Gå til innhold

Hva blir du skuffet over å få servert i selskap/besøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei? Poenget var at det er vanligere med taco i sosiale lag for studenter (der mat er inkludert) enn det er for voksne mennesker som har etablert seg og som inviterer på middag. Det er jo ikke noe uvanlig å like taco som 35-åring. 

Anonymkode: 46bcc...688

Okei? Poenget var at jeg synes taco er godt, og blir ikke skuffet at det blir servert i middag som 35 åring.

Anonymkode: 640c9...143

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Fotballflue skrev:

Det er normal folkeskikk å hjelpe til, når man er invitert på middag (og andre ting), vel? 

Nei

Der jeg er fra ansees det som dårlig vertskap.

Er heller ikke begeistret for enkelte som insisterer på å ta med middag i middagsbesøk, de mener det sikkert godt men for meg er det det samme som å si at jeg er en elendig kokke og det fornærmer meg.

Har ikke bruk for barselsmat og klarer helt fint å lage mat til meg og mine + evt middagsbesøk.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo alltids noe man ikke liker så godt å få servert i i selskap og i besøk. 

Så hva blir du skuffet over?

Selv må jeg si at jeg blir litt skuffet når jeg får servert fisk. Fisk kan være godt det, men synes det er kjedelig å få servert vassen fisk, ihjel kokte grønnsaker og poteter. Ellers synes jeg det er kjedelig når jeg ikke kan drikke vin, at jeg kun får servert klissete brus å drikke. Jeg kan fint drikke vann, men noe boblevann/saft hadde vært et godt alternativ :) 

 

Anonymkode: 96a32...734

Jeg blir skuffet om man kun får servert saft til maten. Saft er for meg hverdagsdrikke - som man kan servere til søndagsmiddagen hjemme hos ho mor, med kjøttkaker i brun saus...

når man inviterer folk bør man i det minste ha isvann i karafler da... og kanskje litt brus, helst cola :) Jeg liker egentlig ikke brus, men cola liker jeg og det får enhver rett til å smake godt. Bare jeg får servert cola, så er det omtrent det samme hva jeg får servert, bare det ikke er smalahove eller lutafisk :D eller sushi.. . aldri smakt, men skal heller aldri smake :)

Akkar høres heller ikke så godt ut. Fysj :D

 

Anonymkode: 6a457...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, sofie777 skrev:

Jeg er også av typen som tar hva jeg får, men er det middagstid, forventer jeg noe som minner om middag, om det så er lapskaus med flatbrød. Av drikke håper jeg at jeg blir tilbudt vann i det minste, ellers ber jeg om det selv. Vann er gratis og om jeg må, kan jeg vaske opp glasset etter meg.

Ellers nevner folk over taco. Jeg er relativt ofte på besøk hos min bror og der er det ALLTID taco eller pizza. Men det er fordi de har barn og det er lett mat for dem. Gleder meg til barna blir litt større så maten kan bli litt mer variert (forhåpentligvis). Men jeg spiser og er takknemlig, for mat er mat. Jeg vet bare at jeg ikke skal planlegge sånn mat like før og etter sånne besøk (det blir flyttet på fort om jeg har lagt det i middagskalenderen).

Jeg spiser gjerne taco i sosialt lag :)
Hva faen er galt med taco?

Snobber sier jeg bare. Jeg har ikke råd eller tid til å lage coeque au vin og slike fancy retter.

Er det søndagsmiddag blir det brennsnut, bacalao, svinesteik eller hjortesteik, evnt. hjortegryte (billig for meg pga vi har tilgang til gratis kjøtt) - er det fredag eller lørdag, liker jeg å servere og å få servert, lasagne, moussaka, taco, gryterett eller pizza. Og det kan godt være en Tororett, så lenge man spicer den opp litt selv, har i ekstra stæsj og serverer med en god salat og deilig brød til, kanskje til og med hjemmelaget foccaccia :)
Og jeg er ikke så glad i vin... om folk vil ha vin til maten, får de ta med selv. Jeg serverer vann og brus til :) Kjøper inn litt eplecider og, alkoholfri, for de som vil ha en litt mer ekslusiv sprudlende følelse... lol :D

 

Anonymkode: 6a457...5ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er når folk inviterer til skalldyraften, uten å informere om at det er skalldyraften. Jeg er allergisk, og det ender som oftest med at jeg hverken kan spise noe, eller ta borti ting, da alt er dekket av et fint lag med skalldyrsafter...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere skremmer meg litt, men jeg spør litt off topic her siden det er mange med meninger. 

I et familieselskap, hvordan ville dere reagert på en viltgryte laget fra bunn av, med valg mellom ris og brytebrød med smør til (eller begge deler)? Jeg vet ingen har allergier eller er vegetarianere... Mange som er anti-gryteretter og vil ha valgmuligheter... 

Anonymkode: d1193...9c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å bli invitert på taco. Å kommer dit så må jeg skjære opp løk å andre ting jeg selv, om jeg vil ha det. For vertskapet liker ikke de tingene. Å varme tacoskjell og lefser i ovnen. For dem liker dem kalde. Øhhh.....Å det skjer hver gang. Liker ikke å rote i kjøkkenskap til andre. Da slutter man å takke ja.

Anonymkode: 6674d...b40

Skjønner den da :)
Jeg liker å gjøre alt klart for gjestene, og serverer litt forskjellig stæsj til så jeg har noe for enhver smak. 
Lager hjemmelaget guacamole for de som liker den, og kjøper en ekstra god salsa - chunky, men middels sterk.... 

og skjærer opp paprika, cherrytomater, løk, salat, har med mais, nachoskjell, rømme, rømme med smak, ja masse rart, i ulike skåler så alle får noe de liker... og det blir en helvetes oppvask etterpå, men la gå :)

Anonymkode: 6a457...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bond:

Blir så eitrende grinete av folk som blir bedt bort og får servering...

