Chandra Skrevet 29. juli 2017 Forfatter #281 Del Skrevet 29. juli 2017 53 minutter siden, Weebs skrev: Tilfeldigvis googlet jeg barnehagestart i går Det finnes mange artikler med tips om hva som trengs. Ekstra sett regntøy osv Jeg må også dra med meg M overalt når jeg gjør husarbeid. Hs mente at hun må takle å være alene i stua mens jeg vasker klær osv. Men vaskerommet er i en annen etasje, og M setter seg jo fast under sofaen eller tv-benken hele tiden Så hun sitter og glor mens jeg henger opp klær. Hun klager ikke, så det er visst helt okei. Hoho, hadde aldri i verden turt å gått i fra mini i stua. Merkelig helsesøster! Jeg er så usikker på hvilken størrelse jeg skal kjøpe regntøy og slikt i. Hun bruker så vidt 74 nå og vokser ikke så fort. Også begynner man å tenke på hva slags votter, hva slags regntøy og ikke minst sko!! Vi må vel kjøpe sko nå som hun brått går! Også må vi ha mer ull. Det er heldigvis fremdeles sommer. Jeg får Google liste slik som du har gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #282 Del Skrevet 30. juli 2017 A dodel dodel dodel ble ble ble. Selv om det er alt for tidlig er hun nå søt der hun babler. Herregud så trøtt jeg er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 30. juli 2017 #283 Del Skrevet 30. juli 2017 Jeg går fra både Trollet og Bølla på stua hele tiden... Men vi har bare en etasje da. Jeg vil tipse deg om å sjekke ut finn når det gjelder barnehageklær som sko og regntøy. De vokser så sykt fort så om du kjøper regntøy i str 80 for høsten så kan det godt være du må ha nytt i 92-98 til våren og sommeren. Sko som er vanntette er lurt i starten, støvler kan du mest sannsynlig vente med til våren igjen da de ikke er de aller beste å gå i for noen som akkurat har lært seg å gå. Votter som er vanntette er et must! Parkdress/softshell dress er også fint for utedager uten regn. Og vinterdress (vi hadde bare en og tok den med hjem isteden for å ha en hjemme og en i bhg) Luer, hals, votter og ull klær av ymse utvalg. Og to skift til en hver tid ellers. Vi fikk tips om vanlige bleier til å ha stående og ikke up & go da de er enklere å skifte siden man ikke må ta av alle benklærne hver gang for å få på ny. Alt må merkes med navn, anbefaler askeladden, helt klart de mest slitesterke klistremerkene. Oi, ble plutselig en hel masse tips fra meg, jaja, håper du ville ha dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 30. juli 2017 #284 Del Skrevet 30. juli 2017 Så bra med tips 👍 Skal google jeg og 😁 Fikk merkelappene i går, så nå er det bare å stryke i vei 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #285 Del Skrevet 30. juli 2017 Tusen takk for tips! Da skal jeg titte etter regntøy brukt. Askeladdmerker har jeg bestilt. Om du kommer på noe mer er det bare å skrike ut. har en parkdress og vinterdress i str 74 som jeg håper holder litt. Hva slags votter er egentlig gode for så små hender? Ser at jeg har feilinformert for jeg går faktisk fra mini i stua men da i lekegrinda. Tørr ikke å ha henne løs alene sånn som hun holder på om dagen også har vi jo hund. Men vi har jo vaskerommet lengst vekk i kjelleren, litt annerledes om det hadde vært i samme etasje sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 30. juli 2017 #286 Del Skrevet 30. juli 2017 Vi har fått min mamma til å strikke en hel haug med votter som de kan ha i vogna og på tørre dager. Ellers kjøpte vi et par liknende disse til regn og snø 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 31. juli 2017 Forfatter #287 Del Skrevet 31. juli 2017 Om nøyaktig 7 dager sitter jeg på kontoret. Tiden har gått så fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 31. juli 2017 Forfatter #288 Del Skrevet 31. juli 2017 Ute på ærendrunde med mini. Er det bare jeg som hater det? Etter tredje varsel på pakke med hudkrem var det kanskje på tide. Nå shopping av nødvendige greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 31. juli 2017 Forfatter #289 Del Skrevet 31. juli 2017 Vi overlevde shopping OG fikk kastet to bæreposer i klescontaineren som har lagt hjemme i hele sommer. Kjøpte laken og sengesett til gjestesenga, gavepapir og mat. Kjøpte også et newbie hårbånd på 70% og en tights til mini! Det er såå mye søtt i butikkene nå. Fikk jo lyst på mer men vedder på at mini får klær til bursdagen sin om noen dager. Bestilte to ullbodyer og en ullstrømpebukse fra huset & claire i går kveld. Det er så gøy å handle fine ting til frøkna si. Saken er nemlig den at mini har brukt størrelsene så lenge og vi har arvet og fått så mye gaver at jeg ikke har følt jeg kan kjøpe så mye selv. Litt har jeg jo kjøpt men. Noen i familien er dessverre "litt" for glad i å handle på salg... Snakk om ilandsproblem, men det er jo litt irriterende når noen tror det er ok å kjøpe alt og litt til til vesla... Nå har vi begynt å si i fra men det når liksom ikke helt inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 31. juli 2017 #290 Del Skrevet 31. juli 2017 Spennende med jobb om ei uke! Mini i barnehage og hele pakka. Gurimalla, så fort det har gått. Gleder meg til å høre om dette! Det er mye koseligere å handle klær til baby enn en selv. Forståelig at du vil kjøpe noe (masse) Her i huset får vi for det meste kjoler som ikke kan byttes og sånne merkelige ting (ifølge meg ), så jeg må kjøpe alt som faktisk brukes selv Ganske synd å ha en stor eske med "spesialklær" som aldri blir brukt, men men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 31. juli 2017 Forfatter #291 Del Skrevet 31. juli 2017 1 time siden, Weebs skrev: Spennende med jobb om ei uke! Mini i barnehage og hele pakka. Gurimalla, så fort det har gått. Gleder meg til å høre om dette! Det er mye koseligere å handle klær til baby enn en selv. Forståelig at du vil kjøpe noe (masse) Her i huset får vi for det meste kjoler som ikke kan byttes og sånne merkelige ting (ifølge meg ), så jeg må kjøpe alt som faktisk brukes selv Ganske synd å ha en stor eske med "spesialklær" som aldri blir brukt, men men. Haha, jeg har en pose i kjelleren med rare ting. Kjoler er søtt men ikke så praktisk at det gjør noe. Litt bedre når de begynner å stå. Er mest fan av body og strømpebukse. Fra nå av skal jeg kjøpe og bestemme mer selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 1. august 2017 Forfatter #292 Del Skrevet 1. august 2017 I dag skal mini på eget rom! Jeg både gleder og gruer meg. Vi har en enkeltseng stående på rommet hennes slik at vi kan legge oss der ved behov. Skal re den opp med nytt sengetøy nå og så gjenstår bare å flytte sprinkelsenga. Skal bli litt digg å ta tilbake soverommet og slippe å flytte senga hennes hver gang jeg skal ta klær ut av kommoden. I kveld er det nøyaktig et år siden vannet gikk på kjøkkengulvet mens jeg skulle ta meg is. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 1. august 2017 #293 Del Skrevet 1. august 2017 29 minutter siden, Chandra skrev: I dag skal mini på eget rom! Jeg både gleder og gruer meg. Vi har en enkeltseng stående på rommet hennes slik at vi kan legge oss der ved behov. Skal re den opp med nytt sengetøy nå og så gjenstår bare å flytte sprinkelsenga. Skal bli litt digg å ta tilbake soverommet og slippe å flytte senga hennes hver gang jeg skal ta klær ut av kommoden. I kveld er det nøyaktig et år siden vannet gikk på kjøkkengulvet mens jeg skulle ta meg is. Oioioi! Du må si ifra hvordan det går! Kjempespennende altså Så koselig å mimre tilbake om sånne ting. Jeg har først nå begynt å huske følelser og hvordan det var de første dagene nok til å begynne å lengte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 1. august 2017 Forfatter #294 Del Skrevet 1. august 2017 33 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Oioioi! Du må si ifra hvordan det går! Kjempespennende altså Så koselig å mimre tilbake om sånne ting. Jeg har først nå begynt å huske følelser og hvordan det var de første dagene nok til å begynne å lengte Det skal jeg! Planen er at jeg legger meg på soverommet vårt med babycallen på og så ser jeg hvor jeg ender opp. Rommet er heldigvis vegg i vegg. Skummelt å mimre! Jeg får også lyst til å bli gravid igjen! Husker hvor sjalu jeg var på alle som kosa med mini i starten. -- De siste dagene har jeg planlagt å sove mens mini sover og setter på en YouTube video der noen rydder i klesskapet sitt eller liknende også blir jeg for inspirert til å sove. Det resulterte i at jeg tok en runde på badet i går og i klesskapet i dag. Fant noen sokker å kvitte meg med og noen plagg som gikk i gravidboksen til senere. Klesskapet mitt begynner å bli rimelig minimalistisk nå og fremdeles har jeg plagg jeg egentlig ikke liker lenger der. Om de ikke blir brukt over høsten hiver jeg de ut eller slenger i gravidboksen. En del av klærna jeg ikke liker lenger er ting jeg brukte da jeg var gravid og som mistet fasongen av den store magen. Tror forresten jeg trives best med få klær som passer sammen. Jeg digger hvordan konmarimetoden driver og forenkler livet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 1. august 2017 Forfatter #295 Del Skrevet 1. august 2017 Og hvor mange malerklær/oppussingsklær trenger man egentlig? Jeg må sjekke om noe kan ryke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 1. august 2017 #296 Del Skrevet 1. august 2017 Vet ikke om jeg gidder å lese dagbøker lenger, alle gir meg bare lyst til å være gravid! Jeg kjenner det fysisk! Jeg vil også ha en gravidboks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 1. august 2017 Forfatter #297 Del Skrevet 1. august 2017 9 timer siden, Weebs skrev: Vet ikke om jeg gidder å lese dagbøker lenger, alle gir meg bare lyst til å være gravid! Jeg kjenner det fysisk! Jeg vil også ha en gravidboks! Det er bare å lure mannen! Nei, det er nok kanskje ikke så lurt. Det er jo noen fordeler med å være ferdig også da. Slippe vond fødsel, kvalme og andre plager. Men jeg skjønner at du også vil gjøre det igjen! -- Nå har vi hatt en sen økt i hagen. Luket masse, klippet gress, kuttet forvokste busker og trær og endelig begynner det å se mer stelt ut her. Alle krukkeblomstene har jeg vært veldig flink med denne sesongen så de blomstrer som bare det nå. Usj det er sykt hvor fort ting i hagen gror igjen når man ikke jobber jevnt i den. Og jeg er sikkert mer enn snittet av de på min alder ute i hagen. Noen ganger ønsker jeg meg en mindre velstelt hage. Og noen ganger tenker jeg at jeg bare må ta meg sammen. Hagen er i alle fall mye bedre nå enn da vi kjøpte huset! Mini sover på eget rom. Brukte dobbelt så lang tid på å sovne men det hadde jeg forventet. Er spent på hva natten bringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 2. august 2017 #298 Del Skrevet 2. august 2017 Spennende med natt på eget rom! Hvordan har det gått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 2. august 2017 Forfatter #299 Del Skrevet 2. august 2017 2 timer siden, Beccy87 skrev: Spennende med natt på eget rom! Hvordan har det gått? Det gikk egentlig ganske greit. Sovna halv ni (en time senere enn vanlig) og sov helt til 03:30. Da ammet jeg henne og la henne ned og gikk og la meg men da stod hun og skrek etter fem minutter. Så la meg inn til henne og hun brukte vel en time på å sovne. Lå bare og sutret men tror hun hadde vondt i magen for leverte en svær bleie på morgenen. Sov vel 1-2 timer etter det. Deilig å ha henne på eget rom og ikke ha stappa soverom lenger. Nå sover hun lur og det har jeg også planer om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 2. august 2017 Forfatter #300 Del Skrevet 2. august 2017 Sitter og pakker inn bursdagsgaver til mini som har bursdag i morgen. Ble hun ikke nettopp født? I kveld var vi i Sverige og handlet inn til bursdagsselskapet. Svigermor passet mini og la henne. Hun brukte litt tid på å sovne og hev vist ut bamsene av senga hele tiden men sov godt da vi kom hjem. Jeg gleder meg skikkelig til mini skal åpne opp pakker i morgen. Tror hun må ha på seg kjole hele dagen. Hun kommer sikkert ikke til å skjønne noen ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå