Gothminister Skrevet 6. september 2016 Forfatter #21 Skrevet 6. september 2016 Et øyeblikk siden, Apis skrev: Kritikk har da nødvendigvis ingenting med rasisme å gjøre Helt enig i det. Men man hyler rasisme når islam kritiseres. Og hva med utestengelse av PEGIDA leder Hermansen fra arbeidslivet, er det rasisme? Om en muslim ble utestengt, kun pga. sin ideologi, ville det vært rasisme? 2
Gothminister Skrevet 6. september 2016 Forfatter #22 Skrevet 6. september 2016 1 minutt siden, 2Bhonest skrev: Hva er det å diskutere? Men her er vi ikke konsekvente. Ingen straffer muslimer som helt åpent støtter dødsstraff av homofile for eksempel. Derfor er det veldig aktuelt og diskutere dette. For det henger ikke sammen. 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 6. september 2016 #23 Skrevet 6. september 2016 7 minutter siden, Gothminister skrev: Så om vi kritiserer nazisme, kristendom osv. så er det rasisme? Nei, det er nok bare kritisering av islam som er rasisme i dagens samfunn, alt annet er lov å kritisere( det virker i hvertfall slik)
Gothminister Skrevet 6. september 2016 Forfatter #24 Skrevet 6. september 2016 Ser at det ble svært så vanskelig for folk så langt å svare på. Vi konstaterer at rasisme for mange i dag regnes som hets, og hatefulle ytringer om religioner, kulturer osv. Da vil det si at det er rasisme og komme med hets mot kristendommen, nazismen osv. Eller hva sier dere som alltid skriker rasisme om sterkt kritikk av islam? 1
Gothminister Skrevet 6. september 2016 Forfatter #25 Skrevet 6. september 2016 2 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Nei, det er nok bare kritisering av islam som er rasisme i dagens samfunn, alt annet er lov å kritisere( det virker i hvertfall slik) Jeg blir ikke overrasket over at de ikke klarer å gi et svar. Det er selvsagt ikke rasisme og hetse religioner. KLM som du muligens husker, tok for seg kristendommen og prester her i landet på 80 tallet. Selvsagt ikke noe rasisme, kun moro. Dette skulle jeg likt å se om islam. Da hadde hylekoret skreket rasisme. Rasisme er et oppbrukt begrep i dag, uten spesiell betydning. Det har venstresiden sørget for. 2
Example Skrevet 6. september 2016 #26 Skrevet 6. september 2016 13 minutter siden, Apis skrev: Rasisme i dag omfatter også bla kultur og religion, ikke bare rase Er ikke det et problem? At begrepet er utvannet? Blir litt som å trekke rasismekortet dersom noen går mot rånerkulturen for eksempel. Det høres sykt ut, men er egentlig like relevant. 3
Apis Skrevet 6. september 2016 #27 Skrevet 6. september 2016 1 minutt siden, Gothminister skrev: Helt enig i det. Men man hyler rasisme når islam kritiseres. Og hva med utestengelse av PEGIDA leder Hermansen fra arbeidslivet, er det rasisme? Om en muslim ble utestengt, kun pga. sin ideologi, ville det vært rasisme? Men gjør man egentlig det, Hermansen har aldri blitt fengslet for sine meninger, men de er ikke kompatible med lærergjerningen, det å skape gode læremiljø etc.... og Max har vel bedrevet litt mer en gjennomsnittlig islamkritikk. Det blir det samme med bruk av feks, Niqab i en læresituasjon, nok av gode pedagogiske argumenter for å forby det uten at det er rasistisk å mene
Gothminister Skrevet 6. september 2016 Forfatter #28 Skrevet 6. september 2016 Et øyeblikk siden, Apis skrev: Men gjør man egentlig det, Hermansen har aldri blitt fengslet for sine meninger, men de er ikke kompatible med lærergjerningen, det å skape gode læremiljø etc.... og Max har vel bedrevet litt mer en gjennomsnittlig islamkritikk. Det blir det samme med bruk av feks, Niqab i en læresituasjon, nok av gode pedagogiske argumenter for å forby det uten at det er rasistisk å mene Ser du unngår å svare. Hermansen er straffet slik at han ikke får praktisert sitt yrke og nei, han har kun kritisert islam. Aldri har jeg lest noe om vold, trusler osv. Det og påpeke hva islam står for, er ikke hat men fakta. 1
Gothminister Skrevet 6. september 2016 Forfatter #29 Skrevet 6. september 2016 3 minutter siden, Example skrev: Er ikke det et problem? At begrepet er utvannet? Blir litt som å trekke rasismekortet dersom noen går mot rånerkulturen for eksempel. Det høres sykt ut, men er egentlig like relevant. Skal man følge tøvet om at kritikk, hat, diskriminering av kulturer, ideologier, religioner er rasisme. Så er alt rasisme. Politiet utøver da rasisme daglig i sitt virke mot en sub kultur, narkomiljøet. Som er en helt egen selvstendig kultur ved siden av det etablerte samfunn. Alle ser hvor dumt dette er. Derfor er rasisme kun hva det er. Troen på at mennesker er delt inn i ulike raser, der en rase er mer overlegen en annen. Og islam er ingen rase. 2
Apis Skrevet 6. september 2016 #30 Skrevet 6. september 2016 4 minutter siden, Example skrev: Er ikke det et problem? At begrepet er utvannet? Blir litt som å trekke rasismekortet dersom noen går mot rånerkulturen for eksempel. Det høres sykt ut, men er egentlig like relevant. God gammeldags rasisme mistet vel litt piffen i 1945, selv om vi så Norge forfølge og sterilisere sigøynerne helt til begynnelsen av 80 tallet, men jeg føler ikke kritikk av for eksempel rånekulturen eller det temaet som er hovedinteressen til TS, nødvendigvis er det samme
Gothminister Skrevet 6. september 2016 Forfatter #31 Skrevet 6. september 2016 2 minutter siden, Apis skrev: God gammeldags rasisme mistet vel litt piffen i 1945, selv om vi så Norge forfølge og sterilisere sigøynerne helt til begynnelsen av 80 tallet, men jeg føler ikke kritikk av for eksempel rånekulturen eller det temaet som er hovedinteressen til TS, nødvendigvis er det samme Men du, du som er en oppegående debattant her på KG. Hvorfor har venstresiden lagt sin hånd over islam? Hvorfor skrikes det rasisme når noen tar tak i det islam står for? For det er jo ikke direkte akseptert og ønske død over, eks. homofile. 1
Apis Skrevet 6. september 2016 #32 Skrevet 6. september 2016 8 minutter siden, Gothminister skrev: Ser du unngår å svare. Hermansen er straffet slik at han ikke får praktisert sitt yrke og nei, han har kun kritisert islam. Aldri har jeg lest noe om vold, trusler osv. Det og påpeke hva islam står for, er ikke hat men fakta. Så da straffer vi niqab brukere vis vi forbyr det i en undervisningssituasjon også, det er jo tross alt bare symbol på det islam står for?
