Gå til innhold

Ringe barnevernet?

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

I det minste bør hippier motarbeides på et grunnleggende plan. Et minimum av A4 er en forutsetning for samfunnets sammenhengskraft.

Da må isåfall alle Steinerskole- og / Steinerbarnehageforeldre granskes for der er det mye rart, som hasjrøykere, chemtrails-konspiratører og antivaksinefolk, og folk som ikke ønsker å ta normal del i det vanlige samfunnet. Sier ikke at alle er sånn, men har sett foreldre som har ungene i Steinerbarnehage og Steinerskolen som er helt på bærtur og er tydelig prega av narkotikabruk og mishandler ungene sine, og samtidig ikke setter normale grenser for ungene. Hva slags foreldre nekter ungene å delta på 17. Mai-feiring for eksempel... Har sett barnemishandling av en sånn mor på nært hold, og hvor hun systematisk rakker ned på sin sønn... Resultat: ingen venner på Steinerskolen fordi han er så grusomt kuet og sjenert. Og ingen venner i nabolaget fordi han ikke tør å spørre noen om å leke, og blir nekta å delta på fritidsaktiviteter av foreldrene. Så skal man først snakke om hippier, ta for deg Steinerskoleforeldre, som har svevende oppfatning av virkeligheten og vil isolere barna sine fra samfunnet og dyrker okkultisme...

Anonymkode: 6ac0a...e4b

Videoannonse
Annonse
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
10 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

I det minste bør hippier motarbeides på et grunnleggende plan. Et minimum av A4 er en forutsetning for samfunnets sammenhengskraft.

Trenger ikke å være hippier fordi om de er kunstnere/kunstneriske. Men enig i at et minimum av A4 er nødvendig. Vil ikke kalle disse foreldrene dårlige. Hippiene omtalt i innlegget over, derimot... Er mye verre...

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller man kan snu på det å si at de kanskje møter på mennesker med ulike livserfaringer.

Anonymkode: ca971...4e7

Eller man kan snu på det og si at barn kan bli skremt av fulle voksne

Anonymkode: 0c001...8bb

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, mamma har jobbet i utelivsbransjen nesten hele livet mitt og vi har da aldri lidd noen nød. Jeg har så og si vokst opp på såkalt "brun bar"(selvfølgelig på dagtid/ettermiddag) og jeg har bare morsomme og positive minner derfra. Fikk servere gjestene(når det var mat og alkoholfri drikke) og fikk alltid ekstra tips som gikk rett i sparrebøssa. Var sikkert en og annen fyllik som kanskje drakk for mye noen ganger, men jeg merket ikke noe til de.

Anonymkode: efdda...7ad

Det der er barnearbeid og burde blitt rapportert til Arbeidstilsynet. 

Anonymkode: 0c001...8bb

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir litt irritert når dere tydelig romantiserer det hele. Barna er 7 og 9 år, og har ikke noe på en pub å gjøre i det hele tatt. Det er ofte "faste" kunder der på den tiden, og barna sitter ikke på noe bakrom, som en her foreslo. De sitter i puben. Sitter å tegner, eller leker med barbie i innerste bås. Det kan vel ikke være bra for noen barn å vokse opp slik? Vi bor på et nokså lite sted, så dette er kjent og prates ofte om.

Ts

Anonymkode: e6e04...b81

Som allerede nevnt her: Hvis dette er noe folk snakker om så er det enten bunnet i "bekymring når andre er annerledes enn meg" - eller behovet for å snakke ned alle som ikke er som deg og dine. Alle dere som snakker om dette burde ta kontakt med foreldrene og tilby dere hjelp, slik at barna ikke sitter på denne puben etter skoletid og slipper å spise pommes frites. Forutsatt at dere er alvorlig bekymret for barna og at dette ikke kun er bygdemonsteret som er sluppet løs.

Når det snakkes i bygda - snakker dere da om hvordan dere kan hjelpe - eller snakkes det kun om vinklinger som kan legitimere en bekymringsmelding?

• Liker 4
Skrevet

Tenk så annerledes svar ts hadde fått om hun hadde skrevet litt kortere? Hvis hun bare skrev det om puben, hadde hun garantert fått støtte. Men dette med rar og kunstnerisk fikk alle til å gå i helt samme retning og latterliggjøre bekymringene.

