Gå til innhold

Har du blitt voldtatt?

Voldtekt  

171 stemmer

1. 1. Har du blitt voldtatt?

• Ja (jeg er kvinne)
      58
    • Ja (jeg er mann)
      3
    • Nei (jeg er kvinne)
      51
    • Nei (jeg er mann)
      11
    • Nei, men jeg har blitt forsøkt voldtatt/har opplevd seksuelt krenkende adferd (jeg er kvinne)
      42
    • Nei, men jeg har blitt forsøkt voldtatt/har opplevd seksuelt krenkende adferd (jeg er mann)
      6
  2. 2. Kjenner du noen som har blitt voldtatt?

• Ja
      75
    • Ja, flere
      47
    • Nei
      49

Fremhevede innlegg

Gjest lipgloss
Skrevet
Den 12. august 2016 at 7.17, AnonymBruker skrev:

Jeg ble voldtatt regelmessig fra jeg var 5-9 år av min far. Anmeldte aldri, da jeg ikke orket det, og ingen i familien vet det. Og nå er det flere år siden han døde.

Så da jeg var 16, opplevde jeg noe som jeg ikke vet hva jeg skal kalle. Hadde en bestekompis, og han var den første jeg fortalte om hva min far hadde gjort. Så jeg gråt masse, og da tok han av meg buksa og trusa, og hadde samleie med meg, mens jeg lå og gråt hele tiden. Er jo helt sykt at han i det hele tatt ville ha sex med meg i den situasjonen.

Anonymkode: 85696...372

Omg :( ble helt dårlig av å lese det du har opplevd, jeg føler virkelig med deg og håper det går fint med deg.Hvor grusom og fæl kan man være for å gjøre noe slikt,det er jo helt ufattelig.

Masse varme klemmer

Ronja

Videoannonse
Annonse
Gjest lipgloss
Skrevet
Den 12. august 2016 at 2.59, LittleBabyBlue skrev:

Ville satt pris på om vi kunne holde denne tråde vennlig og støttende. Klarer vi å hå en tråd hvor alle kan dele sine erfaringer uten å bli trukket i tvil eller angrepet? Kan vi skape et trygt sted hvor brukere kan fortelle sin historie og være der for hverandre? 

Voldtekt er et vanskelig tema, og det jeg er ute etter er subjektiv info, nettopp fordi vi har så mye mørketall. 

signerer denne,helt enig en fin tråd om et alvorlig tema som trenger belysning

Gjest lipgloss
Skrevet
Den 12. august 2016 at 20.57, AnonymBruker skrev:

Aldri blitt voldtatt, men har våknet av å bli fingret etc noen ganger. 

Anonymkode: 87193...b0f

:( off kjenner jeg får vondt :( 

Klem Ronja 😘

Skrevet

Gikk hjem fra en kveld på byen, og hadde heldigvis ikke drukket så veldig mye. En helt tilfeldig mann hoppet på meg og holdt meg fast. Jeg ble lammet av skrekk. Han rakk heldigvis ikke fullbyrde voldtekten, så jeg "slapp unna" med de ekle fingrene hans inni meg og tungen hans tvunget inn i munnen min... I det han åpnet buksesmekken sin, klarte jeg å komme meg løs og løp.

Går aldri alene på byen etter det

Anonymkode: 1b27f...a9c

Skrevet

Jeg har brukt snart en uke på å skrive i tråden her. Jeg har ikke levd med annet. Det har alltid vært en der. En som har kunnet gjøre slik han ville. Jeg har for lengst akseptert at det er slik det skal være. Nå har jeg mennesker rundt meg som sier annet. Jeg håper virkelig at jeg kan forstå dette slik de gjør en dag. 

Anonymkode: f8cb8...ee7

• Liker 1
Skrevet

skjønner ikke helt hvorfor kjønn har noe å si her

voldtekt er voldtekt, forbrytelser er forbrytelser

men om det kun er jeg som har denne meningen, er det helt ok for min del

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt snart en uke på å skrive i tråden her. Jeg har ikke levd med annet. Det har alltid vært en der. En som har kunnet gjøre slik han ville. Jeg har for lengst akseptert at det er slik det skal være. Nå har jeg mennesker rundt meg som sier annet. Jeg håper virkelig at jeg kan forstå dette slik de gjør en dag. 

Shit.. Forstår jeg deg riktig om det er slik at du er i en relasjon hvor du blir jevnlig voldtatt nå..? Kan du støtte deg på de menneskene rundt deg som mener at det ikke er slik det skal være? For det er de som har rett! Kom deg bort fra denne situasjonen- om jeg har forstått dette riktig, så er det så viktig at du kommer deg unna!

Om dette er noe som ligger bak i tid, så håper jeg uansett du får hjelp! Det går an å bli "hel"igjen!

-Med de beste ønsker fra en som har vært der selv.. 

Anonymkode: 08942...931

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri noen sinne opplevd noe i nærheten av en voldtekt. Seksuelt krenkende atferd, som for eksempel tafsing, derimot... Tror det er få kvinner som greier å unngå det. Blitt tatt på i køen på utesteder o.l.

Moren min ble derimot voldtatt som 16-åring. Jeg fant ut av det da jeg leste papirene hennes etter at hun døde som 50-åring. Familien dysset det hele ned, og hun følte seg sviktet for alltid. Det ble inngått forlik av noe slag. 

Jeg tror det ofte er problemet. En ting er den forferdelige opplevelsen av å bli voldtatt. Men når venner, familie og samfunnet svikter deg? Dobbel skam og voldtekt.

Anonymkode: ca7e1...de0

• Liker 4
Skrevet
Den 13. august 2016 at 0.47, Snuppi skrev:

9,4 prosent av norske kvinner har opplevd å bli voldtatt. Bare 11 prosent anmelder voldtekten og 1 av 3 har holdt den hemmelig. Seksuelle overgrep mot både kvinner og menn blir stort sett utført av menn.

