Anonym90059005 Skrevet 5. april 2017 #181 Del Skrevet 5. april 2017 49 minutter siden, Viking-girl skrev: Nå tror jeg ikke 8 og 6 åringer snakker på den måten til hverandre! Nei, for det forsvinner jo fra nettet om 1 uke si... Og tror du ikke en 10-åring på skolen kan si det til en 8-åring for eksempel? Eller en 12-åring? Håpløs argumentasjon. Alle bør se at dette kan skape kjipe situasjoner for barna. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guarana Skrevet 5. april 2017 #182 Del Skrevet 5. april 2017 6 timer siden, Veslefrikk skrev: Det er godt mulig at de kunne kommet seg gjennom dette, men jeg tviler på at de klarer det etter den pocasten. Han ødela forholdet ved å være utro, hun ødela muligheten til å reparere det ved å offentliggjøre det på den måten hun gjorde. Lisa har vel antagelig ikke lyst til å reparere det heller. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Femilie Skrevet 5. april 2017 #183 Del Skrevet 5. april 2017 Har dere hørt på noen andre episoder av podkasten..? Lisa Tønne utleverer ganske mye til vanlig som potensielt kan brukes i skolegården. Episoden het forøvrig "Lisa - Lisa lever" og handler mest om henne. De siste minuttene vies utroskapen. Jeg 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 6. april 2017 #184 Del Skrevet 6. april 2017 (endret) Det er lurt å høre på podcasten hvis man vil kritisere den. Den handler om Lisa, om hvordan hun ble syk, om at Sigrid ikke tok telefonen når Lisa ringte på natten fordi hun var opptatt av at sønnen skulle sove, og at hun var lei seg for det, og om at Lisa ble sveket av mannen sin. Han kom ikkke til sykehuset med ungene, og underveis i prosessen feilsendte han en SMS som gjorde at hun skjønte at han var utro. Det er ikke Lisas ansvar å sørge for å fremstille mannen sin i et godt lys. Endret 6. april 2017 av pøbelsara 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 6. april 2017 #185 Del Skrevet 6. april 2017 1 time siden, pøbelsara skrev: Det er lurt å høre på podcasten hvis man vil kritisere den. Den handler om Lisa, om hvordan hun ble syk, om at Sigrid ikke tok telefonen når Lisa ringte på natten fordi hun var opptatt av at sønnen skulle sove, og at hun var lei seg for det, og om at Lisa ble sveket av mannen sin. Han kom ikkke til sykehuset med ungene, og underveis i prosessen feilsendte han en SMS som gjorde at hun skjønte at han var utro. Det er ikke Lisas ansvar å sørge for å fremstille mannen sin i et godt lys. Nei, men det er hennes ansvar,sammen med denne mannen, å gjøre dette på en måte som skåner barna mest mulig. Å skrike det høyt ut på en podcast, som følges av mange tusen, å la en haug med hausa opp kjerringer sitte og GJETTE navn i kommentarfelt, å la fansa gå til angrep på svigersøster osv... det er ikke å prøve å skåne. Det er å tenke utelukkende på seg selv og hva det er som gir en selv mest mulig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 6. april 2017 #186 Del Skrevet 6. april 2017 11 timer siden, Femilie skrev: Har dere hørt på noen andre episoder av podkasten..? Lisa Tønne utleverer ganske mye til vanlig som potensielt kan brukes i skolegården. Episoden het forøvrig "Lisa - Lisa lever" og handler mest om henne. De siste minuttene vies utroskapen. Jeg Er det greit da? Siden hun utleverer så mye som kan "brukes" til vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Femilie Skrevet 6. april 2017 #187 Del Skrevet 6. april 2017 17 minutter siden, neiognei skrev: Er det greit da? Siden hun utleverer så mye som kan "brukes" til vanlig? Jeg tror ikke barna kommer til å lide noe mer pga podcasten. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilunich Skrevet 6. april 2017 #188 Del Skrevet 6. april 2017 14 timer siden, Mars Quirinus skrev: Må ikke glemme at Lisa selv har sagt at hun var utro med alle kjærester før Kyrre, så jeg har ingen sympati ovenfor henne når det gjelder utroskapen. Unnskyld meg, men det er da litt forskjell på å være utro mot kjærester og det å være utro mot mann/kone med barn og ekteskap i bildet? ingen av delene er GREIT, men Hey! Jeg var utro mot min ekssamboer og slo opp rett etterpå, da jeg innså at jeg ikke hadde følelser lenger. Skal jeg da FORTJENE at mannen min som jeg har to små barn med ligger rundt? Karma? Altså... den var drøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente_24 Skrevet 6. april 2017 #189 Del Skrevet 6. april 2017 Den skjeve LILLE pikken hans😂 Sagt av Lisa Tønne, den fortjente han;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 6. april 2017 #190 Del Skrevet 6. april 2017 (endret) 32 minutter siden, Vilunich skrev: Unnskyld meg, men det er da litt forskjell på å være utro mot kjærester og det å være utro mot mann/kone med barn og ekteskap i bildet? Karma kommer sjeldent med millimeterpresisjon. Det blir for dumt å si "men da jeg var utro så hadde jeg ikke barn med mannen, dessuten hadde jeg ikke følelser for han". Må gå an å ikke kun lage unnskyldninger for en selv. Klart de er kjipt for Lisa, men hadde vært fint om hun reflekterte litt lengre enn: utroskap er ille når det rammer meg. Har man vært utro for så å senere oppleve utroskap så burde man si "nå vet jeg hvordan jeg har behandlet mine tidligere kjærester". Spesielt når en har klart å være utro mot samtlige av ens tidligere kjærester. Endret 6. april 2017 av AnonymSjiraff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Femilie Skrevet 6. april 2017 #191 Del Skrevet 6. april 2017 1 time siden, AnonymSjiraff skrev: Karma kommer sjeldent med millimeterpresisjon. Det blir for dumt å si "men da jeg var utro så hadde jeg ikke barn med mannen, dessuten hadde jeg ikke følelser for han". Må gå an å ikke kun lage unnskyldninger for en selv. Klart de er kjipt for Lisa, men hadde vært fint om hun reflekterte litt lengre enn: utroskap er ille når det rammer meg. Har man vært utro for så å senere oppleve utroskap så burde man si "nå vet jeg hvordan jeg har behandlet mine tidligere kjærester". Spesielt når en har klart å være utro mot samtlige av ens tidligere kjærester. Ja, verken Kyrre eller "elskerinnen" har ansvar for eller skyld i dette. Det er jo karma. Uunngåelig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 6. april 2017 #192 Del Skrevet 6. april 2017 (endret) 39 minutter siden, Femilie skrev: Ja, verken Kyrre eller "elskerinnen" har ansvar for eller skyld i dette. Det er jo karma. Uunngåelig. Nå er vel reglene på forumet at vi kun skal diskutere de som selv har valgt å eksponere seg selv. Og det er en fin regel. Man skal ikke miste sin rett til privatliv bare fordi noen andre har hengt en ut. Vi har heller ikke hørt Kyrre og elskerinnens versjon og da har vi ikke noe grunnlag for å dømme dem. Så vi får holde oss til å diskutere Lisa. Endret 6. april 2017 av AnonymSjiraff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fju Skrevet 6. april 2017 #193 Del Skrevet 6. april 2017 Mulig dette regnes som en avsporing, men tror dere helt ærlig og oppriktig på karma? Jeg mener det ikke på en spydig måte, blir bare forbauset. Det finnes jo plenty av grusomme folk der ute som får alt de vil ha i livet, og motsatt, fantastiske mennesker som går på smell etter smell. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 6. april 2017 #194 Del Skrevet 6. april 2017 11 minutter siden, Fju skrev: Mulig dette regnes som en avsporing, men tror dere helt ærlig og oppriktig på karma? Jeg mener det ikke på en spydig måte, blir bare forbauset. Det finnes jo plenty av grusomme folk der ute som får alt de vil ha i livet, og motsatt, fantastiske mennesker som går på smell etter smell. Det er mange som går rundt og slenger om seg med ordet karma. Men karma er en filosofi og noe religiøse mennesker tror på. Jeg syns det blir litt feil, å gjemme seg bak det, om man ikke er det dugg bedre selv. Men det er lett å kaste sten i glasshus også https://snl.no/karma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 6. april 2017 #195 Del Skrevet 6. april 2017 (endret) 25 minutter siden, Fju skrev: Mulig dette regnes som en avsporing, men tror dere helt ærlig og oppriktig på karma? Jeg mener det ikke på en spydig måte, blir bare forbauset. Det finnes jo plenty av grusomme folk der ute som får alt de vil ha i livet, og motsatt, fantastiske mennesker som går på smell etter smell. Med karma mente jeg at hun opplevde jo bare (omtrent) det hun har gjort mot andre og da er det ikke så synd på henne. Ikke at det var noe religiøst bak. Den religiøse karmaen handler vel uansett om at man gjenfødes så det argumentet med at at man får alt i dette livet livet selv om man er drittsekk blir mindre relevant. Endret 6. april 2017 av AnonymSjiraff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Femilie Skrevet 6. april 2017 #196 Del Skrevet 6. april 2017 24 minutter siden, Fju skrev: Mulig dette regnes som en avsporing, men tror dere helt ærlig og oppriktig på karma? Jeg mener det ikke på en spydig måte, blir bare forbauset. Det finnes jo plenty av grusomme folk der ute som får alt de vil ha i livet, og motsatt, fantastiske mennesker som går på smell etter smell. Vet ikke om du tolket mitt innlegg slik, men jeg tror ikke på karma og synes ikke Lisa fortjener dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Browncoat Skrevet 6. april 2017 #197 Del Skrevet 6. april 2017 19 minutter siden, Fju skrev: Mulig dette regnes som en avsporing, men tror dere helt ærlig og oppriktig på karma? Jeg mener det ikke på en spydig måte, blir bare forbauset. Det finnes jo plenty av grusomme folk der ute som får alt de vil ha i livet, og motsatt, fantastiske mennesker som går på smell etter smell. For meg kan det hende jeg bruker ordet karma selv om jeg ikke "tror" på det i ordets rette forstand. Jeg kan f.eks. også banke i bordet eller referere til ironigudene om noen f.eks. sier "åh, endelig sovnet babyen", selv om jeg ikke tror på disse konseptene heller. Det finnes jo også tilfeller der "what goes around comes back around", at f.eks. hvis man stadig baksnakker andre kan det hende man til slutt sitter igjen uten venner. Det tenker jeg man kan si er en form for karma. For meg er karma litt som å si at jeg synes ikke synd på deg om du er en dårlig person og dårlige ting skjer med deg. Om det stemmer at Lisa har vært utro med samtlige kjærester før dette, så merker jeg at sympatien min minker en god del, og jeg synes hun da fremstiller seg som litt av en hykler. Det var greit når hun gjorde det, men når hun er på mottakersiden er det ikke måte på hvor ille mannen og elskerinnen er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosamuffins Skrevet 6. april 2017 #198 Del Skrevet 6. april 2017 Jeg tror ikke på Karma, og synes ikke Lisa fortjener dette uansett hva hun selv har gjort tidligere. Hvis man har hørt på podcastene, så skjønner man at mange av de tidligere forholdene (og utroskap) som det refereres til ikke var seriøse forhold. I hvert fall ikke nærheten av den grad et ekteskap og felles barn er. Hun sier jo selv også i nyeste podcasten at det ikke er utroskapen som er det verste, men den EKSTREMT dårlige prioriteringen hans da hun lå alvorlig syk på sykehus i en annen by. Det blir derfor veldig feil å trekke inn hva hun har gjort eller ikke gjort i tidligere forhold. Det sviket han sto for kan ikke sammenlignes med noe annet, det er bare ren og skjær egoisme og ondskap. Ingen fortjener å bli behandlet slik, uansett! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krolle Skrevet 6. april 2017 #199 Del Skrevet 6. april 2017 13 minutter siden, Browncoat skrev: Om det stemmer at Lisa har vært utro med samtlige kjærester før dette, så merker jeg at sympatien min minker en god del, og jeg synes hun da fremstiller seg som litt av en hykler. Det var greit når hun gjorde det, men når hun er på mottakersiden er det ikke måte på hvor ille mannen og elskerinnen er... Men nå sier jo også Lisa spesifikt i podcasten at det verste var ikke det faktum at han hadde vært utro, hun brydde seg ikke om de bare kysset eller lå sammen, men at hun lå på sykehuset under utredning etter å ha hatt et alvorlig illebefinnende og istedet for å dra dit med barna så drar han til elskerinnen. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 6. april 2017 #200 Del Skrevet 6. april 2017 (endret) 27 minutter siden, Rosamuffins skrev: Jeg tror ikke på Karma, og synes ikke Lisa fortjener dette uansett hva hun selv har gjort tidligere. Hvis man har hørt på podcastene, så skjønner man at mange av de tidligere forholdene (og utroskap) som det refereres til ikke var seriøse forhold. I hvert fall ikke nærheten av den grad et ekteskap og felles barn er. Hun sier jo selv også i nyeste podcasten at det ikke er utroskapen som er det verste, men den EKSTREMT dårlige prioriteringen hans da hun lå alvorlig syk på sykehus i en annen by. Det blir derfor veldig feil å trekke inn hva hun har gjort eller ikke gjort i tidligere forhold. Det sviket han sto for kan ikke sammenlignes med noe annet, det er bare ren og skjær egoisme og ondskap. Ingen fortjener å bli behandlet slik, uansett! Nå har vi bare hørt Lisas versjon om hvorfor hun var utro mot samtlige av kjærestene sine og om denne utroskapssaken. Da er det ikke så rart at det er alle mulige unnskyldninger for hvorfor akkurat hun var utro og hvorfor hans utroskap var det verste av det verste. Det er jo også noe narsistisk over å alltid lage unnskyldninger for ens egen oppførsel og se det som tidenes svik når man selv opplever det samme. Det er ikke helt utenkelig at alle de hun var utro mot ikke syntes utroskapen hennes var like OK og det er ikke helt sikkert at Kyrres versjon er identisk med den Lisa forteller. Kanskje er det noen formildende omstendigheter der også. Kommer alt til å bli millimeterrettferdig av den grunn? Nei, kanskje ikke, men den det får så være. Endret 6. april 2017 av AnonymSjiraff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg