Gå til innhold

Jeg har ett barn fra før og samboer har to. Ønsker meg ett til.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det klassiske her vil være at ts blir gravid - mot samboers vilje. Også velger hun fosteret framfor mannen for hun vil jo aldri i verden klare å ta livet av et foster. Vipps, dermed får hun ungen hun ønsker seg, hun får god inntekt noen år å slipper å jobbe (nav+bidrag) og han kan ikke lenger kjøpe så mye til de to barna han allerede har, de to som ts mener at han bruker for mye penger på.

Anonymkode: 4e0f3...0fb

Eller han kan velge å forlate TS før barnet blir født og kreve juridisk abort som tydeligvis hele verden nå syntes er en flott ide ;)

Anonymkode: 98ffd...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ‎23‎.‎08‎.‎2016 at 21.56, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

Neida det er jo ikke akkurat det jeg overhørte som har fått i gang tankene. Jeg har tenkt masse på det ellers også. Vi hadde egentlig tenkt at vi bare skulle ha de tre i utgangspunktet, men man forandrer seg jo. Men er vi helt gale om vi satser på en til når vi allerede har 3. Er det egoistisk av meg å å ville ha ett til. Kanskje jeg setter oss i knipe pga.ønsket mitt. Slike spørsmål er litt vanskelig å bare snakke med samboer om syns jeg da og ville egentlig bare høre litt. 

 

 

Anonymkode: 3f2b3...de8

Det er alltid egoistisk å ønske seg mange barn, men jeg kan heller ikke forstå det. Tre barn er nok. Jeg kan ikke forstå det fordi jeg aldri har hatt behov for masse barn. Når det gikk over to, tre år innså jeg at aldersforskjellen ville bli for stor. Men respekterer andres ønsker, en venninne har fem unger, og ser ikke noe galt i det.  Men om mannen ikke vil, hva betyr mest, et barn til eller forholdet...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prat med han. Jeg er ikke den rette til å gi råd, men forstår din manns holdning. Og er han er god farsfigur overfor din datter ville jeg ikke laget ønsket om et barn til et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller han kan velge å forlate TS før barnet blir født og kreve juridisk abort som tydeligvis hele verden nå syntes er en flott ide ;)

Anonymkode: 98ffd...f40

Hva er det med folk i dag egentlig? Høres ut som at alle har meninger som er helt på styr😲 

Anonymkode: 3f2b3...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.8.2016 at 20.53, AnonymBruker skrev:

Jeg har ett barn fra før og samboer har to. Jeg har i det senere begynt å føle på at jeg ønsker ett barn til siden jeg vil gi dattera mi søsken og jeg gjerne vil ha to såklart. Jeg overhørte et spørsmål fra min datter til samboer ang.noe med baby, hvorpå min samboer svarte at det har vi ikke råd til. Det skal sies at hans barn får en del som jeg synes er unødvendig. Kjøpene hans er ikke alltid gjennomtenkt for å si det sånn. Jeg skjønnet at barn koster masse penger, men de får ganske mye som jeg mener er tull. Jeg tenker at vi kan ha råd til en til om han tenker litt mer over sine kjøp.

 Pr.dags dato jobber jeg kun som vikar, men vi har ikke hverken stort huslån eller billån. Samtidig som at jeg ikke er redd for at jeg ikke skal få noe å gjøre der jeg jobber. Jeg er redd tiden flyr litt ifra oss siden samboer er over 40. Barna begynner også å bli store og den yngste blir 6-7 år innen det kanskje er muligheter for en til. 

Kjenner jeg blir så usikker, og også litt lei meg fordi jeg kanskje ikke får flere. Og siden han har to er det liksom enda vanskeligere å forestille seg det. Skulle ønske jeg hadde en skikkelig god jobb så jeg ikke trengte å tenke på økonomien ihvertfall. 

Flere som sitter i denne situasjonen? 

Anonymkode: 3f2b3...de8

Dette bør du snakke med samboeren om.

Anonymkode: 1c110...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barn kan ikke måles i kroner. Jeg planlegger selv donorbarn, og jeg har ingen tanker om å tjene penger på det. Barn koster mye, men betaler jo selvsagt med glede. 

Produksjonen av donorbarn koster så og si ingenting i forhold til hva det koster å ha et barn. Har man dårlig råd kan man ikke få barn uansett.

Anonymkode: e9e7c...e70

Du aner ikke hvor mange jenter som måler unger i kroner og ører. Får de en unge eller flere og er enslige så får de jo kastet penger etter seg i noen år. 

Anonymkode: 4e0f3...0fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din eneste sikre inntektskilde er samboeren din. La meg behandle ett barn simpelthen økonomisk for deg;

Så mye koster barna deg

Sitat

Vurderer dere å få barn? Da skal dere ha tenkt nøye gjennom om dere har økonomi til det, for ifølge VG Dine Penger er det en dyr fornøyelse.Gutter er dyrest. De koster minimum 1,32 millioner kroner fra fødselen til de fyller 18 år. For en jente må du sette av 1,30 millioner, skriver avisen.Da er ikke engang utgifter til bursdager, ferie eller konfirmasjon tatt med i regnestykket.

Ett barn vil da tilsi å ta opp ett lån på 1,3 millioner. 

Barn tas med i regningen om man skal søke lån;

Sitat

 Et par uten barn får fire millioner kroner i et boliglån, mens et par med tre barn får 2,56 millioner kroner. Det koster å ha barn, noe som betyr at en også bør ha mindre i boliglån, sier Iversen.

Da har hun tatt utgangspunkt i at begge tjener 450.000 kroner, at de eier én bil og ikke har noen annen gjeld utover boliglånet.

 Du må tenke som en selvstendig person, ikke bare som en avhengig person av din samboer. Du  har 1 barn, ingen stabil inntekt, muligens noe egenkapital i ett hus men det er belånt, hva tror du du får i lån til å kjøpe noe til deg og dine to om du skulle gjøre ta opp nok ett lån på 1,3. Du har betalt ned noe på det første barnet, 50% av ett nytt barn vil din samboer stå for, så da står du alene med ett lån på 1 million som skal nedbetales over 18 år, og det uten å ha fast jobb.

Ingen ansvarlig person uten fast inntekt som allerede har  ett "lån" på 500000 (ditt første barn) går og tar opp ett "forbrukslån" på 550 000.

Vær fornøyd med det du har. Du må velge kvalitet over kvantitet. 

Anonymkode: 27ef9...7ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du aner ikke hvor mange jenter som måler unger i kroner og ører. Får de en unge eller flere og er enslige så får de jo kastet penger etter seg i noen år. 

Anonymkode: 4e0f3...0fb

det gjør menn også.

Anonymkode: e9e7c...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

det gjør menn også.

Anonymkode: e9e7c...e70

Ja, selvsagt. De må jo være med på å betale for dette gildet - om de har samtykket til barn eller ikke. 

Anonymkode: 4e0f3...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. august 2016 at 14.57, AnonymBruker skrev:

Godt å høre. Det hadde vært fint å fått et søsken vil jeg tro. Samtidig blir det et stort hopp og det kan jo helle begge veier. Likevel vil de jo ha hverandre på en måte de også. Og jeg ønsker jo ett til for at jeg også vil, ikkr bare for at min første skal få søsken. 

Anonymkode: 3f2b3...de8

Min hadde 4 fra før og jeg bare 1. En dag sa jeg bare at jeg ønsker at mitt barn har søsken og at jeg har alltid ønsket to barn.

Jeg så at hans barn var mye tryggere pga de var sammen og passet på hverandre. Mitt barn var alene. 

Nå har han en lillebror som er uendelig glad i sin storebror. Han er glad i alle søsken selvfølgelig. Og det er mye koseligere å ha 2 barn som skal ha hverandre når vi forsvinner en dag.

 

Anonymkode: 89adc...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...