Gå til innhold

Kjenner du en psykopat personlig ?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Og hva kjennetegner i tilfelle adferden til denne?

tenker ikke på hva som kjennetegner en psykopat generelt ut ifra lærebøker, men adferden til "DIN" psykopat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

Kjenner vel ingen psykopater, men kjenner (og kjente) enkelte mennesker som har fått psyket sitt så ødelagt at de aldri kan bli glad i noen, aldri gråter, skjelden har følelser for noe som helst. Kanskje uforståelig for enkelte, men hvis en ser hva disse personene har gått igjennom kan en godt forstå det...

Skulle gjerne utdypet meg, men det er ikke helt enkelt. Vil ikke kalle noen av mine venner psykopater i den forstand, heller noen som er havnet på skråplanet mht. inntrykk av verden. Triste greier, men interessant tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har kjent to psykopater. Det var eksstefedrene til to venninner av meg. Begge var ekstremt kontrollerende, og forsøkte etter beste evne å skape splid mellom mødrene og stebarna sine. Den ene hadde barn fra før, men hadde fått besøksforbud av en domstol. Da burde det ha ringt en bjelle i hodet på min venninnes mor før hun gikk inn i forholdet, synes jeg... Det mest fremtredende trekket ved dem var at ingen av dem kunne innrømme at de hadde tatt feil eller gjort noe galt. Deres syn på verden var at alle misforstod dem og var fryktelig slemme mot dem - helt uten grunn... Nå var det ikke bare vi venninnene som mente de var psykopater, men også øvrig familie, voksne venner og barnevernet. Heldigvis har begge mødrene nå kommet seg bort fra skrullingene, men det tok lang tid, og det har vært vondt for dem og begge mine venninner.

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei! jeg har mistanke om at jeg har vært borti noen av dem ja.

Jeg lurer på om min eks var det. Jeg oppfattet han som en person som dysset meg ned, og jeg følte meg mindreverdig når jeg var sammen med ham, han var mester i å fremheve seg selv, og hvor heldig jeg var som var sammen med ham, og hvor søt og flink han var.

Han greide på en måte å få meg avhengig av han, han rakket ned på familien min, og hadde et stort temperament. Han rakket ned også på alle mine venninner og alle de jeg hadde kontakt med, og fortalte at det var unormal og sånn.

Jeg slet i flere år for å få tilbake min selvtillit etter at han dumpet meg, og vet at jeg ikke kommer til å bli sammen med slike folk igjen, de ødelegger bare livet ditt, spesielt hvis du er ung og naiv som jeg var....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten
Og hva kjennetegner i tilfelle adferden til denne?

tenker ikke på hva som kjennetegner en psykopat generelt ut ifra lærebøker, men adferden til "DIN" psykopat

Psykopater kan være så mangt. Med det som mener jeg at det finnes mange kjennetegn på psykopater.

Jeg har vært i lag med en, og i tillegg til å være en psyko, så drakk han også veldig mye.

Verken jeg, familien min eller vennenne mine var noe å samle på. Verden hadde egentlig ikke bruk for oss. Jeg kunne være glad fordi jeg hadde truffet han, for ingen andre ville ha meg. Det var jeg for fet og stygg til.

i tillegg til dette var han sjalu. Snakket jeg med noen på byen, så var h..... løs.............

Da han forstod at det var slutt mellom oss, og jeg begynte å pakke sakene mine. Ødela han det meste av det jeg eide av ting jeg brydde meg om. Og "trua" med at han skulle nok lage livet surt for meg....

Men dette var nok tomme trusler.... Jeg fikk en del ubehagelig sms meldinger i en måned etter det var slutt.... Men nå får jeg ikke flere...

Nå har han visst fått seg en annen, og glad er jeg for det.

Jeg har fått en erfaring, og i jakten på den rette er det fint å ha med seg... Hvis jeg da bryr meg om å finne den rette noe mer... :-?

Tilslutt vil jeg si til dere alle som mener dere har vært i lag med en psyko.. Vær glad dere har kommet dere ut derifra.... Og til dere som evt er inne i et slikt forhold... kom dere ut med det samme... Det blir ikke bedre.... bare verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..., de ødelegger bare livet ditt, spesielt hvis du er ung og naiv som jeg var....

Det går også an å vokse på motgang og du er vel en del erfaringer rikere som du ikke ville vært foruten.

Du må huske på at du kjenner deg selv sikkert mye bedre enn folk som aldri har vært utsatt for psykopatgærninger.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, Waco, du har nok rett i at man vokser i motgang... men det er vel heller ikke så vanskelig å forstå at mange psykopater er istand til å bryte ned psyken til andre mennesker så kraftig at de aldri kommer seg igjen.

Det blir som å bli dyttet ned i et svart hull, uten mulighet til å komme seg opp igjen... her er det ikke lenger snakk om bølgedaler...

Kid-a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har fått en erfaring, og i jakten på den rette er det fint å ha med seg... Hvis jeg da bryr meg om å finne den rette noe mer... :-?  

Hvilke erfaringer kan en ta med seg videre da?`Kan noe overføres til mer normale mennesker?

Tror nok du bryr deg om å finne den rette fremdeles... Hvis ikke har han vunnet...

Ellers er det jo generelt foskjell på å oppføre seg jævli og undertrykkende, og å være psykopat da... En psykopat kan ikke tape i et forhold eller bli bedre... Eneste som fungerer er å komme seg unna, og da helst langt bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

[

Hvilke erfaringer kan en ta med seg videre da?`Kan noe overføres til mer normale mennesker?

Tror nok du bryr deg om å finne den rette fremdeles... Hvis ikke har han vunnet...

Erfaringene man tar med seg fra et sånt forhold er mange.. Hvorfor ble jeg sammens med han forresten?? Jeg så jo egentlig tegna veldig tidlig i forholdet, men ville ikke se dem... Jeg ville prøve.... og ser du sånne tegn igjen.. vil du automatisk rygge...

Jeg finner meg ikke lenger i å være sammen med en gutt som kaller meg det ene og det andre.. Jeg har blitt sterkere.

jada jeg vil sikkert jakte videre jeg... han har absolutt ikke vunnet.... Tro meg.... Jeg har lært mye, men det var en kostbar lærdom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til mamma var det, sikkert er det ennå, men ingen vet hva han driver med lenger..

Det har ødelagt moren min, og søsknene hennes, og gjort en del skade på meg og mine søsken..

Hadde jeg sett han i byen hadde jeg ikke nølt med hva jeg ville gjort...

(Mamma har det bra nå da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel ikke vært noe lurt å konfrontere ham... Da hadde det vært på `ån igjen... Best å komme seg videre og overse dem...

Husker dere han som forgiftet kona med kvikksølv? Vel, han er vel forstatt i retten han, for å ta dem som sa ham opp, oga lle andre som mener han er skyldig.... (og han er dømt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig og personlig.. Jeg har en nær slekt av meg som har litt psykopat tendenser. Hun skal alltid ha kontrollen. Man kan aldri være tre, kun to; hun og den hun vil være med i dag. Har du en venn hun mistenker du liker bedre enn henne vil hun få deg på sin side og baksnakke din venn på en slu måte så du ikke merker hvor hun vil hen. Dette har hendt meg mang en gang, og har faktisk begynt å mislike mennesker p.g.a. henne, noe som jeg først har lagt merke til i den senere tid. Vi brukte å være veldig nære venninner, men føler at jeg må trekke meg litt unna for ikke å bli 'sugd inn i nettet igjen'. Vet ikke om hun vet det selv, men jeg er blitt litt skremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en beste venninne for et par år siden, hun var helt syk.. Hun skulle väre med meg hele tiden, sa masse stygge ting om meg hele tiden, truet med å slå meg om jeg ikke gjorde som hun sa.. snakket styggt om meg bakom ryggen og hver gang jeg fikk en type skulle jeg gjöre det slutt med ham for han var for stygg eller noe. men hun var sammen med utrolig mange gutter og de var ikke noe bedre..

Hun var ganske sjalu og en gang skulle hun og en del folk slå meg ihjel for jeg hadde dratt til byen med en annen venninne enn å väre med henne på diskotek. Hun var makt gal..

Jeg rev meg lös fra henne fikk meg nye flotte venninner.. Etter det har jeg sagt klart og tydelig til henne at jeg ikke vil ha noe med henne å gjöre.. selv om hun har vär litt vanskelig til visse tider men det er bare til å overse og gå videre så fort som mulig..

Bryt ned kontakten forsiktig.. Men om du er i et forhold.. kan du vel gjöre det mosatte enn å vise at du vil gjöre det slutt.. få ham til å gjöre det slutt med deg. Gjör deg til den personen han ikke vil ha osv..

Take care :) og pass opp du vet aldri når du får en psykopat å gjöre.. jeg var vennine med henne i 8 år.. og har problemer med å stole på folk..

trodde typen min var psykopat bare for vi kranglet en del. men nå har vi fått det flott og han viser seg å väre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasse...

Har litt problemer med denne tråden...

Hvem er vi som kan si at den og den er psykopat.... Deter forskjellpå å være manipulerende dritsekk med markeingsbehov og å ha svekkede sjelsevner (som en psykop. har....)

Bare for å kverulere litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har litt problemer med denne tråden...

Hvem er vi som kan si at den og den er psykopat.... Deter forskjellpå å være manipulerende dritsekk med markeingsbehov og å ha svekkede sjelsevner (som en psykop. har....)

Bare for å kverulere litt...

Du motsier deg selv litt nå. Først sier du "Hvem er vi som kan si at den og den er psykopat.... " og så forteller du hvordan en psykopat er. Mener du da at 'vi' ikke vet hvordan en psykopat oppfører seg, men at du vet?

Hvis jeg har misforstått så korrekt meg. Selvfølgelig brukes uttrykket 'du er psyko' hips og haps, men tror at når man har kjent en person over lengre tid og lagt merke til personens oppførsel og tankegang of først og fremst hva det har gjort med DEG og DIN tankegang, da legger man merke til om personen har psykopatiske egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasse...

Du motsier deg selv litt nå. Først sier du "Hvem er vi som kan si at den og den er psykopat.... " og så forteller du hvordan en psykopat er. Mener du da at 'vi' ikke vet hvordan en psykopat oppfører seg, men at du vet?

Hvis jeg har misforstått så korrekt meg. Selvfølgelig brukes uttrykket 'du er psyko' hips og haps, men tror at når man har kjent en person over lengre tid og lagt merke til personens oppførsel og tankegang of først og fremst hva det har gjort med DEG og DIN tankegang, da legger man merke til om personen har psykopatiske egenskaper.

Du misforsto meg litt ja.. :)

Jeg skriver at en psykop. har svekkede sjelsevner.... Ikke mer... Og de har jo det bl.a..., men til og med Psykologer må gjennomføre en omfattende utredning av folk før de kan slå fast om en person virkelig er psykopat...

Men om dere kun bruker uttrykket som term på en som graver andre ned etc... Da er vi på nett sammen! :D

Jeg bare reagerte litt på at en fagterm brukes av oss osm ikke har bakrg. til å med sikkerhet slå fast... Ikke sant?

Sier ikke at jeg vet, men at det er forskjell på dritsekker og syke folk...

Håper det var utdypende, og at du /alle forstår at jeg ikke er ute etter noen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...