Gå til innhold

Hvis dama maser og ikke gir seg - tenker dere at hun er desperat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har datet en gutt de siste månedene. Vi visste hele tiden at han skal flytte til utlandet for flere år fra høsten av. Han har sagt han er redd for å få for sterke følelser og at han gruer seg til å flytte.

For en stund siden, rett før han skulle flytte, trakk han seg unna og sa at det er over for denne gang. Jeg synes det var vanskelig å slå meg til ro med det når jeg vet han har følelser for meg (det har han jo sagt), og jeg prøvde å overtale ham til å fortsette. Ikke på en sur eller bitter måte, bare ved å gjøre det klart at jeg har følelser, at jeg gjerne vil fortsette og at jeg eventuelt kan vente til han er klar.  Den siste meldingen min svarte han ikke på. Jeg prøver å gå videre, men det er vondt og vanskelig.

Det jeg lurer på, er: Tenker du i en sånn situasjon at dama er helt desperat? Er det noen sjanse for at du, hvis hun trekker seg helt unna og ikke tar kontakt, kommer tilbake? Jeg er jo ikke desperat i den forstand at jeg ikke kan få noen andre. Jeg er attraktiv og har ikke noe problem med å møte andre. Det som gjorde at jeg ble så pågående var at jeg hadde følelser og var redd for å miste  ham. 😟

Anonymkode: 5a438...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi menn er like forskjellige som det dere kvinner er. Det som fungerer for en, fungerer ikke nødvendigvis for en annen. Men for min del, ville det bare vært positivt å føle at jeg var verdt å bli kjempet for. Vanligvis er det jeg som kjemper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ingen mann, men her tenker eg at han har gjort det temmelig klart at han ikkje vil fortsette iom at han skal flytte utenlands i årevis. Move on.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk vært i en lignende situasjon. Jeg vet at jeg maste veldig. Han ble faktisk ganske sur, og ville aldri prate med meg igjen. Men årsaken var ikke annet enn at jeg hadde følelser. Jeg elsket han. Vi traff hveandre ganske lenge, og jeg forsto ikke helt måten han kommuniserte på. Han forklarte meg først at han ikke kunne være sammen med meg lenger, men at vi kunne ha sex iblant. Jeg begynte derfor å forestille meg at han måtte like meg. 

Kommer aldri til å mase på en mann igjen. Men venner av meg har trøstet meg med at jeg ikke skal tenke på det. Og de vet at jeg gjorde det fordi jeg hadde følelser for han, og elsket han. Han får bare tenke hva han vil om meg. 

Jeg forstår at du ønsker å ha han tilbake. Men jeg tror aldri jeg ville fått min eks tilbake om jeg ikke maste heller. Jeg tror faktisk at jeg beholdt han så lenge fordi jeg maste. Men jeg ville nok aldri beholdt han samme hva jeg gjorde for å få beholde han. Tror at han var bestemt på å bryte uavhengig av hva jeg gjorde. Det er hans tap og miste en som elsker seg ut av livet sitt, tenker jeg. Ikke mitt: om jeg mistet en som ikke ville ha meg i sitt liv.  

Men som sagt: IKKE MAS PÅ HAN! . anbefaler deg å være ydmyk. I Heller skriv en mail til han om dine følelser om du føler for det. Og ikke noe mer. Da har du gjort det du trenger for å vise han at han betydde noe spesiellt for deg. 

 

Endret av piaisabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du virker desperat. I tillegg er det respektløst at du fortsatt trenger deg på etter han har sagt at han er redd for å få følelser ettersom han skal flytte utenlands. Det er helt forståelig at han da ønsker å avslutte relasjonen, og det synes jeg du vise litt respekt for. Jeg har forståelse for at du har lyst til at relasjonen skal utvikle seg, men her må du sette dine egne følelser og behov til side og lytte etter hva han faktisk har å si. 

Anonymkode: 6876f...f4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du virker desperat. I tillegg er det respektløst at du fortsatt trenger deg på etter han har sagt at han er redd for å få følelser ettersom han skal flytte utenlands. Det er helt forståelig at han da ønsker å avslutte relasjonen, og det synes jeg du vise litt respekt for. Jeg har forståelse for at du har lyst til at relasjonen skal utvikle seg, men her må du sette dine egne følelser og behov til side og lytte etter hva han faktisk har å si. 

Anonymkode: 6876f...f4b

Jeg er enig i at det virker desperat. Men jeg forstår at trådstarter sliter med følelsene sine. Jeg har gjort det samme. Dersom jeg var i situasjonen til trådstarter så ville jeg faktisk ha skrevet en lang mail om situasjonen, beklaget at jeg hadde mast, eller ikke skrevet noe mer. Kun en mail, og det HOLDER. Men mest sannsynlig hadde jeg nok bare latt han gå uten å si et ord mer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til å innse at menn er nitriste følelsesmessig, først som sist og bevege deg videre med det i bakhodet.

Menn tror ikke på én kjærlighet, men mer at det er noe som kan passes inn når det passer timeplanen/livssituasjonen/bosted og alle andre praktiske forhold.

I praksis: akkurat hvilken kvinner de ender med? Mindre viktig. Mens kvinner tenderer mer til å tro/håpe på den ene store kjærligheten som overvinner alt kjedelig praktisk piss som menn lager så mye problemer av. 

Det er ikke "desperat" å gi utrykk for følelser en plass. Men det er ingen vits å mase på menn. De er dritkjedelige følelsesmessige og syns genuint sånt praktisk piss er viktig. 

Gå videre å la han seile sin egen sjø. Menn har en tendens til å ha litt store ego, så : kvinner er "desperat" om de vil ha dem, men finner man ny mann er ikke det alltid så stas heller, så: finn ny mann!

 

Anonymkode: f0389...53f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare til å innse at menn er nitriste følelsesmessig, først som sist og bevege deg videre med det i bakhodet.

Menn tror ikke på én kjærlighet, men mer at det er noe som kan passes inn når det passer timeplanen/livssituasjonen/bosted og alle andre praktiske forhold.

I praksis: akkurat hvilken kvinner de ender med? Mindre viktig. Mens kvinner tenderer mer til å tro/håpe på den ene store kjærligheten som overvinner alt kjedelig praktisk piss som menn lager så mye problemer av. 

Det er ikke "desperat" å gi utrykk for følelser en plass. Men det er ingen vits å mase på menn. De er dritkjedelige følelsesmessige og syns genuint sånt praktisk piss er viktig. 

Gå videre å la han seile sin egen sjø. Menn har en tendens til å ha litt store ego, så : kvinner er "desperat" om de vil ha dem, men finner man ny mann er ikke det alltid så stas heller, så: finn ny mann!

 

Anonymkode: f0389...53f

Støtter den. Det er slik jeg oppfattet min situasjon. Jeg maste, men han ga fulle faen. Og ville bare ha meg bort. Så jeg anbefaler trådstarter og tenke at menn kan være dritkjedelige følelsesmessige. Og forsøke ( når hun begynner å komme over han) å finne en som faktisk viser at han bryr seg om å være med henne. :) Hun skal ikke tenke på han. Han er ikke mye lei seg over situasjonen. Han gjør som han vil. Derfor er han ikke verdt hennes tanker!. 

Endret av piaisabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, piaisabella skrev:

Jeg har faktisk vært i en lignende situasjon. Jeg vet at jeg maste veldig. Han ble faktisk ganske sur, og ville aldri prate med meg igjen. Men årsaken var ikke annet enn at jeg hadde følelser. Jeg elsket han. Vi traff hveandre ganske lenge, og jeg forsto ikke helt måten han kommuniserte på. Han forklarte meg først at han ikke kunne være sammen med meg lenger, men at vi kunne ha sex iblant. Jeg begynte derfor å forestille meg at han måtte like meg. 

Kommer aldri til å mase på en mann igjen. Men venner av meg har trøstet meg med at jeg ikke skal tenke på det. Og de vet at jeg gjorde det fordi jeg hadde følelser for han, og elsket han. Han får bare tenke hva han vil om meg. 

