Gå til innhold

Stebarn og pakkekalender.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stebarna er hos oss 50%... Er det rettferdig at barna som er her 100% får 24 kalenderpakker og de som er 50% får 12 pakker?

Stebarnet på 12 ble litt sur fordi vi snakket om det og jeg sa at hun bare trengte halvparten.. Hun får jo pakkekaleder hos moren også, så det blir jo rettferdig på en måte..

Anonymkode: 4a76d...d67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du virkelig seriøs du nå?

Enten så får hun en pakkekalender med 24 som de andre barna, eller så får hun nøye seg med den hos moren. Selv hadde jeg ikke hatt noe i mot å gitt henne en hos faren også.

Hvordan er det mulig å være så kjip?

• Liker 18
Skrevet
2 minutter siden, ♥Missy♥ skrev:

Er du virkelig seriøs du nå?

Enten så får hun en pakkekalender med 24 som de andre barna, eller så får hun nøye seg med den hos moren. Selv hadde jeg ikke hatt noe i mot å gitt henne en hos faren også.

Hvordan er det mulig å være så kjip?

det holder da med 12 pakker hos mor, og 12 pakker hos far. Hun trenger da ikke to fulle pakkekalendere?

Skrevet

Jeg ble litt overasket over svaret over her. For meg er det en selvfølge at barna ikke får mer enn en pakke hver dag, er det ikke bra nok? Det er jo veldig rettferdig, alle får en pakke pr. dag. uavhengig av hvilken forelder de er til. Synes det er helt innenfor, men har skjønt at det er veldig vanskelig å være en god stemor/bonusmor her inne på KG. :fnise:

• Liker 42
Skrevet
6 minutter siden, Mumsy skrev:

Jeg ble litt overasket over svaret over her. For meg er det en selvfølge at barna ikke får mer enn en pakke hver dag, er det ikke bra nok? Det er jo veldig rettferdig, alle får en pakke pr. dag. uavhengig av hvilken forelder de er til. Synes det er helt innenfor, men har skjønt at det er veldig vanskelig å være en god stemor/bonusmor her inne på KG. :fnise:

takk :blomst: 

• Liker 4
Skrevet

Skjønner at det er vanskelig. Vært bonusmor til et barn fra barnet var 2 år. Startet med pakkekalender når barnet var 5 år. Da startet vi med å gi 12 gaver både hos mor og far. Når våre fellesbarn ble gamle nok til pakkekalender fikk de naturligvis 24 pakker og det synes bonusbarnet var litt vanskelig og urettferdig, men barna skal ikke skjemmes bort fordi mor og far ikke bor sammen. Vi ble også enige med mor om en sum på disse gavene så det skulle bli likt for alle barna. 

Anonymkode: 80bff...d9b

• Liker 19
Skrevet
3 minutter siden, Mumsy skrev:

Ok, misforstå meg rett. Klart det holder med en kalender. Men da må det vel være bedre å ha kalenderen hos enten moren eller faren?

Kalenderen trenger vel i utgangspunktet ikke å koste så mye heller? I utgangspunktet synes jeg det er feil å skulle gjøre forskjell på de barna man har hos seg, men et barn som må flytte frem og tilbake mellom foreldrene har det sikkert ikke så greit i utgangspunktet. Så hadde nok ikke gjort noen forskjell der selv. Og kunne egentlig ikke brydd meg mindre om barnet fikk en kalender til.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ga barna mine en pakke hver dag de var hos meg. Ellers har de 8 pakker å åpne neste gang de kommer da, det er jo helt teit. Mister jo gleden over en pakke hver dag da. 

Anonymkode: 73af3...951

• Liker 11
Skrevet

Jeg synes absolutt at stebarna skal få 24pakkekalendergaver hos dere. Det som andre barn i huset får hos dere f.eks pakkekalender, må også gjelde for stebarna. Det handler om tilhørighet for barna. Selv om barnet også er hos mor, bør dere ikke ta det med inn i vurderingen. Det barna får hos mor, får de hos mor. 

Anonymkode: d794e...df9

• Liker 2
Skrevet

Au... 

Det du gjør her er å fortelle henne at hun ikke er et fullverdig medlem av familien og derfor ikke fortjener lik behandling som de som er det. Mange skilsmissebarn har naturlig nok et stort behov for å få bekreftet at de fortsatt er verdsatt og at begge foreldrene er like glad i dem som før selv om de har fått seg nye barn, og det å få en halv kalender når de andre får en hel vil neppe gjøre dem tryggere på det.

Spør du meg ville det vært bedre å gå for billige ferdigkalendere til alle ungene hvis det er et økonomi som gjør det vanskelig å behandle alle likt.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes absolutt at stebarna skal få 24pakkekalendergaver hos dere. Det som andre barn i huset får hos dere f.eks pakkekalender, må også gjelde for stebarna. Det handler om tilhørighet for barna. Selv om barnet også er hos mor, bør dere ikke ta det med inn i vurderingen. Det barna får hos mor, får de hos mor. 

Du syns det er rimelig at en unge får 48 gaver i kalenderpakke. Og når han er hos far så kan ungen sitte og pakke opp syv gaver på rappen som om det er juleaften?

Da heller jeg heller mot at ingen får pakkekalender. Eller gjør sånn som her at de får en litt større gave hver søndag.

Anonymkode: 543d5...803

• Liker 24
Skrevet
8 minutter siden, ♥Missy♥ skrev:

Ok, misforstå meg rett. Klart det holder med en kalender. Men da må det vel være bedre å ha kalenderen hos enten moren eller faren?

Kalenderen trenger vel i utgangspunktet ikke å koste så mye heller? I utgangspunktet synes jeg det er feil å skulle gjøre forskjell på de barna man har hos seg, men et barn som må flytte frem og tilbake mellom foreldrene har det sikkert ikke så greit i utgangspunktet. Så hadde nok ikke gjort noen forskjell der selv. Og kunne egentlig ikke brydd meg mindre om barnet fikk en kalender til.

Såå når hun er hos moren så får de andre barna hver dag, og hun ingen?? ;:D

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du syns det er rimelig at en unge får 48 gaver i kalenderpakke. Og når han er hos far så kan ungen sitte og pakke opp syv gaver på rappen som om det er juleaften?

Da heller jeg heller mot at ingen får pakkekalender. Eller gjør sånn som her at de får en litt større gave hver søndag.

ENIG!

Det jeg skulle skrive til hun over her :D

Skrevet

Er enig i at det holder med 1 pakke hver dag i adventen, skjønner dog at det kan føles kjipt hvis kalenderen hos mor er av vesentlig "mindre kvalitet". Men regner ikke med at det er så veldig sannsynlig. 

Skrevet

De barna som er hos dere 100 %, de får 24 pakker. Mens hun som er hos dere 50 %, skal få 36? Hvordan kan det på noen måte være rettferdig? Det der hadde jeg ikke godtatt. 

Hun bør få pakke de dagene hun er hos deg, ikke ellers. Hun får jo pakke hos moren de andre dagene? Jeg synes det er å oppmuntre til kravstorhet å gå med på dette kravet. 

Hilsen en som delte pakkekalender med sine 2 søsken og derfor fikk pakke hver 3. dag, og som levde helt fint med det :) 

• Liker 18
Skrevet

Er ikke dette noe far og mor bør bli enige om?

Typisk KG'ere å gi råd til stemor om noe foreldrene bør enes om! Det er selvsagt godt ment, men denne problemstillingen har man ikke med stefedre!

Det kunne ikke ramle meg å skulle diskutere pakkekalender for barna mine med andre en Pappaen deres. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg syntesdet høres helt riktig ut med at de skal få en pakke hver dag der de er. Jeg har alltid hatt en pakkekaender hos mamma der hun har hengt opp pakker til de dagene vi er der, og så har pappa pleid å pakke inn og gjemme noe når vi er der. Jeg har aldri forventet å få gaver hos mamma når jeg ikke er der, jeg får jo hos pappa! Etter at jeg fylte 17 har ikke pappa laget kalender da, jeg får heller en del litt dyrere sminke eller klær som kaledergave, men hos mamma er det fortsatt gavekalender:)

Anonymkode: 91277...9bd

• Liker 7
Skrevet

Herlighet, selvsagt behøver ikke barnet 48 pakker i adventstiden, og å pakke opp en drøss med pakker etter å ha vært hos mor (og også fått pakker der) Noen snakker om at det blir urettferdig for stebarnet å ikke få det samme som fellesbarnet, men er det virkelig rettferdig at det ene barnet skal få pakke opp 8 gaver på rad mens fellesbarnet står og ser på? Og stebarnet også har fått gaver hos mor? 

Nei, her bør pakkekalenderene koordineres med mor slik at gavene har omtrent lik verdi, og stebarnet får sin kalender hos mor de dagene hun er der og pakker hos dere de dagene hun er der. Jeg ser virkelig ikke hvordan det er urettferdig at fellesbarnet får pakkekalender hos dere de dagene stebarnet ikke er der og heller ikke ser disse blir pakket opp, samtidig som stebarnet får pakker hos mor disse dagene. 

Anonymkode: e9631...567

• Liker 12
Skrevet

Hun bær strengt tatt være glad til at hun får 12 gaver, ettersom hun har 24 gaver hos moren. 

Anonymkode: 477c0...e4b

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Rotemor skrev:

Er ikke dette noe far og mor bør bli enige om?

Typisk KG'ere å gi råd til stemor om noe foreldrene bør enes om! Det er selvsagt godt ment, men denne problemstillingen har man ikke med stefedre!

Det kunne ikke ramle meg å skulle diskutere pakkekalender for barna mine med andre en Pappaen deres. 

Jeg lager og betaler for pakkekalender til alle barna. I mitt hode har ikke ar noe med dette å gjøre. Hadde far bestemt, så hadde de fått hver sin tikroners sjokoladekalender.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lager og betaler for pakkekalender til alle barna. I mitt hode har ikke ar noe med dette å gjøre. Hadde far bestemt, så hadde de fått hver sin tikroners sjokoladekalender.

Hvorfor er det ille?

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...