Gå til innhold

Når samvær med barnefar skjer i lin stue - noen erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Sjørøveren skrev:

Han tenker vel på ungen og farskjærligheten. Normalt at han tenker på det før en kvinne han ikke er sammen med. Det er barnet han er der for. Ikke kvinnen. Hun er sliten ja. Hvorfor ikke la barnefar hjelpe mer til? La han være der med ungen så hun får hvile seg. Klager bare på at de er så slitne. La faren hjelpe til. 

Når han driter i behovene til barnets mor så er dette også svært negativt for barnet. Og det gir ikke akkurat mor noe mer lyst til å la far komme på besøk. Forstår ikke dere menn at når dere behandler mor som dritt så blir ikke hun særlig interessert i å være hyggelig tilbake. 

Far er ikke interessert i å hjelpe til, han blir sur hvis barnet må ha ny bleie, for da går det utover hans tid. Som du skjønner så er denne mannen ekstremt umoden og egoistisk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, Brimi skrev:

 Kanskje det kan være en idé å ha samvær et annet sted? 

Faren nekter jo det.

Fra HI.

" Han vil ikke trille tur eller møtes andre steder, for da kan han ikke ha baby på fanget ble tiden. "

" Sitter bare med baby på fanget og blir sur hvis baby blir sulten eller må ha ny bleie - for han har jo "samværstid" og da skal baby være hos ham."

Anonymkode: 467a3...b2a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snublefella skrev:

Så du synes far skal få fri tilgang til mors hus? Han blr kunne komme og gå når han vil og. Spiller ingen rolle om mor er sliten etter amming, nattevåk og fødsel, her skal fars behov trumfes! Han er jo tross aalt den viktige her... 

Det er like mye barnets hus. Barnets behov skal trumfes gjennom. Er det bra for barnet at far ikke har tilgang til barnet mer enn en time i uken? Selvfølgelig har både barn og far behov for mer. Mor er ikke viktigere enn barnet, og hennes hus er barnets hus. 

Anonymkode: bee5f...029

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars barn...du mener et nyfødt barn skal rives vekk fra den aller viktigste omsorgspersonen som har båret barnet i sin kropp i 9 mnd

Hvor egoistisk er du...

Hvordan tenker du at far skal amme??

Anonymkode: 5fbac...7f6

Fordi morsmelk erstatning ikke finnes? Mange barn som bare får morsmelk erstatning uten at de er noe dårlige enn de som får morsmelk. 

Kommentaren var selvfølgelig for å understreke for fælt det er å være borte fra barnet sitt så lenge. 1 time samvær iløpet av en hel uke. Hva viss det var mor her som hadde bare barnet i 1 time. Ikke kom her å fortell meg at hun ikke hadde følt noe savn og ville kommet tilbake til barnet så fort som mulig. 

Viktigste omsorgspersonen er hvem barnet er mest med etter fødsel. Og tro meg det behøver absolutt ikke å være mor! Det vet jeg godt av personlige grunner. 

Anonymkode: 93747...307

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi morsmelk erstatning ikke finnes? Mange barn som bare får morsmelk erstatning uten at de er noe dårlige enn de som får morsmelk. 

Kommentaren var selvfølgelig for å understreke for fælt det er å være borte fra barnet sitt så lenge. 1 time samvær iløpet av en hel uke. Hva viss det var mor her som hadde bare barnet i 1 time. Ikke kom her å fortell meg at hun ikke hadde følt noe savn og ville kommet tilbake til barnet så fort som mulig. 

Viktigste omsorgspersonen er hvem barnet er mest med etter fødsel. Og tro meg det behøver absolutt ikke å være mor! Det vet jeg godt av personlige grunner. 

Anonymkode: 93747...307

Du mener å påstå at erstatning er like bra som morsmelk?? Seriøst? Hvor egoistisk går det an å være? 

Og mor er den viktigste for et nyfødt barn jo, du kan argumentere så mye du vil men sånn er naturen. 

 

Anonymkode: 5fbac...7f6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er like mye barnets hus. Barnets behov skal trumfes gjennom. Er det bra for barnet at far ikke har tilgang til barnet mer enn en time i uken? Selvfølgelig har både barn og far behov for mer. Mor er ikke viktigere enn barnet, og hennes hus er barnets hus. 

Anonymkode: bee5f...029

Vet du, et nyfødt barn gir F om det ikke møter faren sin hver uke. For et nyfødt barn er far svært lite viktig. Barnet trenger sin mor og melk. En mor og et barn er så til de grader knyttet til hver, det blir man etter å ha blitt skapt inni mor sin kropp. 

Og mors hus er mors hus... Barnet får bo der, men det er mor sitt hus. Og far kan på ingen måte bare ta seg til rette der. Han kan kun komme om han er invitert.  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener å påstå at erstatning er like bra som morsmelk?? Seriøst? Hvor egoistisk går det an å være? 

Og mor er den viktigste for et nyfødt barn jo, du kan argumentere så mye du vil men sånn er naturen. 

 

Anonymkode: 5fbac...7f6

Når min mor døde etter fødselen så var far den viktigste personen for meg. Du kan ikke fortelle meg at min døde mor var viktigst. Morsmelkerstatning fikk jeg naturlig nok også, og det har ikke skjedd noe med meg. Nesten aldri syk, god helse og flink på skolen. 

Noe mer du vil si om at mor er viktigst og morsmelk er det eneste som duger? 

Anonymkode: 93747...307

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dumme sitering

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faren nekter jo det.

Fra HI.

" Han vil ikke trille tur eller møtes andre steder, for da kan han ikke ha baby på fanget ble tiden. "

" Sitter bare med baby på fanget og blir sur hvis baby blir sulten eller må ha ny bleie - for han har jo "samværstid" og da skal baby være hos ham."

Anonymkode: 467a3...b2a

Hvorfor kan han ikke ha barnet på fanget hos mora eller faren sin? Eller venner for den saks skyld. Jeg var i selskap her om dagen og da var det en far som satt med babyen sin på fanget. Her er det far som er vanskelig med mindre han har andre motiver for å måtte være i mora til barnet sitt hus under samvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når min mor døde etter fødselen så var far den viktigste personen for meg. Du kan ikke fortelle meg at min døde mor var viktigst. Morsmelkerstatning fikk jeg naturlig nok også, og det har ikke skjedd noe med meg. Nesten aldri syk, god helse og flink på skolen. 

Noe mer du vil si om at mor er viktigst og morsmelk er det eneste som duger? 

Anonymkode: 93747...307

Hadde din mor levd hadde hun vært den viktigste for deg da du var spedbarn, sånn er det bare. 

Morsmelk er best, det er liksom ikke vits å argumentere om noe som er så godt dokumentert. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Snublefella skrev:

Vet du, et nyfødt barn gir F om det ikke møter faren sin hver uke. For et nyfødt barn er far svært lite viktig. Barnet trenger sin mor og melk. En mor og et barn er så til de grader knyttet til hver, det blir man etter å ha blitt skapt inni mor sin kropp. 

Og mors hus er mors hus... Barnet får bo der, men det er mor sitt hus. Og far kan på ingen måte bare ta seg til rette der. Han kan kun komme om han er invitert.  

Barnets HJEM, da. Mors hus er like mye barnets hjem som det er mors hjem. Det er jo nettopp derfor samvær skjer der. Barnet trenger selvfølgelig mor, det betyr ikke at det ikke er positivt med omsorg fra sin far mer en en time i uken. 

Anonymkode: bee5f...029

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Brimi skrev:

 Her er det far som er vanskelig-

Enig.

Anonymkode: 467a3...b2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snublefella skrev:

Vet du, et nyfødt barn gir F om det ikke møter faren sin hver uke. For et nyfødt barn er far svært lite viktig. Barnet trenger sin mor og melk. En mor og et barn er så til de grader knyttet til hver, det blir man etter å ha blitt skapt inni mor sin kropp. 

Og mors hus er mors hus... Barnet får bo der, men det er mor sitt hus. Og far kan på ingen måte bare ta seg til rette der. Han kan kun komme om han er invitert.  

Jeg blir flau over å være kvinne når jeg leser slike "HYLLEST TIL KVINNEN" innlegg. Slutt å ros en mor opp i skyene, en far kan være like viktig han ,der er bare det at alle kjerringene på dette forumet er redd for å ikke være viktigst, så de tvinger seg til å tro at mor er dødsviktig!

Anonymkode: 86f8f...7ee

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når min mor døde etter fødselen så var far den viktigste personen for meg. Du kan ikke fortelle meg at min døde mor var viktigst. Morsmelkerstatning fikk jeg naturlig nok også, og det har ikke skjedd noe med meg. Nesten aldri syk, god helse og flink på skolen. 

Noe mer du vil si om at mor er viktigst og morsmelk er det eneste som duger? 

Anonymkode: 93747...307

Mens jeg som har en medfødt sykdom er såpass frisk som jeg er nettopp pga morsmelk og ikke erstatning. Det er vitenskapelig bevist at morsmelk er absolutt det beste. Erstatning er kun for tilfeller der barnet ikke får ammet. At du er frisk til tross for MME betyr ikke at det er like bra som morsmelk. 

Anonymkode: fb15b...41f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår dere begge to. Forstår at det kan bli litt mye for deg og jeg forstår at far vil se barnet sitt så mye som mulig. En fast avtale høres ut som en god idè, og kanskje dere begge må blil flinkere til å tenke på den andres behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir flau over å være kvinne når jeg leser slike "HYLLEST TIL KVINNEN" innlegg. Slutt å ros en mor opp i skyene, en far kan være like viktig han ,der er bare det at alle kjerringene på dette forumet er redd for å ikke være viktigst, så de tvinger seg til å tro at mor er dødsviktig!

Anonymkode: 86f8f...7ee

Det har da ikle noe å gjøre med hyllest til kvinnen... Det er ren skjær biologi. Jeg foreslår at du tar en titt på andre pattedyr. 

Ser du ofte hannhunder,  hingster, hsnnkatter, hanngriser..ect ect ect ta over omsorgsrollen for avkommene? At en hingst jager bort hoppa og begynner å ta totalt ansvar for føllet?? Ikke det nei? 

Det er noe fucka med oss mennesker når vi lar likestilling gå over det som er naturlig,  når vi mener at jajaj ungen kan likegodt få kunstig melk isteden for morsmelk sånn at far kan føle seg like viktig.  Det er et menneske skapt behov, det er ikke naturlig!

Det er mor som går gravid, det er mor som føder, det er mor som ammer. Og ja et spedbarn er mer avhengig av mor enn far! Dette er fakta!  Er ikke noe som kan argumenteres bort. Og det er ikke til barnets beste å late som far bare kan overta denne rollen. 

Men når barnet blir større er far like viktig...jeg har aldri påstått noe annet. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En baby er kun spedbarn de aller første ukene av livet. Andre omsorgspersoner blir viktigere og viktigere etterhvert som barnet blir eldre. Jeg tror tidlig kontakt mellom far og barn er viktig, ikke minst for at far skal kunne etablere et nært forhold til barnet som barnet vil nyte godt av senere. 

Ts: Hvis jeg var i din situasjon ville jeg lagt opp en plan med far med gradvis økning av samværet. Når far er hos deg må du få han på banen med praktiske gjøremål knyttet til babyen. Jeg merker på far til mine barn at deltagelse i bading, bleieskift, vugge i søvn osv er viktig for at far skal få et naturlig ansvar for barnet. Dersom barnet etterhvert tar flaske, la pappa mate. Gi beskjed til far om at samvær kan skje oftere dersom han aksepterer å ta med babyen ut av hjemmet ditt, f.eks. på trilletur. Du skriver at moren hans ser din side - hva med å avtale at de begge kommer og tar babyen med en tur ut sammen en dag? 

Lykke til :) 

Anonymkode: 5e4d9...971

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. august 2016 at 10.06, skruf skrev:

Du kan google og lese litt om små barn og overnatting til andre som ikke er den som barnet er mest tilknyttet til.

Siden ts er alene med barnet og ikke bor sammen med faren til barnet så er det hun som er den som barnet er mest tilknyttet til. 

Edit;

du vil ikke finne en eneste en som anbefaler samvær med overnatting fra babyen er nyfødt og spebarn. 

Det anbefales korte og hyppige samvær for så å øke til dagsamvær og senere overnatting i takt med barnets alder. 

Enig i at korte hyppige samvær i starten er best- derfor må ts slippe far til mer enn en time i uka... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎17‎.‎08‎.‎2016 at 22.14, AnonymBruker skrev:

Verden dårligste argument for å prøve å provosore :laugh:

You lost your touch! :fnise:

Anonymkode: 467a3...b2a

Verdens dårligste argument fordi kvinner har og forventer eierskap til barna? Vel, du sanerere tvert imot understreker mitt poeng.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.8.2016 at 7.04, Snublefella skrev:

Ser du ofte hannhunder,  hingster, hsnnkatter, hanngriser..ect ect ect ta over omsorgsrollen for avkommene? At en hingst jager bort hoppa og begynner å ta totalt ansvar for føllet?? Ikke det nei?

Så i serien av dine argumenter, så er vi nå kommet dit hen at menn er hunder, katter og hester. Hadde noen brukt lignende betegnelser på damer eller utlendinger så hadde den personen vært hevet loddrett ut av forumet.  Du er tydeligvis fredet av moderatorene her på forumet. 

Anonymkode: d3050...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...