Gå til innhold

Hva blir du skuffet over å få servert i selskap/besøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Raindrops skrev:

(...)

Det verste må være en bekjent av meg. Det har skjedd flere ganger at vi har avtalt at jeg kommer på besøk til et gitt tidspunkt, og når jeg kommer så er hun og kjæresten i gang med å lage middag og gjerne også dessert. De spør aldri om jeg vil ha, så jeg blir alltid sittende å se på at de spiser, og føler selvsagt at jeg trenger meg på.

(...)

Hæ, seriøst? Snakk om ekstrem mangel på sosial intelligens.

Skjønner ikke hvordan folk får seg til å gjøre sånne ting :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei nei nei!

Det er ikke greit å be gjesten om å kjære opp sine egne grønsaker når man selv har invitert på middag. Så flaut! Jeg mener dette er en uting som jeg kun har sett i Norge. Har vært i mange forskjellige land og det er regnet som uhøflig å forvente hjelp av gjestene. Gjestene dine skal komme på besøk til deg og du skal være verten og varte opp gjestene dine! Og når du er på besøk hos dem skal du slappe av og kose deg mens de lager maten. Sånn fungerer gjest/ vert forholdet i hele verden.

Anonymkode: 9eb91...feb

Hva hvis man er de med best plass slik at alle inviterer seg på besøk og aldri til besøk? Hadde ca 20 middagsbesøk (anledninger ikke personer) I fjor, inviterte selv til 4 av de og ble invitert I ett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops
7 minutter siden, Fireball skrev:

Hæ, seriøst? Snakk om ekstrem mangel på sosial intelligens.

Skjønner ikke hvordan folk får seg til å gjøre sånne ting :laugh:

Det utrolig sært, og fantastisk kleint å sitte der og tvinne tommeltotter, og lure på hva jeg skal snakke om :ler: 

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skalldyr på sommeren. Hater skalldyr! Jeg kan få i meg scampi, men det er det eneste. Resten klarer jeg bare ikke. 

Frosenpizza. Jeg har opplevd å bli invitert på middag og ble servert Grandis. Da må jeg si at jeg ble skuffet. 

Ellers går det meste greit. Er ikke kresen eller veldig fin på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, September 26, 2016 at 15.41, AnonymBruker skrev:

Nei nei nei!

Det er ikke greit å be gjesten om å kjære opp sine egne grønsaker når man selv har invitert på middag. Så flaut! Jeg mener dette er en uting som jeg kun har sett i Norge. Har vært i mange forskjellige land og det er regnet som uhøflig å forvente hjelp av gjestene. Gjestene dine skal komme på besøk til deg og du skal være verten og varte opp gjestene dine! Og når du er på besøk hos dem skal du slappe av og kose deg mens de lager maten. Sånn fungerer gjest/ vert forholdet i hele verden.

Anonymkode: 9eb91...feb

Javel sjef. :unsure:

Anonymkode: fd374...5e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.9.2016 at 13.32, AnonymBruker skrev:

Til tema: Jeg blir skuffet om jeg blir servert pulverkaffe, eller posete med 4 røde frukter. :P 

Anonymkode: bb5ab...7b3

Hva er galt med det? Jeg drikker ikke kaffe selv og drikker kun grønn te selv. Men jeg har pulverkaffe og diverse te stående, også 4 røde frukter :), så det skal være noe til alle eventuelle som stikker innom. Har ikke falt meg inn at det skulle være noe galt med det! 

Men sånn ellers, så blir jeg ikke skuffet over mat jeg blir servert. Er oppdratt til å være takknemlig for det en får. 

Anonymkode: d6be7...47b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

865 millioner mennesker sulter her i verden. Det øker hver dag. Synes dette er en unødvendig tråd. Blir flau over rikmans problemene våre.  

Anonymkode: bdfbf...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...