Gå til innhold

Jeg er for bra for menn

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 timer siden, 7777 skrev:

Jeg har litt av det samme problemet . Ikke at jeg har mange hengende etter meg eller noe, men jeg kan kjenne meg igjen i at jeg ikke finner en som er "bra nok". Men for meg går det ikke på at mannen ikke er "bra nok" i den retning det snakkes litt om her.. Det går heller på at de ofte ikke møter mine "krav" og preferanser. De er flotte menn som hadde passet kjempefint til mange andre, og er absolutt ikke dårlige menn. De bare passer ikke til det jeg selv er ute etter. 

Til meg er det også ofte sånn at det er kjemien og slikt som ikke stemmer. Spiller ingen rolle hvor høy utdanning han har hvis vi ikke passer sammen emosjonelt og kommunikasjonsmessig. Kjemien er vel ett av mine høyeste "krav" sånn sett :) betyr ikke at de ikke er gode nok for meg. Det vil bare ikke fungere i lengden når det mangler dette viktige elementet :) 

Men har inntrykk av at det egentlig er mer slik du tenker også ? Du vil kanskje ha de bra på papiret, men så møtes ikke andre viktige elementer, og derfor er de ikke "bra nok" (for deg). :) 

Det er noe sånt jeg mener jeg også.

Ts

Anonymkode: 65c5c...3a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er slik jeg oppfatter HI også!

Ts, jeg er lik som deg. Har MANGE menn som vil ha meg. Kan velge og vrake. Fine menn på sine måter alle sammen, men det er ingen av dem jeg vil ha. For meg virker det som om mannfolk har lavere standard når det kommer til hvor bra kjemien må være for at de vil fortsette å date. Jeg har gått på utrolig mange dates, følt null kjemi, men likevel blitt kontaktet av mennene etter daten.

Ja, man skal gi det litt tid, kjemi kan komme med tiden, men ikke når det er så laber stemning at jeg faktisk kan si jeg kjeder meg. Alle menn jeg har møtt de siste to årene har kjedet meg.

Jeg tror TS ordlegger seg på en måte som provoserer mange, men jeg synes ikke TS virker særlig mye værre enn mange av dem som har svart. Flere svarer ganske frekt! Tenkt på hvordan dere selv fremstår?? Stokken i eget øye... 

Anonymkode: addcd...e45

Hadde jeg ordlagt meg på en mildere måte, ville ingen svart i denne tråden. Jeg føler det omentrent som deg...

ts

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg leser slikt som noen skriver, at de kan velge og vrake i menn, så føler jeg at jeg lever på en annen planet. Jeg har fått høre av folk at jeg er pen en del ganger, men aldri har jeg hatt en flokk med menn etter meg. Det er noen få som viser interesse. Når jeg hører at andre bare kan velge og vrake, så føler i hvert fall jeg meg lite attraktiv! :)

Anonymkode: 1ffd4...54f

Som jeg skrev tidligere så tror jeg at, det for min del, handler mest om sjarm/utstråling. Jeg får høre at jeg er pen, men jeg er ikke utenomjordisk pen på noen måte.

ts

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev tidligere så tror jeg at, det for min del, handler mest om sjarm/utstråling. Jeg får høre at jeg er pen, men jeg er ikke utenomjordisk pen på noen måte.

ts

Kjenner noen som beskriver seg som deg. Jeg kaller en spade for en spade, og dette er jenter som gjør det de kan for oppmerksomhet. Ser de samler en hel del menn etter seg, men de klarer ikke å gi slipp. Selv når de sier de ikke er interesserte, så må de alltid tiltrekke seg oppmerksomheten til den samme personen etter det er gått en stund for å få bekreftelse på at "de er bra". Dette er emosjonelt skadede kvinner som kun tenker på seg selv. Selv syns jeg den empatiløse oppførselen er kvalmende, desverre er det en del menn som ikke ser det selv.

Anonymkode: 7978b...26e

• Liker 2
Skrevet
Den 23.9.2016 at 20.42, AnonymBruker skrev:

Ja jeg vet, provoserende overskrift. Kanskje jeg har hatt for mye flaks med mine tidligere forhold, og blitt for godt vandt? Trist, men jeg føler meg stort sett for bra for de fleste menn jeg møter. Hadde jeg senket kravene hadde jeg jo funnet noen, men jeg er sykt kresen. Vil liksom heller være singel enn å date noen jeg føler ikke er god nok. 

Jeg er også i den situasjonen at jeg får mye oppmerksomhet fra menn, og det styrker jo antagelsen min om at jeg har rett til å være kresen. Det er ikke egentlig det at jeg jeg tiltrekker meg feil tye menn heller, bare at de rett og slett ikke er bra nok... Huff på en måte skulle jeg sikkert bare forblitt sammen med ungdomskjæresten min, for jo eldre man blir jo mer kresen :P 

Noen som kjenner seg igjen?

For bra på hvilken måte? Utseende? Personlighet? Intelligens?

Skrevet
Den 23.9.2016 at 21.26, AnonymBruker skrev:

hehe, nå har enda ikke blitt fridd til, men det er jo begge deler vil jeg si. På typiske utesteder så er det jo mest seksuelle tilnærminger, men sånn til vanlig så er det folk som ber meg på date eller åpenlyst flørter. 

