Gå til innhold

Apotektekniker gikk inn på systemet og rotet til med reseptene mine.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ansatte på apotek kan ikke, uansett utdannelse eller tilgangsnivå, endre resepter. Enten er ikke forskrivningen slik du har oppfattet den, eller så er respeten uklart formulert, eller så er det noe du ikke forteller.

Den eneste som kan løse dette er forskrivende lege. Det er instansen du skal kontakte. Ikke KG.

Anonymkode: 7c968...4f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en god del regler for utlevering av isotretionin, så det kan faktisk godt hende at det er legen som har gjort feil her. Legen kan ha skrevet ut reit 3, eller 4 pakker, men apotekene kan kun gi ut en viss mengde. Hva står det på doserings-etiketten din? 1 tablett morgen og kveld, eller 2 tabletter morgen og kveld? 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ringe legen på mandag også besøke en annen apotek og håpe på at jeh får de to siste pakkene mine. Takk for alle svar. Legger lokk på denne tråden nå. God lørdagskveld videre:-)

Anonymkode: 6fc2f...f68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at du ikke forstår deg på problemet, når du hverken leser riktig eller veit noe om reglene på Isotretinoin fra før av. Legen kan ikke skrive ut resept på Isotretinoin to ganger i mnd, så når han skriver, så skriver han ut nok for at det skal holde ut i en måned. 

Anonymkode: 6fc2f...f68

Men om dette er et stort problem,  er det vel mer hjelp i å ta det opp med legen som kan oppklare saken med apoteket enn å krangle med apoteket som har sine regler?  Vil tro apoteket har restriksjoner på mengden de får gi ut,  og at legens begrunnelse for hvorfor du skulle ha mer er falt bort.  Ingen krise,  du har nok for 2 uker og kan få oppklart dette i løpet av den tiden.  

Anonymkode: 850c8...c3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en av de andre trådene dine skriver du at du ikke hadde nok penger til å betale for mer enn to pakker. Det er grunnen til at du ikke fikk ut fler. 

Anonymkode: 7363f...b56

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I en av de andre trådene dine skriver du at du ikke hadde nok penger til å betale for mer enn to pakker. Det er grunnen til at du ikke fikk ut fler. 

Anonymkode: 7363f...b56

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I en av de andre trådene dine skriver du at du ikke hadde nok penger til å betale for mer enn to pakker. Det er grunnen til at du ikke fikk ut fler. 

Anonymkode: 7363f...b56

Hei 

Jeg får støtte fra staten når det gjelder denne kuren:-) De dekker for 80% av utgiftene, så jeg betaler kun et lite egenandel. Så tok kun med meg såpass penger, men ved betaling, så måtte jeg betale fult, fordi hun som ekspediterte meg, mente at hun ikke fant noe slikt på meg inne på systemet, og da hadde jeg ikke nok penger, men det spilte jo uansett ikke noe rolle da jeg uansett ikke kunne få mer enn to pakker. Har snakket med en lege jeg kjenner nå, han sa det bare var å oppsøke en annen apotek og at jeg skulle få de resterende pakkene mine:-) Så takk for svar:)

 

Anonymkode: 6fc2f...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 6fc2f...f68

Du får ikke refundert 80 % på apoteket når det gjelder Isotretinoin. Der må man alltid betale det medisinen koster og få det refundert av Helfo etter fratrekk av egenandelstak 2.

Anonymkode: 82b75...588

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke refundert 80 % på apoteket når det gjelder Isotretinoin. Der må man alltid betale det medisinen koster og få det refundert av Helfo etter fratrekk av egenandelstak 2.

Anonymkode: 82b75...588

Nei😂 fikk brev i posten og viste det til apoteket da jeg var der neste gang, de la det inn på systemet og de trakk vekk 80% av beløpet, så jeg betalte kun egenandel. Vær så snill, søk litt opp informasjon a. 

Anonymkode: 6fc2f...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte kun fullpris første gang jrg kjøpte medisinen, da hadde jeh ikke fått det brevet med blåresept, men kunne sende inn kvittering,. Men rotet den bort 😑

Anonymkode: 6fc2f...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betalte kun fullpris første gang jrg kjøpte medisinen, da hadde jeh ikke fått det brevet med blåresept, men kunne sende inn kvittering,. Men rotet den bort 😑

Anonymkode: 6fc2f...f68

Nei, jeg jobber med dette til daglig og det er ingen refusjonsordning for Isotretinoin. Se vedlagte link. Så her må du ha misforstått noe. Resepten må forøvrig benyttes innen syv dager etter foreskrivelsen. 

http://legemiddelverket.no/Legemiddelsoek/Sider/Default.aspx?searchquery=Isotretinoin&f=Han;MtI;Vir;ATC;Var;Mar;Mid;Avr;par;gen

Anonymkode: 82b75...588

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg jobber med dette til daglig og det er ingen refusjonsordning for Isotretinoin. Se vedlagte link. Så her må du ha misforstått noe. Resepten må forøvrig benyttes innen syv dager etter foreskrivelsen. 

http://legemiddelverket.no/Legemiddelsoek/Sider/Default.aspx?searchquery=Isotretinoin&f=Han;MtI;Vir;ATC;Var;Mar;Mid;Avr;par;gen

Anonymkode: 82b75...588

Bortsett fra det jeg skrev tidligere om at du må betale medisinen fullt ut og søke Helfo i ettertid om å få en refusjon. 

Anonymkode: 82b75...588

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nyskjerrig. Hva er Isotretinoin?

Anonymkode: b65a4...9d9

Et veldig sterkt legemiddel mot alvorlig akne/kviser.

Anonymkode: 82b75...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nyskjerrig. Hva er Isotretinoin?

Anonymkode: b65a4...9d9

Et medikament mot arrdannende kviser. Det har svært mange bivirkninger og er derfor strengt kontrollert. 

Anonymkode: cad2d...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager for dumt spm, men hva er reit? Står at han har skrevet fie pakker, men at jeg kun har fått utlevert 2 og at de to andre går ut den 2.sep

Anonymkode: 6fc2f...f68

Reit er en forkortelse for re-iterasjon (latin): gjentagelse, fornyelse. Hvis det står f.eks. reit. 3, betyr det at du får medikamentet til sammen fire ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men om dette er et stort problem,  er det vel mer hjelp i å ta det opp med legen som kan oppklare saken med apoteket enn å krangle med apoteket som har sine regler?  Vil tro apoteket har restriksjoner på mengden de får gi ut,  og at legens begrunnelse for hvorfor du skulle ha mer er falt bort.  Ingen krise,  du har nok for 2 uker og kan få oppklart dette i løpet av den tiden.  

Anonymkode: 850c8...c3b

Ingen krise? Hun kan faktisk risikere å ikke få resten av medisinene sine. Synes ikke du det er krise? Resepten blir slettet 2. september, legen er tilgjengelig 2. september. Ser du problemet?  Hvis du tenker at det bare er å få ny resept så bør du lese tråden en gang til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. august 2016 at 23.05, AnonymBruker skrev:

Du får ikke refundert 80 % på apoteket når det gjelder Isotretinoin. Der må man alltid betale det medisinen koster og få det refundert av Helfo etter fratrekk av egenandelstak 2.

Anonymkode: 82b75...588

HER DREIT DU VELL DEG LITT UT. Så til neste gang du påstår at du "jobber" for noen, så kan det være lurt å sjekke litt opp først;) tviler på at du jobber med dette 😂

image.jpeg

Anonymkode: 6fc2f...f68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Saturday, August 27, 2016 at 1.17, Brimi skrev:

Ingen krise? Hun kan faktisk risikere å ikke få resten av medisinene sine. Synes ikke du det er krise? Resepten blir slettet 2. september, legen er tilgjengelig 2. september. Ser du problemet?  Hvis du tenker at det bare er å få ny resept så bør du lese tråden en gang til.

Nei, ingen krise.  Står fortsatt ved det. Legen kan nås 2.sept, da kan ts få oppklart saken.  Apoteket kan ikke overstyre gjeldende regler,  og her ser det ut som om legen har gjort en liten feil.  😊

Anonymkode: 850c8...c3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...