Gå til innhold

Får ingen vrakpant, hva gjør jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 30.9.2016 den 2.45, Sulosi skrev:

Jeg får ikke tak I e-post. Firmaet har ingen nettside og som sagt, han som tar telefonen vil ikke svare på noe.

Rekommandert brev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, amativeReflection skrev:

Rekommandert brev.

Må skrive på både polsk, russisk og ungarsk da.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2016 den 18.24, AnonymBruker skrev:

Min gamle bil ble vraket og levert på ett verksted som har mottak for biler som skal vrakes. Jeg kan ikke navngi verkstedet som dere sikkert forstår. Min svoger har biltralle så han leverte bilen for meg og pengen skulle komme på konto om 2-3 mnd. 

Nå har jeg ventet mer enn lenge og pengene uteblir. Jeg har fortsatt  vognkortets del 2 og hat søkt opp hvor vrakpanten er....den ble utbetalt til en bedrift i en by ganske langt fra oss. Hva gjør jeg nå? Politianmelder? Jeg har ringt de som har fått vrakpanten men der snakket de brokete norsk så jeg kom ingen vei der. Alt de sa var "ikke forstå" og "sjeffen komme mandag" (men sjefen er der aldri).

Anonymkode: a5f98...cf5

Virker som du er blitt lurt.

De som har tatt i mot bilen virker ikke ha gjort det de skal.

Det kan selvfølgelig foreligge en eierskiftemelding til annen person enn deg. Denne kan være register hos Statens vegvesen. Denne kan ha blitt fremvist ved innlevering av bilen på oppsamlingsplassen og ikke gjort noe mer med. Bil oppsamlingen burde tatt kopi av en evt. eierskiftemelding.  En eierskiftemelding kan være falsk.

Eller det kan være så enkelt at de er opplyst feil kontonummer med vilje når bilen ble levert oppsamlingsplassen. 

Jeg ville hørt med din svoger i første omgang. Hva skjedde ved innleveringen på bil oppsamlingsplassen?

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...