Gå til innhold

Sønnen min sliter med delt omsorg


Ella Grisella

Anbefalte innlegg

Den 1.9.2016 at 15.36, Dr. A. Kula skrev:

Som svar til uthevete setning, her er link til et innlegg fra Frode Thuen, anerkjent samlivsekspert og professor i psykologi ved Høgskolen i Bergen. Med egen samlivsspalte i A-magasinet. Det beviser at din påstand er direkte feil og misvisende.

Færre konflikter ved delt bosted (Frode Thuen)

Utifra dette innlegget synes du å jobbe profesjonelt med temaet. Desto mer forskrekket blir jeg da av dine hurtige og bastante konklusjoner i denne tråden. Vi har bare hørt fra en part hvorvidt savnet er størst den ene veien (som du påstår at det er), vi har hverken hørt stemmen til gutten eller den andre foreldren. Og da konkludere som du gjør, uten forbehold, uten å påpeke at man her bør søke nøytral profesjonell hjelp, er hodeløst!

Men om den profesjonelle hjelpen som finnes er på ditt nivå, er jeg usikker på om det er det beste, faktisk. Bla avviser du 50/50 løsningen kategorisk i flere innlegg.

Jeg også reagerte på at flere la så stor vekt på den ene parten sin tolkning av hvor savnet var størst. Nå virker ts veldig reflektert og oppegående og int i barnets beste, til tross for det, er jeg ikke overbevist om at far ville støtte det utsagnet.
Man skal være veldig forsiktig med å mene noe om hva som er best for et barn og en familie man ikke kjenner ut ifra et innlegg på kg. 
Det er en vanskelig verden vi lever i. Fedre blir presset ( mener generelt) til å redusere samværet med barna fordi det hevdes at barnet må ha et hjem, det er egoistisk å utsette barnet for to hjem, osv osv.
Så blir far helgepappa, må betale dyrt i bidrag til mor, og i tillegg får han høre at han ikke engasjerer seg nok i ungene, han er jo bare helgepappa.
Fy søren altså, for et kaos vi skaper for oss selv og ungene våre. 
Jeg tror 50/50 går helt fint hvis foreldrene klarer å samarbeide godt. 

Anonymkode: 4e78d...a32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De tre døtrene til Ari og Martha har best av at foreldrene har delt bosted og 50/50. Ari bosetter seg like ved.

Barnevernet vil ikke åpne undersøkelsessak selv om far skulle møte bakfull opp for å hente på skolen eller mor snakker om engler.

Anonymkode: 59901...20a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at han føler han svikter deg hver gang han drar til far og omvendt? Har du prøvd å si f eks "til uka gleder jeg meg til å jobbe på dagen og kvelder også, så får vi råd til en skikkelig ferie til sommeren". Blande litt positivitet han kan glede seg til inn i det at du skal klare deg helt fint uten ham den uka pappa skal ha ham. Jeg kan ikke så mye om dette, men har lest om barn som får dårlig samvittighet når de drar fra den ene til den andre. Håper det ordner seg uansett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg sier at barnet også er lei seg når han skal dra fra far, ikke bare meg. Men han kan ikke se meg i uka til far uten at det blir krise at han ikke får være med meg hjem, andre veien går bra. Det går heller ikke bra når jeg leverer hos far, mens andre veien går bra.

Jeg tror det går på savn og adskillelse, ikke så mye at han føler han svikter eller dårlig samvittighet. Det virker i hvert fall sånn. Og han er veldig flink til å uttrykke følelser også. Skulle ønske far og jeg bodde nærmere, for hans skyld...

Anonymkode: 5a1af...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg sier at barnet også er lei seg når han skal dra fra far, ikke bare meg. Men han kan ikke se meg i uka til far uten at det blir krise at han ikke får være med meg hjem, andre veien går bra. Det går heller ikke bra når jeg leverer hos far, mens andre veien går bra.

Jeg tror det går på savn og adskillelse, ikke så mye at han føler han svikter eller dårlig samvittighet. Det virker i hvert fall sånn. Og han er veldig flink til å uttrykke følelser også. Skulle ønske far og jeg bodde nærmere, for hans skyld...

Anonymkode: 5a1af...895

Jeg får en følelse av at dette handler om mye mer enn savn for barnet. Kan det være at han føler at du trenger ham mer enn pappa? Det tyder nemlig på det, siden han sliter mer med adskillelse fra deg enn fra pappa. Dere har ham jo like mye.

Jeg tror ikke du gjør noe bevisst for at det blir slik,  men selv om man altså prøver å gjøre alt så skånsomt og bra for barnet, kan han likevel plukke opp ting som gjør at han føler du har mer behov for ham, 

  

Anonymkode: 4e78d...a32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...