Gjest NotNaomi Skrevet 13. september 2016 #61 Skrevet 13. september 2016 4 timer siden, Klossmajor skrev: Diskriminering er et fremmedord med opphav i latin, som er et synonym for forskjellsbehandling. Det betyr nøyaktig det samme. Det er ikke sånn at all forskjellsbehandling er forbudt. Det er bare visse former for forskjellsbehandling som er forbudt. Det ser det ikke ut til at alle har fått med seg. Det er fullt lovlig å forskjellsbehandle på bakgrunn av f.eks alder, skolekarakterer og yrkeserfaring. All seleksjon/utvelgelse mellom mennesker innebærer diskriminering. Du får lese det jeg skriver. Forskjellsbehandling pga kjønn,etniske grupper,nasjonalitet og nedsatt funksjonshemming er forbudt ved norsk lov. Samt pga seksuell legning. Jeg snakker om hva som er ulovlig,og det er dette som er.
Klossmajor Skrevet 13. september 2016 #62 Skrevet 13. september 2016 36 minutter siden, NotNaomi skrev: Du får lese det jeg skriver. Forskjellsbehandling pga kjønn,etniske grupper,nasjonalitet og nedsatt funksjonshemming er forbudt ved norsk lov. Samt pga seksuell legning. Jeg snakker om hva som er ulovlig,og det er dette som er. Jeg leste hva du skrev. Jeg bare fant det passende å korrigere deg litt fordi jeg synes det virker som veldig mange begynner å få en litt feilaktig oppfatning av hva som faktisk ligger i ordet diskriminering. Jeg tviler ikke på at du er fullt klar over at det kun er visse former for diskriminering som ikke er tillatt, mens andre former for diskriminering er nødvendig for at samfunnet skal kunne fungere. Jeg er bare ikke så sikker på om alle andre forstår det. Iblant kan det være på sin plass med en presisering av typen du kom med nå for å forhindre at det fester seg et inntrykk av at all forskjellsbehandling er en lovstridig styggedom som ikke hører hjemme i samfunnet. Sånn er det jo ikke. Noen vil sikkert kalle det flisespikkeri, men da får de bare gjøre det.
Gjest NotNaomi Skrevet 13. september 2016 #63 Skrevet 13. september 2016 18 minutter siden, Klossmajor skrev: Jeg leste hva du skrev. Jeg bare fant det passende å korrigere deg litt fordi jeg synes det virker som veldig mange begynner å få en litt feilaktig oppfatning av hva som faktisk ligger i ordet diskriminering. Jeg tviler ikke på at du er fullt klar over at det kun er visse former for diskriminering som ikke er tillatt, mens andre former for diskriminering er nødvendig for at samfunnet skal kunne fungere. Jeg er bare ikke så sikker på om alle andre forstår det. Iblant kan det være på sin plass med en presisering av typen du kom med nå for å forhindre at det fester seg et inntrykk av at all forskjellsbehandling er en lovstridig styggedom som ikke hører hjemme i samfunnet. Sånn er det jo ikke. Noen vil sikkert kalle det flisespikkeri, men da får de bare gjøre det. Ok,skjønner.
Skywalker Skrevet 14. september 2016 #64 Skrevet 14. september 2016 "Jeg misiker en ideologi som Islamisme" = Rasist! "Jeg misliker en ideologi som Nazisme" = ? Bare lurer.. 1
Gjest morhjertegod Skrevet 14. september 2016 #65 Skrevet 14. september 2016 Det å være kritisk til enreligion og de som lever etter denne religionen kan jo ikke være rasistisk. Kristne, Jøder og Muslimer feks er jo ikke forbeholdt en rase? Jeg er livredd Islam og mye av det den står for, men jeg er veldig langt unna en rasist. Men at rasisme finnes er ikke noe å lure på, virker som hverdagsrasismen er blitt mer og mer vanlig. Min datter så en ung jente bli spyttet på her om dagen, denne jenta er født i Norge, kler seg vestlig, men har et utenlandsk utseende. Begge mine barn går på vidregående skole men i to forskjellige byer. De forteller om skjellsord som apekatt, svarting, pakkis og neger bli ropt etter unge mennesker som ikke ser "norsk" ut. Som regle kommer dette fra eldre etniske nordmenn. Bestevenninden min har adoptert fra Colombia, henne har også opplevd hatske ord ropt etter seg. Dette må da være rasisme, så lenge de går etter alle som ikke er lyse i huden? Men enig om at rasistkortet er feilbrukt og oppbrukt.
Z.Z Skrevet 14. september 2016 #66 Skrevet 14. september 2016 1 time siden, morhjertegod skrev: Det å være kritisk til enreligion og de som lever etter denne religionen kan jo ikke være rasistisk. Kristne, Jøder og Muslimer feks er jo ikke forbeholdt en rase? Jeg er livredd Islam og mye av det den står for, men jeg er veldig langt unna en rasist. Men at rasisme finnes er ikke noe å lure på, virker som hverdagsrasismen er blitt mer og mer vanlig. Min datter så en ung jente bli spyttet på her om dagen, denne jenta er født i Norge, kler seg vestlig, men har et utenlandsk utseende. Begge mine barn går på vidregående skole men i to forskjellige byer. De forteller om skjellsord som apekatt, svarting, pakkis og neger bli ropt etter unge mennesker som ikke ser "norsk" ut. Som regle kommer dette fra eldre etniske nordmenn. Bestevenninden min har adoptert fra Colombia, henne har også opplevd hatske ord ropt etter seg. Dette må da være rasisme, så lenge de går etter alle som ikke er lyse i huden? Men enig om at rasistkortet er feilbrukt og oppbrukt. Ja, dine eksempler er rasisme i ordets rette forstand. Den yngre norske generasjonen har sannsynligvis blitt bedre på å inkludere, men samtidig er det åpenbare farer som lurer i sivet. De blir nødt til å tenke rasjonelt rundt religion, innvandring og hvilket levesett de ønsker for fremtiden. Som ung er det lett å være idealistisk uten å virkelig tenke over de langsiktige konsekvensene.
Gjest morhjertegod Skrevet 14. september 2016 #67 Skrevet 14. september 2016 3 timer siden, Z.Z skrev: Ja, dine eksempler er rasisme i ordets rette forstand. Den yngre norske generasjonen har sannsynligvis blitt bedre på å inkludere, men samtidig er det åpenbare farer som lurer i sivet. De blir nødt til å tenke rasjonelt rundt religion, innvandring og hvilket levesett de ønsker for fremtiden. Som ung er det lett å være idealistisk uten å virkelig tenke over de langsiktige konsekvensene. Men tror du ikke det er farlig å ikke inkludere? Gjør ikke de unge rett i det, når de først er kommet hit og bor her, bør man ikke da inkludere?
Haru Skrevet 14. september 2016 #68 Skrevet 14. september 2016 jeg synes islam og muslimer er usexy ...........and that's all 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #69 Skrevet 14. september 2016 6 timer siden, Skywalker skrev: "Jeg misiker en ideologi som Islamisme" = Rasist! "Jeg misliker en ideologi som Nazisme" = ? Bare lurer.. Hehe, ja venstrevridde sosialister er vel ikke de smarteste i verden når de ikke ser at det er like "rasistisk" å mislike nazisme som islamisme. Uff, det er en grunn til at jeg skulle ønske det var et minstemål på nivå før man kunne blande seg inn i politikk og bruke stemmeretten. De fleste stemmer AP eller Høyre fordi huset deres øker i verdi, mens barnebarna deres lider pga mobbing og dårlig integrering pga de ikke har satt seg inn i det store samfunnet. Anonymkode: b308e...3ee 2
Example Skrevet 14. september 2016 #70 Skrevet 14. september 2016 58 minutter siden, morhjertegod skrev: Men tror du ikke det er farlig å ikke inkludere? Gjør ikke de unge rett i det, når de først er kommet hit og bor her, bør man ikke da inkludere? Selvfølgelig er det bra. Jeg tror de aller fleste er enige i at det er viktig at de som kommer til å bli i landet må bli inkludert sånn at de blir minst mulig en byrde for samfunnet. Det mange unge, og kvinner spesielt (unge og mer voksne) sliter med å ta innover seg er at det er alt for mange som melder seg ut av det norske samfunnet. Som ung idag har de fleste flere venner fra andre land og klarer ikke se at disse er gode unntak. Mange i 40 årsalderen og oppover som skriver her har svært lite kontakt med innvandrerbefolkningen. Man ser de, har en og annen kollega osv, men utenom det lite kontakt. Akkurat sånn som min mamma. Går rundt og tror at det er masse barnefamilier som kommer siden hun har en kvinnelig kollega med unger som kom som flyktning.
Gjest morhjertegod Skrevet 14. september 2016 #71 Skrevet 14. september 2016 5 minutter siden, Example skrev: Selvfølgelig er det bra. Jeg tror de aller fleste er enige i at det er viktig at de som kommer til å bli i landet må bli inkludert sånn at de blir minst mulig en byrde for samfunnet. Det mange unge, og kvinner spesielt (unge og mer voksne) sliter med å ta innover seg er at det er alt for mange som melder seg ut av det norske samfunnet. Som ung idag har de fleste flere venner fra andre land og klarer ikke se at disse er gode unntak. Mange i 40 årsalderen og oppover som skriver her har svært lite kontakt med innvandrerbefolkningen. Man ser de, har en og annen kollega osv, men utenom det lite kontakt. Akkurat sånn som min mamma. Går rundt og tror at det er masse barnefamilier som kommer siden hun har en kvinnelig kollega med unger som kom som flyktning. Er nok enig i det, mine barn er vant til å omgås jevnaldrende fra mange ulike nasjoner og har ikke noe problemer med det. Jeg er skeptisk til Islam, men har mange muslimske venner og behandler alle jeg møter med respekt så lenge de ikke har gjort noe for å miste denne respekten. For meg virker det som om mange eldre frykter en terrorist i alle muslimer, egentlig trist å måtte leve med en slik frykt hele tiden. Men frykt er jo fortsatt ikke rasisme, tror bare de er uvitende og redde.
Example Skrevet 15. september 2016 #72 Skrevet 15. september 2016 13 timer siden, morhjertegod skrev: Er nok enig i det, mine barn er vant til å omgås jevnaldrende fra mange ulike nasjoner og har ikke noe problemer med det. Jeg er skeptisk til Islam, men har mange muslimske venner og behandler alle jeg møter med respekt så lenge de ikke har gjort noe for å miste denne respekten. For meg virker det som om mange eldre frykter en terrorist i alle muslimer, egentlig trist å måtte leve med en slik frykt hele tiden. Men frykt er jo fortsatt ikke rasisme, tror bare de er uvitende og redde. Uvitende og redde blir feil å si. På generell basis så er det helt greit å være redd islam, og muslimer man ikke kjenner. En ting er å behandle folk dårlig, en annen ting er å ha sunn skepsis. Islam må behandles som det det er, nemlig en stor trussel mot det norske samfunnet. Det er ikke hver eneste muslim som er et problem i seg selv, men det tankesettet de bringer med seg til landet. Noen muslimer forkaster religionen når de har vært i Norge en stund, men dessverre er det mange som fortsetter som før. Muslimer er noe av de minst tilpasningsdyktige menneskene vi har her. Tankesettet deres er mer skremmende enn du tror, og det kommer også til uttrykk. Som her om dagen da en hel haug av muslimer hadde demonstrasjonstog i Harstad mot at en overgrepsdømt mor (mot egne barn) ble fratatt barna sine. http://ht.alda.no/bestillpluss?7&artRefId=13316175&aviskode=HT&targetUrl=http%253A%252F%252Fwww.ht.no%252F%253Fservice%253DpaywallRedirect%2526articleUrl%253Dhttp%253A%252F%252Fwww.ht.no%252Fnyheter%252Farticle13316175.ece Vi har sett reaksjonene mot mohammed-karikaturene, vi har sett reaksjoner mot lovlige demonstrasjoner som SIAN i Moss, hvor man tyr til vold og blir hyllet på Facebook av likesinnede. Muslimer virker ikke å være sterke nok til å stå imot radikale og konservative kretser i deres miljøer. Det ser man rundt om i verden, og motstanden kommer ikke. Man kan se hvor det bærer i byer som Malmø, Øst-London og i Luton. Konservative muslimer tar kontrollen, og de såkalt liberale eller integrerte muslimene yter ikke motstand mot dette. 1
Gothminister Skrevet 15. september 2016 Forfatter #73 Skrevet 15. september 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe, ja venstrevridde sosialister er vel ikke de smarteste i verden når de ikke ser at det er like "rasistisk" å mislike nazisme som islamisme. Anonymkode: b308e...3ee De sliter virkelig med å forstå at islam er en politisk og religiøs ideologi. Og husk PK folket har også lært seg at rasisme begrepet har endret seg, altså en eller annen guru i sikkert FN har bestem at rasisme skal gjelde mer og da vet du, da hopper PK eliten til. Ingen spørsmål kun å legge seg flat og lyde det en eller fler autoriteter har bestem. Tenke selv er livsfarlig for PK folket.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå