Gå til innhold

@riels diary


@riel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Snakker dere ostekake????! :hakeslepp::wow:

Det er en av de desidert beste oppfinnelsene her i verden :sikle: Åååååh, så namme!!!

Kos deg videre vennen :klem: Og gå forsiktig på glatta :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hilsener Sirka, Libertas og Tari!

Ha en flott helg folkens :klem:

Idag hadde jeg kjøretime, så da var jeg ute og gjorde veiene utrygge :ler: Men men, øvelse gjør mester. Derfor er det desto dummere at jeg ikke har noen å øvekjøre med :cry:

Da jeg kom hjem hadde jeg fått pakke i posten. Det var Diva cupen som hadde funnet vegen hjem til postkassa mi. Nå var dette vel og merke dagen etter jeg er ferdig med mensen for denne gang, så timingen var gjerne ikke så veldig fantastisk, men jeg er uansett glad den har kommet. Alltid litt bekymra når jeg handler over nett, og spesielt fra utlandet. Vet jo aldri om det bare er svindel :roll: Men i 99% av tilfellene er det ikke det, så egentlig bekymrer jeg meg unødig.

Fikk med meg kveldens utgave Idol. Digger Idol jeg, og kommer nok til å sitte limt fast til TV skjermen så lenge de fortsetter å sende det. Men det spørs om de satser til neste år da. Det slo jo ikke så godt an i år. Jeg håper nå på enda en runde jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helluu.....

Men hvor gamle pleier disse babyene å være når de dåpes?

Det variere nok litt.

Men fra 1-4 mnd tror jeg er normalt.

Alle "mine" er blitt døypt når de er ca 3 mnd.

Minigutten som skal til pers nå, er

vel akkuratt 3 mnd når han døypes.

Har du vært å sett den lille "tanteungen" din?

Tenk, bare en uke gammel!

De er da så søte de små :hjerter:

Du får ha en god helg da vennen.

(jeg må gå å pleie en ALVORLIG(!) syk mann :roll:

:klem:

Pssst:

kan du gi meg en rapport når du har fått prøvd Diva cupen? Har vurdert denne selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Uri :vinke:

Har ikke vært å sett han nei, for de bor i Bergen. Så det blir en stund til vi får hilset på babyen. De er kjempesøte ja, men det har vekket verpelysten min , så jeg har vært litt opp og ned i humøret i det siste.

Syk mann? Med alvorlig mener du stakkar meg som er mann og syk, eller faktisk veldig syk? De der karene har jo en tendens til å syns veldig synd på seg selv når de er syke :ler:

Kjempe :klem:

Skal rapportere når jeg har fått testet den. Håper den er så bra som den later til, for det er jo et veldig greit alternativ til tampong og bind. Og jeg er jo glad i alternativene. Jeg bruker jo Pearly til prevansjon, og ikke p-piller, så det er midt i blinken for meg å ha en Diva cup i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så dumt at det nye familiemedlemet bor så langt unna da.

Det er ikke alltid like lett å beherske verpelysta nei.

Forstår godt at du får humørsvingninger.. :trøste:

Men en dag ligger det nok en liten @riel baby i armene dine. :babysmokk:

Jeg fikk ikke gjort meg ferdig med studiene før jeg ble gravid, noe jeg angrer på nå, det skal bli vanskelig for meg å finne meg en skikkelig jobb når den tid kommer :roll:

Men ikke så mye å gjøre med nå.

Pearly, er det så og si det samme som Lady Comp?

Sånn som måler temp!?

Jeg hadde LC før mannen "klippa" seg.

Kjempe greit alternativ for sånne som meg som ikke

kan bruke p-pillen.

Mannen selv mener han er alvorlig syk.

Han har tørrhoste :roll::ler:

Tidligere i kveld lå han på sofaen innpakket i tepper, og klagde på at han frøys sånn, (det var jo seff for vi ikke hadde fyr i ovnen) og hosta innimellom, og da sa han:

Hører du det, når jeg hoster, er det helt tørt i halsen og brystet mitt

:klaske:

Dakar.....

jammen er jeg glad jeg ikke er mann da,

og også glad for at menn ikke må føde :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Derfor er det desto dummere at jeg ikke har noen å øvekjøre med :cry:

Hva med foreldrene og typen din? Tør de ikke?! :forvirra:

Typisk menn å være ALVORLIG syke hvis de er litt pjusk :ler:

Diva Cup, bruker du den til å bli gravid eller som prevensjon?

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uri: Det er nok skolen som står mest i veien for meg nå. Jeg er så sent ute, og reklamebransjen er et utrolig vanskelig sted å få jobb, så skal jeg ha læreplass, må jeg ta sjansen når den byr seg. Det er nå eller aldri. Så selv om jeg helst ville hatt baby nå, må jeg vente litt til ja :-(

Men av og til lurer jeg på hva jeg holder på med? Utdanner meg i et yrke som hører hjemme i en bransje der jobbene ikke akkurat henger på trær, og der prestasjonen alltid må være på topp, for leverer du ikke er det alltid folk som står klar til å ta over jobben din :o

Så av og til tenker jeg på om det ikke hadde vært greit å hatt et sikkerhetsnett, så jeg vurderer å ta et nettstudie i framtida, i tilfelle jeg går lei av jobben. Det er nemlig menge som mister gnisten etter en stund, for de har på en måte brukt opp all kreativiteten, og så sitter de igjen der og er helt utbrent.