...og så klager de, blir fornærma og misfornøyde over&med det de får.

Hvor j*vla bortskjemt og uhøflig og smålig er det mulig å bli, da??

Vær glad noen gidder å ha dere som gjester, heller!

...det kan fort vekk bli slutt på det!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere skremmer meg litt, men jeg spør litt off topic her siden det er mange med meninger. 

I et familieselskap, hvordan ville dere reagert på en viltgryte laget fra bunn av, med valg mellom ris og brytebrød med smør til (eller begge deler)? Jeg vet ingen har allergier eller er vegetarianere... Mange som er anti-gryteretter og vil ha valgmuligheter... 

Anonymkode: d1193...9c0

Åh det høres jo bare snadder ut! Har du en god oppskrift å dele? Jeg har nemlig hjortekjøtt i fryseren og har lyst til å lage noe ekstra godt av den :)

Vurderer å lage hjortestroganoff, men om du har en god viltgryte så........

 

Anonymkode: 6a457...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

:bond:

Blir så eitrende grinete av folk som blir bedt bort og får servering...

...og så klager de, blir fornærma og misfornøyde over&med det de får.

Hvor j*vla bortskjemt og uhøflig og smålig er det mulig å bli, da??

Vær glad noen gidder å ha dere som gjester, heller!

...det kan fort vekk bli slutt på det!

Ja, faen så bortskjemte folk er! Det er jo faen meg ikke en restaurant! Hallo i luken liksom! Greit nok at det går masse masterchef og greier på tv, som hever folks snobbestandard, men en kan ikke forvente at alle og enhver er gourmetkokker. Bare det er spiselig, så skal en være fornøyd. Og av høflighet bør en skryte av maten og være takknemlig for at man i det hele tatt ble invitert!

 

Anonymkode: 6a457...5ad

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skuffa om jeg får hvit fisk, det liker jeg nemlig ikke. Men jeg kan egentlig ikke huske at jeg noen gang har blitt skuffa. Jeg er student og taco er en gjenganger, noe jeg synes er superdigg!

Anonymkode: bea7c...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere skremmer meg litt, men jeg spør litt off topic her siden det er mange med meninger. 

I et familieselskap, hvordan ville dere reagert på en viltgryte laget fra bunn av, med valg mellom ris og brytebrød med smør til (eller begge deler)? Jeg vet ingen har allergier eller er vegetarianere... Mange som er anti-gryteretter og vil ha valgmuligheter... 

Anonymkode: d1193...9c0

Svarer for megsjæl :

Det ville ha vært fantastisk!  😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh det høres jo bare snadder ut! Har du en god oppskrift å dele? Jeg har nemlig hjortekjøtt i fryseren og har lyst til å lage noe ekstra godt av den :)

Vurderer å lage hjortestroganoff, men om du har en god viltgryte så........

 

Anonymkode: 6a457...5ad

Jeg har fulgt denne selv mange ganger med reinsdyr og hjort, men jeg slumper mye med grønnsaker og har gjerne i litt ekstra av det vi synes er godt, og jeg pleier å ha dampet rosenkål til. (fordi ikke alle liker det) 

Anonymkode: d1193...9c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest The damned

Hvis jeg blir invitert på middag,så blir jeg litt skuffet om det er hel- eller halvfabrikata, men vet jo at ikke alle er like flinke til å lage mat.

Ellers må det være å ikke bli tilbudt noe. Til og med et glass med vann greier vel de fleste å trylle frem. Jeg drikker ikke kaffe,og kan bli litt lei av at folk gnåler sånn om det. Drikker jo mye annet så ser ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, The damned skrev:

Hvis jeg blir invitert på middag,så blir jeg litt skuffet om det er hel- eller halvfabrikata, men vet jo at ikke alle er like flinke til å lage mat.

Ellers må det være å ikke bli tilbudt noe. Til og med et glass med vann greier vel de fleste å trylle frem. Jeg drikker ikke kaffe,og kan bli litt lei av at folk gnåler sånn om det. Drikker jo mye annet så ser ikke problemet.

Apropos kaffe, jeg blir skuffet om jeg blir tilbudt kaffe, og ikke noe søtt attåt! Og helst skal det være sjokolade. Kaffe uten sjokolade er som ... hm en himmel uten stjerner hehe :)
 

Anonymkode: 6a457...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd når jeg blir servert en kopp kaffe hvis jeg stikker innom noen. Er jeg invitert på middag vet jeg ikke hva som kunne skuffe meg, Har ikke opplevd å bli det enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig å innrømme dette, for jeg er stort sett fornøyd - virkelig. Men nyttårsaften for noen år siden ble vi invitert på kalkun hos noen i familien. Kalkunmiddagen på nyttårsaften er virkelig ett av årets høydepunkter for meg, og jeg ble superskuffet når vi kom til denne nyttårsmiddagen, iført finstasen, vertskapet stiller opp i joggedress (!!), og videre serverer oss ihjelstekt kyllingfilet fordi "fugl er fugl". 

Jeg husker jeg var skuffet over maten og settingen, men også skuffet over meg selv nettopp fordi jeg faktisk ble skuffet. Hvis det gir mening. Tenk på alle som sitter alene, og/eller ikke har mat i det hele tatt liksom.... 

Nei. Uff 😣

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...