Gå til innhold

Forlatt brud.. hva skal jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:hug:

Kjære ts, dette er hva jeg synes du skal gjøre; Sette opp et panser av forsvar akkurat nå og ikke tenk for mye. Du skal bli mamma og du må forsvare barnet ditt allerede nå. Det aller første du gjør er å ta fullstendig avstand til ALT som foregår i toppen på fyren din.

Dra bort, fortrinnsvis til venner eller til familien din hvis du kan det, få de til å hjelpe deg med å avlyse bryllupet, og snakke med han. Spis iskrem og drikk kakao, gråt ut, se filmer, gå turer, pass på deg selv. Det kommer til å holde hardt, men hold deg fast, og kom deg gjennom den neste måneden borte fra typen. Du blir nødt til å forkaste han akkurat nå, jo fortere dere kommer bort fra hverandre fysisk og mentalt, jo bedre.

Hva som skjer etter det, er ikke godt å si, så jeg fokuserer på hva du skal gjøre her og nå. Bryllupet må avlyses og du må bort fra han, det er det mest essensielle her.

Anonymkode: 387cf...f07

Jeg støtter denne. Jeg ble selv forlatt av samboeren min da jeg ventet barnet vårt. Fordelen min var at barnet i magen var sykt og jeg måtte dra til den andre siden av landet 4 uker før planlagt fødsel - i tillegg til 4 uker etter fødsel. Han kom aldri dit. På den tiden fikk jeg alt på avstand og jeg kom meg over det værste rimelig kjapt :) Nå har vi en god tone og samarbeider kjempegodt om den lille jenta vår, noe hun setter svært stor pris på :) Her er det viktig at man bearbeider bruddet, får det på avstand og fokuserer på barnet. Da blir det mye enklere å samarbeide når barnet kommer.

Anonymkode: 2e24e...3cf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke en amerikansk romantisk komedie.

Anonymkode: 0ca2b...e58

Nei det er det ikke. Hva er poenget ditt? At iskrem ikke vil få han til å komme tilbake?

Anonymkode: 387cf...f07

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker for fonuftig til å opptre barnslig, slik endelig av forslagene her bærer preg av. Du bærer deres felles barn,ergo må du forholde deg til han I mange år fremover. Det er klokt å holde hodet kaldt og opptre redelig. Selv om alt er kaos. Bryllupet på lørdag må du nok utsette, for det blir ingen trivelig markering. Som det jo skal være. Enten så er dette slutten på forholdet, eller så finner dere ut av det og kommer styrket tilbake senere. Men akkurat nå er ikke ja I kirka tingen. Mange klemmer til deg!!!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Vær så snill pass på deg selv mitt oppi alt dette. Du har et barn i magen <3 

Det er bare det jeg ville si, og jo, du fortjener mye mye mye bedre enn den jævelen!

Anonymkode: 1d69b...0f7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gi beskjed til "mannen" at han får ta ansvar for å gi beskjed og avlyse hele bryllupet siden det er han som velger å gjøre det på denne måten, og på dette tidspunktet. Aldri om det er rettferdig at du skal ta det ansvaret, i tillegg til å bli forlatt, gravid, 3 dager før bryllupet.

Hold deg sterk, og prøv å se frem til barnet kommer. Det er han som til slutt taper på valget han tar, på den måten han tar det. Lykke til!!

Anonymkode: ffcf3...3c6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjokkbla:

Han forlater sin kommende brud og ufødte barn for ei jente på under 20..  Jeg er helt sjokkert..

Kan ikke tenke meg hvor grusomt du har det nå. Maken til følelsesløs, kynisk mann...!!

Han får ta jobben med å avlyse! Uten tvil.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøst deg med at han kommer til å angre bittert en dag, men da har du kommet deg videre 😊

Jeg vet hva jeg snakker om 😊

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som de andre. Ikke ta han tilbake om han kommer. I hvert fall ikke nå enda. Han kommer nok en gang vil jeg tro. Du er da helt sikkert mer verdt å satse på + du bærer ditt og hans barn Men han er ikke verdt å satse på. I hvert fall ikke som han har oppført seg nå. Hvis han er litte granne grei, så tar han ansvar og tar på seg å avlyser bryllupet. Skulle bare mangle. Det burde han da ta initiativ til. 

Endret av exictence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest
1 time siden, calleia skrev:

:sjokkbla:

Han forlater sin kommende brud og ufødte barn for ei jente på under 20..  Jeg er helt sjokkert..

Kan ikke tenke meg hvor grusomt du har det nå. Maken til følelsesløs, kynisk mann...!!

Han får ta jobben med å avlyse! Uten tvil.

white-thumbs-up-sign.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, snakk med familien din og få de til å hjelpe deg med å ringe rundt til de inviterte og avlyse. Jeg tror ikke du skal ta den jobben nå, du har det tøft nok. Eventuelt kan en av familiemedlemmene dine ringe foreldrene hans og be de avlyse på "sin" side. 

En kan ikke gå ut fra at mannen har vett til å starte avlysningen av bryllupet når han ikke ga beskjed til forloveden før 2-3 dager før bryllupet! 

Prest, musikere og alt det andre må jo få beskjed også! Håper du har familie som trår til her! 

Hva som skjer framover får dere jo fine ut av senere. Kan ha vært en "midtlivskrise" eller "er jeg nødt til å vokse opp??" krise hos mannen. Mulig dere kan jobbe dere igjennom det på sikt, men bryllup på lørdag kommer uansett ikke til å bli en positiv opplevelse for deg! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er HELDIG som fant ut dette FØR selveste bryllupet.Hold ut, sender deg heftig god klem-

Anonymkode: 1d69b...0f7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææh, han dropper et 4 år gammelt forhold og en forlovede som er 3 mnd gravid pga en kollega han har holdt på med i 6 mnd, som er 19/20 år og attpåtil har et barn fra før, tre dager før bryllupet tar sted avlyser han hele skiten for å satse på den andre dama... Og du sitter her og skriver at du vil heller sitte stille og vente på at han ombestemmer seg og kommer tilbake? Dette må være en trolletrådz 

Hvis ikke; Heldigvis virker familien din oppegående, du burde høre på dem, for du virker veldig forvirret akkurat nå. 

Anonymkode: 15f10...338

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, EvaLena skrev:

Trøst deg med at han kommer til å angre bittert en dag, men da har du kommet deg videre 😊

Jeg vet hva jeg snakker om 😊

Selvfølgelig, sånne "forhold" varer aldri. Det som er tragisk her er at TS er villig til å ta han tilbake 

Anonymkode: 15f10...338

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ææh, han dropper et 4 år gammelt forhold og en forlovede som er 3 mnd gravid pga en kollega han har holdt på med i 6 mnd, som er 19/20 år og attpåtil har et barn fra før, tre dager før bryllupet tar sted avlyser han hele skiten for å satse på den andre dama... Og du sitter her og skriver at du vil heller sitte stille og vente på at han ombestemmer seg og kommer tilbake? Dette må være en trolletrådz 

Hvis ikke; Heldigvis virker familien din oppegående, du burde høre på dem, for du virker veldig forvirret akkurat nå. 

Anonymkode: 15f10...338

Jeg ser ikke at han har hatt et forhold? Bare at de har kommet over gråsonen og over på feil side.

Anonymkode: 8f00d...215

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er jo enkelt, han har sveket deg i 6 måneder, du finner da aldri på å gifte deg med en slik dust. Barnet vil få det bra med deg og så pumper du barnefaren økonomisk. Case closed. Det er faen meg ingenting å deppe for engang. Idioten er HAN.

 

og ps. dette er forhåpentligvis et tulleinnlegg. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts jeg synes så inderlig synd på deg!!! Ord kan ikke beskrive hvor tøft du må ha det nå. 

Jeg hadde bedt min familie om å begynne avlysningen av bryllupet.... Be dem være ærlige og fortelle folk sannheten. 

Du er 3 mndpå vei? Jeg sier ikke hva du skal gjøre eller ikke gjøre...men du trenger ikke fullføre svangerskapet om du ikke vil. 

Hadde jeg vært deg hadde jeg dratt min vei, tatt med meg en venninne eller familie og dratt 2 uker på ferie. Kom deg bort fra kaoset en periode! I mellomtiden ber du faren din om å ha flyttet ut tingene dine. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snublefella skrev:

Kjære ts jeg synes så inderlig synd på deg!!! Ord kan ikke beskrive hvor tøft du må ha det nå. 

Jeg hadde bedt min familie om å begynne avlysningen av bryllupet.... Be dem være ærlige og fortelle folk sannheten. 

Du er 3 mndpå vei? Jeg sier ikke hva du skal gjøre eller ikke gjøre...men du trenger ikke fullføre svangerskapet om du ikke vil. 

Hadde jeg vært deg hadde jeg dratt min vei, tatt med meg en venninne eller familie og dratt 2 uker på ferie. Kom deg bort fra kaoset en periode! I mellomtiden ber du faren din om å ha flyttet ut tingene dine. 

3 måneder = 12+ uker. Så da må hun i så fall til utlandet for å avbryte svangerskapet. Og jeg tenker vel at barnet hun venter fremstår som det eneste positive oppi dette. Hvis hun flytter fra samboeren før fødselen, så får hun foreldreansvaret for barnet.

Anonymkode: 78ae8...53a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...