Virker som noen av dere knapt har vært på pub! På puben på dagtid sitter ofte de alkoholiserte folka, og de venter ikke med å bli full til etter kl 18. Det er ikke nødvendigvis skrik og bråk, men det kan være et uhyre trist miljø, med voksne som er påvirket og ikke nødvendigvis har den beste dømmekraften i hva de sier og gjør.

Det kan hende dette går helt fint og at det er det beste foreldrene får til, og jeg sier ikke at det er en barnevernssak. Men ut fra faktiske opplysninger synes jeg ikke det høres ut som en god situasjon.

Anonymkode: 0fb6d...f0a

• Liker 1
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Da kan ikke foreldre ta med ungene på ferie i syden heller da, fordi det drikkes til maten på alle spisestedene, og i bassengbaren på hotellet. ;) tror ikke ungene tar skade av det der. 

Skrevet
3 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Da kan ikke foreldre ta med ungene på ferie i syden heller da, fordi det drikkes til maten på alle spisestedene, og i bassengbaren på hotellet. ;) tror ikke ungene tar skade av det der. 

Tenk etter. Er det forskjell på:

- ferie og hverdag

- to uker og to år/hele barndommen

- bassengbaren på sydenhotellet og puben på hjørnet

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenk etter. Er det forskjell på:

- ferie og hverdag

- to uker og to år/hele barndommen

- bassengbaren på sydenhotellet og puben på hjørnet

Tror nok heller at det er det fæle bygdedyret her som er problemet, som hauser opp situasjonen og svartmaler de fordi de er litt annerledes enn de andre på bygda. 

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må isåfall alle Steinerskole- og / Steinerbarnehageforeldre granskes for der er det mye rart, som hasjrøykere, chemtrails-konspiratører og antivaksinefolk, og folk som ikke ønsker å ta normal del i det vanlige samfunnet. Sier ikke at alle er sånn, men har sett foreldre som har ungene i Steinerbarnehage og Steinerskolen som er helt på bærtur og er tydelig prega av narkotikabruk og mishandler ungene sine, og samtidig ikke setter normale grenser for ungene. Hva slags foreldre nekter ungene å delta på 17. Mai-feiring for eksempel... Har sett barnemishandling av en sånn mor på nært hold, og hvor hun systematisk rakker ned på sin sønn... Resultat: ingen venner på Steinerskolen fordi han er så grusomt kuet og sjenert. Og ingen venner i nabolaget fordi han ikke tør å spørre noen om å leke, og blir nekta å delta på fritidsaktiviteter av foreldrene. Så skal man først snakke om hippier, ta for deg Steinerskoleforeldre, som har svevende oppfatning av virkeligheten og vil isolere barna sine fra samfunnet og dyrker okkultisme...

Steinerskolen er et hippieprosjekt som aldri skulle fått konsesjon til å drive noe som helst som har med barn å gjøre.

Skrevet
2 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Steinerskolen er et hippieprosjekt som aldri skulle fått konsesjon til å drive noe som helst som har med barn å gjøre.

Helt enig. 

Skrevet

Den eneste legitime bekymringen her er at barna ikke har noe annet sted å tilbringe tiden etter skolen enn på en pub. hvorvidt det skader barna eller ei er jo vanskelig å si for oss som ikke kjenner dem, men som andre har påpekt trengs det ikke mer enn at noen av dere sure sladrekjerringer tilbyr dere å passe barna i noen timer! Å ringe barnevernet fordi foreldrene må jobbe for å tjene penger til å forsørge barna blir litt for dumt. Det at de ikke lever et A4 liv med strenge rutiner er ikke noe å skape styr rundt, vi spiste heller ikke middag til fast tid hver dag men de ble da folk av meg for det. 

Anonymkode: ab73f...850

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du høres veldig fordomsfull og dømmende ut. Pass dine egne saker sier nå jeg!

Anonymkode: 5e3af...72f

Tullprat. De fleste barn med vanskelig barndom er i ettertid tydelig på at de ønsker noen voksne hadde sett de før og gjort noe med det, Barnevernet handler om barns rett til å ha en god barndom, IKKE foreldres rett til å gjøre hvordan de vil. 

Dessuten; BV henter ikke ungene helt uten videre, i et slikt tilfelle ville de nok startet med å ta en prat med foreldrene. Nå må folk slutte å være redd BV, råd og veiledning fra de er det mange som kan trenge.

At unger skal tilbringe ettermiddagene der folk sitter og drikker alkohol er selvfølgelig noe som bør sees nærmere på. Det som er skremmende i denne tråden er hvor mange som problematiserer at trådstarter bryr seg, men overhodet ikke stiller spørsmål med hvordan ungene har det.

Skrevet (endret)

Jeg har alltid tatt med ungene på pub da det for meg ikke er ensbetydende med fulle folk :fnise: at noen setter likhetstegn mellom ordet "Pub" og fyll sier mer om dem enn om foreldrene så mitt svar ville vært det samme - jeg ser ikke helt TS hva som er den reelle bekymringen for å melde til barnevernet.

Er barna lei seg, gråter de, har de merker, mistenker du misbruk, svikter omsorgen, er de våte, skitne, sultne - hva er greien?

At de sitter og leker, tegner osv i et rom du ikke liker er ikke ens med svikt - hvorfor er det så vanskelig for deg å akseptere og hvorfor blir du irritert?

Er det andre underforliggende grunner for at du ønsker melde familien? Og ikke minst: hvorfor i all verden er en hel bygd med voksne folk sladrekjærringer?

Endret av Carrot
  • Liker 4
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
22 minutter siden, H Smith skrev:

Tullprat. De fleste barn med vanskelig barndom er i ettertid tydelig på at de ønsker noen voksne hadde sett de før og gjort noe med det, Barnevernet handler om barns rett til å ha en god barndom, IKKE foreldres rett til å gjøre hvordan de vil. 

Dessuten; BV henter ikke ungene helt uten videre, i et slikt tilfelle ville de nok startet med å ta en prat med foreldrene. Nå må folk slutte å være redd BV, råd og veiledning fra de er det mange som kan trenge.

At unger skal tilbringe ettermiddagene der folk sitter og drikker alkohol er selvfølgelig noe som bør sees nærmere på. Det som er skremmende i denne tråden er hvor mange som problematiserer at trådstarter bryr seg, men overhodet ikke stiller spørsmål med hvordan ungene har det.

Men det er jo i voldssaker og incestsaker, ikke at de må sitte et par timer på jobben til faren en periode!

Skrevet
4 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Men det er jo i voldssaker og incestsaker, ikke at de må sitte et par timer på jobben til faren en periode!

Nei, det gjelder også barn som vokser opp i et utrygt miljø. For meg er det helt unaturlig at barn skal vokse opp i et miljø hvor alkohol er en stor del av bildet. For uten om det er det jo snakk om barn som er ute av hjemmet fra 0730-1830 eller noe sånt, det synes jeg er for lenge, alt for lenge. 

Skrevet

Så lenge barna får omsorg, kjærlighet, renslighet og oppfølging synes jeg du skal holde nesa di unna. Og du sier jo selv at de gjør lekser, det er gjerne det første som ryker under omsorgssvikt. 

• Liker 1
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
13 minutter siden, H Smith skrev:

Nei, det gjelder også barn som vokser opp i et utrygt miljø. For meg er det helt unaturlig at barn skal vokse opp i et miljø hvor alkohol er en stor del av bildet. For uten om det er det jo snakk om barn som er ute av hjemmet fra 0730-1830 eller noe sånt, det synes jeg er for lenge, alt for lenge. 

Vel... Jeg sier ikke at man skal sitte og drikke foran unger, men tror ikke heller at disse ungene tar skade av det, foreldrene selv drikker ikke, og det er nok ikke overstadig berusa mennesker der. 

Kanskje er det litt lenge, men hvis du sammenligner med hvordan det ofte er i andre land, så er ikke det rart i det hele tatt, og så lenge ungene har det greit, ser jeg faktisk ikke problemet. Hadde vært verre om foreldrene ikke gadd å jobbe, og dro med seg ungene på puben fordi de selv skulle drikke... 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var da en kjapp konklusjon. Mener ikke dette er en sak for bv etter beskrivelsen. Men kanskje skolen merker andre avvik?

Anonymkode: 621f0...821

Nå mente jeg selvsagt ut ifra beskrivelsen av saken. Hva skolen merker eller ikke merker må jo være opp til de å bestemme. De har meldeplikt til barnevernet.

Anonymkode: 7d584...88d

Skrevet

kostelig at dere i bygda går rundt å baksnakker uten å tilby seg å hjelpe til, men skal likevel ha klapp på skulderen for å lempe ansvaret over på barnevernet

Anonymkode: ab73f...850

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...