Gå til innhold

Ringe barnevernet?

Fremhevede innlegg

Skrevet
41 minutter siden, H Smith skrev:

Det er vel skrevet nok om barn og voksne som drikker alkohol til at vi vet hvor skadelig det er. Jeg er ikke fantatisk i dette spørsmålet, og en alkoholenhet til maten er ikke noe problem. Men jeg har vanskelig for å se at en alkoholenhet er det som er standard  på en pub. 

Er endel av de r jeg går, er en liten lokal pub.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, H Smith skrev:

Tullprat. De fleste barn med vanskelig barndom er i ettertid tydelig på at de ønsker noen voksne hadde sett de før og gjort noe med det, Barnevernet handler om barns rett til å ha en god barndom, IKKE foreldres rett til å gjøre hvordan de vil. 

Dessuten; BV henter ikke ungene helt uten videre, i et slikt tilfelle ville de nok startet med å ta en prat med foreldrene. Nå må folk slutte å være redd BV, råd og veiledning fra de er det mange som kan trenge.

At unger skal tilbringe ettermiddagene der folk sitter og drikker alkohol er selvfølgelig noe som bør sees nærmere på. Det som er skremmende i denne tråden er hvor mange som problematiserer at trådstarter bryr seg, men overhodet ikke stiller spørsmål med hvordan ungene har det.

Hun nevner jo ingenting om hvordan foreldrene er mot sine barn, og siden det ikke blir nevnt så regner jeg med at dette er kjærlige, normale foreldre. Så lenge foreldrene elsker sine barn, og viser dem nok kjærlighet så ser jeg på det som et ikke-problem at de sitter i et avlukke og gjør lekser på en lokale pub. Når faren jobber der så ser jeg på det som helt naturlig at han vil stoppe eventuelle gjester som blir for nærgående mot hans barn.

Anonymkode: 8fb64...2cb

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da får du ringe Arbeidstilsynet og spørre dem om dette er lovlig fordi det er det ikke

Anonymkode: 0c001...8bb

Tviler på at de bryr seg om hva jeg gjorde når jeg var liten for snart 20 år siden ;)

Anonymkode: efdda...7ad

Gjest Baremenneske
Skrevet

Dette er ikke barnevernssak! Barna lider ikke og foreldra er der! Om de er A4 eller ikke har ingenting med en barnevernsak  å gjøre! Alle MÅ ikke være helt A4! Kan være like gode foreldre for det! 

Gjest Baremenneske
Skrevet
23 timer siden, H Smith skrev:

Jeg sier heller ikke at dette er grov omsorgssvikt, det kan være det og det kan ikke være det, sier at dette kan være over grensen for hva som er greit. Finner det dog veldig rart at folk i tråden er opptatt av at trådstarter skal passe sine egne saker og ikke bry seg. Mener helt klart at dette er en sak å bry seg om. 

Og jeg spør igjen; hvorfor er folk redd barnevernet? Er det vrangforestillingene om BV som gjør at folk tror de er farlige? Det hører nok med til sjeldenhetene at de tar vekk ungene fra familien sin. Det er sikkert mye mer vanlig at de gir råd og veileder folk. Kanskje har de løsninger som kan hjelpe denne familien?

Fordi selv om barnevernet skal være bra og er nødvendig iblandt, så er det også altfor mange episoder de bryr seg altfor mye om fillesaker, som kun har oppstått pga noen ikke  liker den og den familien eller at de er litt utenfor A4-livet...- og det blir et "helvete" for den familien det gjelder og klart de blir livredd for å miste unga sine! -og det å ha barnevernet på ryggen så lenge tærer på!- og enkleste er å splitte familiene... Mens andre ganger så kan et barn bli mishandla mm over lengre tid uten at barnevern tar det alvorlig nok- for det pågår jo mer i det skjulte... ! 

Skrevet
17 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Det er forskjell på puber, ikke alle er galemathias steder

Det heter galimatias

Anonymkode: 0c001...8bb

Skrevet
Den Wednesday, September 21, 2016 at 19.45, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en familie med to barn i barneskolen. Etter skolen går de direkte til en pub hvor faren jobber til rundt 18. De gjør lekser der, blant flere småberusede voksne folk. Moren jobber til langt på kveldstid. 

De har heller ikke fasteleggetider, men legger seg når de er trøtte. Ingen faste middagstider, og de spiser ofte pommes frites på puben etter skolen. Foreldrene er veldig kunstneriske, og veldig lite A4.

Burde jeg ta kontakt med barnevernet? De er litt for lite A4, og er redd barna vokser opp rare, uten faste rutiner.

Anonymkode: e6e04...b81

Ring med en gang!!!! Det er freddan i dag å....da blir det nok noen ølrunder ekstra på puben. Be om at det blir foretatt akuttvedtak!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...