Gå til innhold

Hvilken julekalender hadde du som barn?


ringblomst

Anbefalte innlegg

Jeg hadde visst en sprellemannjulenisse en gang, ja...hadde jeg glemt, gitt.

Stort sett hadde vi hjemmelagd kalender der mamma pakket inn noe drit - et år var det mariekjeksbiter og kokesjokolade. Det gjør vi narr av den dag i dag. Som om den Europriskalenderen jeg gidder å spandere på ungene mine er noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde slik med plastdingser inni. :ler: Etterhvert avanserte vi til sjokoladekalender. Også synes jeg å erindre at vi hadde bildekalender fra julekalenderen på NRK. Jul i Skomakergata og Portveien 2 og sånt. Bilde og kanskje et vers inni (eller var den en gåte?), også måtte man følge med på TV. Disse finnes kanskje fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min søster hadde sånn fin, pakke kalender som mamma hadde brodert. Vi fikk pakker hver dag og noe ekstra stort på juleaften på kalenderen.

I tillegg hadde jeg noen ganger julekalender fra svenske TV, bor nærme grensa og dette er en god del år siden faktisk. Men svenskene var tidlig ute med sånn pappkalender til Tv serien sin.

Hendte jeg hadde julekalender fra Donald Duck også....mimre...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flere julekalendere da jeg var liten. Til å begynne med hadde jeg en julestrømpe med bamse på som jeg fikk noe i hver dag. Da jeg ble litt større laget mamma en fantastisk fin, stor julekalender i strie og filt. På denne kalenderen var det et langt tog i flere etasjer med nummer på. Den 24. var en stor stjerne i midten. Rundt omkring på kalenderen var det nisser, og noen stakk opp av vognene. Veldig fin, den henger fortsatt i trappa i hele desember :)

Ellers hadde jeg kalender til årets julekalender på NRK. Sist gang var vel da Amalies jul ble sendt en gang på midten av 90- tallet. Også sjokoladekalendere, Donaldkalendere, Pennyklubbenkalendere og all slags andre kalendere som fulgte med blader osv :) Mammas juletog er uansett den fineste kalenderen jeg har hatt. Nå er jeg 21, og har hatt samme kalender siden jeg var 16- 17. Det er A christmas carol eller En Julefortelling delt opp i 24 små bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hedde en sånn vanlig sjokoladekalender jeg.

Så når jeg ble storesøster, kjøpte mamma en sånn kalender som hadde små røde poser hver dag. Der var det en godteribit (fra løsvekt) i hver dag, til meg og lillesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...