Gå til innhold

Synd på de som ikke har frisørblondt hår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den blondinen har et klassisk tilfelle av hjemmebleket hår! Ikke pent!

Får man det gjort hos frisør, blir det gjort skikkelig uten at håret blir slitt eller får feil nyanse i forhold til ansiktet.
Den blondinen var søt hun, men hun burde hatt mindre fillers i leppene og valgt en annen nyanse. Øynene burde hun markert litt mindre, men hatt mer øyeskygge i stedet som hun tonet godt opp i globalen, og hun burde fått påstøpt falske vipper, for hun hadde absolutt kledd å hatt store øyevipper. Øyebrynene har hun vært uheldig med, her er de trolig tatovert på og er altfor tynne. Jeg er ikke fan av slike tykke som er på moten heller, de skal se naturlige ut, hun burde heller ha tegnet d forsiktig opp med øyebrynspudder i en gråbrun nyanse, og påført bryngele for å få et stelt utseende på brynene. Hårklippen var heller ikke pen, det ser ut som det er hun selv som har gått amok foran speilet.
Igjen sier jeg, gå til frisør.

Anonymkode: 4f1cf...03e

Eller man kan gjøre som man vil ;) Tenk at folk faktisk tør å gjøre som de selv vil? Tenk at noen av oss klarer å tenke selv? Jaggu! :ler: Selv foretrekker jeg damen med det mørke håret any day, men igjen: Folk er forskjellige.

Får legge ut et bilde av deg selv da vettu TS ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke hårfargen som gjør at du blir lagt merke til, du er vel bare generelt heldig med utseendet

Anonymkode: 71011...ed3

Med andre ord har ikke hårfargen så fryktelig mye å si i det store og det hele.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å virke negativ.. Men det skal litt mer til, enn en  tilfeldig forbipasserende med fin hårfarge, for å få meg i godt humør...

Endret av Dollie
.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være at du ser billig og villig ut?
 

Anonymkode: 4f1cf...03e

Nope, får aldri frekke eller seksuelle henvendelser, er koselige henvendelser og folk som vil bli kjent, får ikke ekkel oppmerksomhet på byen en gang, selv om jeg blir rent ned. Poenget mitt var, du er fornøyd med å være blond, fint for deg, du hadde sikkert ikke kledd min hårfarge, jeg er fornøyd med min hårfarge, fint for meg, og jeg hadde ikke kledd din hårfarge. Skjønner :)? (Om du er ts da, uansett, det var til ts) 

Anonymkode: 8b0a4...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes damer med naturlig hårfarge er de fineste. De er spesielle og ikke minst, håret ser sundt ut. 

Anonymkode: 498a4...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ts, jeg mistenker kanskje at du tuller litt? ;) 

Uansett, jeg har brungrønne øyne, mørke vipper, er lys i huden og er naturlig brunette. Øyenbrynene mine er naturlig mørk-brune - og jeg tror jeg kan si at jeg 98 % sikkert ikke er 'skapt' for å være blond ;) Faktisk hadde jeg nylig en kald, askeblond farge. Jeg farget øyenbrynene mine i tillegg, men hjelp, jeg så BLEIK ut :P 

Jeg tenker at både brunette, blondiner, rødhårete, de med svart hår, de med grått hår og de med pastellhår alle har noe å tilby andre! (Også utover kun hårfarge). Og uansett er det ikke det å tilby noe man skal tenke på, spør du meg :) 

Jeg kommer til å fortsette å ha mitt naturlige lys-brune hår fremover, men om jeg ønsker å farge det, gjør jeg det kun for meg selv :D 

Anonymkode: fdcc3...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har farger håret mitt mye i løpet av 18 år hos frisør. Jeg er opprinnelig mørk blond- Lys brun og hadde litt tykt hår som liten. Jeg har hatt følgende hårfarger etter frisør turer.. lysblond, askeblond, svart, rødt, mellom brun, mocca, sjokolade brun, havanna, mørk med blonde striper, lys over mørk under, og mange andre varianter. 

De gangene jeg har lysnet håret og ble lys blond eller askeblond har de fleste sagt til meg at ansiktet mitt og trekkene blir mer blekt. De gangene jeg har hatt min naturlige hårfarge eller litt mørkere har ansiktet mitt kommet fram bedre. Ergo jeg kler faktisk best en mørk hårfarge.. og ikke en blond en slik du påstår ts. 

Jeg skal også legge til at uansett om man går til frisør for å bleke håret sitt så skader dette også håret selv om det ikke skader håret like mye som gjør det selv hjemme. Jeg har fått mye tynnere hår etter alt jeg har gjort med håret mitt og mest sannsynlig er det Bleking som frisøren nevnte. Hun sa også at det skjedde ganske ofte med mange.. så jeg vil ikke tro at jeg er den eneste som har fått tynnere hår i form av blekning. 

I din verden ts så kler alle blondt.. det stemmer overhodet ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1934 visninger :D Tror ikke noen andre innlegg på velvære, hudpleie og kosmetikk har fått så mange visninger!
Dette er tydeligvis et tema som engasjerer!
Nå ser dere for dere en blond bimbo, som bare bryr seg om sminke og mener alle som ikke har platinablondt hår (hvor står det at jeg har det? Jeg kan like gjerne ha mellomblondt, stripet hår - men det er frisørbleket!) - med lange vipper osv.
Det er ikke det ytre som teller, men det er sykt mange folk der ute som depper fordi de er så stygge og kjedelige, også skal det så lite til for å se bedre ut, for når man føler at man ser bra ut, så føler man seg bedre og! 
Prøv det!

Jeg skriver litt på kanten, men det er for å provosere - slik at dere ser hvor overflatiske enkelte er, spesielt bloggere.
Jeg er slettes ikke overflatisk og overdriver for å få frem poenget, men hvis dere ser bort fra: Synd på...

og ikke lar dere provosere av måten jeg legger frem innlegget, så vil dere se at jeg kommer med en del nyttige og velmenende råd, som dere kan supplere...

kanskje dere blir inspirert til å vise den beste utgaven av dere selv?
Poenget var ikke at alle skal være platinablonde divaer, det var for å provosere...

men skal dere farge håret, gjør det hos frisør, så får dere en farge som kler dere og ikke minst er jevn.

Dere må ikke bleke utenpå bleket hår for å ta igjen etterveksten, da blir det nederste håret lysere og sprøere og det blir ujevnt. Det er vanskelig å farge bare etterveksten selv og få det jevnt og pent, så gjør det hos frisør.
Dere kommer til å få grå hår etterhvert, de fleste av dere, og da blir dere i alle fall grå mus.
Det er noen få som kler å være grå, men hvorfor se eldre ut enn man er?

Farg håret, smink deg, du vil bli overrasket over hvor mye energi du vil utstråle - og du vil føle deg både friskere og bedre!

Ikke for å tiltrekke deg menn, men for å føle deg vel!

Klart du skal kunne gå ut av døra uten å måtte ha på ti lag med foundation, det er ikke det dette dreier seg om.

Men vis den beste utgaven av deg selv. Du trenger ikke se ut som en søppelsekk - de fleste kan faktisk se mye bedre ut enn de gjør. Du trenger ikke finne deg i at du har masse kviser i fjeset, spis sunt, drikk mye vann, imens kan du dekke med en god foundation som ikke tetter huda. Du trengeri kke gå rundt med disse hvis du syns de er sjenerende, bare fordi det er overflatisk å sminke seg. Man trenger ikke sminke seg som en drag, det går faktisk an å sminke seg naturlig.

 

AMEN!

 

SÅ dere får bare la dere provosere, det er bare gøyt å se hvor engasjerte enkelte blir. Som om dere må forsvare hårfargen deres hehe... 

 

Anonymkode: 4f1cf...03e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. august 2016 at 20.41, AnonymBruker skrev:

Hvis dere vil ødelegge håret deres med hjemmebleking, så gjør for all del det. Men en frisør har tross alt fagutdanning og vet hva de driver med.

Jeg vil absolutt anbefale å bleke håret for nordiske damer, da vi er skapt for å være blondiner.

Mørkt og rødt hår kler rett og slett ikke nordisk hud. Dere ser helt forferdelige ut. Sorry at jeg sier det altså, men dere har godt av å høre det. 

Anonymkode: 4f1cf...03e

Jeg har hatt hjemmeblekede striper i håret i åresvis. Frisører har trodd at de var gjort hos andre forsører. Det ødelegges ikke mer av hjemmebleking enn av en frisøt, tvert i mot er min erfaring. 

Forørig kan jeg opplyse deg om at ikke alle i Norge har samme hudfarge, ei heller etnisk norske. Så påstanden din om at alle kler blondt hår er en vrangforestilling. Har en bekjent med naturlig gyllen hudfarge og nydelig brunt hår og nøttebrune øyne som har bleket håret gulblondt. Hos frisør. Det ser ikke ut i blinde.

Anonymkode: d0b1e...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova
Den 20.8.2016 at 2.08, AnonymBruker skrev:

får ikke ekkel oppmerksomhet på byen en gang, selv om jeg blir rent ned.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en bleker håret så vil ingen merke at du begynner å bli gråhåret etterhvert :)

 

Anonymkode: 17a27...93f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 24.8.2016 at 18.19, AnonymBruker skrev:

Hvis en bleker håret så vil ingen merke at du begynner å bli gråhåret etterhvert :)

 

Anonymkode: 17a27...93f

Kanskje skallet kommer på moten igjen. Så sparer en penger på hårfarging :) Bare å investere i en barbermaskin, så slipper en å dra til frisør :)

Anonymkode: 17a27...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mørkeblond, nesten det samme som kommunegrå bare at mørkeblond har varme toner og kommunegrå har kalde toner. (?) (dette kan nok frisører sikkert svare bedre på)

Noe av det styggeste resultatet jeg noensinne har sett på meg selv på hårfronten var når jeg endte opp med heldekkende platinablond; da er den naturlige hårfargen ørten ganger bedre. Er mye bedre å stripe det 

Eksempel mot eksempel

Endret av Lithe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19. august 2016 at 19.42, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig tydelige trekk i ansiktet, høye kinnben, mørke bryn, mørke vipper osv. Med blondt hår blir alt veldog blast, hudtonen blir helt rar, trekkene mine passer ikke til håret, ser ut som jeg har på en parykk liksom... Med mørkebrunt hår derimot er jeg en skikkelig skjønnhet. :) Får ekstremt mye oppmeksomhet fra menn, blir ofte sjekket opp på dagen, blikk, kommentarer, i sosiale samlinger, vil alltid guttene snakke med meg, så jeg tror jeg klarer meg fint jeg. :) 

Anonymkode: 8b0a4...8ca

Man kan ikke gå fra mindre pen blondine til mørk "skikkelig skjønnhet". Er du ansiktsPEN, har ikke hårfargen en dritt å si. Men at du kan se bedre ut med en hårfarge - ja, såklart.

Anonymkode: 97086...34b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lithe. skrev:

Jeg er mørkeblond, nesten det samme som kommunegrå bare at mørkeblond har varme toner og kommunegrå har kalde toner. 

Noe av det styggeste resultatet jeg noensinne har sett på meg selv på hårfronten var når jeg endte opp med heldekkende platinablond; da er den naturlige hårfargen ørten ganger bedre. Er mye bedre å stripe det 

Eksempel mot eksempel

Hva mente du med eksemplene? Synes du håret var for bleket på bilde #1? Lurer bare, da jeg syntes begge var fine :P 

Anonymkode: 97086...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mente du med eksemplene? Synes du håret var for bleket på bilde #1? Lurer bare, da jeg syntes begge var fine :P 

Anonymkode: 97086...34b

Jeg synes den var for blek og kald (på henne) men fargen i seg selv kan være kledelig på andre 

Cold blonde

Warm blonde

Endret av Lithe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20. august 2016 at 13.40, AnonymBruker skrev:

1934 visninger :D Tror ikke noen andre innlegg på velvære, hudpleie og kosmetikk har fått så mange visninger!
Dette er tydeligvis et tema som engasjerer!
Nå ser dere for dere en blond bimbo, som bare bryr seg om sminke og mener alle som ikke har platinablondt hår (hvor står det at jeg har det? Jeg kan like gjerne ha mellomblondt, stripet hår - men det er frisørbleket!) - med lange vipper osv.
Det er ikke det ytre som teller, men det er sykt mange folk der ute som depper fordi de er så stygge og kjedelige, også skal det så lite til for å se bedre ut, for når man føler at man ser bra ut, så føler man seg bedre og! 
Prøv det!

Jeg skriver litt på kanten, men det er for å provosere - slik at dere ser hvor overflatiske enkelte er, spesielt bloggere.
Jeg er slettes ikke overflatisk og overdriver for å få frem poenget, men hvis dere ser bort fra: Synd på...

og ikke lar dere provosere av måten jeg legger frem innlegget, så vil dere se at jeg kommer med en del nyttige og velmenende råd, som dere kan supplere...

kanskje dere blir inspirert til å vise den beste utgaven av dere selv?
Poenget var ikke at alle skal være platinablonde divaer, det var for å provosere...

men skal dere farge håret, gjør det hos frisør, så får dere en farge som kler dere og ikke minst er jevn.

Dere må ikke bleke utenpå bleket hår for å ta igjen etterveksten, da blir det nederste håret lysere og sprøere og det blir ujevnt. Det er vanskelig å farge bare etterveksten selv og få det jevnt og pent, så gjør det hos frisør.
Dere kommer til å få grå hår etterhvert, de fleste av dere, og da blir dere i alle fall grå mus.
Det er noen få som kler å være grå, men hvorfor se eldre ut enn man er?

Farg håret, smink deg, du vil bli overrasket over hvor mye energi du vil utstråle - og du vil føle deg både friskere og bedre!

Ikke for å tiltrekke deg menn, men for å føle deg vel!

Klart du skal kunne gå ut av døra uten å måtte ha på ti lag med foundation, det er ikke det dette dreier seg om.

Men vis den beste utgaven av deg selv. Du trenger ikke se ut som en søppelsekk - de fleste kan faktisk se mye bedre ut enn de gjør. Du trenger ikke finne deg i at du har masse kviser i fjeset, spis sunt, drikk mye vann, imens kan du dekke med en god foundation som ikke tetter huda. Du trengeri kke gå rundt med disse hvis du syns de er sjenerende, bare fordi det er overflatisk å sminke seg. Man trenger ikke sminke seg som en drag, det går faktisk an å sminke seg naturlig.

 

AMEN!

 

SÅ dere får bare la dere provosere, det er bare gøyt å se hvor engasjerte enkelte blir. Som om dere må forsvare hårfargen deres hehe... 

 

Anonymkode: 4f1cf...03e

Kjære deg, du har eit alvarleg kommunikasjonsproblem. Neste gong du skriv noko her vil eg tilrå ei lita åtvaring øvst i innlegget: 

"Jeg sliter med å få fram det jeg ønsker, så vær litt overbærende med meg, for jeg bruker KG til å øve på å bli bedre til å uttrykke meg skriftlig." 

Det er kjempefint at du øver, men eg ville tilrå deg til å gå meir rett på sak, skriv heller langt slik du har gjort over her. Ved å leggje inn ei lita åtvaring, så slepp du å skrive "jeg skriver for å provosere", det er nemleg smør på flesk  så dårlege kommunikasjonsdugleik som du syner er i seg sjølv provoserande, så det treng du ikkje å skrive ein gong til. Det er for øvrig eit skikkeleg dårleg forsvar, som anten fortel lesaren at du som skribent lir av manglande folkeskikk, eller dårleg kommunikasjonsdugleik. Begge delar er vel ikkje akkurat noko å annonsere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske
Den 17.8.2016 at 14.23, QQbaby skrev:

Trådstarter har et godt poeng, ingen som liker grå mus.

Herreg....Behøver da vel ikke bety noe hvilke hårfarge man har!!!! Kjedelige er heller de som ikke har viktigere ting å gjøre/ finne på enn å henge seg opp i hvordan andre ser ut eller "bør" se ut hele tiden! Må da være et fryktelig slit og "påkjenning" å kritisere utseendet til andre støtt og stadig...når man iallfall da MÅ  liksom være helt "perfekt" og alltid "uten én feil selv.....!🤔🙄😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14. september 2016 at 13.25, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke gå fra mindre pen blondine til mørk "skikkelig skjønnhet". Er du ansiktsPEN, har ikke hårfargen en dritt å si. Men at du kan se bedre ut med en hårfarge - ja, såklart.

Anonymkode: 97086...34b

Sa aldri at jeg var en mindre pen blondine med blondt hår, men at jeg ser mye bedre ut med mørkt hår. :) Nå er ikke jeg helt norsk heller da, og har helt feil hudtone og alt til å kunne ha blondt hår, selv om jeg er lys i huden. Jeg er veldig ansiktspen, men så klart vil feil frisyre eller feil hårfarge gjøre at man ikke ser like pen ut som man kunne ha gjort. Det handler jo om helhetsinntrykket.

Anonymkode: 8b0a4...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...