AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #61 Skrevet 22. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det der er barnearbeid og burde blitt rapportert til Arbeidstilsynet. Anonymkode: 0c001...8bb Skjerp deg a, jeg maste om å få gjøre det fordi jeg syns det var skikkelig morsomt. Jeg kunne ikke hatt en bedre barndom, når det kommer til innad i familien og opplevelser rundt det, så den må du lengre ut på landet med. Anonymkode: efdda...7ad 2
Gjest H Smith Skrevet 22. september 2016 #62 Skrevet 22. september 2016 42 minutter siden, MadameDeRosa skrev: Vel... Jeg sier ikke at man skal sitte og drikke foran unger, men tror ikke heller at disse ungene tar skade av det, foreldrene selv drikker ikke, og det er nok ikke overstadig berusa mennesker der. Kanskje er det litt lenge, men hvis du sammenligner med hvordan det ofte er i andre land, så er ikke det rart i det hele tatt, og så lenge ungene har det greit, ser jeg faktisk ikke problemet. Hadde vært verre om foreldrene ikke gadd å jobbe, og dro med seg ungene på puben fordi de selv skulle drikke... Jeg sier heller ikke at dette er grov omsorgssvikt, det kan være det og det kan ikke være det, sier at dette kan være over grensen for hva som er greit. Finner det dog veldig rart at folk i tråden er opptatt av at trådstarter skal passe sine egne saker og ikke bry seg. Mener helt klart at dette er en sak å bry seg om. Og jeg spør igjen; hvorfor er folk redd barnevernet? Er det vrangforestillingene om BV som gjør at folk tror de er farlige? Det hører nok med til sjeldenhetene at de tar vekk ungene fra familien sin. Det er sikkert mye mer vanlig at de gir råd og veileder folk. Kanskje har de løsninger som kan hjelpe denne familien?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #63 Skrevet 22. september 2016 For det første vil jeg si at ja, jeg er enig i at det er bedre å ringe barnevernet en gang for mye enn en gang for lite. Jeg kjenner flere som har fått helt livsnødvendig hjelp av barnevernet. Men i enkelte tilfeller er det ganske overkill. Hvorfor skal man ringe barnevernet for at man ikke er fornøyd med at en annen familie mangler rutiner? Nei, dette er typisk bygdetendenser, og jeg er så inni gampræva glad for at jeg flytta fra et lignende sladderhull som det du tydeligvis bor i TS. Jeg vil ikke angripe deg, for du har i stor grad blitt formet av omgivelsene dine, og jeg synes faktisk litt synd på deg. For ja, man får jo innprentet meningene til de rundt seg når alle skal fortelle hva de mener om hun og han til enhver tid. Du burde begynne å lukke ørene dine for slikt pjatt, og heller kanskje prøve å bli kjent med familien? Det kan jo hende at ungene har det fantastisk bra, og får mye kjærlighet fra foreldrene sine. Er ikke alle som passer inn i kjernefamilien anno 1950. Anonymkode: 89ce7...315 2
Sirah Skrevet 22. september 2016 #64 Skrevet 22. september 2016 Når jeg leser denne tråden merker jeg at jeg er veldig glad for at jeg flyttet vekk fra bygda. Bygdesladderen lenge leve! Hadde enten moren eller faren sluttet i jobben for å være hjemme med barna etter skoletid (det er jo ikke like lett å få ny jobb overalt) så hadde dette vært galt også. Da hadde de vært navere eller trygdesnyltere. Siden dette tydeligvis er en "snakkis" i bygda så er barnevernet garantert allerede klar over situasjonen og har landet på at det ikke er nødvendig å gjøre noe. Jeg blir helt MATT over at folk mener at det er bedre å baksnakke eller melde til barnevernet enn å gå inn å spørre om å hjelpe foreldrene! Bygdedyret lenge leve! 1
