Gå til innhold

Får ingen vrakpant, hva gjør jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min gamle bil ble vraket og levert på ett verksted som har mottak for biler som skal vrakes. Jeg kan ikke navngi verkstedet som dere sikkert forstår. Min svoger har biltralle så han leverte bilen for meg og pengen skulle komme på konto om 2-3 mnd. 

Nå har jeg ventet mer enn lenge og pengene uteblir. Jeg har fortsatt  vognkortets del 2 og hat søkt opp hvor vrakpanten er....den ble utbetalt til en bedrift i en by ganske langt fra oss. Hva gjør jeg nå? Politianmelder? Jeg har ringt de som har fått vrakpanten men der snakket de brokete norsk så jeg kom ingen vei der. Alt de sa var "ikke forstå" og "sjeffen komme mandag" (men sjefen er der aldri).

Anonymkode: a5f98...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min gamle bil ble vraket og levert på ett verksted som har mottak for biler som skal vrakes. Jeg kan ikke navngi verkstedet som dere sikkert forstår. Min svoger har biltralle så han leverte bilen for meg og pengen skulle komme på konto om 2-3 mnd. 

Nå har jeg ventet mer enn lenge og pengene uteblir. Jeg har fortsatt  vognkortets del 2 og hat søkt opp hvor vrakpanten er....den ble utbetalt til en bedrift i en by ganske langt fra oss. Hva gjør jeg nå? Politianmelder? Jeg har ringt de som har fått vrakpanten men der snakket de brokete norsk så jeg kom ingen vei der. Alt de sa var "ikke forstå" og "sjeffen komme mandag" (men sjefen er der aldri).

Anonymkode: a5f98...cf5

Du får heller prøve på en trafikkstasjon for å ordne opp. Det er slik at det er det siste kontonr som betalte siste årsavgift, som får vrakpanten tilbakebetalt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet da jeg i et fjernt øyeblikk klarte å poste i feil tråd..... Susehue.....

Endret av LittleBabyBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, tdm900 skrev:

Hva har innlegget ditt med starten av tråden å gjøre? :sprettoy::fnise:

Oj, den havna helt på feil sted. Skulle i en helt annen tråd. Takker. Skal fjerne den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, LittleBabyBlue skrev:

Fjernet da jeg i et fjernt øyeblikk klarte å poste i feil tråd..... Susehue.....

Samme feil som dette susehuet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Saturday, September 24, 2016 at 19.05, tdm900 skrev:

Du får heller prøve på en trafikkstasjon for å ordne opp. Det er slik at det er det siste kontonr som betalte siste årsavgift, som får vrakpanten tilbakebetalt

Det stemmer jo ikke for da hadde vrakpanten kommet til meg og til bilopphugger.

Ingen flere svar å få?

Anonymkode: a5f98...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skatteetaten betaler ut vrakpant. Hvordan har verkstedet klart å sende feil info?

Sjekk denne siden: http://www.skatteetaten.no/no/Person/bil-og-andre-kjoretoy/vrake-bil/

Se om verkstedet du/svogeren din leverte bilen til er et godkjent vrakested: http://www.skatteetaten.no/no/Person/bil-og-andre-kjoretoy/vrake-bil/her-kan-du-vrake-bilen-din/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, dukkehjem skrev:

Skatteetaten betaler ut vrakpant. Hvordan har verkstedet klart å sende feil info?

Sjekk denne siden: http://www.skatteetaten.no/no/Person/bil-og-andre-kjoretoy/vrake-bil/

Se om verkstedet du/svogeren din leverte bilen til er et godkjent vrakested: http://www.skatteetaten.no/no/Person/bil-og-andre-kjoretoy/vrake-bil/her-kan-du-vrake-bilen-din/

 

Verkstedet er godkjent, det har jeg sjekket men bilen er ikke registrert inn der. Den er registrert inn på mottak flere mil lengre vekk  jeg mistenker at det et noe humbug her

 

Anonymkode: a5f98...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste rådet e å ringe og dra til sjappa. 
Og selv om du ikke får takk i sjefen ring dæm som gir vrakpant. Enkelt nok bare å ringe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde begynt med å ringe ditt du har levert bilen i første omgang, så hadde jeg sagt at det sikkert er oppstått en misforståelse og at jeg ikke hadde mottatt noe vrakpant enda, så spurt om hva som evt kan ha skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere kvittering når dere leverte inn bilen ? Du skal få en kvittering fra mottaket på innlevert bil, der skal det stå opplysninger om regnr, chassisnr osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ringt skattekontoret og faktisk kan hvem som helst ta en bil og levere den til vraking og kreve pengene. Vis dokumentasjon på hvem du er så får du penger for naboens vrak om du vil. Jeg er sjokka over at skatt.no bare godtar det. Jeg har og snakket med vegvesenet og ble anbefalt å anmelde saken for de hadde en helt annen oppfatning av hvordan ting skulle foregå så jeg har ringt både hit og dit (alle involverte verksted og opphogger) og gitt frist til å ordne opp før jeg går videre. Vegvesenet skulle sende meg noen dokumenter jeg skulle ta med til politiet så får vi se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Sulosi skrev:

Jeg har ringt skattekontoret og faktisk kan hvem som helst ta en bil og levere den til vraking og kreve pengene. Vis dokumentasjon på hvem du er så får du penger for naboens vrak om du vil. Jeg er sjokka over at skatt.no bare godtar det. Jeg har og snakket med vegvesenet og ble anbefalt å anmelde saken for de hadde en helt annen oppfatning av hvordan ting skulle foregå så jeg har ringt både hit og dit (alle involverte verksted og opphogger) og gitt frist til å ordne opp før jeg går videre. Vegvesenet skulle sende meg noen dokumenter jeg skulle ta med til politiet så får vi se. 

Da får vi håpe det ordner seg, de bør vel våkne de som har stikki av med vrakpanten når det blir anmeldt. Tror ikke de tar noen notis av "skremmeskudd"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tdm900 skrev:

Da får vi håpe det ordner seg, de bør vel våkne de som har stikki av med vrakpanten når det blir anmeldt. Tror ikke de tar noen notis av "skremmeskudd"

Får håpe det iallefall. Jeg har ikke flust med penger heller og det er min datter som egentlig eide den. Vet ikke helt om det er pengene eller frekkheten som irriterer meg mest her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

6 timer siden, Sulosi skrev:

Får håpe det iallefall. Jeg har ikke flust med penger heller og det er min datter som egentlig eide den. Vet ikke helt om det er pengene eller frekkheten som irriterer meg mest her. 

Høres ut som en typisk pakistansk bruktbilsjappe, har kjøpt bilen du har levert inn til vraking, for å bruke deler til en bil de skal selge, da er det jo faktisk det første verkstedet du leverte inn bilen til som har ansvaret for å ordne opp her, egentlig burde de overføre hele salgssummen de har fått til deg og din datter men i alle fall et beløp som tilsvarer vrakpant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Apis skrev:

 

Høres ut som en typisk pakistansk bruktbilsjappe, har kjøpt bilen du har levert inn til vraking, for å bruke deler til en bil de skal selge, da er det jo faktisk det første verkstedet du leverte inn bilen til som har ansvaret for å ordne opp her, egentlig burde de overføre hele salgssummen de har fått til deg og din datter men i alle fall et beløp som tilsvarer vrakpant

Faktisk er det utelandsk eier og ansatte på sjappa som har fått vrakpanten så du er sannelig ikke langt unna. Fikk mail med bekreftelse og navn, Google og fant bedriften knyttet til navnet. Dette er mest sannsynlig den personen jeg hat ringt flere ganger som bare svarer "sjefffen ikke her, ring igjen". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sender du ikke epost eller brev? Å ringe er jo bare fjottskap, da får du jo ingen løsning. Brev og epost er ryddigere og enklere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amativeReflection skrev:

Hvorfor sender du ikke epost eller brev? Å ringe er jo bare fjottskap, da får du jo ingen løsning. Brev og epost er ryddigere og enklere.

Jeg får ikke tak I e-post. Firmaet har ingen nettside og som sagt, han som tar telefonen vil ikke svare på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...