Gå til innhold

Rucculas dagbok

Ruccula

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

16 timer siden, malicious skrev:

Haha, løk? Å fytti! Jeg har anti-craving på det. Dropper løken i ALL mat :ler: 

I dag har jeg spist rød løk til alle måltider,  tilogmed frokost :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også rhesus negativ, så da blir det ekstra blodprøve om en måned. :) 

Så bra du ble godt ivaretatt med tanke på fødselsangsten! :laugh:

Men rødløk?! :ohmy: Det tror jeg er siste cravingen jeg kunne fått! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Jill skrev:

Jeg er også rhesus negativ, så da blir det ekstra blodprøve om en måned. :) 

Så bra du ble godt ivaretatt med tanke på fødselsangsten! :laugh:

Men rødløk?! :ohmy: Det tror jeg er siste cravingen jeg kunne fått! :fnise:

Er du også negativ?  for et sammentreff :laugh:. Du vet at vi må få sprøyte i rumpa?  :frkk:. Ikke noe jeg ser frem mot, men skal vel gå bra :P

Mmmmm rødløk!! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ruccula skrev:

Er du også negativ?  for et sammentreff :laugh:. Du vet at vi må få sprøyte i rumpa?  :frkk:. Ikke noe jeg ser frem mot, men skal vel gå bra :P

Mmmmm rødløk!! :yvonne:

Haha, jordmor nevnte ikke noe om at sprøyta skal settes i rumpa! Men om jeg forstod det riktig så skal jeg ta en blodprøve i uke 24 og da sjekker de hvilken blodtype babyen har. Og dersom vi ikke er kompatible så må jeg ta sprøyte for å ikke utvikle antistoffer. Fikk ett skriv om det som jeg ikke har lest ennå. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jill skrev:

Haha, jordmor nevnte ikke noe om at sprøyta skal settes i rumpa! Men om jeg forstod det riktig så skal jeg ta en blodprøve i uke 24 og da sjekker de hvilken blodtype babyen har. Og dersom vi ikke er kompatible så må jeg ta sprøyte for å ikke utvikle antistoffer. Fikk ett skriv om det som jeg ikke har lest ennå. :tongue:

Ja, hvis babien er postiv, må vi få sprøyte.....i rumpa! :fart2:

Det er ingen som har opplyst meg om dette altså, er noe jeg har googlet meg frem til :P.  Dr. Google :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får man ikke en sprøyte i rompa uansett ved første fødsel når man er rehsus negativ? Husker jeg fikk det når jeg hadde svangerskap utenfor livmoren, med tanke på fremtidelig svangerskap. Og der tviler jeg på at de sjekket blodtypen til babyen...  samtidig var jeg så i ørska at jeg ikke helt fikk meg meg hvorfor jeg fikk den sprøyta, bortsett fra at det hadde noe å gjøre med at jeg var negativ og fremtidige svangerskap. 

Kan ikke huske noe sprøyte dette svangerskapet. Måtte jo ta noen blodprøver innimellom, men det var det. Nå fikk jeg forsåvidt ikke med meg blodtypen til minien heller.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Marimba skrev:

Får man ikke en sprøyte i rompa uansett ved første fødsel når man er rehsus negativ? Husker jeg fikk det når jeg hadde svangerskap utenfor livmoren, med tanke på fremtidelig svangerskap. Og der tviler jeg på at de sjekket blodtypen til babyen...  samtidig var jeg så i ørska at jeg ikke helt fikk meg meg hvorfor jeg fikk den sprøyta, bortsett fra at det hadde noe å gjøre med at jeg var negativ og fremtidige svangerskap. 

Kan ikke huske noe sprøyte dette svangerskapet. Måtte jo ta noen blodprøver innimellom, men det var det. Nå fikk jeg forsåvidt ikke med meg blodtypen til minien heller.. 

Jo man skal få sprøyte etter svangerskapet også, jeg burde hatt sprøyter etter mine spontanaborter..  

Men hvis man ikke ha dannet antistoffer i uke 24 så får man også en sånn sprøyte i uke 28. Disse rutinene er temmelig ferske. Snodig at de ikke har sagt noe til deg...

De har forøvrig ikke sagt noe til meg heller, men jeg er google hore :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også rhesus negativ, men kan ikke huske at jeg fikk sprøyte i rumpa? Mulig jeg bare har fortrengt det :ler: jeg fikk i alle fall sprøyter i magen (og låret?) etter fødselen, men mulig noe av sprøytene jeg fikk var på grunn av keisersnittet? Jeg husker seriøst ikke så mye, var rimelig fjern den første tiden (stort blodtap) og fikk så masse sprøyter og tok så mye blodprøver at jeg til slutt ikke brydde meg om hva det var for :sjenert: Husker jeg måtte ta ekstra blodprøver i svangerskapet da :)

Lurer på om det er noe forskning på rh negative kvinner og aktivitet på forum? Ser jo ut som det må være en sammenheng :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pjusk skrev:

Jeg er også rhesus negativ, men kan ikke huske at jeg fikk sprøyte i rumpa? Mulig jeg bare har fortrengt det :ler: jeg fikk i alle fall sprøyter i magen (og låret?) etter fødselen, men mulig noe av sprøytene jeg fikk var på grunn av keisersnittet? Jeg husker seriøst ikke så mye, var rimelig fjern den første tiden (stort blodtap) og fikk så masse sprøyter og tok så mye blodprøver at jeg til slutt ikke brydde meg om hva det var for :sjenert: Husker jeg måtte ta ekstra blodprøver i svangerskapet da :)

Lurer på om det er noe forskning på rh negative kvinner og aktivitet på forum? Ser jo ut som det må være en sammenheng :ler:

Hahaha ja sant!

Kanskje man rett og slett FÅR rh negativt blod av å være på forum! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

I dag har jeg vært på OUL, var forferdelig nervøs i forkant, klarte nesten ikke sove i natt. 

Baby hadde vokst fint, den har ca samme termin som mens termin. Termin er 08 oktober. 

Ellers lå baby i fosterstilling og nekte å vise bort noe som helst, ikke fikk de sett kjønn og ikke fikk de sett hjerte skikkelig,  så vi skal tilbake neste tirsdag for å se mer på hjertet.  Jormor virket ikke særlig flink, så jeg er glad vi dro til skikkelig fosterdiagnostikk i uke 13 for han var mye mer nøye og flink til å forklare enn jormor var. 

Det eneste som var kjipt er at mine muskelkuler har vokst voldsomt, de har mer enn doblet seg i størrelse den siste måneden. Så jordmor måtte hente flere leger til å sjekke. Så da må jeg på ekstra oppfølging der også, skal til gynokolog på fødeavd igjen om 5 uker. Dette bekymrer meg litt, men er glad for god oppfølging. 

Så da har jeg faktisk 5 legetimer de neste 6 ukene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det var liv og at det dere så så bra ut, men kjedelig at kontrollen ble litt sånn halvveis.

Hva betyr de med de muskelkulene, kan det få noen konsekvenser liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, QBee skrev:

Godt at det var liv og at det dere så så bra ut, men kjedelig at kontrollen ble litt sånn halvveis.

Hva betyr de med de muskelkulene, kan det få noen konsekvenser liksom?

Ja kan dessverre få konsekvenser, men trenger ikke få det.  På nettet står det:

"•Hos gravide kan myomer fremkalle abort, seteleie, for tidlige rier, smerter, vanskelig fødsel og blødninger etter fødselen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Ruccula skrev:

Ja kan dessverre få konsekvenser, men trenger ikke få det.  På nettet står det:

"•Hos gravide kan myomer fremkalle abort, seteleie, for tidlige rier, smerter, vanskelig fødsel og blødninger etter fødselen"

Usj, ikke så kjekt å ha det hengende over seg. Håper du slipper noe av det, og får god oppfølging underveis :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med de knutene, men du får god oppfølging skjønner jeg - det er superbra :) Får håpe dere får sett det dere skal på tirsdag! Både kjønn (om dere skal vite) og om alt annet ser bra ut :-D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, malicious skrev:

Kjedelig med de knutene, men du får god oppfølging skjønner jeg - det er superbra :) Får håpe dere får sett det dere skal på tirsdag! Både kjønn (om dere skal vite) og om alt annet ser bra ut :-D

Jaa, håper baby er litt mer samarbeidsvillig på tirsdag :):)

Og håper absolutt å få vite kjønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at alt så fint ut på OUL :jepp: Får satse på at baby er litt mer samarbeidsvillig på tirsdag! Jeg har forresten 2 stk som nektet å vise kjønnet på OUL, så vi fikk ikke vite det før 3D UL i uke 28 med begge :roll: Hvis jeg er så heldig å bli gravid igjen så har jeg bestemt at vi ikke skal vite kjønnet før fødselen, så da skal du se at babyen gjerne viser seg frem, sikkert såpass at jeg ser hva det er også :ler: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ny UL i dag? Jeg tipper dere får jente! :nigo: Så får vi se om hun vil vise seg frem i dag. ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...