Carrot Skrevet 22. september 2016 #65 Skrevet 22. september 2016 (endret) 2 timer siden, H Smith skrev: Nei, det gjelder også barn som vokser opp i et utrygt miljø. For meg er det helt unaturlig at barn skal vokse opp i et miljø hvor alkohol er en stor del av bildet. For uten om det er det jo snakk om barn som er ute av hjemmet fra 0730-1830 eller noe sånt, det synes jeg er for lenge, alt for lenge. 1 time siden, H Smith skrev: Jeg sier heller ikke at dette er grov omsorgssvikt, det kan være det og det kan ikke være det, sier at dette kan være over grensen for hva som er greit. Finner det dog veldig rart at folk i tråden er opptatt av at trådstarter skal passe sine egne saker og ikke bry seg. Mener helt klart at dette er en sak å bry seg om. Og jeg spør igjen; hvorfor er folk redd barnevernet? Er det vrangforestillingene om BV som gjør at folk tror de er farlige? Det hører nok med til sjeldenhetene at de tar vekk ungene fra familien sin. Det er sikkert mye mer vanlig at de gir råd og veileder folk. Kanskje har de løsninger som kan hjelpe denne familien? Oppriktig talt MrSmith er du seriøs nå? Basert på det TS beskriver, at barna sitter på jobben til far (som tilfeldigvis er en pub) innerst i et hjørne på et eget bort og leker og tegner er nok til at du mener de vokser opp i et miljø preget av alkohol? Far er EDRU, far er på JOBB - det er snakk om noen timer i løpet av en dag - og TS sier overhode ingenting om barna, er de preget av dette eller ikke, nei det unngår hun muligens fordi hun vet at barna IKKE reagerer på dette og ser et problem, muligheten er stor for at det er hun også som er en av pådriverende for sladderen hun henviser til. Men jeg er enig med deg i at det er mye bedre TS og hennes like faktisk melder saken til BV og de får avvise den så kan de heller snakke om de stakkars barna som er sviktet av BV også jeg mener, siden BV har så vanvittig mye ressurser å avse i fht andre unger som slås, sultes, misbrukes osv.. Endret 22. september 2016 av Carrot 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #66 Skrevet 22. september 2016 Blir så irritert på folk som skal melde folk til bv for alt mulig! Pass dine egne saker, og fei for din egen dør!! Anonymkode: b4dd4...52f
Gjest Bossa Nova Skrevet 22. september 2016 #67 Skrevet 22. september 2016 59 minutter siden, Sirah skrev: Når jeg leser denne tråden merker jeg at jeg er veldig glad for at jeg flyttet vekk fra bygda. Bygdesladderen lenge leve! Hadde enten moren eller faren sluttet i jobben for å være hjemme med barna etter skoletid (det er jo ikke like lett å få ny jobb overalt) så hadde dette vært galt også. Da hadde de vært navere eller trygdesnyltere. Siden dette tydeligvis er en "snakkis" i bygda så er barnevernet garantert allerede klar over situasjonen og har landet på at det ikke er nødvendig å gjøre noe. Jeg blir helt MATT over at folk mener at det er bedre å baksnakke eller melde til barnevernet enn å gå inn å spørre om å hjelpe foreldrene! Bygdedyret lenge leve! Ja, Denne familien er sikkert utpekt som ofre for bygdemonsteret og har det hengende over seg uansett hva de gjør.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #68 Skrevet 22. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjerp deg a, jeg maste om å få gjøre det fordi jeg syns det var skikkelig morsomt. Jeg kunne ikke hatt en bedre barndom, når det kommer til innad i familien og opplevelser rundt det, så den må du lengre ut på landet med. Anonymkode: efdda...7ad Da får du ringe Arbeidstilsynet og spørre dem om dette er lovlig fordi det er det ikke Anonymkode: 0c001...8bb
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #69 Skrevet 22. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da får du ringe Arbeidstilsynet og spørre dem om dette er lovlig fordi det er det ikke Anonymkode: 0c001...8bb Men hvorfor skal hun det nå, flere år etterpå? Arbeidstilsynet har haugevis med viktige saker å ta seg av, et barn som er med forelderen sin på jobb, gjør noen få oppgaver og får litt betalt, er ikke en sak de burde bruke ressurser på. Anonymkode: 2382d...ede
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #70 Skrevet 22. september 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Da må isåfall alle Steinerskole- og / Steinerbarnehageforeldre granskes for der er det mye rart, som hasjrøykere, chemtrails-konspiratører og antivaksinefolk, og folk som ikke ønsker å ta normal del i det vanlige samfunnet. Sier ikke at alle er sånn, men har sett foreldre som har ungene i Steinerbarnehage og Steinerskolen som er helt på bærtur og er tydelig prega av narkotikabruk og mishandler ungene sine, og samtidig ikke setter normale grenser for ungene. Hva slags foreldre nekter ungene å delta på 17. Mai-feiring for eksempel... Har sett barnemishandling av en sånn mor på nært hold, og hvor hun systematisk rakker ned på sin sønn... Resultat: ingen venner på Steinerskolen fordi han er så grusomt kuet og sjenert. Og ingen venner i nabolaget fordi han ikke tør å spørre noen om å leke, og blir nekta å delta på fritidsaktiviteter av foreldrene. Så skal man først snakke om hippier, ta for deg Steinerskoleforeldre, som har svevende oppfatning av virkeligheten og vil isolere barna sine fra samfunnet og dyrker okkultisme... Anonymkode: 6ac0a...e4b Hvis du vet om en mor som systematisk rakker ned på sin sønn, i slik grad at han har blitt alvorlig kuet og sjenert så bør du absolutt melde i fra! Vit at psykisk mishandling er en av de verste former for mishandling, og den som fører til flest psykiske skader. Anonymkode: 8fb64...2cb 1
jauda Skrevet 22. september 2016 #71 Skrevet 22. september 2016 22 timer siden, Mario skrev: Fulle folk og slossing? Vi vet veldig lite om hvilken type pub dette er, og hvor ofte er folk drita kl 1800 på en ukedag anyway? Det er sant, men det er mange alkiser som drikker seg gjerne drita kl 15 på dagen liksom
jauda Skrevet 22. september 2016 #72 Skrevet 22. september 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, faren slutter på jobb klokken 18, det er ikke akkurat prime-time hverken for fulle folk eller slåsskjemper. Det er heller ingenting i innlegget som tyder på at den nevnte puben er av en slik karakter at sånne ting forekommer før klokken 18 på hverdager. Anonymkode: 2382d...ede Har ikke noe å si om faren slutter tidlig eller ikke. Som regen så bruker det å være en del eller noen alkiser som drikker seg sørpa full og lager en del styr gjerne midt på dagen og i ukedagene. Husker jeg godt selv fra da jeg jobbet på en pub.
Snadder Skrevet 22. september 2016 #73 Skrevet 22. september 2016 Synes du blander deg litt for mye inn i hvordan disse folkene lever livet sitt. Selv om dere er uenig i hvordan ting bør være så gir ikke det grunnlag for å ringe barneværnet. Hadde vært noe annet om det hadde vært omsorgssvikt.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #74 Skrevet 22. september 2016 Du er ikke bekymret, TS. Du er ei sladrekjerring. Saftig å kunne si at man har meldt noen til BV, vel? Anonymkode: 43f6a...b78 1
Gjest H Smith Skrevet 22. september 2016 #75 Skrevet 22. september 2016 4 timer siden, Carrot skrev: Oppriktig talt MrSmith er du seriøs nå? Basert på det TS beskriver, at barna sitter på jobben til far (som tilfeldigvis er en pub) innerst i et hjørne på et eget bort og leker og tegner er nok til at du mener de vokser opp i et miljø preget av alkohol? Far er EDRU, far er på JOBB - det er snakk om noen timer i løpet av en dag - og TS sier overhode ingenting om barna, er de preget av dette eller ikke, nei det unngår hun muligens fordi hun vet at barna IKKE reagerer på dette og ser et problem, muligheten er stor for at det er hun også som er en av pådriverende for sladderen hun henviser til. Men jeg er enig med deg i at det er mye bedre TS og hennes like faktisk melder saken til BV og de får avvise den så kan de heller snakke om de stakkars barna som er sviktet av BV også jeg mener, siden BV har så vanvittig mye ressurser å avse i fht andre unger som slås, sultes, misbrukes osv.. Til det siste avsnittet dit; jeg skjønner fortsatt ikke denne redselen og hatet mot BV, å tro at folk som tar lang utdannelse på feltet ikke er i stand til å gi råd og veiledning til familier med behov er bare merkelig. Hva mener du med tilfeldigvis på en pub? At stedet er en pub og det konsumeres alkohol er jo en del av poenget. Jeg kan bare uttale meg om egne barn og alkohol. At jeg er edru er en selvfølge, det betyr ikke at jeg synes det er greit at andre i omgivelsene drikker. Om så det er jul, så er koblingen barn og voksne som drikker alkohol feil.
Carrot Skrevet 22. september 2016 #76 Skrevet 22. september 2016 25 minutter siden, H Smith skrev: Til det siste avsnittet dit; jeg skjønner fortsatt ikke denne redselen og hatet mot BV, å tro at folk som tar lang utdannelse på feltet ikke er i stand til å gi råd og veiledning til familier med behov er bare merkelig. Hva mener du med tilfeldigvis på en pub? At stedet er en pub og det konsumeres alkohol er jo en del av poenget. Jeg kan bare uttale meg om egne barn og alkohol. At jeg er edru er en selvfølge, det betyr ikke at jeg synes det er greit at andre i omgivelsene drikker. Om så det er jul, så er koblingen barn og voksne som drikker alkohol feil. Mitt poeng var ikke at BV er farlig men at de har saker som hoper seg opp hvor barn virkelig lider, i denne saken er argumentet at far jobber på pub - far er edru, ikke noe ts skriver sier at foreldrene ikke er ressurssterke omsorgspersoner som vil barna sine vel, at de ikke har rutiner på måltider tilsvarende TS sine ønsker eller at leggetiden ikke samsvarer med de TS ønsker er heller ikke klare tegn på at det er noe å melde - det var mitt poeng. Der jeg kommer fra er ikke pub = fyll, og for mange er det heller ikke slik at man ødelegger barn ved å "utsette" dem for alkohol, vin og øl er ikke farlig i utgangspunktet. Å "konsumere alkohol" er heller ikke skadelig, ett glass eller to er til og med ansett som helsebringende av mange leger osv, så argumentet faller på sin egen urimelighet dersom "pub" er poenget.. Men ja, dersom "barn og alkohol" betyr beruset, full, usikre barn osv - ja da snakker vi om en helt annen situasjon enn den TS beskriver - og da er jeg enig, dersom det skjer hver dag; ring BV 1
Fru Uperfekt Skrevet 22. september 2016 #77 Skrevet 22. september 2016 23 timer siden, jauda skrev: Jeg hadde aldri tatt med barnet mitt på en pub, jeg synst at barn ikke har noe der å gjøre. Seriøst da, hvordan skal foreldra klare å skjerme barna fra fulle ekle folk og slossing osv? Ikke alle som går på pub sloss ei heller ekle. Jeg f.eks går ofte på pub og er totalt edru.når jeg er der. Ellers er dette forholdsvis tidelig på dagen det er snakk om i dette tilfelle.
Gjest H Smith Skrevet 22. september 2016 #78 Skrevet 22. september 2016 8 minutter siden, Carrot skrev: Mitt poeng var ikke at BV er farlig men at de har saker som hoper seg opp hvor barn virkelig lider, i denne saken er argumentet at far jobber på pub - far er edru, ikke noe ts skriver sier at foreldrene ikke er ressurssterke omsorgspersoner som vil barna sine vel, at de ikke har rutiner på måltider tilsvarende TS sine ønsker eller at leggetiden ikke samsvarer med de TS ønsker er heller ikke klare tegn på at det er noe å melde - det var mitt poeng. Der jeg kommer fra er ikke pub = fyll, og for mange er det heller ikke slik at man ødelegger barn ved å "utsette" dem for alkohol, vin og øl er ikke farlig i utgangspunktet. Å "konsumere alkohol" er heller ikke skadelig, ett glass eller to er til og med ansett som helsebringende av mange leger osv, så argumentet faller på sin egen urimelighet dersom "pub" er poenget.. Men ja, dersom "barn og alkohol" betyr beruset, full, usikre barn osv - ja da snakker vi om en helt annen situasjon enn den TS beskriver - og da er jeg enig, dersom det skjer hver dag; ring BV Det er vel skrevet nok om barn og voksne som drikker alkohol til at vi vet hvor skadelig det er. Jeg er ikke fantatisk i dette spørsmålet, og en alkoholenhet til maten er ikke noe problem. Men jeg har vanskelig for å se at en alkoholenhet er det som er standard på en pub.
jauda Skrevet 22. september 2016 #79 Skrevet 22. september 2016 36 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Ikke alle som går på pub sloss ei heller ekle. Jeg f.eks går ofte på pub og er totalt edru.når jeg er der. Ellers er dette forholdsvis tidelig på dagen det er snakk om i dette tilfelle. Du er på et skjenke sted, barn har ikke noe der å gjøre, mange alkiser som drikker seg drita full midt på dagen å lager mye styr og h.
Fru Uperfekt Skrevet 22. september 2016 #80 Skrevet 22. september 2016 16 minutter siden, jauda skrev: Du er på et skjenke sted, barn har ikke noe der å gjøre, mange alkiser som drikker seg drita full midt på dagen å lager mye styr og h. Det er forskjell på puber, ikke alle er galemathias steder 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå