg skulle bli sint eller bare flau på hennes vegne Hører en del sier at greien med programmet er at hun stiller alle de dumme spørsmålene mange har, og ikke at hun seriøst mener disse tingene selv, så mulig jeg bare misforstår.. Men hvis det er tilfellet så synes jeg det slår feil ut, hun ender opp med å gi fordommene en stemme mer enn menneskene hun møter når det er så utrolig mye fokus på det og hun på en måte prøver å forsvare sitt eget syn i stedet for å utfordre det. Hospits episoden (haha tar den opp igjen men den var jo kriiiise!) handlet jo liksom om "den blonde vellykkede hovedpersonen Helene som andre vellykkede kan relatere til og hvor redd hun er for å møte en narkis i trappen", i stedet for om menneskene som faktisk bor på et sånt sted og deres opplevelse, og hvordan vi kan relatere oss til mennesker i en annen situasjon enn oss selv. Sykehjemsepisoden f.eks var hun litt mer respektfull men alle er liksom enige om at eldre skal ha det bra, så det er jo ikke noe kontroversielt og utfordrer ikke folks syn på noe som helst. Henne på akuttpsykiatrisk.. vet ikke om jeg tør å se 😂 pute-tv med innslag av forhøyet blodtrykk... Synes det er synd da for selve konseptet er veldig bra, men de har valgt helt feil programleder Anonymkode: 3167c...342 10
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #99 Skrevet 21. november 2017 Dårlig program. For mye tanketom stirring ut i luften. Anonymkode: cb6e8...360
fuglekvitter__ Skrevet 21. november 2017 #100 Skrevet 21. november 2017 På 26.9.2016 den 21.06, AnonymBruker skrev: Hva synes dere? Noen som reagerte på siste episode der hun besøkte sykehjemmet? Anonymkode: 87e64...66b Orket ikke se på det. Jeg så de andre episodene. Hun var på et asylmottak blandt annet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå