Gå til innhold

Jeg er for bra for menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 23.9.2016 at 20.42, AnonymBruker skrev:

Ja jeg vet, provoserende overskrift. Kanskje jeg har hatt for mye flaks med mine tidligere forhold, og blitt for godt vandt? Trist, men jeg føler meg stort sett for bra for de fleste menn jeg møter. Hadde jeg senket kravene hadde jeg jo funnet noen, men jeg er sykt kresen. Vil liksom heller være singel enn å date noen jeg føler ikke er god nok. 

Jeg er også i den situasjonen at jeg får mye oppmerksomhet fra menn, og det styrker jo antagelsen min om at jeg har rett til å være kresen. Det er ikke egentlig det at jeg jeg tiltrekker meg feil tye menn heller, bare at de rett og slett ikke er bra nok... Huff på en måte skulle jeg sikkert bare forblitt sammen med ungdomskjæresten min, for jo eldre man blir jo mer kresen :P 

Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 65c5c...3a6

Fortell mer om hvorfor du er for bra da?

Hva spesifikt ligger det i at du er for bra?.

Beskriv hva som gjør en mann god nok i dine øyne. 

Veldig interessant innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har doktorgrad i ett realfag, jeg er ikke imponert over rettsvitenskap i det hele tatt.

Anonymkode: 5abbc...65a

Jeg er ikke imponert over noe av dere. Jeg jobber i barnehage. Godt mulig jeg har en mer krevende og meningsfull jobb enn dere. 

Dere gjør det dere er best på, så gjør jeg hva jeg er best på. Feilen med diskusjonen er at man ser ned på andre. Det forteller meg at man har mye igjen å lære i livet.

 

Anonymkode: 7188f...fd3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes egentlig du virker som en kjekk jente, men.. Akkurat den 'bedre enn' innstillingen går det an å legge fra seg :P Det er noe jeg ville jobbet med om jeg var deg, ikke at jeg sier du skal date andre, og å være kresen er egentlig helt greit. Jeg vil heller ikke tilbringe livet med noen som ikke er omtrentlig perfekt for meg, men jeg tenker (som regel) ikke at jeg er bedre enn folk, og når jeg gjør det så får jeg dårlig samvittighet og gir meg selv et mentalt slap. Jeg tenker som følger, hvis jeg går rundt og mener jeg er bedre enn folk, så kommer jeg garantert til å møte på folk som jeg mener er bedre enn meg selv også, og den veien er det ikke like kult ;P 

Vi er alle mennesker i bunn og grunn, det jeg kan klare, kan alle andre klare også! Og vice versa! (Med de samme forutsetningene selvfølgelig) 

 

Endret av Adara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Wow! Her har man jo selve definisjonen på janteloven. Er dette typisk Kvinneguiden? Hva om man faktisk er drop dead gorgeous og man blir fortalt dette flere ganger, og "alle" menn prøver seg? Er det fortsatt ikke lov å si "Jeg er faktisk pen, og har mye å by"? Må man være underdanig og ikke ha høye tanker om seg selv for at kvinner skal godta deg? Hva er grunnen for at folk blir så utrolig provosert av det?

Anonymkode: 648b0...a42

Herlighet da... alle har en kropp som er sexy for noen. Alle mennesker er pulbar osv. Helt greit å være attraktiv men hvem søren er ikke det i disse dager? Å være et objekt man prøver å få i seng er vel ikke "all that" ? Man prøver seg vel ikke fordi man finner mastergraden eller personligheten så fantastisk tiltrekkende....

Det er helt greit å være fornøyd med seg selv. Det er ikke helt greit å hevde seg selv med å snakke ned om andre. Det gjør man om man er for god for andre, som ts skriver. 

Hadde ts nådd vært en drømmepartner for meg? (Neppe... ut fra en del ting som har blitt skrevet i denne tråden) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt av det samme problemet . Ikke at jeg har mange hengende etter meg eller noe, men jeg kan kjenne meg igjen i at jeg ikke finner en som er "bra nok". Men for meg går det ikke på at mannen ikke er "bra nok" i den retning det snakkes litt om her.. Det går heller på at de ofte ikke møter mine "krav" og preferanser. De er flotte menn som hadde passet kjempefint til mange andre, og er absolutt ikke dårlige menn. De bare passer ikke til det jeg selv er ute etter. 