Du kan lese mer om dette her:  Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress 

De fleste kvinner som er voldtatte, innser ikke dette er det som skjedde. Tallet på 9,4% er reform alt for lavt. Jeg vil anta at minst 80% av voksne heterofile kvinner har opplevd voldtekt i henhold til loven.

Anonymkode: 87c54...0b0

• Liker 3
Skrevet
Den 22.8.2016 at 1.08, AnonymBruker skrev:

De fleste kvinner som er voldtatte, innser ikke dette er det som skjedde. Tallet på 9,4% er reform alt for lavt. Jeg vil anta at minst 80% av voksne heterofile kvinner har opplevd voldtekt i henhold til loven.

Og minst like mange menn er voldtatte. Hvor øfte har du hørt mannen du har sex med si eksplisitt "jeg godtar og er med på at du har sex med meg"? Jeg kan garantere deg at det tallet er null, så uten direkte muntlig samtykke så er det voldtekt.

Skrevet
7 timer siden, Hummels3 skrev:

Og minst like mange menn er voldtatte. Hvor øfte har du hørt mannen du har sex med si eksplisitt "jeg godtar og er med på at du har sex med meg"? Jeg kan garantere deg at det tallet er null, så uten direkte muntlig samtykke så er det voldtekt.

Som regel er det menn som tar initiativet til sex, og da er samtykke åpenbart. Problemet med kvinners voldtekt av menn blåses opp av menn som et forsøk på forsvar når de konfronteres med menns seksualitet som en alvorlig trussel mot de fleste kvinners liv og helse. Menns voldtekt av andre menn er derimot et ikke ubetydelig problem.

• Liker 3
Skrevet

yep, to ganger. Den ene gangen var det av en fremmed på en do på et utested da jeg var 17, den andre av en "venn" som jeg stolte på.

Anonymkode: b9b2e...010

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

yep, to ganger. Den ene gangen var det av en fremmed på en do på et utested da jeg var 17, den andre av en "venn" som jeg stolte på.

Var du rask med å anmelde voldtektsmennene? Ble de evt dømt?

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som regel er det menn som tar initiativet til sex, og da er samtykke åpenbart. Problemet med kvinners voldtekt av menn blåses opp av menn som et forsøk på forsvar når de konfronteres med menns seksualitet som en alvorlig trussel mot de fleste kvinners liv og helse. Menns voldtekt av andre menn er derimot et ikke ubetydelig problem.

Som regel er det kvinner som tar initiativet til sex, og da er samtykke åpenbart. Problemet med menns voldtekt av kvinner blåses opp av kvinner som et forsøk på forsvar når de konfronteres med kvinners seksualitet som en alvorlig trussel mot de fleste menns ners liv og helse. Kvinners voldtekt av andre kvinner er derimot et ikke ubetydelig problem.

Skrevet
2 minutter siden, Hummels3 skrev:

Som regel er det kvinner som tar initiativet til sex, og da er samtykke åpenbart. Problemet med menns voldtekt av kvinner blåses opp av kvinner som et forsøk på forsvar når de konfronteres med kvinners seksualitet som en alvorlig trussel mot de fleste menns liv og helse. Kvinners voldtekt av andre kvinner er derimot et ikke ubetydelig problem.

Du bytter fortegn, men dette gjør samtidig at innholdet blir feilaktig.

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var du rask med å anmelde voldtektsmennene? Ble de evt dømt?

Nei, har ikke anmeldt noe. Første var jeg alt for redd/full/skamfull/rystet/ung   til å tenke på det. 2. Fangen var ikke i Norge, så jeg visste rett og slett ikke hvordan jeg skulle gjøre det. Eller det blir vel litt feil, men jeg kjente ikke systemet så godt, og jeg hadde heller ikke mitt vandte nettverk rundt meg. Hadde det skjedd i Norge hadde jeg gjort det.

jeg angrer nå i ettertid at jeg ikke anmeldte. Man ser jo det på saker som den med han dansern som hadde blitt anmeldt 9 ganger. Kanskje blir det ignorert og henlagt 8 ganger, men kanskje blir han dømt den 9. 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bytter fortegn, men dette gjør samtidig at innholdet blir feilaktig.

Nei, jeg bytter fortegn, noe som gjør slik at innholdet blir korrekt.

Skrevet
45 minutter siden, Hummels3 skrev:

Nei, jeg bytter fortegn, noe som gjør slik at innholdet blir korrekt.

Som regel er det ikke kvinner som tar initiativet til sex. Kvinners seksualitet er ingen trussel mot menns liv og helse, da voldtekt av menn utført av kvinner er særdeles sjeldent (selv om det muligens kan ha forekommet). Kvinners voldtekt av andre kvinner forekommer knapt.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som regel er det ikke kvinner som tar initiativet til sex. Kvinners seksualitet er ingen trussel mot menns liv og helse, da voldtekt av menn utført av kvinner er særdeles sjeldent (selv om det muligens kan ha forekommet). Kvinners voldtekt av andre kvinner forekommer knapt.

Som regel tar kvinner initiativet til sex. Menns seksualitet er ingen trussel mot kvinners liv og helse, da voldtekt av kvinner utført av menn er særs få per 1000 personer (selv om det selvsagt forekommer noen). Kvinners voldtekt av menn forekommer relativt hyppig.

Skrevet
Den 21. august 2016 at 23.15, AnonymBruker skrev:

Det er ikke slik det skal være. Du fortjener å bestemme over din egen kropp. Langt inne i deg finnes det en styrke du ikke vet om. Håper du finner den snart og ser hvor enestående fantastisk du er :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...