Gå til innhold

Nobel på NRK


Gjest Nikee

Anbefalte innlegg

Det er bare en episode igjen også. Nei, denne serien har virkelig ikke innfridd forventningene!

 

Anonymkode: e37a0...65e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 De to første episodene var greie nok.

 Men etter hvert har det bare gått nedover.....

Anonymkode: af8c8...95e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste par episodene har blitt litt vel mye preget av familie-dramatikk, romantikk og intriger. De aller første episodene var langt mer spennende og interessante, men etterhvert har det bare gått mer og mer nedover!

Aksel Hennie skal liksom spille en FSK-offiser. Men han løper rundt som en fjortis, med hettegenser og caps. :ohmy: Dette ser spesielt latterlig ut, hver gang han er sammen med den kona si - som ser langt mer voksen ut, med stilige og elegante klær.

Den aller siste episoden blir vel sendt søndag kveld. Først handlet TV-serien om mulighetene for olje-utvinning i Afghanistan. Deretter noe med dyrking av frukt og opium - samt planting av trær? Jeg lurer på hvordan alle disse forskjellige trådene liksom skal knyttes sammen, etterhvert som dette skrider frem.

Noen som veit om det skal komme en sesong to?

Anonymkode: 4e01c...eaf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2016 den 17.04, Hapi skrev:

Nei det tapte seg, og jeg klarer ikke følge med på plottet lenger heller. Alt jeg har igjen er Aksel Henie.

Og Anders Danielsen Lie vel? Han spiller nå alltid bra! :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De siste par episodene har blitt litt vel mye preget av familie-dramatikk, romantikk og intriger. De aller første episodene var langt mer spennende og interessante, men etterhvert har det bare gått mer og mer nedover!

Aksel Hennie skal liksom spille en FSK-offiser. Men han løper rundt som en fjortis, med hettegenser og caps. :ohmy: Dette ser spesielt latterlig ut, hver gang han er sammen med den kona si - som ser langt mer voksen ut, med stilige og elegante klær.

Den aller siste episoden blir vel sendt søndag kveld. Først handlet TV-serien om mulighetene for olje-utvinning i Afghanistan. Deretter noe med dyrking av frukt og opium - samt planting av trær? Jeg lurer på hvordan alle disse forskjellige trådene liksom skal knyttes sammen, etterhvert som dette skrider frem.

Noen som veit om det skal komme en sesong to?

Anonymkode: 4e01c...eaf

Synes ikke serien bygger opp til at det bør komme noen sesong 2. 

Anonymkode: 9e140...2ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De siste par episodene har blitt litt vel mye preget av familie-dramatikk, romantikk og intriger. De aller første episodene var langt mer spennende og interessante, men etterhvert har det bare gått mer og mer nedover!

Aksel Hennie skal liksom spille en FSK-offiser. Men han løper rundt som en fjortis, med hettegenser og caps. :ohmy: Dette ser spesielt latterlig ut, hver gang han er sammen med den kona si - som ser langt mer voksen ut, med stilige og elegante klær.

Den aller siste episoden blir vel sendt søndag kveld. Først handlet TV-serien om mulighetene for olje-utvinning i Afghanistan. Deretter noe med dyrking av frukt og opium - samt planting av trær? Jeg lurer på hvordan alle disse forskjellige trådene liksom skal knyttes sammen, etterhvert som dette skrider frem.

Noen som veit om det skal komme en sesong to?

Anonymkode: 4e01c...eaf

Jeg er enig i at plottet er litt usammenhengende, men det er noe ved den som gjør at jeg liker den godt enda. Tviler dog på at det blir noen flere sesonger? :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aksel Hennie er en fjompenisse i mine øyne, men synes tross alt han klarte seg greit i Nobel. Sammenliknet med mye annet han har gjort før :sjokkbla:
En jeg derimot ikke fatter at får film/serie-roller overhode, er Odd Magnus Williamson!?! Kan noen forklare meg hva slags kvaliteter han har som skuespiller...?

Anonymkode: 78050...afa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aksel Hennie er en fjompenisse i mine øyne, men synes tross alt han klarte seg greit i Nobel. Sammenliknet med mye annet han har gjort før :sjokkbla:
En jeg derimot ikke fatter at får film/serie-roller overhode, er Odd Magnus Williamson!?! Kan noen forklare meg hva slags kvaliteter han har som skuespiller...?

Anonymkode: 78050...afa

 Norge har vel ikke så veldig mange  dyktige skuespillere å velge mellom....

 Man får ta det man får. :P

Anonymkode: af8c8...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2016 den 10.54, AnonymBruker skrev:

Den aller siste episoden blir vel sendt søndag kveld. Først handlet TV-serien om mulighetene for olje-utvinning i Afghanistan. Deretter noe med dyrking av frukt og opium - samt planting av trær? Jeg lurer på hvordan alle disse forskjellige trådene liksom skal knyttes sammen, etterhvert som dette skrider frem.

Jeg skjønner ingenting av plottet.

Anonymkode: 21da8...3c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

En jeg derimot ikke fatter at får film/serie-roller overhode, er Odd Magnus Williamson!?! Kan noen forklare meg hva slags kvaliteter han har som skuespiller...?

Ja det kan jeg, han har noe forstyrrende over seg, en litt sånn snikende "bad guy"-kvalitet som gir en liksom en litt sånn uro, det gjør seg på film.

Anonymkode: 21da8...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎03‎.‎11‎.‎2016 den 10.54, AnonymBruker skrev:

De siste par episodene har blitt litt vel mye preget av familie-dramatikk, romantikk og intriger. De aller første episodene var langt mer spennende og interessante, men etterhvert har det bare gått mer og mer nedover!

Aksel Hennie skal liksom spille en FSK-offiser. Men han løper rundt som en fjortis, med hettegenser og caps. :ohmy: Dette ser spesielt latterlig ut, hver gang han er sammen med den kona si - som ser langt mer voksen ut, med stilige og elegante klær.

Den aller siste episoden blir vel sendt søndag kveld. Først handlet TV-serien om mulighetene for olje-utvinning i Afghanistan. Deretter noe med dyrking av frukt og opium - samt planting av trær? Jeg lurer på hvordan alle disse forskjellige trådene liksom skal knyttes sammen, etterhvert som dette skrider frem.

Noen som veit om det skal komme en sesong to?

Anonymkode: 4e01c...eaf

Kjenner du mange i FSK?? Mindre striglet gjeng skal du leite lenge etter. Har mer til felles med Lars Monsen enn karikerte 3mm på hodet og glattbarbert på film. Tror ikke det finnes en avdeling med mer skjegg, langt hår og klær som minner om villmarksbutikkens megasalg. Google Christian Lian og Trond Bolle.

Anonymkode: 2489a...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skjære
På 3.11.2016 den 10.54, AnonymBruker skrev:

Aksel Hennie skal liksom spille en FSK-offiser. Men han løper rundt som en fjortis, med hettegenser og caps. :ohmy: Dette ser spesielt latterlig ut, hver gang han er sammen med den kona si - som ser langt mer voksen ut, med stilige og elegante klær.

Den aller siste episoden blir vel sendt søndag kveld. Først handlet TV-serien om mulighetene for olje-utvinning i Afghanistan. Deretter noe med dyrking av frukt og opium - samt planting av trær? Jeg lurer på hvordan alle disse forskjellige trådene liksom skal knyttes sammen, etterhvert som dette skrider frem.

Noen som veit om det skal komme en sesong to?

Anonymkode: 4e01c...eaf

Jeg har litt problemer med å se for meg at dame kledd så "stilig" ikke insisterer på at mannen skal gjøre det samme. Jeg innbiller meg at personer som er vant til å kle seg på de måten ville vært mer bevisst og opptatt av hvordan mannen kler seg. Ikke at det er viktig

For meg virker det som om de bak denne serien prøver å vise oss hvordan ting ikke alltid er så enkelt og svart/ hvitt. At norske personer kan utnytte gode saker til å tjene på det selv ved å smugle for eks. At hvordan man sier noe eller følelsene til andre mennesker kan være det som gjør utslag om det blir en avtale eller ei (selv om den greia om vasen var litt nedlatende og tullete). At det ofte er mer personlige motiver for ting, enn å å bry seg om å hjelpe andre mennesker og sikre avtaler for at hele verden skal utvikle seg positivt. Det handler mer om hva man personlig kan tjene på det. Korrupsjon i noen tilfeller; klør du meg klør jeg deg.

Så det virker som om de bak serien har flere slike tema de vil ta opp, og derfor kan serien virke litt uoversiktlig. Jeg syns det er bra de tar opp slike ting, så jeg godtar de mer "tekniske" feilene osv i serien.

Norsk dialog høres fortsatt litt falskt og rart ut :P

Endret av skjære
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner du mange i FSK?? Mindre striglet gjeng skal du leite lenge etter. Har mer til felles med Lars Monsen enn karikerte 3mm på hodet og glattbarbert på film. Tror ikke det finnes en avdeling med mer skjegg, langt hår og klær som minner om villmarksbutikkens megasalg. Google Christian Lian og Trond Bolle.

Anonymkode: 2489a...d5d

Men dersom man er på besøk hos sin kone / samboer, som er på jobb i utenriksdepartementet (eller hva det nå var) så burde man vel klart å kle seg bittelittegrann bedre. Da passer det ikke akkurat å surre rundt med f.eks. hettegenser, joggebukse eller caps. :dry:

Hvordan de går kledd på privaten. For eksempel på matbutikken eller inne i sitt eget hjem, blir selvfølgelig en annen sak...

Anonymkode: af8c8...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne TV-serien heter jo Nobel.

Men hvorfor er det ikke mer dramatikk rundt Nobel-prisen? Dette har jo kommet  veldig mye i bakgrunnen nå. En eller annen kinesisk dissident (som muligens skulle få denne utmerkelsen) har vi vel ikke hørt noe mer fra. :P Var det i den første (eller andre?) episoden, dette var med sist?

Anonymkode: af8c8...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett episodene på NRK web-tv. Når jeg satt på episode 6 var det kun tilbakeblikk fra de tidligere episodene. Noen som vet hvorfor? Skal episode 6 være sånn?

Anonymkode: 0aafb...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns serien begynte under middels, og etter hvert har det bare blitt dårligere. Mye familiedrama som andre påpeker. Nesten ut av det blå begynte kona til Hennie og småflørte med han Hektor, og sov plutselig over hos han. Hvor kom det fra egentlig? Så har man faren til Hennie som er en svenske narkoman som bor på en gård. Og plottet virket lenge veldig tynt. Jeg trodde det skulle være mer mystikk rundt det at Hennie drepte han afghaneren, og hvem som sendte SMSen til Hennie, men dette har bare druknet i alt annet. Karakterene er også platte og kjedelige. Jeg sitter ikke igjen med noen følelser eller inntrykk. Om oljeavtalen går i vasken, og umin og kona til Hennie blir angrepet i Afghanistan, så er det det samme for meg. Karakter: 2. (Ikke for å være negativ men jeg syns ikke Hennie er noe god heller, føler han er den samme personen i alle filmer, han går ikke inn i en rolle, virker som at han bare er seg selv på en måte).

Anonymkode: 2b4c7...d0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett episodene på NRK web-tv. Når jeg satt på episode 6 var det kun tilbakeblikk fra de tidligere episodene. Noen som vet hvorfor? Skal episode 6 være sånn?

Anonymkode: 0aafb...85a

 Hver episode begynner vel med glimt av ting som har skjedd tidligere i TV-serien?

 Dersom man hopper littegrann videre i episoden, så begynner den nye episoden.... :P

Anonymkode: af8c8...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nuttery skrev:

 Har dere sett siste episoden?

 Den blir vel ikke tilgjengelig før seinere i kveld? :P

Anonymkode: af8c8...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...