Gå til innhold

TUSVIK & TØNNE


kokkosbanan

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Gulvplanke skrev:


Forøvrig syns jeg ikke det er noe i denne tråden enda som er over streken @Gardermobanen, historien er offentlig nå og det eneste vi diskuterer er hvorvidt det var greit å podde om det. At det er jævlig oppførsel syns jeg vitterlig ikke er respektløst ovenfor noen, fakta kaller jeg det.

Det har ikke noe å si om historien er offentlig. Og nei, det eneste som diskuteres er ikke om det var greit å podde om det. Flere har rakket ned på mannen og den angivelige dama hans. Det har vi ingenting med og det er deres privatliv. I tillegg gir man vann på mølla til de andre  som trakasserer når man sitter og poster sinte meldinger på KG om hvor ille mannen og den angivelige elskerinnen hans er. 

Endret av Gardermobanen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Gardermobanen skrev:

Det har ikke noe å si om historien er offentlig. Og nei, det eneste som diskuteres er ikke om det var greit å podde om det. Flere har rakket ned på mannen og den angivelige dama hans. Det har vi ingenting med og det er deres privatliv. I tillegg gir man vann på mølla til de som trakasserer når man sitter og poster sinte meldinger på KG om hvor ille mannen og den angivelige elskerinnen hans er. 

Selvølgelig har det noe å si om historien er offentlig, det er informasjon tilgjengelig for alle nå. De legger jo opp til at dette skal bli diskutert. Hun ønsker ikke at dette skal være privat når de podder til 80.000 lyttere. Historien er like mye hennes som hans til å dele. Som andre her nevner; han vet hvem han er gift med, og han burde virkelig ha tenkt over konsekvensene av hvordan hun kunne reagere.

Dama her er ikke rakket ned på i noe innlegg som jeg kan se. Han har blitt kalt rasshøl, men ellers syns jeg tonen er overraskende god. 

Jeg er absolutt enig i at man ikke skal trakassere, og jeg håper de stenger IG-kontoene sine snart (ikke så mange meldinger der enda da, tror phung-folket klarer å beherske seg ettersom Lisa bad dem om det), men å si at man er et dårlig menneske når man er utro mot kona som ligger på sykehus, det er ikke trakassering i min verden.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Gulvplanke skrev:

Selvølgelig har det noe å si om historien er offentlig, det er informasjon tilgjengelig for alle nå. De legger jo opp til at dette skal bli diskutert. Hun ønsker ikke at dette skal være privat når de podder til 80.000 lyttere. Historien er like mye hennes som hans til å dele. Som andre her nevner; han vet hvem han er gift med, og han burde virkelig ha tenkt over konsekvensene av hvordan hun kunne reagere.

Dama her er ikke rakket ned på i noe innlegg som jeg kan se. Han har blitt kalt rasshøl, men ellers syns jeg tonen er overraskende god. 

Jeg er absolutt enig i at man ikke skal trakassere, og jeg håper de stenger IG-kontoene sine snart (ikke så mange meldinger der enda da, tror phung-folket klarer å beherske seg ettersom Lisa bad dem om det), men å si at man er et dårlig menneske når man er utro mot kona som ligger på sykehus, det er ikke trakassering i min verden.

Det har selvsagt ikke noe å si at Lise  har gått ut offentlig ut med det så lenge det omhandler andre mennesker enn henne selv. NEI, at hun har deltatt i historien betyr ikke at hun kan bestemme at andre mennesker skal miste sitt privatliv. At mannen din har hatt sex med deg betyr ikke at han kan legge ut om sexlivet ditt selv om han har deltatt i det.  

 

Og Lise er hykler av rang. Bare piss det at hun ikke ønsker at mannen hennes og den angivelige elskerinnen skal bli trakassert. Hun visste nettopp hva som kom til å skje. Men i stedet for å stå for det så later hun som hun har anonymisert dem selv om hun har gjort alt for at folk skal gjette hvem elskerinnen er og folk uansett visste hvem hun er gift med. 

 

 

Endret av Gardermobanen
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gardermobanen skrev:

Det har selvsagt ikke noe å si at Lise  har gått ut offentlig ut med det så lenge det omhandler andre mennesker enn henne selv. NEI, at hun har deltatt i historien betyr ikke at hun kan bestemme at andre mennesker skal miste sitt privatliv. At mannen din har hatt sex med deg betyr ikke at han kan legge ut om sexlivet ditt selv om han har deltatt i det.  

Og Lise er hykler av rang. Bare piss det at hun ikke ønsker at mannen hennes og den angivelige elskerinnen ikke skal bli trakassert. Hun visste nettopp hva som kom til å skje. Men i stedet for å stå for det så later hun som hun har anonymisert dem selv om hun har gjort alt for at folk skal gjette hvem elskerinnen er og folk uansett visste hvem hun er gift med. 

Eksemplet ditt har jo ingenting med denne saken å gjøre, her snakker vi om grov krenking og brutte ekteskapsløfter, og det faktum at Lisa ikke ønsker å innta offerrollen, men angripsrollen. Et utypisk valg, som da blir kritisert i denne tråden. Jeg kan argumentere videre på hvorfor jeg hyller henne å hytte med neven og rope høyt at dette er så jævlig at hun ikke vet hvordan hun skal leve videre.  

Hun skrev jo på Facebook at hun ikke ønsker hat på han, men elsk på seg, og som jeg kan se har faktisk folk klart å overholde det overraskende godt. Det er ikke mange trakasserende kommentarer på IG, og flere som skriver de tar avstand fra det og oppfordrer folk til å la være. 

Og av det hun sa på podden om dama var jo nesten alt bipet ut. Det er bare så lett å skjønne det likevel når vi bor i et så lite land. Og hvorfor skal Lisa ta noe hensyn til deres privatliv? Dette omgår også hennes privatliv, hun er en del av dette sviket. Hun har fått store deler av sitt liv ødelagt av de valgene de har tatt. Så jeg syns ikke hun er en hykler, jeg syns hun er ufattelig sterk og beundringsverdig som nekter å la seg munnbinde av dette.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt hvordan man kan ligge med noen som man vet er gift og som har barn (?) 

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ingen måte kjendis, men kommer fra ett lite sted der alle vet alt om alle og har foreldre som er skilt pga utroskap. 

Jeg synes det Lisa gjør her er ekstremt uklokt med tanke på barna. Det er IKKE kult når alle vet at mamma og pappa har skilt seg for pappa har vært utro. Dette er også noe som kan henge igjen enormt lenge, folk husker sånt. Nå vet ikke jeg hvor gamle disse barna er, så jeg vet ikke hvor mye de/venner får med seg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Gulvplanke skrev:

Eksemplet ditt har jo ingenting med denne saken å gjøre, her snakker vi om grov krenking og brutte ekteskapsløfter, og det faktum at Lisa ikke ønsker å innta offerrollen, men angripsrollen. Et utypisk valg, som da blir kritisert i denne tråden. Jeg kan argumentere videre på hvorfor jeg hyller henne å hytte med neven og rope høyt at dette er så jævlig at hun ikke vet hvordan hun skal leve videre.  

Hun skrev jo på Facebook at hun ikke ønsker hat på han, men elsk på seg, og som jeg kan se har faktisk folk klart å overholde det overraskende godt. Det er ikke mange trakasserende kommentarer på IG, og flere som skriver de tar avstand fra det og oppfordrer folk til å la være. 

Og av det hun sa på podden om dama var jo nesten alt bipet ut. Det er bare så lett å skjønne det likevel når vi bor i et så lite land. Og hvorfor skal Lisa ta noe hensyn til deres privatliv? Dette omgår også hennes privatliv, hun er en del av dette sviket. Hun har fått store deler av sitt liv ødelagt av de valgene de har tatt. Så jeg syns ikke hun er en hykler, jeg syns hun er ufattelig sterk og beundringsverdig som nekter å la seg munnbinde av dette.

Man mister selvsagt ikke sin rett på privatliv bare fordi man har vært utro. Hvem folk ligger med har vi ingenting med uavhengig av om det har skjedd innenfor ekteskapet eller utenfor.  Det er virkelig ikke slik at det er kun sex innenfor ekteskapet som er en del av ens privatliv. 

Ja, Lisa sa hun ikke ønsket hat mot han og hun sa hun ikke ønsket å oute noen, men det er jo nettopp det som gjør henne til en hykler. For hun gjorde sitt beste for at både mannen hennes og den angivelige elskerinnen skulle få hatmeldinger. Samtidig som hun kan fortelle seg selv hvor snill hun er som kun har hintet til hvem de er og ikke sagt navnet direkte. 

Jeg forstår virkelig ikke for at man skal få ros for at man ikke står for ens handlinger. Få ros for at man ikke henger ut noen når man faktisk henger dem ut. 

Og når man ikke selv kan stå for ens handlinger hvordan kan man da mene at de er riktige? 

Det er ingenting sterkt ved å ikke stå for ens egne handlinger eller ved å henge ut de man misliker. Det er det letteste i verden. Det er jo hva man kan gjøre i affekt. 

 

Endret av Gardermobanen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gardermobanen skrev:

Ja, Lise sa hun ikke ønsket hat mot han

Hvis du først skal kritisere får du i hvertfall bruke riktig navn. Så tror hvertfall folk at du har satt deg inn i saken. Hun heter Lisa. Lisa Tønne.

Endret av Rosamuffins
Skrivefeil
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange tabuer vi ikke prater om. Hva de prater om her og andre temaer de har pratet om tidligere, er noe veldig mange opplever i løpet av livet. Det er flott at noen prater om dette, og må bare si jeg igjen er imponert over disse to sterke og modige kvinnene. Jeg heier - og som Lisa sier hei på henne med kjærlighet og støtte, og ikke hat han i plenum. Det er nettopp ærligheten og den direkte dialogen Phungfolk elsker med Tusvik&Tønne❤️

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rosamuffins skrev:

Hvis du først skal kritisere før du i hvertfall bruke riktig navn. Så tror hvertfall folk at du har satt deg inn i saken. Hun heter Lisa. Lisa Tønne.

Ja, beklager. Lisa. Ellers liker jeg å bli bedømt etter argumentene mine og ikke etter om jeg har stavet navnene riktig. Men det er meg da. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gardermobanen skrev:

Ja, beklager. Lisa. Ellers liker jeg å bli bedømt etter argumentene mine og ikke etter om jeg har stavet navnene riktig. Men det er meg da. 

 

Hersketeknikkene dine fungerer ikke på meg

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rosamuffins skrev:

Hersketeknikkene dine fungerer ikke på meg

Ikke dine på meg heller. Så ingen vits å rope om hersketeknikk. 

Endret av Gardermobanen
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gardermobanen skrev:

Ikke på meg heller. Så ingen vits å rope om hersketeknikk. 

Du bruker hersketeknikker på deg selv? :fnise:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, minister-mio skrev:

Du bruker hersketeknikker på deg selv? :fnise:

Rettet nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mamma007 skrev:

Det er så mange tabuer vi ikke prater om.

Jeg syns det er veldig bra at de tar opp dette temaet. Hvorfor skal man tie i hjel noe som mange opplever i livet. Det må vel være greit å ikke innta offerrollen? Er det en kvinne som kan ta den kampen så er det Lisa! Heia!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Gulvplanke skrev:

Selvølgelig har det noe å si om historien er offentlig, det er informasjon tilgjengelig for alle nå. De legger jo opp til at dette skal bli diskutert. Hun ønsker ikke at dette skal være privat når de podder til 80.000 lyttere. Historien er like mye hennes som hans til å dele. Som andre her nevner; han vet hvem han er gift med, og han burde virkelig ha tenkt over konsekvensene av hvordan hun kunne reagere.

Dama her er ikke rakket ned på i noe innlegg som jeg kan se. Han har blitt kalt rasshøl, men ellers syns jeg tonen er overraskende god. 

Jeg er absolutt enig i at man ikke skal trakassere, og jeg håper de stenger IG-kontoene sine snart (ikke så mange meldinger der enda da, tror phung-folket klarer å beherske seg ettersom Lisa bad dem om det), men å si at man er et dårlig menneske når man er utro mot kona som ligger på sykehus, det er ikke trakassering i min verden.

Veldig enig :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm. Spesiell sak. Selvsagt bør personvernet stå sterkt også for den utro, men jeg forstår behovet for å eie historien.  Podcasten til Tusvik og Tønne har sine egne grenser, dvs formatet de opererer i er svært annerledes enn for vanlige folk. Muligens er de vant til å dele "alt" (jeg tror _egentlig_ ikke de gjør det) og derfor handler litt i blodtåka. At det hele kan backfire er det liten tvil om og da er det stor sjans for at det er ungene som blir skadelidende. Slike historier, som heller ikke er helt avklarte pga ryktene rundt den andre kvinnen, har en tendens til å ikke glemmes. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, summerrain skrev:

Det er IKKE kult når alle vet at mamma og pappa har skilt seg for pappa har vært utro.

Det er såpass vanlig at det tror jeg ingen erter barn for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Vil vi ha en verden der offentlig gapestokk kommer tilbake?

Hvis jeg ønsker å dele privatlivet mitt med alle og enhver så er jeg i min fulle rett til det. Men det å henge ut folk som har såret meg eller krenket meg er ikke mitt valg. Da synker jeg ned på et nivå hvor jeg mister min verdighet. For meg taper Tønne mye anseelse på denne handlemåten. Alle vet at det ikke er bra å handle i affekt. Jeg håper dette sparker i gang en debatt om jussen rundt temaet, for jeg ønsker ikke velkommen et samfunn det det er greit å henge ut andre mennesker på denne måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Mamma007 skrev:

Det er så mange tabuer vi ikke prater om. 

Og i dette tilfellet så kalles det retten til privatliv. Skal man miste det bare fordi mange er glad i å lese om sladder? Skal man ikke kunne ligge med noen uten at det skal regnes som offentlig interesse? Skal man ikke kunne ha ekteskapsproblemer uten at det skal regnes som offentlig interesse?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...