Gå til innhold

Nå kan det bli burkini forbud i hele Frankrike.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg nettopp lest på en stor islamside at de fleste burkinier ikke er haram, årsaken er at de er for tettsittende. For å tilfredsstille Islam, skal drakten bestå av en del som dekker huden og en til utenpå som visker ut kroppsfasongen.

Anonymkode: b9d5c...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Gothminister skrev:

Bare et lite hint. Sett deg litt mer inn i islam før du piper. Det du skriver er like dumt som å si at alle ideologier, eks. nazismen kan misbrukes. Både islam og nazismen er helt klare i sin ideologi.

Har du lest Koranen og Main Kampf? Det har jeg. Det er respektløst å omtale menigsmotstenderes argumenter som "piping". Det nivået du ønsker å senke debatten til er lite tjenelig både for saken generelt og for de holdninger du forfekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lest alle sidene så beklager hvis videoen allerede er linket...

....Skal vi løse problemet med innvandring/terrorisme/etc. må vi ta tak og jobbe med de tingene som faktisk vil hjelpe og som er verdt å jobbe med. Dette skaper bare et større skille mellom "oss" og "dem", noe som gjør de involverte sinte, frustrerte og føler at vesten er imot de. Hva er det oppskriften til, mon tro? En terrorist. Jeg tror Frankrike skyter seg selv i foten med dette forbudet. Men nå har jeg heller aldri likt Frankrike, så de får bare holde på.

Anonymkode: 8a2e1...051

Det er store forskjeller på muslimer, men du er klar over at hun ville fått større problemer i Iran, Afghanistan eller Saudi-Arabia hvis hun gikk der med den "hijaben" enn hun ville fått i Frankrike? Det er svart heldekkende niquab og burka-typer klær som er sett på som islamifiserende klær i Frankrike, ikke fargerike hodeskjerf. Å linke til en video med et fargerikt hodeskjerf som viser hennes hals, er ikke det vi diskuterer her.

http://norskeforhold.bloggnorge.com/files/2010/12/islamic-myths.png

Sitat

If you look carefully at the ayah, it clearly states that the head covers (khumur) should be drawn over the neck slits (juyoob). Khumur is the plural of the Arabic word “khimar” which means a headcover. Juyoob is the plural of the Arabic word “jaiyb”, which refers to the neck slit (of the dress).
Yet, some sisters just cover their head with something, and think they are fulfilling the rights of Hijaab, although part of their hair or body is showing, or their whole neck and chest area are exposed. Actually, that was the way of the women of Jahilliyah.
Al-Qurtubi said: “Women in those days used to cover their heads with the khimar, throwing its ends upon their backs. This left the neck and the upper part of the chest bare, along with the ears. Then Allah commanded them to cover those parts with the khimar.”
So secure the scarf well around your face, covering your neck/chest area, and keep those half sleeves and capri pants for your Mahrams

http://www.farhathashmi.com/articles-section/women-and-family/hijab/

 

Endret av ops2
Endret for å legge til bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg nettopp lest på en stor islamside at de fleste burkinier ikke er haram, årsaken er at de er for tettsittende. For å tilfredsstille Islam, skal drakten bestå av en del som dekker huden og en til utenpå som visker ut kroppsfasongen.

Anonymkode: b9d5c...554

Hvis de er forbudt fordi de er for tettsittende så er de nettopp haram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Gab skrev:

Har du lest Koranen og Main Kampf? Det har jeg. Det er respektløst å omtale menigsmotstenderes argumenter som "piping". Det nivået du ønsker å senke debatten til er lite tjenelig både for saken generelt og for de holdninger du forfekter.

Har lest store deler av begge bøkene ja. Nå vet vel ikke du så mye om mine holdninger, annet en at du muligens er uenig med dem, det er ikke farlig. Hva som er god eller dårlig holdninger er subjektivt. Nå har heller ikke jeg respekt for dem som ikke ser farene ved islam og jo jeg bruker ordet piping om dumskap som jeg leser. Så om noen måtte mene at det er respektløst, så sier det meg at jeg har rett i min måte og ytre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å høre på Ayaan Hirshi Ali, som har vært utsatt for drapsforsøk og lever på hemmelig adresse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Gothminister skrev:

Har lest store deler av begge bøkene ja. Nå vet vel ikke du så mye om mine holdninger, annet en at du muligens er uenig med dem, det er ikke farlig. Hva som er god eller dårlig holdninger er subjektivt. Nå har heller ikke jeg respekt for dem som ikke ser farene ved islam og jo jeg bruker ordet piping om dumskap som jeg leser. Så om noen måtte mene at det er respektløst, så sier det meg at jeg har rett i min måte og ytre det på.

En ting er å se farene ved Islam. En helt annen ting er å stemple en hel religion og over en milliard mennesker ut fra hva et svært lite mindretall gjør. Opplever du noen gang at seriøse voksne mennesker i seriøse debatter omtaler sine meningsmotstanderes meninger som "piping"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Gab skrev:

En ting er å se farene ved Islam. En helt annen ting er å stemple en hel religion og over en milliard mennesker ut fra hva et svært lite mindretall gjør. Opplever du noen gang at seriøse voksne mennesker i seriøse debatter omtaler sine meningsmotstanderes meninger som "piping"?

Islam er først og fremst en politisk ideologi. Alle som er med under en ideologi har alle et ansvar for hvordan den praktiseres. Derfor har alle muslimer et ansvar til å ta avstand til terroren i islamsk navn. De har også et ansvar til å endre sin ideologi som gir tankegodset til dem som utfører vold, slik vi er opptatt av ideologien ABB henter sitt tankegods i fra. Og du, ikke heng deg opp i ordet piping. Det er min måte og ytre meg ovenfor ytringer jeg finner lite oppegående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://lilybandehy.blogg.no/1470140494_have_fruen_i_burkini.html

Sitat

Burkini er så sexy at religiøse argumenter faller bort:

For første gang ser jeg at burkinien er absurd i den religiøse konteksten. Burkini dekker kroppen men formene er der. Kvinneformene er tydelige og mer sexy enn i vanlig badedrakt. Som en oppblåsbar dukke i mørkblå eller sort. Den virker mot sin hensikt.

“In later (generations) of my ummah there will be women who will be dressed but naked. On top of their heads (what looks) like camel humps. They will not enter into paradise or (even) get a smell of it.”

http://dailyhadith.adaptivesolutionsinc.com/hadith/Dressed-but-Naked.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste post fra meg på en stund. Kopi denne linken til neste burkini-tråd! Dette ble skrevet i burkini for barn-debatten, men det har absolutt sin rett her også. Når man blir påkledt burkini fra barnealder, velger man det fritt selv som voksen? Når disse muslimske feministene står fram og forteller at det er kvinnekamp å kle seg som man vil?

http://gjest.blogg.no/1468828463_burkini_det_nye_symbo.html

  1. Kvinnens kropp er opphavet til synd og må dekkes.
  2. Mannen klarer ikke å håndtere sine lyster og må forskånes for fristelser.
  3. Det finnes de anstendige kvinner (som bruker burkini) og de uanstendige kvinner (som ikke bruker det.)
  4. Barnets kropp er et seksuelt objekt og må skjules.
  5. Burkini legger et sosialt press på de muslimske jentene som ønsker å delta i svømmeaktivitet.
  6. Burkini forteller barnet som blir tvunget til å ha den på seg at; du er ikke som andre barn (anti-integrering som starter i barnealder).

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Burkini-pa-barn-er-fremgang-for-islamisme---og-tilbakeslag-for-likestilling--Mina-Bai-600397b.html

Sitat

Islamistene dekker seg bak religionsfriheten, og i Vesten er en god del muslimer, akademia, media og politikere deres nyttige verktøy. En god del er ikke klar over det og ser ikke konsekvensene.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i disse hudkrefttider kanskje vi alle skulle hatt en sånn. Da mister muslimene muligheten til å bruke det som propaganda fordi alle går i det.

Anonymkode: 58aa1...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå i disse hudkrefttider kanskje vi alle skulle hatt en sånn. Da mister muslimene muligheten til å bruke det som propaganda fordi alle går i det.

Anonymkode: 58aa1...333

Alt med måte.

http://www.sunshinevitamin.org/

Ingen grunn til å ligge å steke seg, men litt sol trenger vi alle. Ingen grunn til å pakke vekk menneskekroppen.

Anonymkode: b9d5c...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I England blir til og med engelske kvinner tvunget til å iføre seg dette plagget når de skal bade - for ikke å "støte" de mannlige muslimene...

http://www.telegraph.co.uk/news/politics/6034706/Swimmers-are-told-to-wear-burkinis.html

Det går nok denne veien i Norge og Sverige også. For vi skal selvfølgelig være så tolerante som mulig....

Anonymkode: e0e75...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Euronews sa de at 15 byer hadde innført forbudet, deriblant terror rammede Nice.

Noen gikk til rettssak i mot byene, men tapte i retten. Tidlligere har menneskeretighets domstolen i Strasbourg sagt at det ikke bryter menneskerettighetene å forby burka eller hijab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, julia83 skrev:

På Euronews sa de at 15 byer hadde innført forbudet, deriblant terror rammede Nice.

Noen gikk til rettssak i mot byene, men tapte i retten. Tidlligere har menneskeretighets domstolen i Strasbourg sagt at det ikke bryter menneskerettighetene å forby burka eller hijab.

Bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ops2 skrev:

Det er store forskjeller på muslimer, men du er klar over at hun ville fått større problemer i Iran, Afghanistan eller Saudi-Arabia hvis hun gikk der med den "hijaben" enn hun ville fått i Frankrike? Det er svart heldekkende niquab og burka-typer klær som er sett på som islamifiserende klær i Frankrike, ikke fargerike hodeskjerf. Å linke til en video med et fargerikt hodeskjerf som viser hennes hals, er ikke det vi diskuterer her.

http://norskeforhold.bloggnorge.com/files/2010/12/islamic-myths.png

http://www.farhathashmi.com/articles-section/women-and-family/hijab/

 

Men nå var det heller ikke det som var poenget med videoen. Hørte du i det hele tatt på det som ble sagt i videoen? Eller så du bare bildet? :klo: Hun bruker forøvrig mange forskjellige hodeplagg, noen i den stilen du så i videoen og noen i en mer typisk "hijab"-stil.

Det som var hovedpoenget mitt og en del av poenget til Dina Tokio er at burkinien ser ut som andre klesplagg. Det er ikke noe med burkinien som skiller den ut fra andre klesplagg. Om hvorvidt de skal ha et forbud på niqab og burka-klesplagg er en annen sak, og noe jeg kan forstå. Man kan bokstavelig talt gjemme hva som helst under der, enten et svært våpen, en bombe, ting som er stjålet e.l. I tillegg blir de vanskelige å identifisere gjennom overvåkningskamera, så det er ikke det som er diskusjonen. Burkini er ikke det samme som niqab og burka.

Og diskusjonen er om burkini. Plagg som dette, dette og dette.

Anonymkode: 8a2e1...051

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva om alle sammen bare hopper rett i svømmebassenget med både joggebukse og tskjorte / genser på seg?

Å dusje grundig (både før og etter svømmingen) er jo selvfølgelig fullstendig bortkastede tid og krefter, det også...

Anonymkode: e0e75...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i utgangspunktet ikke noe om det å forby klesplagg vi ikke liker med mindre det er veldig gode praktiske grunner til det, eksempelvis plagg som hindrer identifisering når det er nødvendig. Når det gjelder denne typen plagg synes jeg først og fremst det er trist at vi har fått så mange mennesker i vestlige land som mener det å bruke denne typen plagg er nødvendig. Men når våre politikere først har gjennomført disse demografiske endringene mener jeg det blir feil å innskrenke borgernes rettigheter til å selv velge bekledning.

På den annen side er økende bruk av denne typen bekledning med på å forsterke skillet mellom de "ordentlige" kvinnene og de "skitne" kvinnene, og dette kan på sikt bidra til å gjøre det vanskeligere å være kvinne uten å dekke seg til. Særlig gjelder det for muslimske kvinner som ikke ønsker det. 

Det blir galt uansett, og det er synd at vi i det hele tatt møter en slik absurd problemstilling, som strengt tatt ikke hadde vært nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er et større problem at barn, ungdom og voksne ikke lenger tør dusje nakne. Man bør heller forsøke å gjøre noe med egne kroppsholdninger før man begynner å rette på andre. Jeg tror man kommer lenger når man er trygg på seg selv og egen kultur. Da vil man letter tørre å møte andre med åpne armer. Det største problemet i dag er en vestlig kultur som ikke er trygg nok på seg selv. Den tryggheten kan man ha uten å måtte begrense andre. Spørsmålet er hvem er tryggest: Hvis jentene er trygge nok på seg selv til å dusje nakne i fellesdusjen kommer nok de andre etter. Hvis de derimot vil skjule seg og ta etter de muslimske jentene som dusjer alene og bruker burkini så har den vestlige kulturen tapt på dette området.

Anonymkode: 9b9f2...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er et større problem at barn, ungdom og voksne ikke lenger tør dusje nakne. Man bør heller forsøke å gjøre noe med egne kroppsholdninger før man begynner å rette på andre. Jeg tror man kommer lenger når man er trygg på seg selv og egen kultur. Da vil man letter tørre å møte andre med åpne armer. Det største problemet i dag er en vestlig kultur som ikke er trygg nok på seg selv. Den tryggheten kan man ha uten å måtte begrense andre. Spørsmålet er hvem er tryggest: Hvis jentene er trygge nok på seg selv til å dusje nakne i fellesdusjen kommer nok de andre etter. Hvis de derimot vil skjule seg og ta etter de muslimske jentene som dusjer alene og bruker burkini så har den vestlige kulturen tapt på dette området.

Anonymkode: 9b9f2...e8c

 Ja, for ALT mulig er jo liksom Vesten sin feil.

 Uansett hva det gjelder...

  :ironi:

Anonymkode: e0e75...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...