Drizzt Skrevet 6. september 2016 #33 Skrevet 6. september 2016 1 time siden, Apis skrev: Rasisme i dag omfatter også bla kultur og religion, ikke bare rase Du mener diskriminering og ikke rasisme, antar jeg? Rasisme handler bare om rase og utseende på grunn av en annen etnisk tilhørighet. 2
Apis Skrevet 6. september 2016 #34 Skrevet 6. september 2016 12 minutter siden, Drizzt skrev: Du mener diskriminering og ikke rasisme, antar jeg? Rasisme handler bare om rase og utseende på grunn av en annen etnisk tilhørighet. Enkelte har en annen og videre definisjon på bruken av begrepet rasisme som også omfatter kultur, religion, seksuellegning etc... Hva jeg måtte mene er riktig bruk av begrepet er for så vidt uinteressant. En må huske på at både diskriminering og hatefulle ytringer kommer under rasismeparagrafen i lovverket
Gothminister Skrevet 6. september 2016 Forfatter #35 Skrevet 6. september 2016 1 time siden, Apis skrev: Så da straffer vi niqab brukere vis vi forbyr det i en undervisningssituasjon også, det er jo tross alt bare symbol på det islam står for? Har alltid sett på deg som litt seriøs av alle dem som roper rasist og forsvarer venstreekstremistene. Så hvorfor klarer du ikke å svare? De plagg du nevner er politiske plagg og hører ikke hjemme i Norge, de representerer islam slik som IS, det samme med hijab. Jeg vet like godt som deg. At du og din flokk, forsvarer diskriminering, rasisme osv. der det måtte passe dere. Ærlighet og redelighet har aldri ligget for dere på venstresiden. 1
Gothminister Skrevet 6. september 2016 Forfatter #36 Skrevet 6. september 2016 13 minutter siden, Apis skrev: Enkelte har en annen og videre definisjon på bruken av begrepet rasisme som også omfatter kultur, religion, seksuellegning etc... Så egentlig kan vi alle bare finne på og bruke rasisme der vi selv synes det passer. Ja jeg er ikke overrasket over at de mindre oppegående som forsvarer islam faktisk mener det. 1
Gjest 2Bhonest Skrevet 6. september 2016 #37 Skrevet 6. september 2016 http://www.dagbladet.no/nyheter/muslimsk-hatpredikant-domt-til-fem-ar-og-seks-maneders-fengsel-for-a-oppfordre-til-is-stotte/62320011
Apis Skrevet 6. september 2016 #38 Skrevet 6. september 2016 11 minutter siden, Gothminister skrev: Har alltid sett på deg som litt seriøs av alle dem som roper rasist og forsvarer venstreekstremistene. Så hvorfor klarer du ikke å svare? De plagg du nevner er politiske plagg og hører ikke hjemme i Norge, de representerer islam slik som IS, det samme med hijab. Jeg vet like godt som deg. At du og din flokk, forsvarer diskriminering, rasisme osv. der det måtte passe dere. Ærlighet og redelighet har aldri ligget for dere på venstresiden. Svare på hva?
Gothminister Skrevet 6. september 2016 Forfatter #39 Skrevet 6. september 2016 5 minutter siden, Apis skrev: Svare på hva? Om det er rasisme og utestenge en muslim fra arbeidslivet, slik Hermansen har blitt utestengt? Og hva er egentlig forskjellen? Man velger selv og være muslim, slik man selv velger og være med i PEGIDA. 1
ElinX0Xpoliti Skrevet 6. september 2016 #40 Skrevet 6. september 2016 48 minutter siden, Apis skrev: Enkelte har en annen og videre definisjon på bruken av begrepet rasisme som også omfatter kultur, religion, seksuellegning etc... Hva jeg måtte mene er riktig bruk av begrepet er for så vidt uinteressant. En må huske på at både diskriminering og hatefulle ytringer kommer under rasismeparagrafen i lovverket Hvor har du lært dette, når jeg gikk på uni så var dette ikke definisjonen?, dog var medisin student da. Om dette er definisjonen som du sier, er ikke Muslimer det mest rasistiske folkene i verdensbasis da ettersom de anser kufarer eller vantro om du vill som undermennesker da? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå