Gå til innhold

@riels diary

@riel

Anbefalte innlegg

:vinke:

Jeg er alt for sløv med å besøke andres dagbøker ass :oops:

Leser at du driver med Pilates (?) trening!

Hva går det utpå??

Ellers da, har de starta med husbygginga?

Mannen min har lagt planene om å starte firma på is.

Ble nok litt for mye kveld/helge arbeid.

Det passer oss ikke akkuratt nå.

Men han er enda ung, så han kan jo prøve igjen når jentene er blitt eldre :Nikke:

Ha en fin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bhsiltsk

Føler meg ikke som tante for samboers brors barn, men ungene til søstera mi kaller samboer for onkel. Vi er heller ikke gift, og jeg visste jo at dere ikke var det heller ;)

Siden dere en gang ganske sikkert kommer til å gifte dere, blir det ikke rart hvis ungen allerede kan prate, og så skal h*n plutselig kalle deg "TANTE @riel" etter å ha kalt deg "du", eller "@riel" eller "dama til onkel"?

Når det gjelder syklinga... Vel, jeg har lovet meg selv en halv time. Blir det mer er det greit, blir det med halvtimen, så er det også greit.

Fem minutter senere..

Det blir nok ikke sykling i kveld. En kollega ringte og spurte om hun kunne komme og få litt musikk inn på guttungens mp3-spiller. Der røyk den syklinga... :sjarmor::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havfrua er tilbake!

Klarte å trene pilates idag!

Tubbi: God tur da vennen :) Slå ut håret nå!!! Og så må du ha en flott bursdag på søndag :gratulerer:

Stor helge :klem:

Uruviel: Tenk ikke på det :) Du har jo to barn, og mann, og mye å foreta deg. Jeg sitter jo på baken stort sett fra jeg kommer hjem fra jobb, til jeg går og legger meg, og siden macen er bærbar havner den på fanget store deler av tiden. Derfor blir det litt skriving ja :ler:

Pilates det er en lavtbelastene treningsform som består av styrke/stretching øvelser, som er inspirert av det beste fra både den østlige og vestlige kultur. Det ble utviklet av Joseph Pilates for vel 100 år siden, og mange har videreutviklet det. som Winsor Pilates på TVshop. Hvis jeg ikke tar feil handler det om å styrke de skjelettnære musklene, ved å trene småmusklene som beskytter rundt. Jeg har den Winsor Pilates 20 min workout, og synes det er en veldig grei treningsøkt. Ikke varer det for lenge, og ikke er det for vanskelig :)

Har ikke starta husbygginga nei :roll: Går litt treigt i svingene her. Må lage plantegninger først og sånt :)

Kanskje like greit å avvente litt med å starte opp eget. I mellomtiden kan han jo ta noen kurs, evt. lese noen bøker om å drive egen virksomhet, slik at han har god kompetanse når tiden er inne for å starte selv.

Leyla: Av og til er det lov å ikke trene. Spesielt hvis en har smerter etter forrige treningsøkt. Så jeg syns ikke du skal ha noe dårlig samvittighet for det :)

Får se hva som blir naturlig kalle meg etterhvert. Er vel en smule deppa fordi jeg skulle ønske jeg ble mor, og ikke tante. Men sånn er det når det er to om avgjørelsen, og en i tillegg må høre på den dumme fornuften som sier utdanning først, barn etterpå. Men jeg vil jo så gjerne ha en liten en da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei. :vinke:

Prøver å bli litt flinkere til å legge igjen hilsner i dagbøker her og der.

Fint å se havfrua igjen. Ikke at Robbie W. ikke er fin og se på da. ;)

Håper du har en fin dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:vinke:

Er ikke pilates veldig komplisert? Det er sannelig populært i hvert fall :) Kjenner flere i Bergen som ikke fikk plass på fullsatte kurs.

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, og takk for hilsener Tari og Libertas :klem:

Veldig godt å ha havfrua tilbake :-)

Pilates er både lett og vanskelig- det finnes gode øvelser i alle vanskelighetsgrader :)

Jeg er fremdeles litt deppa. Selv om jeg vet at det ikke er aktuelt med barn nå, har værpelysten virkelig meldt seg. Så da har jeg vært trist i noen dager nå :cry:

Prøver å fortelle meg selv at jeg ikke har noen grunn til å være trist. Men følelsene de styrer seg selv de :roll:

Nå skal jeg snart legge meg. Håper jeg får :sove: godt inatt. Drømme noe fint, som gjør meg blid igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:trøste: Skjønner hvordan du har det.

Føler at det blir helt feil siden jeg bare er 19 men jeg har så utrooooolig lyst på barn noen ganger. Blir helt deppa.

Håper du får en god natts søvn og føler deg bedre i morgen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Kjære @riel.

Når verpelysten melder seg slik som nå, så trøst deg med at samboeren din ikke har sagt ALDRI, slik som min. Stikk på Kvadrat en tur i morgen, lørdag, sånn i ett-tida. Da pleier min verpelyst å forsvinne som dugg for sola. ;)

Var på Stretching i går, og det var nedtur. En haug med yogaøvelser som alle andre enn meg kunne. Det burde jo stått i beskrivelsen av timen at det var yogagreier?! Nei, det var kjipe greier, altså. Og så kjente jeg at bekkenet ikke var helt som det skulle... Blir nok ikke jogging i kveld... Mulig det blir selvpleiekveld?

Håper du får en fin helg og at du overkommer verpelysten snart. :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Tari, Leyla og Uri :klem:

Verpelysten avtar nok snart, men den pleier å komme tilbake med jevne mellomrom.

Skal snart legge meg nå, såv dårlig igår natt, så jeg håper denne natten bringer med seg bedre søvn. Kjenner ihvertfall at jeg begynner å bli tung i øyenlokkene :Gjesp: Er bare en kjapp tur innom dagboka. Har rydda og stressa ikveld, for det skal være visning her hos oss imorgen.

Men fikk tid til å se Idol da. Det må til. Synes Idol er skikkelig kjekt jeg :)

God helg folkens!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Libertas, og god søndag til deg også :klem:

Igår var jo planen å trene 20min pilatesen, men siden det skulle komme folk her på visning så måtte jeg utsette det. Og så kom det ingen, så da ble jeg litt :sur:

Så da ble det ikke tid yil pilates, for vi hadde lovt oss vekk som barnevakt for lillesøster den kvelden. Men derfor tok jeg med treningstøy, og heiv meg på sykkelen min som står der. Så da ble det 20 min sykling istedet :) Jeg satt meg da mål å i tilleggtrene 8min abs idag, og det har jeg klart!

Så nå sitter jeg her på sofaen, veldig fornøyd med meg selv, som klarte målene jeg satt meg :danse: I tillegg til at jeg nettopp har pampered me, med spa behandlingen som hører søndagen til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

:klappe: Jammen er du flink @riel, trening er jo godt for både sjel og legeme - skulle ønske jeg hadde din motivasjon :roll: Foreløpig har jeg hatt lite ork til trening, men skal jeg fortsette å ha håp om å gå ned i vekt er jeg bare NØDT :-( Det verste er at jeg har trimsykkel i stua - foran tv og egentlig svært få unnskyldninger :oops:

Ser at havfrua er tilbake igjen :wink:

Håper du får en fin-fin uke da, vennen - skal titte innom litt oftere nå, har vært sløøøøv i det siste :oops: :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tubbi!

Hvis du venter på motivasjonen, kommer du aldri igang. Det er bare å bite i det sure eplet og hoppe i det. Begynn med noe lett, sånn som meg som har satt meg et foreløpig mål på 2 ukentlige pilatestreninger. Du kan jo f.eks begynne med en sykkeltrening (20 min)+ mageøvelser (30 situps + 20 skrå situps på hvær side) i uka. Det er en kort og enkel treningsøkt, og du er er igang. Og ettervært kommer motivasjonen, for energien øker når du trener. Og før du vet ordet av det har du overskudd til å gjøre den treningen både 2 og 3 ganger i uka :)

Trening kan være et ork, men ingenting slår den gode og tilfredse følelsen som kommer etter en treningsøkt :wink:

Men du Tubbi. kan jo forestille meg at det å springe etter to viltre krabater, og holde styr i Tubbihjemmet er en stor treningsøkt i seg selv. En forbrenner jo faktisk en haug med kalorier av å gjøre husarbeid, og jeg tror det å ha småbarn gjør sitt til at du forbrenner en del det også :tunge1:

Idag kom H&M toppen min! Jippi!!!! :-)

Typen var snill og lagde middag til meg idag- wok med biffstrimler og nudler :sikle:

Nå må jeg se topmodel 3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Hei hei @riel!!

Flink du er som har begynt å trene så masse! Du har helt rett, å vente på motivasjon er nytteløst. Bare sett i gang og gjør det. Det er mitt råd som jeg følger hver bidige gang jeg skal trene. :oops:

Nå må jeg ta det litt rolig for kneet funker ikke lenger slik det skal. Eller det funker, men det gjør vondt når jeg bruker det. Til vanlig gjør det bare vondt når jeg belaster det, men nå har det begynt å si fra bare jeg beveger det. Ikke bra.

Derfor blir det ikke jogging på fredag :sjarmor: Og det er jeg så lei meg for...

Og om en måned skal jeg til frisør, har jeg bestemt. Da har jeg vært røykfri i halvannen måned og spart attehundrekroner. Da kan jeg med GOD samvittighet bruke noen lapper på frisør. :)

I går hadde vi nam-nam mat igjen! Kyllingkjøttdeig stekt med tacokrydder, tortillas og salat! I dag vet jeg ikke hva vi skal ha, kanskje hjemmelagd pizza? Det hadde i grunnen vært litt godt når jeg tenker meg om. Oi, nå kom jeg på noe annet som er veldig godt: Bixit kjeks!! Har en pakke i skuffen min, og nå må jeg ha en.

*gumle-gumle*

Den var god!! Jeg bruker dem som bunn i oste-kake, så når jeg spiser en kjeks, later jeg som om jeg spiser oste-kake. :) Mmm kake... suksesskake... En kollega lovte meg å få smake på suksesskaken hennes, og i går holdt hun løftet sitt. Jeg hadde gledet meg slik til å smake, og da kremen traff ganen min, ble jeg SÅÅÅ skuffet!! Det smakte nesten bare smør!! Og jeg som ikke liker smør! :o Måtte tvinge resten av stykket ned og si at det var godt. Skikkelig nedtur. Det smaker ikke slik når jeg lager den selv? Rart.

Nå må jeg jobbe litt.

Sneiks!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leyla!

Suksesskake tror jeg ikke jeg har smakt. Hva den inneholder? Er ikke noen stor kakespiser, sannsynligvis mest fordi min mor sjelden bakte av naturlige grunner (prosjekt bake pleide alltid å gå galt :ler: )

Trente i går også. 20 min pilates. Så hærlig, for da er det bare en gang igjen denne uka :danse:

Så dumt med kneet ditt. Du kan jo ev. sykle litt hvis du stiller sykkelen på lett motstand. Men det er viktig at du tar det med ro, så du ikke gjør vondt verre. Ta evt. en ekstra 20 min pilates istedet. Den er vel ikke så belastende på kneet eller?

Nå skal vi spise middag. Ble grandi idag. Av og til er det enkle det beste, og den med kjøttdeig å løk er faktisk ganske ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Teletubbien

:klø: Er suksesskake det samme som suksessterte tro :forvirra: - I så fall så skal den egentlig ikke smake smør... Kremen, that is :wink: Men jeg tror det kan bli sånn hvis man ikke er forsiktig nok, og kremen deler seg - da blir det muligens overveldende smørsmak... - I allefall, suksessterte, MIN suksessterte er nøttebunn (mandler) og smørkrem - sånn gul, også smeltet sjokolade på toppen. Så bruker de fleste dekorere med litt smørkrem gjennom kakesprøyte på toppen også, den kaken er himmelsk :sikle: . så det må ha vært noe teknisk galt med den Leyla smakte :klø:

Ser ut til at jeg blir hjemme i morgen @riel :roll: Minsten, du vet.... sukk.... La meg bare si det sånn; at første året i barnehage, vel :roll: Man er som regel mer hjemme med ungen enn på jobb har jeg inntrykk av :-? Alt skal liksom innom den lille kroppen. De neste årene går det heldigvis som regel myyyyye bedre, for da er vel immunforsvaret "up and going strong" :ler:

Egentlig, så kan det være deilig med en dag eller to til hjemme, er nemlig litt puslete selv :-( - Ikke noe bestemt, men har verdens verste munnsår- og jeg får ellers ALDRI munnsår, og litt sår hals.... Sånn litt tufs og kjenner at overskuddet er brukt opp :roll: Det går jo både influensa og streptokokker og mageforang og vannkopper her i distriktet så her er det bare å iføre seg vernestøvler :ler::ler::ler:

Mine små undersåtter - les hælene spesielt, er dessuten en smule misfornøyd med livet for tiden, that is - etter Trondheimsturen :wink: - Har vurdert en time hos fotpleieren, men hun har så forbasket fullt hele tiden :-?

Nuvel, see you later mermaid :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Teletubbien:

Suksesskake er vel omtrent det samme som din suksessterte. Jeg lager den slik at det er nøttebunn, og så den gule kremen, og oppå der drysser jeg mandelspon. Jeg har aldri merket at den gule kremen har smakt smør før, så jeg lurer på hvor mye hun har hatt oppi :)

@riel:

Suksesskake er også kjent som: Kake med gul krem, gul kake, kake med smørkrem. Kanskje du har smakt en av disse?

I kveld blir det sannsynligvis Pilates selv om det etter planen er fridag, for det ble ikke sykling i går. :oops: Må passe på kneet, jeg har jo bare to! ;)

Ellers ble det jo nydelig vær i dag!! Sol og greier, jo! ;) Det blir nesten vårlig med en gang den store gule rundingen viser seg, og det er jo ikke dumt!

Håper du får en fin dag, @riel!!!!

:klem: fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirka: Det er koselig å høre fra deg. står parat til å oppmuntre anytime :klem:

Tubbi: Hvis formen ikke er helt på topp er det kanskje like greit at du blir hjemme? Får håpe at guttongen vokser fra seg sykdomsperioden snart. Det er nok snakk om å få styrket immunforvaret over tid ja :klem:

Leyla: Jeg tror jeg kjenner den kaken som gulekake. Typen er kjempeglad i morens gulekake, og gafler i seg med go appetitt når den står på bordet. Syns den er god jeg også, men veldig mektig. Holder med et stykke, som er like greit for kake setter seg på lårene ja :oops: :ler:

Ja jammen var det fint ute idag. Men glatt som bare fy

:o Så jeg trødde varsomt idag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...