Til meg er det også ofte sånn at det er kjemien og slikt som ikke stemmer. Spiller ingen rolle hvor høy utdanning han har hvis vi ikke passer sammen emosjonelt og kommunikasjonsmessig. Kjemien er vel ett av mine høyeste "krav" sånn sett :) betyr ikke at de ikke er gode nok for meg. Det vil bare ikke fungere i lengden når det mangler dette viktige elementet :) 

Men har inntrykk av at det egentlig er mer slik du tenker også ? Du vil kanskje ha de bra på papiret, men så møtes ikke andre viktige elementer, og derfor er de ikke "bra nok" (for deg). :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, 7777 skrev:

Jeg har litt av det samme problemet . Ikke at jeg har mange hengende etter meg eller noe, men jeg kan kjenne meg igjen i at jeg ikke finner en som er "bra nok". Men for meg går det ikke på at mannen ikke er "bra nok" i den retning det snakkes litt om her.. Det går heller på at de ofte ikke møter mine "krav" og preferanser. De er flotte menn som hadde passet kjempefint til mange andre, og er absolutt ikke dårlige menn. De bare passer ikke til det jeg selv er ute etter. 

Til meg er det også ofte sånn at det er kjemien og slikt som ikke stemmer. Spiller ingen rolle hvor høy utdanning han har hvis vi ikke passer sammen emosjonelt og kommunikasjonsmessig. Kjemien er vel ett av mine høyeste "krav" sånn sett :) betyr ikke at de ikke er gode nok for meg. Det vil bare ikke fungere i lengden når det mangler dette viktige elementet :) 

Men har inntrykk av at det egentlig er mer slik du tenker også ? Du vil kanskje ha de bra på papiret, men så møtes ikke andre viktige elementer, og derfor er de ikke "bra nok" (for deg). :) 

Det er slik jeg oppfatter HI også!

Ts, jeg er lik som deg. Har MANGE menn som vil ha meg. Kan velge og vrake. Fine menn på sine måter alle sammen, men det er ingen av dem jeg vil ha. For meg virker det som om mannfolk har lavere standard når det kommer til hvor bra kjemien må være for at de vil fortsette å date. Jeg har gått på utrolig mange dates, følt null kjemi, men likevel blitt kontaktet av mennene etter daten.

Ja, man skal gi det litt tid, kjemi kan komme med tiden, men ikke når det er så laber stemning at jeg faktisk kan si jeg kjeder meg. Alle menn jeg har møtt de siste to årene har kjedet meg.

Jeg tror TS ordlegger seg på en måte som provoserer mange, men jeg synes ikke TS virker særlig mye værre enn mange av dem som har svart. Flere svarer ganske frekt! Tenkt på hvordan dere selv fremstår?? Stokken i eget øye... 

Anonymkode: addcd...e45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er slik jeg oppfatter HI også!

Ts, jeg er lik som deg. Har MANGE menn som vil ha meg. Kan velge og vrake. Fine menn på sine måter alle sammen, men det er ingen av dem jeg vil ha. For meg virker det som om mannfolk har lavere standard når det kommer til hvor bra kjemien må være for at de vil fortsette å date. Jeg har gått på utrolig mange dates, følt null kjemi, men likevel blitt kontaktet av mennene etter daten.

Ja, man skal gi det litt tid, kjemi kan komme med tiden, men ikke når det er så laber stemning at jeg faktisk kan si jeg kjeder meg. Alle menn jeg har møtt de siste to årene har kjedet meg.

Jeg tror TS ordlegger seg på en måte som provoserer mange, men jeg synes ikke TS virker særlig mye værre enn mange av dem som har svart. Flere svarer ganske frekt! Tenkt på hvordan dere selv fremstår?? Stokken i eget øye... 

Anonymkode: addcd...e45

Nå er vel TS nettopp er ute etter å provosere, så svarene hun får har hun selv satt standarden for. Det kan og være at hun mangler de sosiale antennene til å legge grunnlag for et konstruktiv debatt, men jeg tror ikke det var det hun var ute etter.

Et spørsmål til deg. Behovet for å få frem poenger som at dere har MANGE menn etter dere og "kan velge og vrake", har jeg aldri sett poenget med å dra inn i en diskusjon. Forstår at det gir deg en "jeg er bedre enn andre" følelse, men hva føler du det gir andre i tråden? For meg blir det ikke mer enn en digresjon der man forsøker å opphøye seg selv, for innlegget ditt hadde gitt like mye mening dersom du hadde utelatt det.

Anonymkode: 72dcf...182

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er vel TS nettopp er ute etter å provosere, så svarene hun får har hun selv satt standarden for. Det kan og være at hun mangler de sosiale antennene til å legge grunnlag for et konstruktiv debatt, men jeg tror ikke det var det hun var ute etter.

Et spørsmål til deg. Behovet for å få frem poenger som at dere har MANGE menn etter dere og "kan velge og vrake", har jeg aldri sett poenget med å dra inn i en diskusjon. Forstår at det gir deg en "jeg er bedre enn andre" følelse, men hva føler du det gir andre i tråden? For meg blir det ikke mer enn en digresjon der man forsøker å opphøye seg selv, for innlegget ditt hadde gitt like mye mening dersom du hadde utelatt det.

Anonymkode: 72dcf...182

Du skjønner ikke at det uthevede har relevans i en tråd som dette?? Som handler om å føle at man er 'bedre' enn alle som er interesserte? Nei da gidder jeg heller ikke forklare veldig nøye, for da har vi helt forskjellig oppfatning av ting og jeg tror sjansen er liten for at du vil forstå.

Men étt lite hint; det er kanskje ok å si noe om det for å vise at man er i samme situasjon og at man kan kjenne seg igjen...

 

Anonymkode: addcd...e45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er vel TS nettopp er ute etter å provosere, så svarene hun får har hun selv satt standarden for. Det kan og være at hun mangler de sosiale antennene til å legge grunnlag for et konstruktiv debatt, men jeg tror ikke det var det hun var ute etter.

Et spørsmål til deg. Behovet for å få frem poenger som at dere har MANGE menn etter dere og "kan velge og vrake", har jeg aldri sett poenget med å dra inn i en diskusjon. Forstår at det gir deg en "jeg er bedre enn andre" følelse, men hva føler du det gir andre i tråden? For meg blir det ikke mer enn en digresjon der man forsøker å opphøye seg selv, for innlegget ditt hadde gitt like mye mening dersom du hadde utelatt det.

Anonymkode: 72dcf...182

Har inntrykk av at de som hevder de kan "velge og vrake" gjerne prøver å overbevise om at de er flotte, enten for oss (som blir fortalt dette) eller seg selv (sannsynligvis det siste). Blir litt som jeg skrev i en annen tråd "de som snakker mest om det, er gjerne de som har minst av det". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja, man skal gi det litt tid, kjemi kan komme med tiden, men ikke når det er så laber stemning at jeg faktisk kan si jeg kjeder meg. Alle menn jeg har møtt de siste to årene har kjedet meg.

Anonymkode: addcd...e45

Men hvorfor legger du ansvaret på mennene for at stemningen er laber? Begge må jo gi av seg selv for at det skal bli en god stemning og kontakt. Når alle mennene har kjedet deg, så kan det jo hende det er du selv som ikke bidrar nok. Det er ikke slik at det bare er mennene som skal vise at de er deg verdig.

Anonymkode: 1ffd4...54f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser slikt som noen skriver, at de kan velge og vrake i menn, så føler jeg at jeg lever på en annen planet. Jeg har fått høre av folk at jeg er pen en del ganger, men aldri har jeg hatt en flokk med menn etter meg. Det er noen få som viser interesse. Når jeg hører at andre bare kan velge og vrake, så føler i hvert fall jeg meg lite attraktiv! :)

Anonymkode: 1ffd4...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor legger du ansvaret på mennene for at stemningen er laber? Begge må jo gi av seg selv for at det skal bli en god stemning og kontakt. Når alle mennene har kjedet deg, så kan det jo hende det er du selv som ikke bidrar nok. Det er ikke slik at det bare er mennene som skal vise at de er deg verdig.

Anonymkode: 1ffd4...54f

Fordi de samme mennene sier jeg er morsom og åpen. Og de kontakter meg igjen. Alltid.

Så jeg vet jeg bidrar. ;) Men føler det alltid er jeg som bidrar mest. Sist jeg ikke følte det slik er mange år siden... Og derfor kjeder de meg. Jeg må ha noen som kan tulle tilbake, jeg synes det er kjedelig med mannfolk som virker usikre og som lett blir satt ut. Jeg trenger en MANN.

Mange menn har sagt jeg er den ultimate drømmedama. Flere har sagt "gi meg litt tid til å vokse  og bli den mannen du vil ha". Men slik fungerer det ikke for min del...

Anonymkode: addcd...e45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. september 2016 at 22.53, AnonymBruker skrev:

Jeg synes nå du er utrolig heldig, som er veldig pen, har en bra jobb, er fornøyd med deg selv og får masse positiv oppmerksomhet. Mange damer har ikke dette, meg selv inkludert. Du tror det er et problem at du ikke finner en mann akkurat nå, men det er noe midlertidig. Det er mye verre å føle at man rett og slett ikke er bra nok for en mann man selv vil ha.

