Sekhmet Skrevet 17. desember 2004 #101 Del Skrevet 17. desember 2004 Sekhmet Det er helt nydelig!!!! ikke jul uten Får dessverre ikke pinnekjøtt julaften jeg, blir den vanlige feite ribba..... Noen særinger i familien som ikke for sitt bare liv skal ha pinnekjøtt... Men jeg har grini meg til pinnekjøtt 1. juledag , så da er jula redda ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 18. desember 2004 Forfatter #102 Del Skrevet 18. desember 2004 Får dessverre ikke pinnekjøtt julaften jeg, blir den vanlige feite ribba..... Noen særinger i familien som ikke for sitt bare liv skal ha pinnekjøtt... Men jeg har grini meg til pinnekjøtt 1. juledag , så da er jula redda ! Både jeg og typen kommer fra familier som setter pinnekjøtt på bordet på julaften,tak og lov Det er iminste bra at du får i deg skikkelig mat 1 juledag Og tenke seg til at det er bare en uke til :o :-) Natt til idag har jeg sovet hos mamma, fordi typen skulle jobbe på natta. Og jeg er en smule mørkeredd :-( Derfor stakk jeg bare ut til mor etter jobb. Søstra mi skulle reise idag, så da fikk jeg sagt skikkelig hadet til henne også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teletubbien Skrevet 18. desember 2004 #103 Del Skrevet 18. desember 2004 Heisann @riel, nå er det jammen noen dager siden sist jeg var innom deg :oops: Har vært så utrolig lei og tiltaksløs de siste dagene, ikke at det er noe alvorlig fatt, bare litt sånn "gidder ikke" stemning Takk og lov at butikkene har søndagsåpent disse siste helgene før jul, det er det som redder meg altså Jeg har fortsatt ikke kjøpt NOE til Hulemannen fra hverken meg eller trollungene Jeg vet bare om en ting jeg kan kjøpe også, og det er en sånn skritteller han har litt lyst på :klø: - Tenkte helst fra ungene, for det er ikke akkurat den mest romantiske gaven jeg kunne tenkt meg å gi da Men hva skal jeg så finne på? Gode forslag her @riel Du skjønner det at Hulemannen er litt sær Ikke drikker han alkohol av noe slag (liker ikke :o )Ikke vil han gå med halssmykker :o - Syns de er ekle :-? Han har rimelig ny mobiltelefon og spiller ikke dataspill :klø: Hva finner jeg på da? Syns det blir litt sånn for enkelt å kjøpe parfyme egentlig, men det er nødløsningen. Hadde tenkt på ring, for det bruker han jo litt, men han har jo på seg forlovelsesringen og en på den andre ringfingeren også Tror ikke han har lyst til å gå med så mange ringer heller, og pene manneringer koster jo - Nei her er det jammen på tide med gode råd @riel - en stor - som kanskje aktiverer litt brainstorming hos havfrua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 19. desember 2004 #104 Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg ville bare stikke innom deg for å ønske deg en riktig god jul og et godt nyttår! Håper du har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 19. desember 2004 Forfatter #105 Del Skrevet 19. desember 2004 Takker for hilsener Trulselinemor og Tubbi Angående han dere hulemannen din Tubbi, så vet jeg ikke helt jegg, hva du kan gi ham? Kanskje ei bok om sånn militærgreier?? Eller hva med at du gir han et eller annet nyttig-ny genser o.l. Men i tillegg gir du han en god massasjeolje og et hjemmellaget gavekort verdt 1 time med Tubbimassasje Da får han noe praktisk, og noe romantisk Idag har jeg vert god mot meg selv. Fra nå av SKAL søndagen inneholde hudpleiing, for jeg er så urutinert med det Så starting today skal jeg hvær søndag bruke pealing krem for ansikt og kropp, skrubbe heler, bruke en aromatisk body gel, ha på ansiktsmaske og smøre meg med bodylotion, fotkrem, og ansiktskrem. Det tror jeg huden har godt av. Jeg er ikke sånn som smører inn hele meg med bodylotion hvær dag. Da gjør jeg rett og slett huden min ute av stand til å bevare den naturlige fuktigheten. Og så har menneskene klart seg i tusenvis av år uten. men i den tiden hadde de ikke forurensing heller, så litt hudbehandling må til. Idag ble det kyllingfilet, fløtegratinerte poteter og pestobaguett til middag. Hvorfor? Jo fordi en liten havfrue ikke hadde lukket fryseren skikkelig igår. Den var så full at den ikke hadde gått helt igjen, så den sto med en liten gløtt. Heldigvis så var det bare det helt forrest som hadde tinet, så da måtte det bli middagen Snart får vi besøk av et vennepar. Vi skal kose oss med spekemat og potetsalat, og utcveksle julegaver. Har ryddet, og støvsugd idag, så det skal se noenlunde OK ut her. I tillegg har jeg vasket klær. Skal vaske gulver, og gå over med støvfilla neste uke. Blir enten på onsdag eller torsdag- alt ettersom hvor travelt det blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 19. desember 2004 #106 Del Skrevet 19. desember 2004 Hei @riel - takk for hyggelig hilsen :-) Jeg får dårlig samvittighet når jeg leser om SPA-dagen din - skulle gjort det selv og - men dagen har gått uten at jeg fikk tid. Kjøpte meg et nytt fotbad som skulle gjøre føttene skikkelig babymyke igår - men det står helt ubrukt i skapet på badet fremdeles. Jaja, kvelden er ennå ung mye kan skje enda ha en fin søndagskveld, @riel :nissekone: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teletubbien Skrevet 19. desember 2004 #107 Del Skrevet 19. desember 2004 Kan jeg også få litt spekemat @riel??? Er helt gal etter fenalår og spekeskinker Gi meg et fenalår og en tollekniv så er kvelden reddet Hver gang vi kjører via Sverige til svigerfar i nordnorge så MÅ jeg bare stoppe og kjøpe tørket reinkjøtt Det er bare såååå godt!!! Har du smakt ordentlig, skikkelig Parmaskine :hjerter2: Nei, nå ble jeg fælt sulten her....I dag var jeg på shoppingrunde, og jeg bare ga opp Kjøpte en fin genser og en Hugo flaske til Hulemannen, så får det bare være sånn... Når denne mannen ikke kan si hva han ønsker seg så får han ha det så godt :-? Man blir jo helt forvirra av å ta turen innom kjøpesenteret på søndager (egentlig alle dager) nå for tiden :o Det er jo helt sykt med folk ute jo, blir helt "svimmilgælinn" jeg - Det er et hedmarkuttrykk, og jeg som er innflytter syns det er helt supermorsomt og bruker det i hytt og pine Nå skal jeg ta opp den stakkers trollungen min. Han har sittet i badekaret så lenge at han er helt skrukkete nå Ha en fin uke havfrua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 20. desember 2004 Forfatter #108 Del Skrevet 20. desember 2004 Tubbi Høres ut som hulemann får en fin julegave. Blir nok glad for det Elsker spekemat. I går var vi på posten å henta pakke fra "sviger"far- Et helt fenalår, noe tørrfisk (har aldri smakt før) og masse ekte sunnmørsmorr!! Så nå har vi mye godt å sette tenna i denne jula. Som sagt skulle vi ha besøk igår, men gjett hvem så ringte kvart på 8 og meldte avbud. Det er så kjipt å få en sånn telefon, når en har ryddet og stressa, og dekket bordet. Vi koste oss nå med spekemat fordeom vi. Nå begynner sannelig julen å nærme seg. Og denne havfrua gleder seg!!!! Skal bli hærlig. Gleder meg til å kose meg med pinnekjøtt på fredag. Og så er jeg nysgjerrig på hva han der elskebassen min har kjøpt til meg til jul? han er litt hemmelighetsfull, så da blir jeg såklart nysgjerrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 21. desember 2004 Forfatter #109 Del Skrevet 21. desember 2004 Julen nermer seg med stormskritt! Tenk at imorgen er det bittelille julaften!!!!! Jaja. Ble litt mer Kvadrattrasking idag. Innom for å spise middag og handle noe styr. Har også fått handlet inn mat til juleferien. Blir litt forskjellig. Spekemat og potetsalat har vi. Har handlet inn skinkestek, tikkamasala, grøt, komler (som vi skal ha med julemorr) i tillegg til godt julepålegg. Glemte såklart å handle inn leverpåstei, så det må vi innom å kjøpe før butikkene tar julefri. Tenker julemenyen blir: Julaften: Pinnekjøtt med kålrabistappe, tyttenbærsylte, poteter, surkål og julemorr ! 1 juledag: Koldtbord (senfrokost/lunch) Grøt til middag. 2 juledag: Komler med kålrabistappe og julemorr 3 juledag: Spekemat med rømmegrøt 4 dag jul: Skinkestek gulrot, sjarlottløk og poteter 5 dag jul: Taco 6 dag jul: Resten av skinkesteken med kålrabistappe og grønnsaker. Nyttårssaften: Ikke bestemt enda. Og ellers har vi kjøpt inn masse digg, så vi skal nok kose oss Ikveld tok et vennepar av oss tok turen innom, så fikk vi utvekslet julegaver, og julehilsener. Nå er det tid for senga. Havfrua trenger å Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uri Skrevet 21. desember 2004 #110 Del Skrevet 21. desember 2004 Nå er det ikke mange dagene igjen til vi skal hive i oss pinnekjøtt Jeg lurer litt på hvordan det skal smake i år. Vi skal feire jul hos mellomste søs, og det er ingen hemmelighet at hun ikke er chef på kjøkkenet Det viktigste er at pinnekjøtt, kollerabistappa og riskremen smaker godt.. Men jeg er redd at pinnekjøttet blir for seigt, kollerabistappå for klompitte og mild, og riskremen full av harde riskorn Kanskje jeg skal stille litt tidligere opp og hjelpe til Denne julen er jeg ikke så nyskjerrig... Har en 5 åring her i huset som kan prate vettu.. Ikke så vanskelig å få utav henne hva jeg får Sleipt? Ja, men kunne ikke dy meg. Spurte bare pent jeg, hva de kjøpte da de var på butikken med pappa.. "Jo, vi kjøpte nye truser til meg, nissedrakt til meg og lillesøster, kaffidrakter, ikke sånn drakt altså, men sånn drakt som lager kaffi" Så da blir det ny kaffitrakter på meg.. Det ønsket jeg meg jo egentlig da, ikke at vi trenger, men pusset opp kjøkkenet i sommer, og har stål på veggene, og da passer det bedre med sort trakter enn hvit... Men det gjør meg ingenting om jeg vet.. Er en mester i å spille overrasket.. Bare ikke 5 åringen sier ifra om at jeg vet hva jeg får så (ikke min feil at mannen tar jentene med seg på juleshopping) Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 22. desember 2004 Forfatter #111 Del Skrevet 22. desember 2004 Uri Kaffetrakter er kjekt å få Det er faktisk en mangelvare in the household of @riel, så det blir vel største ønsket når vi flytter inn i nye huset. Til nå har det gått i pulverkaffe, men hovedsakelig i kaffe fra Hydro. Jeg drikker ikke så mye kaffe, helst på jobb, og det samme gjelder for typen som har Hydrokopp. Til jul ønsket vi oss vaffeljern og brødrister som vi får av "svigermor". Hun sendte oss penger så vi kunne kjøpe det selv, så da tok vi turen innom Siba idag. Var også en tur innom polet, så nå er julevinen sikret! Idag har jeg vasket og støvsugd hele leiligheten, så nå gjenstår bare litt rydding og støvtørking så er alt klart til jul!! Jeg føler jeg har vært kjempeflink idag, for noe glad i å gjøre husarbeid kan jeg ikke påstå at jeg er. Og ikke nok med at leiligheten er shina, jeg har stelt i stand med hjemmelagte vårruller ikveld også. Jeg finhakka løk, purre, paprika gulrot og kylling, krydret og blandet det sammen, så rullet jeg det inn i butterdeig blader (kjøpt på kinasjappe) og hev det i frityren. Friterte også litt pommes frites siden elskebassen hadde så veldig lyst på det. Så nå har vi kost oss masse, og er gode og mette begge to. Det er masse vårruller igjen som jeg kan fryse også, så jeg skal kose meg med en vårull i ny og ne nå framover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 22. desember 2004 #112 Del Skrevet 22. desember 2004 Så flink du har vært, @riel!! Samboer er nå ute på Kvadrat og skal handle julegave til meg, stakkars. Jeg skulle vel egentlig gjort litt husarbeid akkurat nå, men så fant jeg ut at jeg hadde lyst å fortelle min mor at jeg fikk brev om lønnsforhøyelse i dag, og ringte henne. De hadde besøk, så jeg rakk ikke å fortelle noe. I stedenfor ringte jeg min kjære tante i Odda, og HUN hadde tid til meg! :-) Husarbeid er noe herk, og heldigvis har jeg en superflink samboer som gjør halvparten av alt som trengs å gjøres. Ellers ville det sannsynligvis ikke sett ut her! :oops: Gleder meg vilt til julemiddagen, og er veldig spent på om jeg får det til! Det blir nok godt uansett... Skulle det bli skikkelig krise, får vi lage taco i steden Ha en inderlig deilig jul, @riel, og kos deg med Bender og sussebassen din! Stor jule Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 22. desember 2004 #113 Del Skrevet 22. desember 2004 Nå må du ha en riktig god jul, @riel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 22. desember 2004 #114 Del Skrevet 22. desember 2004 Må ønske deg en god jul, @riel - før jeg hopper i loppekassen. Skal si du har fått gjort mye idag - blir nesten misunnelig her jeg sitter. Jeg får ta en raske overflate-shining i morgen - så blir det nok bra, skal du se Ha en riktig fin jul - kose deg :-) God natt :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 22. desember 2004 Forfatter #115 Del Skrevet 22. desember 2004 Takk for julehilsener Sirka og Leola, og en god jul til dere også Nå har jeg funnet juleprogrammet for julaften (Det er tross alt en TV-dag uten like): 11.00 Tre nøtter til Askepott (ttv) - nrk 12.30 Reisen til julestjernen (ttv) - nrk 14.00 Donald Duck og vennene hans (t) - nrk (Så blir det å kle seg og reise ut til mamma) 15:55 Matiné: Tante Pose - tv2 Og så: Den etterlengtede julemiddagen!!! Nam nam pinnekjøtt!!!! Og så er det å la maten synke, og gå inn og åpne gavene (Vi tar som regel desserten etter gaveåpningen, for rett etter en stor julemiddag er det ikke mye plass til dessert). Og så blir det å slappe av, prate, kose oss, høre på julemusikk, og etter en stund sette på TV og se en koselig julefilm Jeg gleeder meg masse!!!! (Og imorgen skal jeg opp kl. 10.00 for å se Dennis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 23. desember 2004 Forfatter #116 Del Skrevet 23. desember 2004 Så, nå var det gjort! Ryddingen og støvtørkinga. Det som gjenstår nå er typen sin jobb, og det er bare å gå ut med matavfallet, vaske buret til Bender og støvsuge kjøkkenet og stueteppet. Så nå sitter jeg og slapper av i sofaen. Har selvsagt fått med meg grevinnen og hovmesteren for en liten time siden. På bordet står et glass hvitvin som jeg koser meg med, sammen med brente mandler. På TV går "Hjelp nå er det juleferie", og den er jo like morsom hvær gang, så den ser jeg selvsagt :-) Endleig kan jeg bare slappe av og nyte julen!!! Gleder meg masse til imorgen!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teletubbien Skrevet 24. desember 2004 #117 Del Skrevet 24. desember 2004 GOD JUL @riel Ikke all verdens god tid i dag, det er enda en del som gjenstår for husmoren men en god julekos- det skal du jammen få!!!! Håper du og familien, og lille Bender får en strålende fin dag Juletubbyklem til en liten havfrue :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uri Skrevet 24. desember 2004 #118 Del Skrevet 24. desember 2004 God Jul @riel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 24. desember 2004 #119 Del Skrevet 24. desember 2004 En liten julehilsen tilbake. Håper du får en god jul og et godt nyttår! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 25. desember 2004 Forfatter #120 Del Skrevet 25. desember 2004 Takker så mye for hilsener Tubbi, Uri og Rah Igår var skikkelig vellykket. Maten smakte nydelig, det var masse kjekke pakker, vi koste oss med kaker og karamellpudding, cider og øl. Så spilte vi New Amigos, og tilslutt såg vi Dickens Julefortelling før det bar i seng Vi fikk masse koselig: Sammen fikk vi: Stekepanne, popper, frityrkoker, vaffeljern, brødrister, ramme og glass. Jeg fikk: Magnetsykkel, treningsstrikker, sokker, Mulan dvd, bok, toalettveske, og lipgloss. Typen fikk: Bok, Team Antonsen DVD, belte, gavekort på sko, håndklær, New Amigos spill og sokker. I tillegg fikk vi såper, grytekluter, treadventskalender, glass, rørepinneskjeer, backgammoon(typen) og 2 cder (meg) når vi feiret jul med søster den 12. Og så må jeg ikke glemme Bender. Han fikk hirse! (Er sikkert et par ting jeg har glemt også, men jeg er kjempefornøyd, og har hatt en flott jul) Idag sov vi lenge, sto opp og koste oss med god frokost/lunch. Så spilte vi videre fra where we left off igår. I 5 tida reiste vi hjem. Har nettop kost oss med risgrøt, og så har vi testet popperen vi fikk. Nå må jeg inn å titte videre på Flåklypa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå