Gå til innhold

Kjenner du en psykopat personlig ?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Nathalie

Greit nok det, at man bør det...

Men et av de typiske kjennetegnene på psykopater (som jeg har hørt og lest om) er at på utsiden er de sååå snille, sympatiske og nærmest perfekte. Har hørt/lest at det ofte er når f.eks. noen flytter sammen med dem og de på ett eller annet merksnodig vis har klart å "manipulert" andre at deres sanne ansikt kommer frem....

Man skal ikke skue hunden på håra, men man kan jo ikke gå rundt og lete etter psykopat-tegn hos alle nye mennesker man blir kjent med heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem sin skyld er det da? Denne ansvarsfraskrivelsen bør ta slutt. (...) Hadde det vært meg, hadde jeg bare gått ut døren og aldri kommet tilbake. (...) Alle mennesker har et valg. (...) Ingenting irriterer meg mer enn jenter som fraskriver sin egen oppførsel for skyld. Bortforklaringer som "ååh jeg så det ikke før det var for sent...."... og trøst og kos og klapp og klem. Man bør ta et ansvar for det man selv gjør. At man har vært uskyldig hele veien er rett og slett løgn.

Hvorfor er du så opptatt av skyld? Det er tross alt en form for sykdom det er snakk om her. Om det hadde vært deg, så hadde du skjønt at du ikke bare kunne gått ut døren. I denne situasjonen er det ikke et valg. Som jeg allerde har skrevet: Når man innvolverer seg med en psykopat vet man ikke at han er det før det er for sent og han allerede har kontroll over deg. Mulig dette er vanskelig å forstå for folk som aldri har vært i en slik situasjon, men om det hadde vært så enkelt som du og andre tror, ville ikke så mange vært tvunget til å holde ut i slike forhold. Tro meg, ingen liker å leve slik. (Før du tar deg bryet å kommentere dette, vil jeg minne deg på at: Det er fremdeles forskjell på psykopater og "følelsesmessig ubalanserte", og jentene i disse forskjellige forholdene.)

Jeg har ALDRI bedt om "trøst og kos og klapp og klem" pga den situasjonen jeg er og har vært i. ALDRI. De jentene jeg håper du henviser til, er slike som har vært i forhold med gutter som du selv beskrev å være "i følelsesmessig ubalanse". Som nevnt, dette er jenter som kjeder seg i livet og ønsker mer spenning.

Du kjenner ikke til situasjonen min, men jeg kan forsikre deg om at jeg har tatt ansvar for det jeg har gjort. Men nå utviklet ting seg slik at jeg måtte stikke av og starte på nytt. Jeg tar ansvar for meg selv, utdanner meg og gjør alt jeg kan for å kunne leve et tilnærmet normalt liv.

Påstår du at jeg er selv ansvarlig for å være i den situasjonen jeg er? Jeg skulle likt å se den 16åringen som er blind av forelskelse, naiv og uerfaren, som klarer å beholde selvtilliten når en voksen person konstant forteller at det hun tror og føler og mener er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria, jeg diskuterer ikke deg som privatperson jeg diskuterer med debattersken [Maria], jeg må få lov til å stille sprøsmål angående temaet, det var forresten du som trakk inn din egen livshistorie her... men for meg så blir det kun din subjektive mening og jeg har rett til å være uenig med deg.

Min tese på hvorfor kvinner hengir seg til psykopater;

- Ingen kjenner seg selv så godt som kona til en dranker, skal man virkelig kjenne livets ulike rusjebaner er det ofte en fordel og ha en overmann ved sin side. Når man skal kjenne hele spektret av ulike følelsemessigehet man kan oppleve er det nesten en nødvendighet og henge med en drittsekk.

En kar som leder deg til de mest ulykkelige øyeblikk er ofte den samme som leder deg til de store høyder.

Jeg tror noen kvinner har et slangs lengsel etter spenning og eventyr... dette er selvfølgelig ubevisst men påvirker hennes daglige valg og gjøremål... Å skylde på omstendighetene for sine egne liv mener jeg er ansvarsfraskrivelse.

La det være min private mening.

Waco

Sitter ikke alene med enerett på sanneten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå går du helt over alle streker Waco.

Jeg er fullstendig klar over at din "mission on KG" er å trakassere kvinner. Og at personen bak waco ikke nødvendigvis går god for wacos meninger. (siden du uansett beskylder folk som er uenige med deg i å drive persontrakassering får jeg si det sånn)

men - når waco klarer å vrenge ut av seg så mye piss om hvor dumme kvinner er som ikke ser at en mann hun involverer seg med er psykopat, når waco klarer å framstille det som en kan takke seg selv, og nærmest fortjener en slik sjebne - DA er det for mye.

Jeg har - som Maria - også levd med en mann med sterke psykopatiske trekk. Jeg kom meg også unna, men konsekvensene må jeg leve med resten av livet. Som andre har skrevet før meg, psykopater er meget sjarmerende i godt lag. De færreste ser hvordan de faktisk er bak husets 4 vegger, dermed er det veldig vanskelig å bli trodd. Også av nære venner, iallfall om man greier å beholde dem. Nå var jeg sterk nok til det, jeg hadde på mange måter et godt nettverk, som han ikke greide å frata meg, tross i herdig innsaats for å gjøre det.

Det som imidlertid er et grunnleggende problem når man lever med en psykopat, er at alt blir din skyld. Du ser ikke at du må komme deg vekk, fordi det er jo selvfølgelig din skyld/noe du har gjort/sagt som gjør at han blir sint/oppfører seg irrasjonelt ol. Og så høres det så usansynlig ut at noen oppfører seg slik en psykopat gjør, så de fleste ser med mistro på deg om du forteller det. "han mente det sikkert ikke sånn, du har nok misforstått" etc. får man høre. Jaja, da blir det jo enda lettere å gå da, ikke sant?? Når man stadig får høre at det nok er ens egen skyld, også fra andre.

Og derfor ble jeg så provosert av Wacos innlegg om dette. Det er helt åpenbart at dette er et emne waco vet fint lite om. Og er det noen som leser disse sidene, som lever med en psykopat, så er det jo veldig kjekt da at personer som waco skal få lov å fortelle dem hvor dumme de er, og at de kan takke seg selv for den situasjonen de er kommet i. Man er kanskje i en situasjon hvor man ser at noe er galt, og da trenger man støtte, støtte på at "nei, du er ikke gal! Det er ikke noe galt med deg, dine meninger er ikke helt på jorde".

maria - du har min fulle og hele sympati, det er fremdeles ikke deg det er noe galt med! (noe jeg forsåvidt tror du vet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest, hvor er det jeg har sagt at damer er dumme? Det er dine ord. Jeg bare prøver og forklare hvorfor noen kvinner hengir seg til psykopater, og dere kan benekte så mye dere vil.

Jeg har flere ganger fortalt jenter at typen deres mest sannsynlig er ganske psyko.... men de vil ikke høre.... de samme kvinnene som anmelder han for trakkaseringer og lyver i vitneboksen.

Det er morgendagens tabuer det... kvinner som liker og bli mishandlet.

Waco

Det finnes kvinner som tiltrekker seg psykopater for oppmerksomhets skyld, akkurat som det finnes mødre som mishandler ungen sin pga mauchens syndrom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes kvinner som tiltrekker seg psykopater for oppmerksomhets skyld, akkurat som det finnes mødre som mishandler ungen sin pga mauchens syndrom...

Igjen: du blander to helt forskjellige typer mennesker... dette blir for dumt. Münchausen's syndrom har ingenting med denne saken å gjøre.

Gjest: Takk :wink: Du har helt rett i at det siste kvinner i slike situasjoner trenger, er å lese det waco har skrevet i denne tråden.

Gir meg nå, selv om det er et tema som engasjerer... det har blitt for usaklig. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Wacos innlegg er et glimrende eksempel på hva slags syn som møter kvinner som lever i slike forhold. Håper aldri han får seg jobb i hjelpeapparatet..selv om han "leker" hobbypsykolog her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig gjest... er det jo mye bedre at "hjelpeapperatet" fraskriver en selv for ansvar for eget liv...

Jeg nekter ikke på at det finnes psykogutter, jeg bare ber dere være littegranne mer selektiv med hvem dere blir samboer/gifter dere med...

Waco

Det er ikke annet enn et godt råd

ps, og vi vet at i arten homo sapiens så er det kvinnen som er den selektive.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arwen Aftenstjerne

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Kjente en,faren til sønn min og jeg bodde sammen med han. Han gjorde alt fra å nesten brekke armen min til å sparke meg . Men bemerk dette :slo aldrig i ansiktet. Heldigvis nhar han ingenting med sin sønn eller meg å gjøre. Min sønn er nå 7 år. Det tok meg 3-4 år før jeg klarte å fungere normalt uten å være redd for han. Vi bodde sammen i 8 mnd. Han gjorde også innbrudd i leiligheten min ventet på meg med kniv og stod utenfor vinduene mine om kvelden..... Er ikke han psykopat så vet ikke jeg. :x :x :x :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

kjære waco, ikke begi deg ut på en diskusjon som du ikke har snøring på.. vær så snill, det blir for dumt.

Du har tydeligvis ikke peiling på hva en psykopat er, en psykopat er en smart, utspekulert, manipulernde person, som KUN går til angrep på svake personer, som lett lar seg påvirke.

Det kan være en ung jente som ikke har lært seg så mye om livets jævlige folk, som kan bli utsatt.

En psykopat person virker veldig troverdig og gjør alt for at du skal tro på ham, og i og med at denne jenta er la oss si veldig forelsket i denne (til å begynne med sjarmerende personen) som utnytter sjansen fullstendig til å få kontroll over jenta, og bemerker seg svake sider ved denne personen.

Til slutt har han fått henne til å tro på alt han vil, og kommer gjerne med trusler om å forlate henne osv, og få henne til å få skyldfølelse, for deretter å få henne avhengig av ham.....

vær glad du aldri har vært borti en psykopat waco, eller kanskje du er det selv? psykopater vil nemlig aldri innrømme feil heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke utelukke at jeg har psykotendenser nei...

Vel mine påstander er som følger.

1 Det finnes psykopater fra fødselen.

2 Det finnes kvinnetyper som kan fremprovosere psykopattrekk hos enn mann.

Et psykopatforhold er en symbiose, hvor den ene inkluderer den annen. Skal den overdannete være der må også den underdanige være i samme parforhold. Når de begge forutsetter hverandre og ikke kan leve utelukket, så betyr det at for at en skal være psykopat må den andre personen ha visse personkarikastika som gjør at psykopaten får levd ut sine psykoptendenser.

Hvorfor ellers kan en psykopat bli temmet av en sterkere kvinne? (kanskje hun er mer psykopat da)

Hvorfor ellers kan en kvinne bli sammen med tre forskjellige psykopater etter hverandre hvor de alle slår og voldtar henne?

Tilfeldigheter?

Nei jeg tror ikke det, jeg tror faktisk på en sammenheng, kanskje det ikke gjelder alle, så ihverfall noen.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

nei waco, nå tar du feil igjen, ingen kvinner kan fremtvinge psykopattendenser hos en mann, som jeg sier, går de kun til angrep på mennesker som er svakere enn dem, og som har mye kjærlighet å gi.

En psykopat er en person med hjerneskade, og hvor mange mennesker har fremtvinget en person med hjerneskade til å bli verre? uansett så er det feil å skylde på kvinnen her... en psykopat vil aldri bli sammen med en sterk person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Arwen Aftenstjerne

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Sykdomstegn

Den syke kan ha feilaktige og absurde oppfatninger (vrangforestillinger), for eksempel om å bli forfulgt, om overnaturlige fenomener, om at verden er i ferd med å gå under, eller om at tankene hans stjeles eller kringkastes. Han kan også ha hallusinasjoner, for eksempel høre stemmer som snakker til ham eller føle at insekter kryper på kroppen hans. Tenkningshastigheten kan også være forandret. Hvis tankene går raskere enn normalt, gir det seg utslag i at personen snakker mye og fort. Hvis de går langsommere enn normalt, blir talen langsom med lange pauser.

De psykotiske symptomene kan være mer eller mindre tydelige. Noen ganger er man ikke i tvil, andre ganger kan det være vanskelig å oppdage at det dreier seg om en psykotisk tilstand.

Sykelig angst vil si at du reagerer slik som ved frykt og redsel uten at det er en egentlig grunn til det. Angstfølelsen og angstreaksjonene kommer uten at det egentlig er noen fare på ferde.

Angst kan forekomme som en del av en annen psykisk lidelse, eller som et frittstående fenomen. Uansett årsak fører angsten ofte til at du fungerer dårligere enn ellers, overfor familie, venner og arbeidskolleger. Kanskje opplever du også at den hindrer livsutfoldelse fordi det er mange ting du ikke tør.

Langvarige angstplager fører ofte til motløshet og nedstemthet. Angst og depresjon går derfor ofte hånd i hånd.

Mange ulike mekanismer kan føre til depresjon. Disse er ikke fullstendig kjent ennå. Vi vet at årsaken kan ha å gjøre med arv, sosiale forhold, psykologiske mekanismer og fysisk-kjemiske forhold i hjernen.

De siste årene har de fysiske forklaringsmodellene fått mye oppmerksomhet. Det viser seg at noen av de kjemiske signalstoffene i hjernen (serotonin, noradrenalin og dopamin) er med på å påvirke stemningsleiet vårt. Et eksempel er at mangel på serotonin fører til symptomer på depresjon. Hvis en øker mengden av serotonin i hjernen, lindres de depressive symptomene. Dette prinsippet er blitt benyttet i utviklingen av de nye antidepressive medisinene.

Vinterdepresjoner kan skyldes mangel på sollys. De som har denne formen for depresjon, får ofte depressive symptomer hver vinter eller høst, gjerne samtidig med stort søvnbehov og sukkerhunger. Denne typen depresjon er muligens forbundet med økte mengder av hormonet melatonin i kroppen. Melatonin regulerer kroppens døgnforståelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...