Gå til innhold

Hvordan få legeavklæring angående fraværsgrense?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Kittykat skrev:

Hun deler faktisk mitt standpunkt angående denne grensen. Hun og mange, mange andre elever hadde en politisk protest i sentrum før sommerferien mot denne grensen. Og uansett hva hun velger å gjøre, for å vise sitt misnøye, så støtter jeg henne 100%. Uansett om det er å krangle med læreren/skolen eller møte opp på skolen snylta forkjølet med feber. 

Om det gjør meg til en grusom forelder, så får det være. I denne saken, så er jeg på elevenes side. Og min tenåringsdatter er mye mer voksen enn de vanligste tenåringer. Og det har hun fra både meg og faren hennes. 

Husker den politiske protesten, og det ironiske var at elevene skulket og gikk glipp av en prøve den dagen (ifølge en nabo som har en sønn på vgs). Tror elevene har godt av denne fraværsregelen, slik at de kommer seg til skolen selvom det kribler litt i halsen. Normalt friske folk er ikke så ofte syke at de er sengeliggende mer enn 10% i løpet av et halvår. Da er det i såfall noe galt som kommer til å gi dem dokumentasjon. Det er heller ingen menneskerettighet å ha lappen, og ihverttfall ingen rettighet å ta den i løpet av skoletiden. Man kan fint ta den når man studerer, og har en mer fleksibel hverdag i forhold til forelesninger og seminargrupper.

Skoleplassen til elevene er dyre, og de opptar en plass som kunne bli gitt til en annen person som ikke kom inn. Ikke så lenge siden jeg selv var elev, og jeg vet om flere som gikk til frisøren eller hang på kjøpesenteret og sendte en melding til sin lærer om at de var syke. Dermed fikk de dokumentert fravær for å fikse håret eller shoppe klær, liksom. Er det slik det skal være, mener du?

Det kan diskuteres hvor voksent det er å løse uenigheter/konflikter med å krangle eller spre sykdommer..... Slik gjør vi ikke det i min familie/studieplass/jobb. Og er takknemlig for at ingen av mine medmennesker er så "voksne" at de tar slike grep når myndighetene vedtar en ny lov de er uenig i. Til slutt: det er ikke rektor eller lærerne eller elever ved din datters skole som har bestemt dette. De bør dermed ikke straffes.

Anonymkode: 5278e...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...