Anonymkode: 1ffd4...54f

Takk for seriøst svar. Ja det er godt mulig det rett og slett går over.

 

ts

Anonymkode: 65c5c...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 23. september 2016 at 22.57, Knocks skrev:

Hei. Fikk en sånn aha følelse av at damer i din situasjon fort kan ende opp med en sjarmerende alfahann med prestisjejobb som tar deg med storm. Men som ofte kan vise seg å ha andre sider som på sikt ender med utallige psykologtimer for feg. Og slutten på visa er at du ender opp med en fyr som du før ikke ville tenkt var bra nok men som du nå ser på med helt andre øyne. 

Bare en tanke! Trenger selvsagt ikke ende slik.

Uansett er det vel ikke uvanlig for attraktive menn og kvinner og jakte lenge før man lander. 

Lykke til med alt.

 

Huff, håper da ikke det. 

 

Ts

Anonymkode: 65c5c...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. september 2016 at 22.59, CaramelDevil skrev:

Med den innstillingen vil du sitte der om noen år, med et dalende utseende, alene.

Det er helt greit.

 

ts

Anonymkode: 65c5c...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. september 2016 at 23.54, Minesveiper skrev:

På hvilken måte når de ikke opp ts? Eller for å spørre på en annen måte. Hvorfor er du bedre enn mennene?

Personlighetsmessig, karaktermessig, karrieremessig. Forskjellig for sorskjellige menn.

 

ts

Anonymkode: 65c5c...3a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 23. september 2016 at 1.26, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det bra at du har høye krav. Jeg ser støtt og stadig fantastiske kvinner med mildt sagt middelmådige partnere. Det er rett og slett trist.

Men hvorfor er kvinnelig partner utelukket for deg? Du vil dobble sjansene dine hvis du er åpen for kvinner.

Og hvis oralsex er det som er "frastøtende" så er det ikke det man trenger å kaste seg inn i med en gang. Å ha en partner av samme kjønn kan være litt uvant for mange, og da må man ta det rolig steg for steg for å unngå sjokkeksponering.

 

Anonymkode: 7815e...f22

Jeg tenner ikke på kvinner. Jeg vet ikke hvorfor man har de seksuelle legningene man har jeg, det er et veldig stort spørsmål. 

 

Ts

Anonymkode: 65c5c...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. september 2016 at 9.00, Cuntzilla skrev:

Kjenner meg sånn halvveis igjen, bortsett fra at jeg ikke mener jeg er for bra for noen.

Det er nok heller den gamle klisjeen med at jeg er såkalt kresen, og blir sjelden forelsket. Men dette kan jo henge litt sammen med bra selvbilde (eller oppblåst ego om du vil), folk har en tendens til å falle for de som er på samme hylle eller høyere, så det kan ironisk nok bli vanskeligere å finne kjæreste jo "bedre" man er. Celina Midelfart har sikkert minst dating pool (aktuelle menn å velge i) i hele landet.

Men jeg tenker aldri på det som at en person ikke når opp til meg, det er vel heller mine krav eller hva man skal kalle det som han ikke når opp til. For meg føles det enkelt og greit bare ut som jeg aldri faller for noen.

Og så trives jeg som singel (og sær) da, enig i at man heller er det enn i et middels forhold. Så terskelen er vel litt høy, jeg skal skikkelig bli tatt med storm før jeg vil vurdere å gå inn i et forhold.

Ja jeg er litt enig i det. I stand corrected.

 

ts

Anonymkode: 65c5c...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. september 2016 at 14.45, AnonymBruker skrev:

Hun som startet tråden sier hun ikke har sex, lurte på hvordan noen klarer seg uten sex inntil man møter mr right....:)

Anonymkode: 51473...51b

Nå har jeg ikke vært singel SÅ lenge da. Kan jo være jeg endrer mening etterhvert. 

 

Ts

Anonymkode: 65c5c...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Coolaid skrev:

Fortell mer om hvorfor du er for bra da?

Hva spesifikt ligger det i at du er for bra?.

Beskriv hva som gjør en mann god nok i dine øyne. 

Veldig interessant innlegg.

Jeg tiltrekkes nok mest av maskuline alfahanner. Jeg er en ganske sterk personlighet selv, så jeg trenger en sterk sparringspartner. Intelligens og ambisjon er viktig. Menn som 'brenner for noe' er veldig sexy. 

 

Ts

Anonymkode: 65c5c...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...