Godt å høre at det er noen andre enn meg som også hopper på alternativ bølgen. Jeg valgte å bruke Pearly for jeg følte jeg kanskje utsatt kroppen for en stor risiko etter å ha brukt p-piller i 3 år på rad. Jeg vil ikker risikere fruktbarheten, så Pearly er at knallbra alternativ :) Og veldi grei å ha som planlegger også når jeg skal begynne å produsere babyer :ler:

:klem:

Libertas: Uheldigvis kan jeg ikke kjøre med foreldrene mine nei. Mor mi har lappen, men hun har ikke kjørt på mange år fordi hun ikke har bil, så hun hværkan kan eller bør( kan ikke ha en lærer som såvidt husker hvor girstanga er :ler: ). Far min bor i Spania, så det blir litt vanskelig. Slekt har jeg heller ikke i nærheten, og typen er under 25 :-(

Inatt hadde jeg en merkelig drøm. Jeg var ute med kjørelærer, og så fortalte han at jeg trengte 3 år på å ta lappen. Og jeg ble fly forbanna :sur: For jeg hadde jo ikke råd til det, så da kjefta og skrek jeg. Mer husker jeg ikke, men merkelig drøm var det altså :ler:

Diva cup er ikke prevansjon, men et menstruasjonsbeger. Du kan ta en titt på det her hvis du vil :) Som prevansjon bruker jeg Pearly, som er en fruktbarhets computer, og denn kan jeg strengt tatt også bruke som babyplanner, fordi de røde dagene er de fruktbare. Men for nå må jeg holde meg til de grønne dagene.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hilsen i dagboken min, @riel.

Ser at du er kjempeflink til å trene. Gjør du det hjemme for deg selv ? Jeg burde absolutt begynt å trene magen min litt - det holder ikke med sykling og gåing i lengden - jeg må nok ha litt styrketrening i tillegg.

Kunne du gitt meg et godt råd til hvordan komme igang?

Alt ligger egentlig til rette for at jeg kan trene litt hjemme - jeg har stort soverom med gym-matte, hånd-manualer, TV og video-spiller. Hvor mye og hva bør jeg gjøre til å begynne med ?

Ha en fin og rolig lørdagskveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

Du @riel, den Diva-cup tingen... :klø: Kan du si noe litt mer konkret om hvordan den virker, og hvoran i huleste du bruker den :forvirra: Jeg så inn på den siden du linket til, men ehhhh :klø:

I dag er en herlig slapp-off dag her hos meg :wink: Det er så deilig, som regel er vi ganske aktive i helgene - kjører på messer, til Sverige, på sightseeing :wink: osv osv...Så i dag er det virkelig enormt deilig å bare slubbe rundt i lester og Hulemanngenser, med kaffekoppen og bare sløve :ler:

Er sånn i tvil om jeg skal pushe på for å overtale Hulemannen til å kjøpe sånn Maine Coon, rasekatt, til sommeren eller ei :roll: Har skjønt at hun vi skal besøke på onsdag venter 2 kull i mars ca, og at de er såpass populære at man bør sette seg på liste om man vil ha kattunge derfra... Tror nok at penger og sånt lar seg ordne greit nok, men er så i tvil om det vil gå bra :-( Jeg mener, katten lever jo i 15 år +/- så det er jo noe å vurdere nøye... Jeg tenker mest på dette når vi reiser noe sted, på ferie feks... Hva gjør man med pus da?!? Vi har ingen vi kjenner heromkring som kan passe pusen, og man tar den vel ikke med på bobilferie til Europa vel :klø: Vet at man kan sette den på kattepensjonat, men har ikke helt sansen for det.... Både mine og mannens foreldre har hund og kan dermed ikke passe den hos seg, og det andre vi må tenke på er jo at min far er forholdsvis allergisk :roll: Ikke at jeg føler vi møtes så ofte at det skulle være et virkelig problem, men likevel.... Hm, whats to do?!?!

Nuvel, skal ikke belemre deg med mine fritidsproblemer her @riel.... Kos deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leola: Jeg trener 20 min winsor pilates et par ganger i uken nå til å begynne med. Og kommer snart til å øke til 3 x i uka. Winsor pilates er de treningsviedoene du får kjøpt på TVshop, og de er veldig gode. Men snart kommer det ut et spill som heter Yourself fitness, som er et spill der du har en virtuell personlig trener som legger opp et treningsprogram for deg utifra en helseprofil du legger inn i programmet. Og etterhvert som du blir strekere fysisk, blir treningsøktene hardere. Så når det kommer ut her til lands, skal jeg så absolutt ha det :) Du kan ta en titt på det her hvis du vil.

:klem:

Tubbi: Jeg har ikke prøvd Divacupen enda, så jeg er litt spent på hvordan den fungerer, men det du gjør er at du bretter den i to når du putter den inn, og da åpner den seg, og plasserer seg slik den skal selv, eneste er at du må kanskje vri litt på den for å få til vakumet.

Det er bra du tenker deg godt om ja før du går til anskaffelse av en liten pus. Det er så mange som bare skal ha et dyr, og når det kommer til sommeren og de skal på ferie så kvitter de seg bare med dyret. Da har de ikke skjønt at dyret er et levende vesen og ikke en materielll ting :roll: Så det er godt å se at du tenker på alle "what if'ene" først.

Men jeg tror nok du finner en løsning på problemet hvis du skaffer deg en liten pus. Og jeg tror nok det kan være greit med kattepensjonat jeg, hvis du får tatt en tur dit først og bli litt fortrolig med stedet. Slik at du vet at katten får det bra der mens dere er borte.

:klem:

Nå er det ikke lenge til de begynner å komme folk her. Vi er ferdieg med husarbeidet nå, så alt er klappet og klart til visningen.

Ikveld begynner Big brother, og nysgjerrigperen meg må jo selvsagt få med meg det :ler: Må jo ihvertfall se første epiusoden fordi jeg kjenner en som skal være med (eller jeg er 99% sikker at skal være med, for de har jo ikke lov å si at de skal være med, men jeg tror han ble valgt ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

Tubbi: Jeg har ikke prøvd Divacupen enda, så jeg er litt spent på hvordan den fungerer, men det du gjør er at du bretter den i to når du putter den inn, og da åpner den seg, og plasserer seg slik den skal selv, eneste er at du må kanskje vri litt på den for å få til vakumet.

Men, men.... Tømmer man den i ny og ne, bruker man bind i tillegg eller :klø: (føler meg litt uintelligent nå, men ..... :forvirra: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tubbi: Du skifter etter behov, men den kan være i inntil 12 timer, så mange skifter bare 2 g daglig. Så du tar den ut, tømmer innholdet i do, vasker den og setter den inn igjen.

:klem:

Meteora: Du er så go atte du og vettu :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom sånn raskt her.

Verpelysten min går fortsatt i 180, så nå har jeg begynt å planlegge. Jeg er så fæl med å planlegge. Ingenting skal være opp til tilfeldighetene med meg, noe som kan være en god egenskap- for min planlegging gjorde jo USA turen til en knallsuksess. Men jeg kaster bort masse energi på å planlegge noe som ikke hører nåtiden hjemme, og holder nok verpelysten enda mer i live på den måten :roll: Men jeg kan ikke for at jeg er et lite planleggingsmonster :oops:

Etter jobb tok jeg en kaffe sammen med ei veninne jeg ikke har sett på en stund, så da fikk vi sladra litt, kost oss, og kikka litt i butikker itillagg. Gikk til innkjøp av et sexy knallrosa undertøyssett som jeg måtte gi den nette sum av 53 kr for. Salg er fine greier asså :tommelsmil:

Nå sitter jeg her i sofakroken og slapper av. Robbie synger for meg, og på TV'en ruller sex and the city

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bhsiltsk

Du @riel, du @riel... :)

Hjelper det ikke å gå på Kvadrat en lørdags ettermiddag heller? Da er det ille, altså :trøste:

Kanskje du gjør det vondt verre for deg selv å planlegge noe du ikke kjenner tidsrammen for? Eller føler du det hjelper? Som Dr. Phil sier:"How is it working for you?"

For meg er det kun en ting som hjelper: fortrenging. Jeg anbefaler det ikke, men det fungerer for meg :)

Oi, nå ramlet det inn en haug med oppgaver her... må stikke..

:klem: fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leyla :klem:

Jeg får teste ut den der fortrengningen du snakker om. Kanskje det hjelper en stund ihvertfall :)

Idag trente jeg 20 min pilates :danse: Flink havfrue :Nikke:

Nei dette ble et kort inlegg, for jeg var temmelig tom for ord idag. Og nå begynner CSI i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente pilates idag også jeg!!!! Jeg er kry av meg selv som er så flink :danse::tommelsmil: Denne gangen trente jeg helt uten videoen, for nå kan jeg treningsprogrammet utenatt, oget gikk helt problemfritt for seg :)

Var hos mamsen og spiste middag idag. Fajitas :sikle: Og istedet for kjøttdeig hadde hun stekt svinekjøtt, og det var skikkelig digg!

Nei nå må jeg se videre på Idol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! :D

Har bestemt meg for å begynne å trene når jeg kommer hjem til Norge.

Har såå lyst på fajitas nå. Skulle gjerne dratt til Taco Cabana og kjøpt noen men jeg har bare 206 kr. på konton som skal vare til den 15. :ler:

Håper du har en fin dag i morgen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...