TS

Haha! Nei, virkelig? WOW! Det er jo ingen andre jenter som opplever dét :sprettoy:

• Liker 2
Skrevet
Den 23.9.2016 at 21.18, BeautyBox skrev:

Det går ikke an å ha litt selvtillit i denne verdenen, bare så du vet det TS. Hilsen KG...

Narsissisme er ikke det samme som selvtillit. Selvtillit er veldig bra å ha, men selvtillit går ut på tro på seg selv, ikke det å se ned på andre.

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, jabx skrev:

Narsissisme er ikke det samme som selvtillit. Selvtillit er veldig bra å ha, men selvtillit går ut på tro på seg selv, ikke det å se ned på andre.

Synes ikke det virker som TS ser ned på andre. 

• Liker 2
Skrevet
Den 23.9.2016 at 20.54, AnonymBruker skrev:

At du har høye krav vil jo ikke si at du er for bra for de mennene du har truffet. At menn gir deg oppmerksomhet tyder heller ikke på det. Som attraktiv kvinne er ikke dette uvanlig. 

Ja, du er kresen og har høye krav, men det at du for bra for de mennene du har møtt høres ganske malplassert ut, og noe narsissistisk. 

Anonymkode: 5050d...8c7

Alle kresne mennesker er jo "for bra for de fleste". Det er derfor de kalles kresne. De ser på seg selv som verdifulle. 

Skrevet
11 minutter siden, Blondinka skrev:

Haha! Nei, virkelig? WOW! Det er jo ingen andre jenter som opplever dét :sprettoy:

Det har jeg vel aldri påstått? Det er vel ingen konkurranse heller? Selvsagt opplever mange jenter dette.

ts

• Liker 2
Skrevet
Den 23.9.2016 at 21.11, AnonymBruker skrev:

Forskjellige måter, mest karaktermessig og personlighetsmessig egentlig. Noen ganger økonomisk og karrieremessig også.

TS 

Kan du utdype hvordan du føler deg bedre personlighetsmessig?

• Liker 2
Skrevet
Den 23.9.2016 at 23.26, AnonymBruker skrev:

Wow! Her har man jo selve definisjonen på janteloven. Er dette typisk Kvinneguiden? Hva om man faktisk er drop dead gorgeous og man blir fortalt dette flere ganger, og "alle" menn prøver seg? Er det fortsatt ikke lov å si "Jeg er faktisk pen, og har mye å by"? Må man være underdanig og ikke ha høye tanker om seg selv for at kvinner skal godta deg? Hva er grunnen for at folk blir så utrolig provosert av det?

Anonymkode: 648b0...a42

Det er ingen her som har sagt at man ikke kan ha gode tanker om seg selv. Det er ikke det dette handler om. Det handler om råtne holdninger rettet mot andre.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg vel aldri påstått? Det er vel ingen konkurranse heller? Selvsagt opplever mange jenter dette.

ts

Akkurat det vet jeg ikke, men jeg trodde kanskje det var derfor du følte deg så spesiell ;)

Selvsagt er det synd for deg at du ikke treffer interessante menn om du selv ønsker deg inn i et forhold. Kan det kanskje hende at du har en slags forutinntatt (og feilaktig) idé om at du er bedre enn alle menn og at du derfor går glipp av flere mer-enn-bra-nok-menn? 

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personlighetsmessig, karaktermessig, karrieremessig. Forskjellig for sorskjellige menn.

ts

Finnes det ikke noe grunder-miljøer, og eller miljøer for ledere hvor du kan finne disse mennene du er interessert i?

Skrevet

TS er jo kun ærlig. Dersom hun ser bra ut og er velutdannet, så er det klart hun ser etter en mann som matcher henne både intellektuelt og på utseende. Det gjør at hun utelukker sikkert 95% av den mannlige populasjonen. Noe som er helt naturlig, da smarte kvinner ikke kan leve i et forhold med dumme menn. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, jabx skrev:

Kan du utdype hvordan du føler deg bedre personlighetsmessig?

Nei altså det er jo ikke den samme tingen som er galt med alle, de varierer jo fra person til person. Eksempelvis menn som er  mindre flink i sosiale settinger. Jeg er sosial, utadvendt, har lett for å komme i kontakt med folk, er flink til å snakke for meg etc. Forventer liksom at mannen jeg skal ende opp med skal leve opp til det....

Det var bare et eksempel...

TS

Skrevet
1 time siden, Blondinka skrev:

Akkurat det vet jeg ikke, men jeg trodde kanskje det var derfor du følte deg så spesiell ;)

Selvsagt er det synd for deg at du ikke treffer interessante menn om du selv ønsker deg inn i et forhold. Kan det kanskje hende at du har en slags forutinntatt (og feilaktig) idé om at du er bedre enn alle menn og at du derfor går glipp av flere mer-enn-bra-nok-menn? 

Jeg føler meg ikke "så spesiell", jeg møter bare ingen som lever opp til mine forventninger. Ja det er synd at det er slik, men ikke værre enn at jeg velger singellivet over det å være med feil mann. Det kan godt være at jeg går glipp av noen ja :P 

TS

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Minesveiper skrev:

Finnes det ikke noe grunder-miljøer, og eller miljøer for ledere hvor du kan finne disse mennene du er interessert i?

Jeg føler liksom jeg ER i det rette miljøet også. Flere i det firmaet jeg jobber i har vist interesse, men jeg blir liksom ikke så imponert likevel. Eksen min var virkelig perfekt på alle måter, så det kan jo være jeg måler alle opp mot han også... Gidder liksom ikke "downgrade."

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...