Gå til innhold

Er det noe galt med meg? Vil jeg ende opp alene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest noe tilfeldig
10 timer siden, Miklo Velka skrev:

Det er nok ikke for alle nei, men ser jo for meg at det er bedre med noe kjærlighet og omsorg enn ingenting. Jeg kan i alle fall garantere at det ikke slår positivt ut på selvtillit, selvbilde eller traumer om man lever et liv med null kjærlighet og omsorg.

Nå må du rulle inn! Å ligge full, samt Traumatisert av seksuelle overgrep som barn, for at en fremmed (som vet ingenting om dette og gir faen) skal pule deg (med gode odds for at du ikke vil ha noe som helst nytelse av dette, du bare "eksponerer deg for traumet") - er IKKE "kjærlighet og omsorg".. Det er vel forsket på at kvinner som har blitt utsatt for overgrep/voldtekt, har oftere en tenends til å oppleve at de føler seg voldtatt gjentatte ganger når de har sex i ettertid. Altså; de seksuelle grensene hviskes ut og blir vanskeligere å forstå for enselv, når man for eksempel har blitt seksuelt misbrukt mange år som barn. Forlaget om å bare ha tilfeldig sex med fremmede vil mer sannsynlig bidra til å snu pendelen fra den ene ytterligheten til den andre; fra å ha angst til å bli tatt på/fysisk nære, kan en bli apatisk til sex, (grenseløs) det er heller ikke bra. Nei TS; snakk med psykolog, dette er så alvorlige og dype problemer at du vil trenge profesjonell hjelp. Masse lykke til og stor klem :klem:

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et totalt fravær av kjærlighet og omsorg er jeg dog enig i ikke er positivt for selvbildet eller selvtilliten, men hvis du tror det løses av at noen bruker deg for 5 min så tror jeg du vil bli skuffet.

Mulig det, men har man ikke spist på flere uker så kan man fort bli så desperat at man spiser og drikker sin egen avføring om det er det som må til for å overleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Nå må du rulle inn! Å ligge full, samt Traumatisert av seksuelle overgrep som barn, for at en fremmed (som vet ingenting om dette og gir faen) skal pule deg (med gode odds for at du ikke vil ha noe som helst nytelse av dette, du bare "eksponerer deg for traumet") - er IKKE "kjærlighet og omsorg".

Jeg er ikke TS, og mine spørsmål og kommentarer var ikke nødvendigvis kun med tanke på henne. Beklager at dette ikke kom godt nok frem. Skal rulle inn nå. Eller blir det kanskje å rulle ut ... ? Av tråden altså?:P

Endret av Miklo Velka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
1 time siden, Miklo Velka skrev:

Jeg er ikke TS, så mine spørsmål og kommentarer var ikke nødvendigvis kun med tanke på henne. Beklager at dette kom godt nok frem. Skal rulle inn nå. Eller blir det kanskje å rulle ut ... ? Av tråden altså?

Nå har jeg dårlig samvittighet for at jeg svarte deg så strengt. 🙊 På generelt grunnlag om man er ensom og ikke har noen underliggende problemer med sex og synes en one night stand er greit så er jeg enig med deg, men i TS sitt tilfelle så tror jeg det absolutt vil gjøre vondt verre. Takk for oppklaringen du må bare rulle tilbake inn i tråden igjen 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS! Først og fremst vil jeg si at du er veldig tøff som forteller oss om hva du har opplevd og at du prøver å utfordre deg selv på datingfronten! Det er helt naturlig at du sliter med å stole på folk og at du har behov for å trekke deg vekk ifra situasjoner som kan føre til intimitet. Det er overhodet ikke noe galt med deg.

Jeg vil imidlertid anbefale deg å slette profilen din på Tinder og vente litt med dating av fremmede. Oppsøk heller en psykolog som kan hjelpe deg med å bearbeide fortiden og gjøre det mulig å stole på at andre mennesker vil deg vel. Jeg har selv gått til psykolog. Det er skummelt i starten, men det er en enorm befrielse å kunne snakke med et menneske som ikke kjenner deg utenfor kontoret og som er på din side. Psykologen er der for å hjelpe deg, akkurat som fastlegen hjelper deg om du er syk. 

I tillegg vil jeg anbefale deg å utforske intimitet og nærhet i små steg. Du skriver for eksempel at du synes massasje er ubehagelig, men kanskje er dette et bedre sted å starte enn å hoppe rett til sengs med noen? Om du har en nær venn som du stoler på, så fortell vedkommende om det du har opplevd og spør om personen kan hjelpe deg til å bli vant til fysisk nærhet. Det kan for eksempel være å gi en klem, stryke over armene, massere eller klø hverandre på ryggen, gi hverandre hodemassasje osv. Om det er en mannlig eller kvinnelig venn er ikke viktig, men du må føle deg trygg med vedkommende samtidig som du går litt utenfor komfortsonen. 

Du virker som en nydelig jente og du fortjener å bli elsket og tatt vare på! Stor klem fra meg 💕 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaKillie

Jeg møter mange som deg i jobben min. Og jeg lover deg, det blir bedre av å søke hjelp. Ingen vil dømme deg, ingen vil synes du er svak eller ekkel. Du skal ikke skamme deg over dette. Å oppsøke hjelp vil nøste opp i dette bit for bit etterhvert som du er klar til å gå videre. Og dette vil hjelpe deg i din relasjon med menn😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...