Jeg forstår at du ønsker å ha han tilbake. Men jeg tror aldri jeg ville fått min eks tilbake om jeg ikke maste heller. Jeg tror faktisk at jeg beholdt han så lenge fordi jeg maste. Men jeg ville nok aldri beholdt han samme hva jeg gjorde for å få beholde han. Tror at han var bestemt på å bryte uavhengig av hva jeg gjorde. Det er hans tap og miste en som elsker seg ut av livet sitt, tenker jeg. Ikke mitt: om jeg mistet en som ikke ville ha meg i sitt liv.  

Men som sagt: IKKE MAS PÅ HAN! . anbefaler deg å være ydmyk. I Heller skriv en mail til han om dine følelser om du føler for det. Og ikke noe mer. Da har du gjort det du trenger for å vise han at han betydde noe spesiellt for deg. 

 

Takk for råd. Hvordan klarte du å slutte å mase og gå videre? 

Anonymkode: 5a438...c59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tenker ikke at hun er desperat. Tenker at her er det mulighet for analsex.

Anonymkode: 4a142...c32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for råd. Hvordan klarte du å slutte å mase og gå videre? 

Anonymkode: 5a438...c59

Han er en idiot i måten han har behandlet meg på. Det gjør vondt ennå, men det hjelper meg å tenke at han er en idiot. 

Min ignorerte meg. Jeg synes det var dårlig gjort etter alt vi hadde sammen. Jeg trodde at han hadde blokkert meg tilslutt. Men jeg fikk vite at det hadde han ikke. Han var bare sur på meg. Men jeg er sikker på at han hadde planlagt å kvitte seg med meg og brukte alle virkemidler han kunne mot meg. Det som var dumt var at han ikke kunne kommunisere for da hadde han spart meg for mange spørsmål som jeg sitter igjen med. 

Jeg er ikke over han. Men jeg vet at jeg må leve med det. Tenker på de som jeg elsker i livet. Det er slik livet mitt liv går videre. Er aktiv i fritiden. Det går videre selv om jeg ikke er over han. Håper det ordner seg for deg. 

 

 

 

Endret av piaisabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge gangene jeg har møtt noen som ikke er klar for forhold eller noe, pleier jeg å vise forståelse. Er man ikke klar så er man ikke klar, det er ingen vits å dytte de i slike retninger når de ikke er klare. Man takker for ærligheten og går videre.

Anonymkode: 06173...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Begge gangene jeg har møtt noen som ikke er klar for forhold eller noe, pleier jeg å vise forståelse. Er man ikke klar så er man ikke klar, det er ingen vits å dytte de i slike retninger når de ikke er klare. Man takker for ærligheten og går videre.

Anonymkode: 06173...2bf

Ps. Det er ikke en form for likegyldighet, det er fordi jeg respekterer dem og vil dem det beste. Det er ikke lurt å gå inn i et forhold med noen som ikke er klar, og det er ikke lurt å gå inn i et forhold når man ikke er klar for det.

Anonymkode: 06173...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9/5/2016 at 16.20, Sphere skrev:

Vi menn er like forskjellige som det dere kvinner er. Det som fungerer for en, fungerer ikke nødvendigvis for en annen. Men for min del, ville det bare vært positivt å føle at jeg var verdt å bli kjempet for. Vanligvis er det jeg som kjemper.

Joda, det er ingenting galt i å si sine følelser. Men er det ingen som pleier å si følelsene sine til deg altså?

En venninne av meg sa noe lurt en gang. Om de berømte "bad boy`s" som er så poppis! Greia er at de ofte er mest pushy, derfor blir ting som de blir. Hun fortalte meg at jeg skulle gi de mennene som ikke pushet en større sjanse, de som ikke love-bombet meg. For hvorfor gjør de ikke det? Jo, fordi de guttene faktisk respekterer meg så høyt at de ikke vil skyve verken meg eller følelsene mine. 

Det var en oppvekker!

Anonymkode: 06173...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det er ingenting galt i å si sine følelser. Men er det ingen som pleier å si følelsene sine til deg altså?

En venninne av meg sa noe lurt en gang. Om de berømte "bad boy`s" som er så poppis! Greia er at de ofte er mest pushy, derfor blir ting som de blir. Hun fortalte meg at jeg skulle gi de mennene som ikke pushet en større sjanse, de som ikke love-bombet meg. For hvorfor gjør de ikke det? Jo, fordi de guttene faktisk respekterer meg så høyt at de ikke vil skyve verken meg eller følelsene mine. 

Det var en oppvekker!

Anonymkode: 06173...2bf

Ord uten handling, blir bare ord, sies det jo. 

Og det er nok en teori jeg kan stille meg bak. Jeg bruker gjerne litt tid på å slippe noen inn. Ofte går de da for en som er mer pågående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begge gangene jeg har møtt noen som ikke er klar for forhold eller noe, pleier jeg å vise forståelse. Er man ikke klar så er man ikke klar, det er ingen vits å dytte de i slike retninger når de ikke er klare. Man takker for ærligheten og går videre.

Anonymkode: 06173...2bf

Det er viktig å gå videre. For dersom en mann er skikkelig interessert så regner man med at han viser, og sier det. Dersom de har hatt sex, og hatt mye kontakt så er det forståelig at det er vondt for trådstarter. Men viktigste er at hun forsøker å se seg forbi han, og videre. Livet er for kort til å håpe på en som ikke er interessert. 

Endret av piaisabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Sphere skrev:

Ord uten handling, blir bare ord, sies det jo. 

Og det er nok en teori jeg kan stille meg bak. Jeg bruker gjerne litt tid på å slippe noen inn. Ofte går de da for en som er mer pågående.

De som er mest pågående er som regel ikke de beste. Det tror jeg gjelder gutter og jenter.

Du ser jo som regel at jenter som er veldig "det haster så sinnsykt/jeg trenger oppmerksomhet NÅ/hvor ble han av??/dumper han meg??" som regel både dytter ting frem og ikke klarer å nyte en forelskelse godt nok. Først må "det og det og det" stemme først, og "det og det og det" må skje først. Og hvis man ikke viser ting nøyaktig slik de vil at det skal vises, eller at man er på et annet punkt og ståsted, så blir det bare stress og rot. 

De beste, for både menn og kvinner, er de som ikke prøver å dytte deg til noe. Tro meg, det er ikke å kjempe for noen. Å kjempe for noen er mer taktfullt og mindre krevende. Den personen som vet når de bør holde seg unna, vet når de bør støtte deg, vet når de bør komme til deg.. Som prøver å tilpasse seg deg på en mer harmonisk måte.. De er det beste. Men da må man jo selvsagt ikke være et stress moment selv, og det tror jeg du lett kan havne i hvis du tolker slike ting som å kjempe for deg.

Bare en tanke...

Anonymkode: 06173...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som er mest pågående er som regel ikke de beste. Det tror jeg gjelder gutter og jenter.

Du ser jo som regel at jenter som er veldig "det haster så sinnsykt/jeg trenger oppmerksomhet NÅ/hvor ble han av??/dumper han meg??" som regel både dytter ting frem og ikke klarer å nyte en forelskelse godt nok. Først må "det og det og det" stemme først, og "det og det og det" må skje først. Og hvis man ikke viser ting nøyaktig slik de vil at det skal vises, eller at man er på et annet punkt og ståsted, så blir det bare stress og rot. 

De beste, for både menn og kvinner, er de som ikke prøver å dytte deg til noe. Tro meg, det er ikke å kjempe for noen. Å kjempe for noen er mer taktfullt og mindre krevende. Den personen som vet når de bør holde seg unna, vet når de bør støtte deg, vet når de bør komme til deg.. Som prøver å tilpasse seg deg på en mer harmonisk måte.. De er det beste. Men da må man jo selvsagt ikke være et stress moment selv, og det tror jeg du lett kan havne i hvis du tolker slike ting som å kjempe for deg.

Bare en tanke...

Anonymkode: 06173...2bf

Kan ikke si annet enn at jeg støtter disse tankene. Det jeg mener med kjempe er ikke å presse. Bare vise helt klart og tydelig at hun faktisk vil ha meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke verdt å kjempe. Er en person interessert så viser de det med handling!. Man risikerer bare å såre seg selv ytterligere med å kjempe. Beste er å bare la han gå. 

Endret av piaisabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...