Gå til innhold

gravid 16 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, 16 er ungt, men sånn de eldre damene her i tråden svarer, så er det ikke sikkert man blir så mye mer moden med alderen.

Ser på samfunnsutviklingen og hvordan folk skal vente til de er ferdig med master, så skal de reise, og så skal de ha kommet godt inn i en jobb før de i det hele tatt kan vurdere å bli gravide. For mange går toget uten at de får muligheten til å bli mor.

Man trenger ikke mye penger, jobb med høy status for å starte en familie.

Lykke til! Du bor i Norge, så økonomisk vil det jo alltid ordne seg.

Hilsen barnløs mann 26, med ingeniørutdannelse og godt betalt jobb som i blant skulle ønske han hadde fokusert mer på familie enn jobb/lønn.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, NigBigger skrev:

Ja, 16 er ungt, men sånn de eldre damene her i tråden svarer, så er det ikke sikkert man blir så mye mer moden med alderen.

Ser på samfunnsutviklingen og hvordan folk skal vente til de er ferdig med master, så skal de reise, og så skal de ha kommet godt inn i en jobb før de i det hele tatt kan vurdere å bli gravide. For mange går toget uten at de får muligheten til å bli mor.

Man trenger ikke mye penger, jobb med høy status for å starte en familie.

Lykke til! Du bor i Norge, så økonomisk vil det jo alltid ordne seg.

Hilsen barnløs mann 26, med ingeniørutdannelse og godt betalt jobb som i blant skulle ønske han hadde fokusert mer på familie enn jobb/lønn.

 

Man må ikke bliferfog med master og ha alt på stell men man bør i det minste vente til man er voksen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk helt vanlig å få barn som 16-17 åring og at det er så uvanlig nå for tiden sier bare noe om sanfunnet vi lever i. Som 16-17 år er kvinner faktisk mest fruktbar og det er en flott alder å få barn. Men i denne situasjonen bør du prøve å være postiv selv om samfunnet sier at dette er det verste som kan skje deg. Å være mor er det flotteste en kvinne kan bli, kos deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SosialisterUt skrev:

Det var faktisk helt vanlig å få barn som 16-17 åring og at det er så uvanlig nå for tiden sier bare noe om sanfunnet vi lever i. Som 16-17 år er kvinner faktisk mest fruktbar og det er en flott alder å få barn. Men i denne situasjonen bør du prøve å være postiv selv om samfunnet sier at dette er det verste som kan skje deg. Å være mor er det flotteste en kvinne kan bli, kos deg :)

Dette har med tilgang til prevensjon å gjøre. Før kunne man ikke planlegge på samme måte som man kan nå.

Anonymkode: 6578a...8cf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har med tilgang til prevensjon å gjøre. Før kunne man ikke planlegge på samme måte som man kan nå.

Anonymkode: 6578a...8cf

Nei det har med biologi å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt. Dere mener jeg er så umoden og uopplært som beholder et barn, når dere selv driver med nettmobbing og usedvanlige frekke kommentarer. Ikke bare til meg, men til andre her inne i ulike temaer i tråden. Det sier vel litt mer om det i topplokket deres enn det i mitt? 

Har forstått at alt er kjæresten min sin feil og at vi kommer til å ha ungen annen hver uke. Ja, vi kommer helt sikkert til å gjøre det slutt om noen måneder og jeg vil bli alenemor livet ut. Utdanning vil jeg heller aldri få og jeg må nok bo hjemme hos mamma til jeg er 45+ ettersom jeg ikke klarer å tjene mine egne penger. Jøss, hva skjer med samfunnet? 

Jeg synes jeg selv er fantastisk som beholder barnet mitt og bryr meg katta om hva dere mener :-D Og bare for å gnu det enda mer inn til dere, så har jeg begynt å glede meg skikkelig. Jeg gleder meg sånn til UL! Mammaen min lærte meg å stå på egne ben, ha min egen mening og gjør det jeg føler er mest riktig for meg selv - så takket være henne klarer jeg å heve meg over slike upålitelige mennesker som dere. Om jeg var datteren deres hadde jeg skammet meg! Håper for deres egen skyld at dere ikke har barn, for da burde dere vært mer moden enn å hakke på andre, uansett alder!

Ha en fin onsdag videre, for det skal jeg ha :-) TS

Anonymkode: 6194b...5a8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, SosialisterUt skrev:

Det var faktisk helt vanlig å få barn som 16-17 åring og at det er så uvanlig nå for tiden sier bare noe om sanfunnet vi lever i. Som 16-17 år er kvinner faktisk mest fruktbar og det er en flott alder å få barn. Men i denne situasjonen bør du prøve å være postiv selv om samfunnet sier at dette er det verste som kan skje deg. Å være mor er det flotteste en kvinne kan bli, kos deg :)

Dette er feil! Så unge mødre risikerer faktisk en del av tingene eldre mødre også risikerer under et svangerskap, og forekomsten av Downs og lignende er også større hos de yngste mødrene. Såvidt jeg vet er ideell alder for svangerskap 23-25 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pås skrev:

Dette er feil! Så unge mødre risikerer faktisk en del av tingene eldre mødre også risikerer under et svangerskap, og forekomsten av Downs og lignende er også større hos de yngste mødrene. Såvidt jeg vet er ideell alder for svangerskap 23-25 år.

De eldste mødrene over 35(tror jeg, eller så var det 37), har størst sjangse for Downs. TS

Anonymkode: 6194b...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg si TS; Jeg var ikke eldre enn deg når jeg ble gravid og valgte abort, angret og hadde det helt forjævlig (jeg gikk på pillen OG vi brukte kondom - før noen kommer hylende!) men jeg visste det var riktig valg - litt over ett år etter ble jeg gravid igjen (også på piller, ny type) og den gangen valgte vi ikke abort og jeg har aldri angret selv om det betø flere utfordringer i form av fremtidsplaner, utdanning osv - men vi fikk det til - og om jeg selv må si det var vi sansynligvis bedre foreldre for vår enn mange "etablerte" var for sine ;) Så ikke la alle som vet bedre påtvinge deg valg basert på deres ståsted.

Når det er sagt, familieråd - begge familiene samtidig; face the challenge! Få det overstått, det vil kanskje bli roping og skriking men dere får stå løpet ut og ta imot. IKKE bli sint, skrik og kjeft - vis den voksne siden det kreves av en forelder så går det nok bra..

 

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, SosialisterUt skrev:

Nei det har med biologi å gjøre.

Så den menneskelige biologien endrer seg over tid?

Anonymkode: 6578a...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så den menneskelige biologien endrer seg over tid?

Anonymkode: 6578a...8cf

Nei men samfunnet endrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.9.2016 at 20.14, jente00 skrev:

Kanskje jeg utdypte meg feil med at VI har stabil økonomi sammen da kjæresten min er utdannet og har full jobb, mens jeg jobber i helger og har senvakter. Har også en venninne som har fått barn i en alder av 17 som jeg har snakket mye med om økonomi. Blir det veldig ille har jeg rett til å søke om støtte.

HAN har en stabil økonomi... du har jo ingeting.

Anonymkode: 6ba08...59d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må le litt. Dere mener jeg er så umoden og uopplært som beholder et barn, når dere selv driver med nettmobbing og usedvanlige frekke kommentarer. Ikke bare til meg, men til andre her inne i ulike temaer i tråden. Det sier vel litt mer om det i topplokket deres enn det i mitt? 

Har forstått at alt er kjæresten min sin feil og at vi kommer til å ha ungen annen hver uke. Ja, vi kommer helt sikkert til å gjøre det slutt om noen måneder og jeg vil bli alenemor livet ut. Utdanning vil jeg heller aldri få og jeg må nok bo hjemme hos mamma til jeg er 45+ ettersom jeg ikke klarer å tjene mine egne penger. Jøss, hva skjer med samfunnet? 

Jeg synes jeg selv er fantastisk som beholder barnet mitt og bryr meg katta om hva dere mener :-D Og bare for å gnu det enda mer inn til dere, så har jeg begynt å glede meg skikkelig. Jeg gleder meg sånn til UL! Mammaen min lærte meg å stå på egne ben, ha min egen mening og gjør det jeg føler er mest riktig for meg selv - så takket være henne klarer jeg å heve meg over slike upålitelige mennesker som dere. Om jeg var datteren deres hadde jeg skammet meg! Håper for deres egen skyld at dere ikke har barn, for da burde dere vært mer moden enn å hakke på andre, uansett alder!

Ha en fin onsdag videre, for det skal jeg ha :-) TS

Anonymkode: 6194b...5a8

Du har ikke en jobb til å forsørge ungen din.. Påtide å våkne og slutte å leve i "baby er så koselig" verden.

Anonymkode: 6ba08...59d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns noen av dere er stygge nå - det er veldig mange godt voksne som ikke har jobb og som har barn som har en inntekt. Vitner om utrolig manglende evner til å tenke før man skriver!

Anonymkode: aa972...a5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke en jobb til å forsørge ungen din.. Påtide å våkne og slutte å leve i "baby er så koselig" verden.

Anonymkode: 6ba08...59d

Nei, jeg har ikke en jobb, men heldigvis lever jeg i Norge der jeg vil få hjelp det første året til jeg selv tjener egne penger:-)

Anonymkode: 6194b...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må le litt. Dere mener jeg er så umoden og uopplært som beholder et barn, når dere selv driver med nettmobbing og usedvanlige frekke kommentarer. Ikke bare til meg, men til andre her inne i ulike temaer i tråden. Det sier vel litt mer om det i topplokket deres enn det i mitt? 

Har forstått at alt er kjæresten min sin feil og at vi kommer til å ha ungen annen hver uke. Ja, vi kommer helt sikkert til å gjøre det slutt om noen måneder og jeg vil bli alenemor livet ut. Utdanning vil jeg heller aldri få og jeg må nok bo hjemme hos mamma til jeg er 45+ ettersom jeg ikke klarer å tjene mine egne penger. Jøss, hva skjer med samfunnet? 

Jeg synes jeg selv er fantastisk som beholder barnet mitt og bryr meg katta om hva dere mener :-D Og bare for å gnu det enda mer inn til dere, så har jeg begynt å glede meg skikkelig. Jeg gleder meg sånn til UL! Mammaen min lærte meg å stå på egne ben, ha min egen mening og gjør det jeg føler er mest riktig for meg selv - så takket være henne klarer jeg å heve meg over slike upålitelige mennesker som dere. Om jeg var datteren deres hadde jeg skammet meg! Håper for deres egen skyld at dere ikke har barn, for da burde dere vært mer moden enn å hakke på andre, uansett alder!

Ha en fin onsdag videre, for det skal jeg ha :-) TS

Anonymkode: 6194b...5a8

Du er umoden. Det er du som hakker på andre i dette innlegget. Du kan ikke gi barnet trygghet og en god tilknytning om du er slik du fremstår i disse innleggene dine. Umoden og fientlig. Du aner ikke hva du går til. Men det er nesten så jeg unner deg å kjenne på hvordan det er å være alenemor uten bolig og utdanning og inntekt (for man har ikke ungdomskjæresten livet ut, du er ikke myndig engang). Men jeg unner ikke barnet ditt å få en umoden mor som ikke aner hva det vil si å fostre opp et barn. Som verken har økonomi, emosjonell og intellektuell modenhet eller kunnskap på plass. Men barnevernet kommer til å bli involvert, så kanskje de verste skadene kan unngås. Du vil nok trenge avlastning.

Anonymkode: f99ba...088

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ikke en jobb, men heldigvis lever jeg i Norge der jeg vil få hjelp det første året til jeg selv tjener egne penger:-)

Anonymkode: 6194b...5a8

Hvordan skal du tjene penger uten en utdanning og jobb? Det hjelper ikke at et år går. Den støtten du før økonomisk er knapt til å leve av.

Anonymkode: f99ba...088

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De eldste mødrene over 35(tror jeg, eller så var det 37), har størst sjangse for Downs. TS

Anonymkode: 6194b...5a8

Det er flest yngre mødre som føder barn med downs, for fra 38 år så kan man få fostervannsprøve og tidlig UL.

Anonymkode: f99ba...088

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, SosialisterUt skrev:

Det var faktisk helt vanlig å få barn som 16-17 åring og at det er så uvanlig nå for tiden sier bare noe om sanfunnet vi lever i. Som 16-17 år er kvinner faktisk mest fruktbar og det er en flott alder å få barn. Men i denne situasjonen bør du prøve å være postiv selv om samfunnet sier at dette er det verste som kan skje deg. Å være mor er det flotteste en kvinne kan bli, kos deg :)

Det handler ikke om å være mest fruktbar, for man trenger ikke 11 barn. Det handler om å ha emosjonelle evner, kunnskap, økonomi, partner og bolig. Det handler om å gi barnet gode rammer og trygg tilknytning. En 16-åring vet ikke hva tilknyningsteori er engang. Vi lever ikke i steinalderen lenger. Vi trenger ikke en ungeflokk i håp om at et par av dem overlever.

Anonymkode: f99ba...088

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Mammaen min lærte meg å stå på egne ben, ha min egen mening og gjør det jeg føler er mest riktig for meg selv - så takket være henne klarer jeg å heve meg over slike upålitelige mennesker som dere. Om jeg var datteren deres hadde jeg skammet meg! Håper for deres egen skyld at dere ikke har barn, for da burde dere vært mer moden enn å hakke på andre, uansett alder!

Ha en fin onsdag videre, for det skal jeg ha :-) TS

Anonymkode: 6194b...5a8

Upålitelige mennesker? Vet du hva ordet upålitelig betyr?

Anonymkode: 6578a...8cf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...