Gå til innhold

Sette inn et eller 2 egg


thwrbra85

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal i gang med fryseførsøk nå i okt har 4 egg på frys som er fryst ned 2 og 2 egg sammen å er litt i tenke modus ang dette inn 2 egg men vil jo liksom ikke kaste bort et egg heller om begge overlever oppringninga hva tenker dere noen erfaringer noen som har vert i samme situasjon ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville satt tilbake 2 egg, hvis jeg kunne. Det øker jo sjangsen for graviditet. Jeg kunne ikke sette tilbake 2 pga jeg er liten. Jeg er bare 1,53 og veide da bare 48 kilo. Og de var redd for at kroppen min ikke hadde taklet det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi hadde tre egg, to overlevde og ble satt inn, ble gravid med ett :) Så jeg ville satt inn to...

Anonymkode: 8d750...8a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, malla1992 skrev:

Jeg ville satt tilbake 2 egg, hvis jeg kunne. Det øker jo sjangsen for graviditet. Jeg kunne ikke sette tilbake 2 pga jeg er liten. Jeg er bare 1,53 og veide da bare 48 kilo. Og de var redd for at kroppen min ikke hadde taklet det. 

Okay ble du gravid med det ene Egget da?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, vi hadde tre egg, to overlevde og ble satt inn, ble gravid med ett :) Så jeg ville satt inn to...

Anonymkode: 8d750...8a6

Så bra ja overlever begge så setter jeg nok inn begge får høre hva dem anbefaler hvilken klinikk holder du til ?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, malla1992 skrev:

Nei, dessverre :(

Er det d du har satt inn fra en liten stund tebake ?har du vert gravid før eller er det første forsøket ditt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, thwrbra85 skrev:

Er det d du har satt inn fra en liten stund tebake ?har du vert gravid før eller er det første forsøket ditt ?

Jeg har satt inn to ganger før, nå er jeg på 3 og siste. Har faktisk testdato i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, malla1992 skrev:

Jeg har satt inn to ganger før, nå er jeg på 3 og siste. Har faktisk testdato i morgen.

Ikke lykkes på noen ?kan jeg spørre hva som er grunn te prøvrør hos dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, thwrbra85 skrev:

Ikke lykkes på noen ?kan jeg spørre hva som er grunn te prøvrør hos dere ?

Nei ikke på noen. Jeg har hatt en svært sjelden beinmargssvikt som liten. Som jeg er født med. Den gjør sånn at jeg har lav fertilitet, kommer tidlig i overgangs alderen og jeg har gått på så høy dose cellegift som jeg tåler, så det har jo satt mye spor. Skal være glad jeg ikke har vært i overgangs alderen allerede.

Endret av malla1992
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, malla1992 skrev:

Nei ikke på noen. Jeg har hatt en svært skjelden beinmargssvikt som liten. Som jeg er født med. Den gjør sånn at jeg har lav fertilitet, kommer tidlig i overgangs alderen og jeg har gått på så høy dose cellegift som jeg tåler, så det har jo satt mye spor. Skal være glad jeg ikke har vært i overgangs alderen allerede.

Uff da håper testen er posetiv i morra da er det 1 forsøk eller ?så du har hatt fryseforsøk å eller ?jeg lykkes på første forsøk men mista i uke 5 så ska i gang med fryseførsøk nå i okt pp ullevåll 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, malla1992 skrev:

Går det Ann sette inn 3 å altså trode det var bare lov med 2 her i Norge jeg så bra du lykkes da lenge siden du ble gravid eller var det første forsøk ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, thwrbra85 skrev:

Uff da håper testen er posetiv i morra da er det 1 forsøk eller ?så du har hatt fryseforsøk å eller ?jeg lykkes på første forsøk men mista i uke 5 så ska i gang med fryseførsøk nå i okt pp ullevåll 

Det er 3 forsøk. Jeg får som regel bare ut 1 eller 2 egg, jeg fikk ut to egg nå å begge overlevde men bare 1 delte seg som det skulle. Tror ikke det gikk så bra denne gangen eller, hatt vondt i mange dager, så mensen er nåkk på vei :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, thwrbra85 skrev:
22 minutter siden, malla1992 skrev:

Går det Ann sette inn 3 å altså trode det var bare lov med 2 her i Norge jeg så bra du lykkes da lenge siden du ble gravid eller var det første forsøk ?

I tilfelle det spørsmålet var til meg ...

Det var vanlig å sette inn 3 egg da jeg hadde IVF-forsøk. Men det er 20 år siden, så reglene kan ha blitt forandret. Jeg gjorde det på Rikshospitalet i Oslo. Det var vårt første forsøk. De fikk hentet ut 22 egg, men bare 3 ble befruktet, og som nevnt ble alle tre satt inn. Jeg er glad det ikke ble trillinger. Tvillinger hadde vært greit.

Anonymkode: cfa83...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, malla1992 skrev:

Jeg ville satt tilbake 2 egg, hvis jeg kunne. Det øker jo sjangsen for graviditet. Jeg kunne ikke sette tilbake 2 pga jeg er liten. Jeg er bare 1,53 og veide da bare 48 kilo. Og de var redd for at kroppen min ikke hadde taklet det. 

Dette er feil. Det øker ikke sjansen signifikant. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tilfelle det spørsmålet var til meg ...

Det var vanlig å sette inn 3 egg da jeg hadde IVF-forsøk. Men det er 20 år siden, så reglene kan ha blitt forandret. Jeg gjorde det på Rikshospitalet i Oslo. Det var vårt første forsøk. De fikk hentet ut 22 egg, men bare 3 ble befruktet, og som nevnt ble alle tre satt inn. Jeg er glad det ikke ble trillinger. Tvillinger hadde vært greit.

Anonymkode: cfa83...243

Skjønner hehe ja det er vel litt mange 3 om gangen men godt det gikk bra var det på første forsøk det gikk hos deg kan jeg spørre hva årsaken te ivf hos dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, thwrbra85 skrev:

Skjønner hehe ja det er vel litt mange 3 om gangen men godt det gikk bra var det på første forsøk det gikk hos deg kan jeg spørre hva årsaken te ivf hos dere ?

Ja, det var første forsøk.

Hos oss var det problemer med fertiliteten hos begge. Han hadde dårlig sædkvalitet. Jeg hadde tette eggledere pga endometriose.

Anonymkode: cfa83...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...