AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #1 Skrevet 21. september 2016 Jeg kjenner en familie med to barn i barneskolen. Etter skolen går de direkte til en pub hvor faren jobber til rundt 18. De gjør lekser der, blant flere småberusede voksne folk. Moren jobber til langt på kveldstid. De har heller ikke fasteleggetider, men legger seg når de er trøtte. Ingen faste middagstider, og de spiser ofte pommes frites på puben etter skolen. Foreldrene er veldig kunstneriske, og veldig lite A4. Burde jeg ta kontakt med barnevernet? De er litt for lite A4, og er redd barna vokser opp rare, uten faste rutiner. Anonymkode: e6e04...b81
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #2 Skrevet 21. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner en familie med to barn i barneskolen. Etter skolen går de direkte til en pub hvor faren jobber til rundt 18. De gjør lekser der, blant flere småberusede voksne folk. Moren jobber til langt på kveldstid. De har heller ikke fasteleggetider, men legger seg når de er trøtte. Ingen faste middagstider, og de spiser ofte pommes frites på puben etter skolen. Foreldrene er veldig kunstneriske, og veldig lite A4. Burde jeg ta kontakt med barnevernet? De er litt for lite A4, og er redd barna vokser opp rare, uten faste rutiner. Anonymkode: e6e04...b81 Du høres veldig fordomsfull og dømmende ut. Pass dine egne saker sier nå jeg! Anonymkode: 5e3af...72f 31
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #3 Skrevet 21. september 2016 Du er redd barna vokser opp rare(?) på grunn av mangel på faste rutiner? Skjønner ikke hvorfor dette er noe du skal legge deg opp i, hvor gamle er disse barna egentlig? Anonymkode: 2382d...ede 11
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #4 Skrevet 21. september 2016 Dette er ikke en sak for barnevernet. Hilsen bv.pedagogen. Anonymkode: 7d584...88d 19
Fru Uperfekt Skrevet 21. september 2016 #5 Skrevet 21. september 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner en familie med to barn i barneskolen. Etter skolen går de direkte til en pub hvor faren jobber til rundt 18. De gjør lekser der, blant flere småberusede voksne folk. Moren jobber til langt på kveldstid. De har heller ikke fasteleggetider, men legger seg når de er trøtte. Ingen faste middagstider, og de spiser ofte pommes frites på puben etter skolen. Foreldrene er veldig kunstneriske, og veldig lite A4. Burde jeg ta kontakt med barnevernet? De er litt for lite A4, og er redd barna vokser opp rare, uten faste rutiner. Anonymkode: e6e04...b81 Hvorfor må alle familier leve A4 liv da? Er da bare bra at ikke alle familier er like. Etter hva du beskriver så kan jeg ikke se at barna blir utsatt for noe grov omsorgssvikt 8
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #6 Skrevet 21. september 2016 Foreldrene må da få jobbe. Det er da bedre at barna får komme til jobben til pappa å gjøre lekser enn å sitte hjemme alene å streve? Du kan ikke bli bekymret for foreldrene har ugunstige arbeidstider, for alle kan ikke jobb 8-16. dessuten høres det jo ut så de har rutine og sin faste hverdag. Anonymkode: 2bfea...5c0 11
Gjest New Girl Skrevet 21. september 2016 #7 Skrevet 21. september 2016 Det er plass til noen raringer i samfunnet også.
Carrot Skrevet 21. september 2016 #8 Skrevet 21. september 2016 Hva er det egentlig som er problemet? Er bekymringen din basert på noe reelt eller bare synsing om jobben til far eller mor? ER det ditt syn på manglende rutiner du er bekymret for eller er du bekymret for kostholdet? Mangler foreldrene omsorgsevne, lider barna eller er de tillitsfulle og fornøyde barn? Mishandles de? Lider de fordi de ser andre voksne drikke? Jeg får ikke helt tak på HVA som er problemet med foreldrene som gjør at du føler du må melde fra? Hvor er svikten liksom.. 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #9 Skrevet 21. september 2016 Ja tenk, tenk om ikke alle har 8-16 jobb og spiser spaghetti hver tirsdag og går på fjelltur hver søndag. Anonymkode: e9437...cb4 6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #10 Skrevet 21. september 2016 En slik barndom skulle jeg gjerne ha hatt . Må jo være veldig trygt å være med far på jobb etter skolen, sove når man er trøtt og spise middag når man er sulten . Anonymkode: 8fb64...2cb 10
jauda Skrevet 21. september 2016 #11 Skrevet 21. september 2016 Jeg hadde aldri tatt med barnet mitt på en pub, jeg synst at barn ikke har noe der å gjøre. Seriøst da, hvordan skal foreldra klare å skjerme barna fra fulle ekle folk og slossing osv? 1
Mario Skrevet 21. september 2016 #12 Skrevet 21. september 2016 7 minutter siden, jauda skrev: Jeg hadde aldri tatt med barnet mitt på en pub, jeg synst at barn ikke har noe der å gjøre. Seriøst da, hvordan skal foreldra klare å skjerme barna fra fulle ekle folk og slossing osv? Fulle folk og slossing? Vi vet veldig lite om hvilken type pub dette er, og hvor ofte er folk drita kl 1800 på en ukedag anyway? 13
minister-mio Skrevet 21. september 2016 #13 Skrevet 21. september 2016 Jeg syntes ikke du trenger å ringe barnevernet
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #14 Skrevet 21. september 2016 28 minutter siden, jauda skrev: Jeg hadde aldri tatt med barnet mitt på en pub, jeg synst at barn ikke har noe der å gjøre. Seriøst da, hvordan skal foreldra klare å skjerme barna fra fulle ekle folk og slossing osv? Altså, faren slutter på jobb klokken 18, det er ikke akkurat prime-time hverken for fulle folk eller slåsskjemper. Det er heller ingenting i innlegget som tyder på at den nevnte puben er av en slik karakter at sånne ting forekommer før klokken 18 på hverdager. Anonymkode: 2382d...ede 5
Honey Dew Skrevet 21. september 2016 #15 Skrevet 21. september 2016 Ja, det er bedre å ringe en gang for mye. Kanskje de bare trenger litt veiledning. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #16 Skrevet 21. september 2016 Herlighet, mamma har jobbet i utelivsbransjen nesten hele livet mitt og vi har da aldri lidd noen nød. Jeg har så og si vokst opp på såkalt "brun bar"(selvfølgelig på dagtid/ettermiddag) og jeg har bare morsomme og positive minner derfra. Fikk servere gjestene(når det var mat og alkoholfri drikke) og fikk alltid ekstra tips som gikk rett i sparrebøssa. Var sikkert en og annen fyllik som kanskje drakk for mye noen ganger, men jeg merket ikke noe til de. Anonymkode: efdda...7ad 6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #17 Skrevet 21. september 2016 Blir nok bra folk utav de ungene der, skal du se Mye bedre enn ungene til allslags "A4"-karrierekvinner og menn, der det å ha unger egentlig bare er en stor byrde, og ungene må se seg fornøyde får de en times oppmerksomhet av foreldrene daglig. Og kanskje en time eller to ekstra i helgene. Anonymkode: 3813f...cb4 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #18 Skrevet 21. september 2016 1 time siden, jauda skrev: Jeg hadde aldri tatt med barnet mitt på en pub, jeg synst at barn ikke har noe der å gjøre. Seriøst da, hvordan skal foreldra klare å skjerme barna fra fulle ekle folk og slossing osv? Eller man kan snu på det å si at de kanskje møter på mennesker med ulike livserfaringer. Anonymkode: ca971...4e7 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #19 Skrevet 21. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Blir nok bra folk utav de ungene der, skal du se Mye bedre enn ungene til allslags "A4"-karrierekvinner og menn, der det å ha unger egentlig bare er en stor byrde, og ungene må se seg fornøyde får de en times oppmerksomhet av foreldrene daglig. Og kanskje en time eller to ekstra i helgene. Anonymkode: 3813f...cb4 Tror faktisk det er en mer skadelig oppvekst enn en utradisjonell og kunsterisk. Anonymkode: ca971...4e7 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #20 Skrevet 21. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror faktisk det er en mer skadelig oppvekst enn en utradisjonell og kunsterisk. Anonymkode: ca971...4e7 Ikke overdriv. Ikke vits å idealisere den "kunstneriske frie oppdragelse", eller se i det minste dokumentaren "Barn av Christiania" først. Anonymkode: a1032...0ae 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå