Gå til innhold

Nå kan det bli burkini forbud i hele Frankrike.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er individer innenfor der som alle andre steder. Noen vil tilpasse seg, andre ikke. Det eneste som blir resultat av denne type forbud er økt hat begge veier, noe som kan føre til økt vold.

Støtten for dette forbudet er resultat av kortsiktig, naiv tekning. Man føler seg bra fordi noen gjør noe mot praktiserende av en religion man misliker, man tenker ikke i det hele tatt på de faktiske konsekvensene av dette.

Eller tenker du at å jage feitinger fra stranda ville vært med på å motkjempe fedme i befolkningen?

Anonymkode: f493e...870

Vet du om mange foreldre som hjernevasker ungene sine fra ung alder til å spise seg feit? Er du redd noen feitinger skal hjernevaske dine barn til å bli feite? Ser du mange ghettoer der feite folk sitter og planlegger hvordan de skal ta over verden? Hvor mange feite terrorister vs islamske terrorister har du hørt om?
Hvilke konsekvenser mener du det vil få om vi forbyr burkini, sånn i det lange løp?

Dersom vi godtar burkini og begrunner det med at kvinnene skal ha frihet til å velge hva de skal bade i, har vi allerede blitt hjernevasket av muslimske krefter. Det er jo nettopp det enkelte muslimske krefter vil; at vi skal gi etter fordi vi ikke vil være rasistiske eller ta friheten fra kvinnene deres.
Å forby burkini er verken kortsiktig eller naivt, tvert i mot. I det korte løp vil en del muslimer føle seg krenket, kvinner og jenter vil klage på at de dermed ikke får bade offentlig og det vli bli mye debatt. Men sakte men sikkert vil muslimene dele seg i to; de som tviholder på tildekking av kvinner og de som mener tildekking av kvinner ikke er begrunnet i koranen og gjerne kan kuttes ut. Førstnevnte vil ikke lenger ønske å bo i sekulære land, mens sistnevnte vil fortsette å bo i Vesten og følger koranen i stedet for syke ideer som har blitt funnet på av gale, maktsyke menn.
Vi har hatt vår del av religion med syke regler og maktsyke folk i Vesten også så vi må ikke glemme at en stor del av grunnen til vårt frie demokrati er at vi har myknet kraftig på det klamme grepet til religion. Vi må heller ikke glemme at stadig flere muslimske kvinner står frem og forteller om hvor farlig det er å la muslimske regler få lov til å slå rot. Hvorfor lytte bare til de kvinnene som påstår at burkini o.l. er fullstendig frivillig, og ikke til de kvinnene som har rømt fra galskapen fordi de har sett med egne øyne hvilke konsekvenser denne "friheten til å bruke burkini" har? Tror folk at de lyver siden de velger å ignorere dem?

Argumentet om at ikke alle føler seg vel i lite klær kjøper jeg heller ikke. Enten man har komplekser for å være tykk eller tynn, vil det vises i en tettsittende burkini. Den eneste grunnen til å bruke burkini for å skjule komplekser er dersom man har komplekser for både kropp, hud og hår. Hvor mange har så store komplekser? Og er da løsningen å tillate burkini, eller er det kanskje andre ting man burde ta tak i?

 

Anonymkode: 93432...1e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det du selv som står bak disse bloggene du konstant driver og linker til i hver eneste tråd for tiden? 

Anonymkode: 1b5aa...9f5

Det der må være tidenes mest idiotiske "argument". Er du virkelig så tom for argumenter?

Anonymkode: 93432...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det du selv som står bak disse bloggene du konstant driver og linker til i hver eneste tråd for tiden? 

Anonymkode: 1b5aa...9f5

Så fint at du har lagt merke til linkene mine. Jeg støtter moderate muslimer, det er noen som tror at muslimer med hijab og burkini på seg snakker på vegne av alle andre muslimer. Nei, ser du, muslimer blir lei av disse 1400 år gamle reglene som en profet satt og skrev på, når han ikke hadde seg litt kos med en av konene eller slavinnene sine. Selvsagt ble gubben redd for at kvinnene hans som var unge og varmblodige, kunne være utro med en kjekk livvakt. I sjalusien og miistenksomheten fødtes kvinnesynet som gjennomsyrer islam.

Siden det er dødsstraff for å forlate islam, og dødsstraff for å spotte profeten, så har muslimer vært redde for å løsrive seg fra religionens fengsel. Men det holder på å snu. Og for hver muslim som skriver og motsier hatimamene og deres medspillere, så skjønner flere at motstanden mot islamisme er ikke oss mot dem, men vi mot sharia. Og at moderate, reformerte muslimer trenger vår støtte.

Som sagt før...i valget mellom å gi min sympati til den som tvinges til å bruke burkini, eller den som er sur fordi hun ikke får lov til å bruke burkini.... så støtter jeg den undertrykte. Nei, du kan ikke være Ole Brum og få begge. Velg side. Det er nok vondt for deg å vite at når du velger burkinisiden, så velger du bort den undertrykte. Men du skal ikke få lov til å synge "lalala vi har det så bra sammen, jeg i min lille bikini og du i din burkini," jeg skal fortelle deg akkurat hva du støtter.

Et forbud er ikke like ille som et påbud. Og det påbudet finnes allerede i konservative miljøer. Usynlig, men like underrykkende for det. De rike araberlandene finansierer moskeer og sender ultrakonservative imamer for å forkynne salafisme, Salafismen er læren om å vende tilbake til islam slik den ble praktisert av de tre generasjonene etter Muhammed. Alt annet er religionen fremmed og islam må "renses" for det. De har stor påvirkning, og forkynner i menigheter og familier om at den kvinne som ikke dekker seg til, er horete, uren og en dårlig muslim som ikke vil komme til paradiset. Ikke bare menn tror på disse sunni, salafisme og wahabismepåbudene. Alle ideologier har hatt sine kvinnelige medlemmer som støtter kulten helhjertet.

Endret av ops2
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er en meget skremmende utvikling, både utviklingen i Frankrike og hvor mange som støtter dette i Norge. I Norge var det ikke lenge siden folket kokte over av sympati med en kvinne som ikke turde bade naken i halvmørket med ryggen til sin kollegaer. Denne kvinnen hadde frivillig valgt en jobb hvor hun skulle lære å drepe og å bli drept. Det var ingen fare for at hun ville bli voldtatt eller oppleve annen fysisk overlast. Nå vil man derimot nekte en stor gruppe sivile mennesker å dekke seg til og både bøtlegge de og jage de vekk. Årsaken er at en særdeles liten del av denne gruppen begår grusomme handlinger, mest mot andre innen samme gruppe men også mot andre. De som ukritisk fordømmer hele denne gruppen tillegger klærne politisk holdninger som langt de fleste i gruppen ikke vedkjenner seg.

Jeg vet ikke hvem som er usivilisert her. De som står for et diskriminerende kvinnesyn eller de som vil fordømme en stor folkegruppe på grunn av et lite mindretall og som mener de vet bedre hva som er best for de enn de mener de vet selv.

Disse holdningene minner om holdninger en diktator hadde for en del tiår siden hvor han stemplet en gruppe som mindre verdige og umennskeliggjorde de. Den gang endte det i en verdenskrig. Fortsetter disse holdningen å spre seg og motsetningene blir bygd opp vil det kunne bli ganske voldelig og mange liv vil kunne gå tapt. Da kan man spørre om hvem som er sivilisert.

Dette er meget skremmende. Vi går svært uttrygge tider i møte.

Anonymkode: 9b9f2...e8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og lederene i Iran sitter sikkert og jubler over at et vestlig land har innført samme lov som dem...

Anonymkode: 78a8e...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...