Gå til innhold

Hverdagslivet med to små


Chandra

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Beccy87 skrev:

Så deilig med soveengel da! :yvonne:

Synes du er flink som trener 1-2 ganger i uka og jeg da! 
Når på dagen trener du forresten? 
Jeg har tenkt å begynne på igjen for alvor jeg også men sliter med å finne tid, føler også at dagene er altfor korte. :( 

Kan ikke klage! Er sikkert ikke like heldig med neste. :tongue:

Føler også at dagene er for korte selv om vi bare har en. Men nå har vi jo hund som må få tur hver dag i tillegg og det tar jo litt tid. Men trener som regel i sju-åtte tiden rett etter legging. Det funker greit. Tar bare 4 minutter å rusle bort nå som vi har flyttet. Eller midt på dagen i helga. Fra neste år skal jeg prøve å få bedre rutiner igjen. Ble bare en økt denne uka. Fra januar SKAL det være 2! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er vel noe sånt det må bli her også. Trening etter leggetid.. Men da er jeg som oftest så ferdig selv, vil bare få ryddet unna det verste og sitte litt alene før jeg legger meg.. :P
Hjelper med kort vei til senter da, om jeg vinner i lotto så står stort hus med eget treningsrom ganske høyt oppe på listen, såååå mye enklere å komme seg avgårde når det ikke er et ork å reise til og fra.  :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2018 den 20.18, Beccy87 skrev:

Ja det er vel noe sånt det må bli her også. Trening etter leggetid.. Men da er jeg som oftest så ferdig selv, vil bare få ryddet unna det verste og sitte litt alene før jeg legger meg.. :P
Hjelper med kort vei til senter da, om jeg vinner i lotto så står stort hus med eget treningsrom ganske høyt oppe på listen, såååå mye enklere å komme seg avgårde når det ikke er et ork å reise til og fra.  :Nikke:

Enig i den! Frister ikke maks å trene så sent MEN angrer aldri etterpå da! Treningsrom hadde vært gull! 😍 

Startet året med å melde meg på gruppe pt hver tirsdag med første gang i går. Er dritstøl i dag! 

Skikkelig klar for 2018. Masse utfordringer på jobb, New York tur, trening, turer med hunden, mini som vokser og gror. :ninuskapus: Om vi skal ha en til med 3 år i mellom bør vi efentlig begynne å prøve til høsten!! Vet ikke hva jeg tenker om det. Trodde det var lenger unna. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

Spennende med ny prøving til høsten da! :jepp:

Ja! Eller det er ikke helt avgjort liksom men ser for meg at det får bli da eller aldri. :tongue:

Trøtt og glad jeg har fri og dermed langhelg i morgen. Det skorter ikke på ting som skal ordnes hjemme og det er så vanskelig å motivere seg etter at mini har sovnet. Har i alle fall fått unna klesvaska og ordnet kjøkkenet. 

Neste plan nå er å ordne spisestuebord. Må bare finne ut hva vi vil ha først og så må vi pusse opp mini sitt rom. Trenger å få opp bilder og lamper både her og der og organisere i skuffer skap og boder ca over alt. Det er seriøst veldig forvirrende med nytt hus! Men trives heldigvis helt vanvittig godt her. Får bare ta en ting av gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini har sovnet og mor er på vei til svømmehallen. :nori: Ok - motivasjonen er ikke på topp men om man skal vente på motivasjonen kommer man jo aldri ut døra. :tongue:

Hatt fri og mini hjemme fra barnehagen i dag. Vært kost og mamma kom på besøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er egentlig greia med å ha julebord på en søndag? Akkurat slitt meg gjennom snart 8 timer jobb. :sFun_sleeping: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini er skikkelig skikkelig pappadalt dagen. Ikke så koselig for meg! :grine: Vet ikke om det er fordi han alltid leverer og henter i barnehagen om dagen eller hva? Koselig for pappaen da! ;) 

Ellers er jeg så sliten og klar for å sove nå. Helt selvforskyldt. Har satt mål for januar på antall treningsøkter og at hunden skal få bra nok tur hver eneste dag. Det resulterte i at jeg gikk en halvtime etter jobb mens mann og mini lagde middag. Etter bad og legging av mini var det en helt forj...lig pt time man ble typ svimmel og kvalm av før det bar rett hjem til ny halvtimes tur på hunden. Kommer til å sove vanvittig godt i natt og har er håp om at mini ikke våkner før 7 i morgen. :tongue:

Men er altså knallfornøyd med året så langt med 4 ganske harde treningsøkter allerede pluss masse turgåing. I morgen har jeg fri og håper mini og jeg kan kose oss litt ekstra selv om hun må en liten tur i barnehagen. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Beccy87 skrev:

Så flink du er! 
Høres ut som dere har en fin dag i vente! :) 

Leverte mini i barnehagen klokken ti og skal snart hente nå. :P liker å ha henne hjemme på fridager men i dag hadde jeg bare for mye som skulle gjøres. Har vasket halve huset, gått en time med hunden, vært hos behandler, handlet bursdagsgave og middag. Men vi fikk en hyggelig og rolig morgen sammen da! :) Akkurat nå sløver jeg 10 minutter på sofaen før mann og mini kommer hjem. 

Skal prøve med på chili con carne til middag. Faktisk aldri prøvd det før! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tiden går så fort!! Formen har vært så som så denne uka. Jeg har vært kvalm og mini hoster. Sitter på jobb og prøver å motivere meg men ikke så lett når alle kollegaene har dratt på fylletur og jeg sitter igjen her. :grine:

Jaja men jeg er glad for å være hjemme med mini og familien. Det er jo tross alt koselig! I går tittet vi på spisestuebord og jeg tror vi har klart å bestemme oss nå. Det er så vanskelig å vite hva som blir fint og hva som vil passe inn. Tenk om det blir feil liksom. :tongue: 

Treningen går fortsatt bra. Er fremdeles støl etter tirsdag. Nå begynner jeg å få muskler igjen. Utrolig digg følelse. :nori: Satser på ny styrkeøkt i morgen. Skulle ha svømt i dag men tror jeg står over. Hvis ikke må jeg svømme etter legging og det frister sykt lite på en fredags kveld. :laugh: HM... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin helg! Måtte bare overleve fredagen. 

Nå ligger jeg i senga og motiverer meg til å vaske soveromsgulv. Gulvene i dette huset er seriøst møkkete! Her hjelper det ikke å moppe, men ned på alle fire og skrubbe med klut. Hun dama som har bodd her før kan ikke ha vasket så mye. :P Så nå blir det å ta et og et rom av gangen. 

Motivasjon - kom til meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeey! Lenge siden sist! Så fint å lese det går bra med deg, og at du er skikkelig igang med trening igjen! Gøy med muskler! 

Og det husarbeidet ditt er jeg alltid imponert over. Jeg har fått valp, så husarbeid har blit tlitt sånn "vi tar det som det kommer".

Høres ut som du trives i ny bolig! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.1.2018 den 11.50, Rainbow skrev:

Heeey! Lenge siden sist! Så fint å lese det går bra med deg, og at du er skikkelig igang med trening igjen! Gøy med muskler! 

Og det husarbeidet ditt er jeg alltid imponert over. Jeg har fått valp, så husarbeid har blit tlitt sånn "vi tar det som det kommer".

Høres ut som du trives i ny bolig! :) 

Hei! Leenge siden sist ja! Muskler er gøy! Ikke det at jeg ser biff ut men deilig å kjenne at musklene er der. :tongue: Har oppdatert meg i dagboken din! 

Så koselig med valp da! Hva slags? 

Klokken er snart åtte og jeg har tatt en liten pause på senga. Jobb, middag, rydde etter middag, bade mini, tur med hund og nå står en halvtime med litt bretting av tøy og diverse for tur før jeg takker for meg. Dagene går fort altså! Traff på nabodama på tur i dag og vi har avtalt å gå litt turer fremover. Deilig å gå sammen med noen. Jeg er jo liksom ikke vant med naboer. :laugh:

I dag lagde jeg skosålekoteletter til middag. De ble seriøst helt steinharde. Jaja, bedre lykke neste gang. Jeg er fremdeles sulten. 

I morgen blir det svømmings etter jobb og når det er fullført har jeg nådd treningsmålet for januar som er 10 økter. Det hjelper å ha egen bok der jeg skriver opp mål og lager kryss. Jeg er sikkert ikle normal men sånn er det. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første kom jeg meg aldri i gang med det jeg skulle og for det andre begynte mini å laste skikkelig opp stakkar. Over hele senga og hele seg to ganger. Hun var kjempe lei seg og jeg fikk så vondt av henne. Nå har hun sovet 20 minutter uten oppkast så jeg skal snike meg ned og spise. Stakkar jenta. ❤️😭 Jaja da ble det tidlig helg på oss da. 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini sover og er kjempesliten med litt feber. Har heldigvis ikke kastet opp mer. Nå sover hun i vogna i kjelleren og jeg skal brette masse tøy. Oppkast gir vist myyye klesvask! 😄 Greit å få gjort litt når man er hjemme med sykt barn da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakkars lille! Håper hun kommer seg raskt. Omgangssyken er verste sort :dry:

Jeg har forresten også funnet ut at en bok er trikset. Nå har jeg to do-lista på telefonen, men det må jo være mye bedre med en fysisk liste som jeg er nødt til å se på :P Nå er jeg på utkikk etter en notatbok som kan ligge fremme på kjøkkenbenken og se fin og motiverende ut :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Weebs skrev:

Stakkars lille! Håper hun kommer seg raskt. Omgangssyken er verste sort :dry:

Jeg har forresten også funnet ut at en bok er trikset. Nå har jeg to do-lista på telefonen, men det må jo være mye bedre med en fysisk liste som jeg er nødt til å se på :P Nå er jeg på utkikk etter en notatbok som kan ligge fremme på kjøkkenbenken og se fin og motiverende ut :fnise: 

 

14 timer siden, Beccy87 skrev:

God bedring til lille, oppkast er virkelig djevelens verk! :hjerte:

Tusen takk 😍 HUFf ja. Men får jo så vondt av de! Heldigvis i farta igjen nå. 

15 timer siden, Weebs skrev:

Stakkars lille! Håper hun kommer seg raskt. Omgangssyken er verste sort :dry:

Jeg har forresten også funnet ut at en bok er trikset. Nå har jeg to do-lista på telefonen, men det må jo være mye bedre med en fysisk liste som jeg er nødt til å se på :P Nå er jeg på utkikk etter en notatbok som kan ligge fremme på kjøkkenbenken og se fin og motiverende ut :fnise: 

Takk! Nå er hun i 100 igjen. Foreløpig er ingen andre av oss smittet heller! 😃 

Bok er virkelig trikset. Jeg har prøvd digitale lister flere ganger men det fungerer ikke. Jeg bruker planleggeren fra til organized.no pluss en notatbok i tillegg. I notatboka skriver jeg blant annet opp hvor lang tur hunden har fått hver eneste dag. Om jeg har slurvet en dag måå jeg ta det igjen neste dag liksom hvis ikke så ødelegger jeg statistikken. 😂

—-

Nå sitter jeg hos frisøren og drikker kaffe mens etterveksten blir fin igjen. Stod opp med mini klokka sju og da hadde hun matlyst, null feber og masse energi. Mannen fikk sove frem til jeg dro. 

Med meg i bilen har jeg med to poser klær og tekstiler som skal uffes. Så har jeg gjort noe  fornuftig i dag også. Prøver å tenke at jeg skal gjøre noe som fører mot et ryddigere hjem hver dag. Vet ikke om det er teit, men det hjelper liksom. 😅

I stad måtte jeg flytte bilen til mannen og jeg fikk nesten angst av å sette meg inn i den. Helt ekstremt ekkelt og rotete! Etterpå må jeg gå ut med en søppelposer og rydde for å si det sånn. Det plager meg helt villt. Mannen får bare bli sint. 

I går hadde jeg en dårlig dag. Trøtt og sur og null energi. Gikk en time med hunden sent på kvelden og det hjalp. I dag føles alt bra ut igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja sitter her med striper i håret så kan vel skrive noe mer? 

Gud som jeg gleder meg til å få bort etterveksten. Føles så mye freshere med en gang. Vurderer også å bestille time hos en hudbehandler eller hva det heter. Sliter så sykt med huden på vinteren og det er noe som irriterer meg skikkelig. Men aner ikke om det hjelper? :vetikke:  

Mini er så morsom om dagen. Nå er hun skikkelig mammajente og pappajente igjen. Hun eeeelsker å bade og sier bade veldig mye. Dyrelyder er også kult. Kua sier booo men sausen sier bæ. Bil og tog sier tu tuuu. Dansing er også kult! Det gjør de mye i barnehagen. Ellers er hun litt kresen og vi sliter litt med middager og pålegg og slikt. Men det er vel bare å jobbe med. Hun elsker bøker og spesielt med dyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...