Gothminister Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 Stadig vekk er det dem som roper rasisme om noen som kritiserer eller rett og slett diskriminerer islam og muslimer. Samtidig som man selv diskriminerer eks. Frp folk, PEGIDA og alle som er med der osv. Det er plutselig ikke rasisme. Så det jeg lurer på er, når ble islam en rase? Islam dyrkes som en religion og en politisk ideologi av svarte som blenda hvite. Islam har ingen farge, islam er ingen rase. Islam er som kristendommen, som liberalismen, som nazismen, som sosialismen osv. Islam er en ideologi. Så hvordan kan det bli rasistisk og angripe islam? Kan noen for en gang skyld forklare dette? 10 1
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 6. september 2016 #2 Skrevet 6. september 2016 Beklager men jeg kan ikke ta noe du skriver alvorlig. Og ja det er rasister i islam akkurat som det er rasister i alle religioner. Du vil finne rasister over alt
ElinX0Xpoliti Skrevet 6. september 2016 #3 Skrevet 6. september 2016 (endret) 9 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev: Beklager men jeg kan ikke ta noe du skriver alvorlig. Og ja det er rasister i islam akkurat som det er rasister i alle religioner. Du vil finne rasister over alt Det er ikke helt sant, det er selvfølgelig rasister i den bedetyding at personer innfor islam har ufortjentere fordommer mot andre raser. Men det islam er en totalitær ideologi som er ekstremt regiløst intolerant mot andre regioner spesielt mot ateister. Islam er ikke rase kan ikke bruke rasist stemplet på dem som kritiserer islam. Det gir ikke mening å kalde muslimer for rasister, men gir mening å kalde dem regiøste hatere av andre tro samfunn. Og siden kristen domen har ikke hadiffer så er det vanskelig å sammenligne i den politiske islam med kristendommen, det er lettere å sammenligninge med nazisme eller sosialisme enn kristendommen. Endret 6. september 2016 av ElinX0Xpoliti 1
Gothminister Skrevet 6. september 2016 Forfatter #4 Skrevet 6. september 2016 8 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev: Beklager men jeg kan ikke ta noe du skriver alvorlig. Og ja det er rasister i islam akkurat som det er rasister i alle religioner. Du vil finne rasister over alt Nei du vet selv om du er uenig med en debattant her på KG, så kan det være lurt å forholde deg til hva som skrives. For du forstår tydeligvis ikke innlegget. Det jeg spør om er. Hvorfor er det for noen rasistisk og kritisere islam? Så for du fortsette med dine fordommer mot debattanter så mye du orker. Det beste er jo å forholde seg til sak og ikke person. 6
Charmander Skrevet 6. september 2016 #5 Skrevet 6. september 2016 10 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev: Beklager men jeg kan ikke ta noe du skriver alvorlig. Og ja det er rasister i islam akkurat som det er rasister i alle religioner. Du vil finne rasister over alt Jeg klarer ikke å ta mennesker som deg alvorlig. Det å kritisere islam og mislike en ideologi som er propp full av ideer som er helt på trynet er ikke rasisme. Det er kun fakta. 9 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 6. september 2016 #6 Skrevet 6. september 2016 Et øyeblikk siden, Charmander skrev: Jeg klarer ikke å ta mennesker som deg alvorlig. Det å kritisere islam og mislike en ideologi som er propp full av ideer som er helt på trynet er ikke rasisme. Det er kun fakta. Men det er det dessverre veldig mange som har vanskelig med å forstå akkurat det.
Gothminister Skrevet 6. september 2016 Forfatter #7 Skrevet 6. september 2016 1 minutt siden, Charmander skrev: Jeg klarer ikke å ta mennesker som deg alvorlig. Det å kritisere islam og mislike en ideologi som er propp full av ideer som er helt på trynet er ikke rasisme. Det er kun fakta. Jeg blir ikke overrasket over at disse elskerne av en menneskefiendtlig ideologi tyr til Peron angrep. For er det noen som virkelig utfører diskriminering og det de selv kaller rasisme. Så er det nettopp de folka der. 4
Gjest OverMyKnee Skrevet 6. september 2016 #8 Skrevet 6. september 2016 Det er ikke rasistisk å kritisere islam, men muslimene er verdensmestre i å bli fornærmet og krenket og de har lært seg at hvite folk er livredd for å bli stemplet rasist.. Så da bruker de rasistkortet.. Hele tiden.
Charmander Skrevet 6. september 2016 #9 Skrevet 6. september 2016 1 minutt siden, Gothminister skrev: Jeg blir ikke overrasket over at disse elskerne av en menneskefiendtlig ideologi tyr til Peron angrep. For er det noen som virkelig utfører diskriminering og det de selv kaller rasisme. Så er det nettopp de folka der. De er venstrevridde og vet ikke hva de skal svare når man kritiserer en religion. Dette er jo også litt av problemet med hvordan religion er lagt opp; Man skal ikke kunne kritisere de dårlige ideene. Ben Affleck minner meg veldig om Aragorn i denne tråden. 2
Gothminister Skrevet 6. september 2016 Forfatter #10 Skrevet 6. september 2016 Et øyeblikk siden, Charmander skrev: De er venstrevridde og vet ikke hva de skal svare når man kritiserer en religion. Dette er jo også litt av problemet med hvordan religion er lagt opp; Man skal ikke kunne kritisere de dårlige ideene. Ben Affleck minner meg veldig om Aragorn i denne tråden. De blir ofte tause i slike debatter. Jeg har spurt om dette i mer en 10 år, aldri noen svar. For det er ikke noe svar de kan gi. Det vil aldri bli rasisme og diskriminere, kritisere en religion og ideologi. Om så var, så holder stort sett venstresiden kun på med rasisme. 2
Gothminister Skrevet 6. september 2016 Forfatter #11 Skrevet 6. september 2016 4 minutter siden, OverMyKnee skrev: Det er ikke rasistisk å kritisere islam, men muslimene er verdensmestre i å bli fornærmet og krenket og de har lært seg at hvite folk er livredd for å bli stemplet rasist.. Så da bruker de rasistkortet.. Hele tiden. Og Norske tullinger som ikke forstår bedre henger seg på. 2
Mari Y Skrevet 6. september 2016 #12 Skrevet 6. september 2016 17 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev: Beklager men jeg kan ikke ta noe du skriver alvorlig. Og ja det er rasister i islam akkurat som det er rasister i alle religioner. Du vil finne rasister over alt Men nå var det hvel om hvorvidt kritikk av/hat mot islam eller muslimer kan ansees som rasisme. Jeg synes det virker som at det ikke helt stemmer helt overens med den klassiske definisjon på rasehat. Man snakker om 'rasifisering av muslimer', men en slik definisjon ville jeg heller ansett som fordommer heller enn rasisme, da rasisme handler om rase. Likevel virker det ikke helt umulig å finne rasisme innenfor diverse motstand mot islam, som at man ser ned på arabere, bl a. Dette ville jeg sagt meg enig i at fremstår som rasistisk, fordi det likevel dreier seg om etnisitet. Dette selv de fleste muslimer ikke er arabere, og at ikke alle arabere er muslimer.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #13 Skrevet 6. september 2016 Slik rasismebegrepet brukes i dag, så er det kun brukt for å kneble meningsmotstandere. Ellers i media og blant befolkningen foregår det regelrett mobbing av både grupper og enkeltpersoner, som for eksempel Trump, trygdede (navere) og kvinnegruppen Ottar. Det er ingen som beskutter trygdede når de blir omtalt som snyltere og lignende. Deriomot ligger det en klam hånd over alle ikke-vestlige innvandrere, hvor man raskt blir kalt rasist og helst latterliggjort hvis man sier noe i mot det korrekte. Noen som husker "korrekturlesingen" av et brev som Pegida-Max hadde skrevet? Her skulle en menigmanns brev latterliggjøres foran hele Norge for sine skrive- og kommafeil. Anonymkode: 6138a...c52 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #14 Skrevet 6. september 2016 Islam islam islam. Hva med å diskutere noe annet enn islam for en gang skyld? Muslimene har fått det akkurat som de ville, islam har blitt en hjørnestein i det norske samfunnet og en sentral del av alle nordmenns liv. Anonymkode: 2129b...641
Gothminister Skrevet 6. september 2016 Forfatter #15 Skrevet 6. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik rasismebegrepet brukes i dag, så er det kun brukt for å kneble meningsmotstandere. Ellers i media og blant befolkningen foregår det regelrett mobbing av både grupper og enkeltpersoner, som for eksempel Trump, trygdede (navere) og kvinnegruppen Ottar. Det er ingen som beskutter trygdede når de blir omtalt som snyltere og lignende. Deriomot ligger det en klam hånd over alle ikke-vestlige innvandrere, hvor man raskt blir kalt rasist og helst latterliggjort hvis man sier noe i mot det korrekte. Noen som husker "korrekturlesingen" av et brev som Pegida-Max hadde skrevet? Her skulle en menigmanns brev latterliggjøres foran hele Norge for sine skrive- og kommafeil. Anonymkode: 6138a...c52 Du har helt rett. Disse folka bruker også sitt eget skapte begrep, hersketeknikk når de skriker rasisme. De diskriminerer mer en noen annen, eks. er Hermansen i PEGIDA. Her stiller det offentlige opp og hjelper til med diskrimineringen. De som vanligvis hyler rasisme, klapper og jubler. Det jeg ikke forstår er, hvordan kan det ha blitt slik, at man støtter en primitiv ideologi og kultur som disse ikke vestlige drar med seg inn i vårt land? Jeg forsøker og forstå, men kan ikke forstå at siviliserte mennesker med normal skolegang kan forsvare islam. 1
Apis Skrevet 6. september 2016 #16 Skrevet 6. september 2016 Rasisme i dag omfatter også bla kultur og religion, ikke bare rase 1
Apis Skrevet 6. september 2016 #17 Skrevet 6. september 2016 1 time siden, Gothminister skrev: Og Norske tullinger som ikke forstår bedre henger seg på. På seg selv kjenner man andre,,, som det heter
Gothminister Skrevet 6. september 2016 Forfatter #18 Skrevet 6. september 2016 1 minutt siden, Apis skrev: Rasisme i dag omfatter også bla kultur og religion, ikke bare rase Så om vi kritiserer nazisme, kristendom osv. så er det rasisme?
Apis Skrevet 6. september 2016 #19 Skrevet 6. september 2016 1 minutt siden, Gothminister skrev: Så om vi kritiserer nazisme, kristendom osv. så er det rasisme? Kritikk har da nødvendigvis ingenting med rasisme å gjøre
Gjest 2Bhonest Skrevet 6. september 2016 #20 Skrevet 6. september 2016 Hva er det å diskutere? Sitat Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Likt med en offentlig fremsatt ytring, jf. § 7 nr. 2, regnes en ytring når den er satt frem slik at den er egnet til å nå et større antall personer. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte. Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse, b) religion eller livssyn, eller c) homofile legning, leveform eller orientering. d) nedsatte funksjonsevne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå